Nowe WE w 7 Edycji - czyli koncert życzeń i o minusach AB

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krassus
Masakrator
Posty: 2992
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Manix pisze: I mógł by być jakiś modyfikator -1 do hita przy strzelaniu do driad
Przecież jest. ;)
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Manix pisze:
Ptaq pisze:Wiecie co... Wybrałem WE, bo mają ładne figsy i klimat.
A ja wybrałem WE ze względu na partyzancki charakter i driady


A w sprawie koncertu życzeń to co sądzicie o harcowniku na WR?
I mógł by być jakiś modyfikator -1 do hita przy strzelaniu do driad
Padłem :lol2:
Nie no, a co wy na opcje -> latające driady? xD

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Taaa i jeszcze eteralne (bo to duchy lasu) i ciskające szyszkami...
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Voodoo pisze:Taaa i jeszcze eteralne (bo to duchy lasu) i ciskające szyszkami...
ale to każda driada artyleryjską ;) (czyli np. 8 x artyleryjska) :D

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Piotras pisze:
Voodoo pisze:Taaa i jeszcze eteralne (bo to duchy lasu) i ciskające szyszkami...
ale to każda driada artyleryjską ;) (czyli np. 8 x artyleryjska) :D
pamiętaj o multiplu :lol2:

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Urban pisze:
Piotras pisze:
Voodoo pisze:Taaa i jeszcze eteralne (bo to duchy lasu) i ciskające szyszkami...
ale to każda driada artyleryjską ;) (czyli np. 8 x artyleryjska) :D
pamiętaj o multiplu :lol2:
I jeszcze poisony i killing blow :lol2:

Awatar użytkownika
Krassus
Masakrator
Posty: 2992
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Dorzućmy im jeszcze aspekty z poprzedniej edycji i oczywiście zredukujmy koszt. :D
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

a ja dalej wnosze o feara przed white lionsami. ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Francesco
Wałkarz
Posty: 56

Post autor: Francesco »

Za dużo drewna jest w tej edycji. A następnej mogliby zwiększyć znaczenie elfów w armii. Niech jakaś jednostka elfów oprócz GG będzie tam grywalna (bez zasady forest spirit). Inne rzeczy mi odpowiadają.

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Francesco pisze:Za dużo drewna jest w tej edycji.
Masz rację. Najlepiej niech przerobia "to drewno" na balisty i rydwany :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

ale te balisty i rydwany będą mieć wtedy wlasną świadomość, jak prawei hellcannon ;)

i znowu wszyscy beą narzekać, że te WE są przegiete :P
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Michał Archanioł
Mudżahedin
Posty: 205

Post autor: Michał Archanioł »

To i ja się z chęcią podzielę moimi rozważaniami co do WE. (jeśli można oczywiście :) )

Glade Guard - teraz są dobrze "sporządzeni",

Glade Raider - możliwość dokupienia zbroi lub tarczy - 1 z 2 do wyboru,

Driady - nic do zmian (partyzantka kwitnie:),

Eternal Guard - no fajny byłby stubborn na nich, (tak jak u hammersów - w końcu we fluffie stoi że poświęcą życie w obronie Athel Loren - uważam że niezłomność to za dużo!!)

Wardancers - jeszcze 1 taniec, np dający armor pircing, fajnie byłoby gdyby umieli odbijać też strzały (hmmm może coś jak Gerald u Sapkowskiego), w tym przypadku dające im WS na 5+ przeciw sile ostrzału do 4 włącznie, bo strzału z bolca czy armaty to nikt nie odbije :lol2: )

Treekin - trochę taniej ich spunktować tak o 5 i hate do wszystkich toporodzierżców lub jeśli nie o istot używających ogień,

Warhawk - możliwość dokupienia zbroi lub tarczy - 1 z 2 do wyboru,( tak jak u GR powyżej)

Wild Raider - może jakaś nienawiść gdy w oddziele jest noble,

Treeman - jest dobrze zrobiony, no i może hate jak u treekinów,

Great Eagle - może armor pircing za te swoje wielkie pazury którymi atakuje,

Waywatcher - tańsi o 2 pkty, a tak partyzantka jest piękna,

U szlachty :

Dodatkowa podniebna wspólnota: musi mieć albo orła (+50pktów) albo warhawka(+30pktów)
zyskuje : -1 do trafienia w niego (o ile nie dołączył do oddziału), musi używać włóczni, może dokupić oszczepy do rzucania,

Dorzucić możliwość wsadu na warchawka i dołączenia do oddziałów warhawków.

Jak i poprzednicy wskazali - popracować troszkę nad magicznym stuff'em -magiczne bronie ze 3 dla tancerzy i eternali, łuków trochę więcej (możliwość dania magicznego łuku dowódcy oddziału za max 25pktów - skoro imperium może...), popracować nad sztandarami.

Armia pod przewodnictwem elfa nie może wystawić w corach driad i na odwrót armia pod przewodnictwem jakiegoś drzewa może wystawić w corach 0-1 slotów elfów, ale te elfy nie dziedziczą Ld od generała. Innymi słowy driady stają się jak eternal guardzi.

Potwory i dziwadła:

Miło byłoby zobaczyć jakieś roje:
-dzikie zwierzęta, (jelonki, sarenki, zajączki-wszystkie żądne krwi :lol2: )
-ptaki - sokoły, kruki, czy coś w ten styl.....
-leśnych duszków,

Więcej oreginalnych potworów: może wielkie dziki, wilki, niedźwiedzie, rysie...
Great Stag - Ld 8
Forest Dragom - możliwość splunięcia na max 6" + dorzuty jak przy armacie - coś dla tych którzy lubią losowość - ale mnie to w ogóle nie cieszy i myśle, że możliwość strzału jak z Clan Skryre
Warpfire Thrower zadowoli wielu...
Fajnie byłoby gdyby była możliwość wystawienia mniejszych smoków, tak ze 3 rodzaje:
-do walki,
-dodająca coś dla magów,
-strzelająca zatrustmi kolcami lub plująca zatrutą śliną,

No i to na razie tyle, jak mi sie coś przypomni to dorzucę.


Jednak patrząc na wszystko krytycznym wzrokiem to zmieniłbym to co jest podkreślone.

A to wszystko jest oparte na tym żeby sie dało jeszcze klimatyczniej grać!! (sory że taki długi post wyszedł :oops: )

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

nie zapominajmy, ze to Caledor jest krainą smoków, ale forest dragona zrobilbym forest spirytem ;) ward na 5+ niemagiczne i magiczne ataki na nim zrobiloby z niego jakiegoś innego smoka, w zasadzie ten smok nie wyrózn ia się niczym.

hajelficki smok to mega sila uderzenia, 7 w statach
darkelficki ma hate'a, wiec kroji również ladnie
zombi dragon w ogóle dziwaczny i pokraczny
smok chaosu ma dwie glowy i rzeżnika na górze
a forest dragon? niczym się nie wyróżnia.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Michał ciekawe koncepcje :)

Może w takim razie dam garść swoich :)

Glade Guards - Ta jednostka jest obecnie dobra. To co uważam, że obowiązkowo powinni mieć to skirmish i standardowo jednostka 10+. Mimo wszystko nie wyobrażam sobie, aby łucznicy WE strzelali na wzór imperialnych kuszników czy strzelców. Co ciekawe łucznicy imperialni mają wbudowany skirmish - co jest trochę skandaliczne względem WE.

Glade Rider - na blisko zasięg siła 4 podobnie jak Glade Guard. Glade Ridersi powinni być zdecydowanie tańsi - 20 punktów za model z łukiem.

Driady - Jeśli kodeks nadal ma mieć nazwę "Wood Elves" to jednostka ta powinna nie liczyć się do minimum corów, chyba że generałem armii jest bohater z zasadą forest spiryt lub tylko driadka lub drzewiec. Jeśli natomiast kodeks ma się nazywać "Wood elves&Forest Spirits" to nic bym nie zmieniał ;)

Scauci - przy porównaniu do shadow wariorrów i shadsów są skandalicznie drodzy i skandalicznie gorsi. Shadsi kosztują taniej a mają hatred, WS5, BS5, AP, kusze samorepetujące i są o punkt tańsi. Scauci WE powinni mieć conajmniej BS5, WS4, również strzelanie z siłą 4 na bliski, możliwość wykupu drugiej broni - koszt 15-16 punktów. Wystawiani tak jak teraz 1 oddział na 1 GG lub jako oddział nie liczący się do wymaganych corów - jak harpie DE czy furie DL (uważam że byłoby to jak najbardziej zgodne z duchem armii).

Eternal Guard - poprostu stały stubborn i napewno zagoszczą na stołach.

Wardancers - ASF z 2 ataków (bo obecnie to wygląda bardziej na jakiś bug w kodeksie ;) ). Koszt 15 punktów za model.

Treekiny - Ciężko coś o nich powiedzieć. Przydałoby się aby byli nieco tańsi - 5-10 punktów. Hatred rzeczywiście mógłby im się przydać. Stubborn też jest pewnym rozwiązaniem - ale z tą zasadą byliby już za mocni jak dla mnie (w sumie nawet lepsi od drzewca).

Warhawk - zdecydowanie tańsi - 30 punktów za model. Siła 4 na bliski.

Wild Rider - teraz są ok (ale napewno przejdą jakąś zmianę i to pewnie drastyczną).

Great Eagle - skoro DE mają 2 bolce na slot to jest oczywiste, że orły też powinny być 2 na slot. Najchętniej jednak widziałbym je w specialach.

Waywatcher - 18-20 punktów za model. BS 6 (w sumie teraz to scauci innych armii dostają BS5, a waywatcherzy zdecydowanie powinni się wyróżniać na ich tle jako najlepsi strzelcy starego świata), ale BS5 też może być. Siła 4 na bliski i daleki zasięg. Od killing blowa widziałbym na bliskim opcje strzelania snajperskiego. Chempion waywatcerów może być wyposażony w magiczny łuk i strzały do 25 punktów. Wtedy taka strzała powodująca głupotę lub panike po zabiciu jednego modelu byłaby w użyciu. Oczywiście ich WS powinien wynosić 5.

Drzewiec - tu bym nic nie zmieniał, ale jestem ciekaw czy w nowym podręczniku GW go dopakuje czy splewi :)

Smok leśnych elfów powinnien mieć zasadę forest spiryt, skoro jelonek czy jednorożec je mają. to by zdecydowanie wyróżniało smoka leśnych elfów.

Jelonek powinien na wzór demonicznych mountów posiadać 1W i tym samym traktowany byłby dla herosa jako "steed". To by napewno pomogło w jego ugrywalnieniu.

Alter noble to bardzo prosta odpowiedz na występowanie zwierzaków w leśnych elfach. Alter mógłby (ale nie musiał) wykupić sobie zwierzaki, które by mu towarzyszyły podobnie na zasadzie ogr huntera. Widziałbym trzy opcje:

a. sokolnik - sokoły nie mają swoich modeli. Alter może na ograniczony zasięg np. 24 cale kazać zaatakować swoim sokołom. Byłybo to poprostu kilka ataków z wysokim WS np. 5, małą siła 2-3 i AP 1 lub 2. Ciekawą opcją jest też losowa liczba ataków np. K6+2 lub coś w tym stylu. Oczywiście sokoły też atakują w walce wręcz.

b. wielkie koty - alter może wykupic pare wielkich kotów, które działaby na podobnych zasadach jak przy ograch.

c. wilki - byłyby słabsze od kotów ale w liczbie np. 4 sztuk.

Oczywiście wszystkie kindredy powinny być ugrywalnione, bo one z reguiły dają więcej minusów niż korzyści. Jeśli ekwpinuke nadal byłby tak ograniczony to powinno być więcej przedmiotów określonych rodzajów np. 3 zestawy wardancer weapons, więcej włóczni etc.

Powyżej pzredstawione zmiany to zresztą i tak kropla w morzu tego co powinno być zmienione ;)

Awatar użytkownika
Michał Archanioł
Mudżahedin
Posty: 205

Post autor: Michał Archanioł »

A popatrz na to z tej strony!!

Masz highborna - generała, powiedzmy, że atakują Ci go tacy White Lions, atakują w generała, bo po kiego grzyba walić w smoka?? ....i co, nie można uciec bo immune psyhology nie ucieka, a nie wiem czy pierdylion ataków z siłą 6 może nie utłuc mi generała .... forest spirityzm nie przechodzi na generała i nie ma savea +5.... kiszka jednym słowem ....
A obecnie masz wybór!! zawsze możesz uciec aby w następnej turze się zmobilizowac.
Jak dla mnie to 2 opcja bardziej mnie kręci.

Aha i lord tez musiałby być forest spiritem.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

jak wpadają w smoka WL to coś jest nie tak ;)

a lord owszem, móglby być forest spirytem, w zasadzie coś w rodzaju wild raidera, forest-dragon raider ;) a smok odporny na panike to jest coś bardzo pożytecznego :D
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Michał Archanioł
Mudżahedin
Posty: 205

Post autor: Michał Archanioł »

Co do tego wpadania na smoka to za krótko żyje żeby takie opcje widzieć...
Co nie zmienia faktu, że może do takiej sytuacji dojść, a jeśli nie przemawiają do ciebie White Lions to dajmy na ten przykład dragon Princów albo rydwanik (bo myślę że w tych klimatach siedzisz)
forest-dragon raider
Fajnie brzmi, tylko co by miał mieć taki koleś żeby był klimatyczny i żeby nie przegiąć pały?

co do siły strzału 4 na koniach to klimatem mi to nie pachnie, tak samo wrzuczjąc to warhawkowi :(
Wardancers - ASF z 2 ataków (bo obecnie to wygląda bardziej na jakiś bug w kodeksie ). Koszt 15 punktów za model.
to jest do 6ed nie 7 dlatego się nie dziwcie...


A co do specjali to do obecnych dorzuciłbym Ariel, Skawa i może Druchu albo innego znacznego drzewca z jakimiś bonusami (druhu-hate na krasie)

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

WE to taka specyficzna armia, ze to oni muszą zazwyczaj szarżować, inaczej często jest posprzątane. Masz wiele oddzialów, aby nie dopuscić do szarzy na takiego smoka, a DP to musieliby być chyba z BB aby go przepchnąć, a i każdy rydwan odbija się o ile przeżyje porachunek ze smokiem, nawet jeśli to on szarżowal (tj. rydwan)

A co do forest-dragon raider, nazwa mi nie pasuje ;) tylko tak palnolem, na pewno da się lepszą wymyślić. A co by mial? Nie mam pojecia, nie obchodzi mnie to za bardzo ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Francesco
Wałkarz
Posty: 56

Post autor: Francesco »

W sumie nie gram WE ale gdybym miał jakieś życzenia to:
1. Opamiętałbym się i wypisałbym je tak, by zrównoważyć armię, a nie wymaxować każdą jednostkę (niby tak też się równoważy)

Np. Driadom dałbym 1 wyższego save'a (nie mogę się przyzwyczaić do tego, że żadnego nie mają, wystarczy spojrzeć na to z tej strony - wyobraźmy sobie elficką rączkę w skórzanym karwaszu (część LA, który daje save 6+) i rękę driady. Teraz w każdą uderzamy z całej siły krótkim mieczem. Ręka elfa jest odcięta, młodego drzewka raczej nie przetniemy, zwłaszcza jeśli jest w miarę grube (a jak patrzę na figurki to chude one takie nie są, mam jedną w dłoni żeby nie było). Podwyższyłbym jednak ich koszt o 1-2 punkty. Nie ze względu na Sv6+ (który nie wzmocni ich tak bardzo mocno) ale ze względu, ze są dosyć mocne i cenię je wyżej niż np. Saurusy, które o ile pamiętam kosztowały tyle samo.

I tak z każdą jednostką. Tree-kiny trochę taniej, co sprawi że byłyby użyteczną jednostką, reszta drzew bez zmian. EG i GR nieco mocniejsi (pierwsi stubborna, to dobry pomysł; drudzy mogliby jakoś skuteczniej strzelać albo być punkt czy dwa tańsi).

Ogólnie idealny kodeks do armii to taki, gdzie każda jednostka jest grywalna. Oczywiście, dobry gracz z każdej zrobi użytek, ale mimo wszystko są oddziały stosunkowo słabsze niż inne i nie ma co do tego dyskusji. Byłoby miło gdyby na turnieju ludzie raz przychodzili grając na drzewach, raz mieszanie, a raz na elfach. Raz na magii, a raz na tych drzewkowych bohaterach. Na piechocie i na kawalerii. To byłby cudowny świat, gdyby na turniejach tak było.

Szkoda, że GW jest tak nastawione na zysk, bo gdyby ten system tworzyli
gracze to po 2-3 edycjach wydawania nowych army booków (w myśl nowych, bardziej zrównoważonych i urozmaiconych zasad oraz poprawiania jednostek i wprowadzania 1-2 nowych) udałoby się stworzyć armie całkiem wyważone, różnorodne, miłe w użyciu.

W ramach gdybania jeszcze, które jest głupie ale temu ten temat służy - gdybyśmy to my, gracze z BP dostali licencję od GW na Warhammera, stworzylibyśmy idealną, 8 edycję. To by była gra.







...oczywiście jeśli zostawić w gronie twórców 2-3 osoby, inteligentne osoby znające przy okazji rulebooka na pamięć i zostawić masę zrównoważonych psychicznie klimaciarzy, która mogłaby ich przegłosować przy pierdołach typu overguessing, szczelinki i inne tego typu zagrywki, a przy okazji wprowadzić stosowne zmiany.

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Kosa pisze: hajelficki smok to mega sila uderzenia, 7 w statach
darkelficki ma hate'a, wiec kroji również ladnie
zombi dragon w ogóle dziwaczny i pokraczny
smok chaosu ma dwie glowy i rzeżnika na górze
a forest dragon? niczym się nie wyróżnia.
oj...wyróżnia się, jak zaznaczyłeś każdy ma jakiś bajer. a nasz?nasz to jest zwykła zzieleniała ciota :roll: i tyle....\

odnośnie tematy. ciekawa opcja byłby jakiś monsterek tak za 100 pkt, taki maly smok czy coś pasującego do lasu ( juczny treekin z driadą)? :roll:

ODPOWIEDZ