Ogry w armii krasnoludów
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Ogry w armii krasnoludów
Po masterze doszedłem do kilku wniosków wśród których pojawił się już i stary, dobrze znany wniosek o braku mobilności... pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy to wykorzystanie dwóch gyrocopterów, ale potem pojawił się pewien pomysł... Ogry. Szybkie i silne. Co sądzicie o grubasach w armii brodaczy? Bo ja już w myślach utworzyłem taki obraz:
lord na tarczy
BSB
runesmith
dragon slayer
20 warriors
20 longbeards
10 thunderers
10 quarrellers
15 slayers
10 miners
15 miners (lub canon/grudge thrower)
Grudge thrower (lub 2 balisty)
gyrocopter
4 ironguts
Co o tym sądzicie?
lord na tarczy
BSB
runesmith
dragon slayer
20 warriors
20 longbeards
10 thunderers
10 quarrellers
15 slayers
10 miners
15 miners (lub canon/grudge thrower)
Grudge thrower (lub 2 balisty)
gyrocopter
4 ironguts
Co o tym sądzicie?
Ja ogrów jeszcze nie używałem jako najemników, jednak z ogrów najfajniejsi mi się wydają meneaterzy (z powodu fajnego klimatu i skuteczności) i leadbelchersi (z powodu pomocy do strzelania i niezłej walki wręcz). Co do oceny rozpiski to jest to chyba propozycja zrobienia z dwarfów armii ofensywnej
. Ale też powstaje pytanie przeciwko komu ogry mogłyby się przydać? 


- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Jako najemników używałem i Irongutów i Maneaterów..moje refleksje:
Ironguci są spoko, tylko ten ich Ws
Przeważnie wystawiam ich w 4, jako ekipę do pilnowania maszyn, flank i ogólnego siania paniki: perspektywa szarży w klocek i otrzymania w bok wjazdu grubasów -bezcenna
maneaterzy: to jest oddział który wymiata...gdyby zajmowali jeden slot rara to moim zdaniem byłby jeden z najbardziej wyjebanych oddziałów
Standardowy zestaw to 3 najemników: 2 z katanami, 1 z dwurakiem.
Pilnuj tylko żeby za każdym razem szarzowali powyżej 6 cali- cios z brzucha z siłą 5 wymiata...
wydaje mi się że to świetna jednostka dla np. High Elfów
Ironguci są spoko, tylko ten ich Ws

Przeważnie wystawiam ich w 4, jako ekipę do pilnowania maszyn, flank i ogólnego siania paniki: perspektywa szarży w klocek i otrzymania w bok wjazdu grubasów -bezcenna

maneaterzy: to jest oddział który wymiata...gdyby zajmowali jeden slot rara to moim zdaniem byłby jeden z najbardziej wyjebanych oddziałów

Standardowy zestaw to 3 najemników: 2 z katanami, 1 z dwurakiem.
Pilnuj tylko żeby za każdym razem szarzowali powyżej 6 cali- cios z brzucha z siłą 5 wymiata...
wydaje mi się że to świetna jednostka dla np. High Elfów
Witam piknie 
Mam 10 ogrów (Golgfaga), jeszcze nimi nie grałem, ale mam pytanko. Gdzie jest (dokładnie) napisane że mogę wziąć ogry (różne) jako DoW? Z tego co wyniuchałem, to jedyna ekipa którą mogę ogarnąć dla moich krasnoludów to ogry Golgfaga. Prosiłbym o odpowiedź

Mam 10 ogrów (Golgfaga), jeszcze nimi nie grałem, ale mam pytanko. Gdzie jest (dokładnie) napisane że mogę wziąć ogry (różne) jako DoW? Z tego co wyniuchałem, to jedyna ekipa którą mogę ogarnąć dla moich krasnoludów to ogry Golgfaga. Prosiłbym o odpowiedź

- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Jeśli chcecie zwiększyć swoja mobilność to proponuje jeszcze rinoxy. Wiem, że DoW mogą ich wystawiać więc zapewne i krasie też, lecz nie pamiętam ile slotów zabierają (na pewno nie więcej niż 2 rare). Co prawda to large target, ale kopa ma 

W armii nie ogrowej zabieraja 2 sloty... Czyli wtedy nie mamy tak cennych organek czy zyrosa, a caly ogien przeciwnika jest sciagany na Rhinoxa... Choc opcja warta zastanowienia z bannerem ktory daje 5+warda w 12"... 

Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
no i irongutci wypróbowani w bitwie wreszcie zostali... zastanawiałem się przez jakis czas czy wystawic Irongutów czy zwykłe ogry DoW które są tańsze... jednak impacty w szarży, Ld8 i 5+ Sv zwyciężyły...
Efekt i refleksje:
ogry biegały sobie te 12 cali, straszyły, ganiały, ubiły Mengila z jego chłoptasiami i 5 ciężkiej jazdy DoW po czym dostali salwe od kuszników, spanikowali, w następnej turze się nie zebrali i zrobili papa rozbijając się na jakimś tam obelisku... z jednej strony okazali się świetną jednostka, szybką i skuteczną w ataku, z drugiej są straszliwie mięciutcy... T4 i As5+ to jednak niewiele... koniec końców jednak spłacili się jak najbardziej i dali mi dużo przyjemności z gry (mimo haniebnego ich końca) dlatego myśle, że częsciej beda pojawiac sie w moich rozpiskach
Efekt i refleksje:
ogry biegały sobie te 12 cali, straszyły, ganiały, ubiły Mengila z jego chłoptasiami i 5 ciężkiej jazdy DoW po czym dostali salwe od kuszników, spanikowali, w następnej turze się nie zebrali i zrobili papa rozbijając się na jakimś tam obelisku... z jednej strony okazali się świetną jednostka, szybką i skuteczną w ataku, z drugiej są straszliwie mięciutcy... T4 i As5+ to jednak niewiele... koniec końców jednak spłacili się jak najbardziej i dali mi dużo przyjemności z gry (mimo haniebnego ich końca) dlatego myśle, że częsciej beda pojawiac sie w moich rozpiskach

Pozwolę sobie odświeżyć temat bo też zastanawiam się ostatnio nad ogrami w mojej armii.
Jest ktoś kto gra nimi często i ogry są u niego stale w rozpiskach? Nadają się tylko do ofensów czy bronić też się nimi można? I co myślicie o ograch na małe punkty? Tak np. 1500. Taki oddział Irongutów jest w stanie nadrobić brak organek?
Jest ktoś kto gra nimi często i ogry są u niego stale w rozpiskach? Nadają się tylko do ofensów czy bronić też się nimi można? I co myślicie o ograch na małe punkty? Tak np. 1500. Taki oddział Irongutów jest w stanie nadrobić brak organek?
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
ja ich wystawiam chociaż nie zawsze. 4 Irongutów z FCG i Ragbanerem. Drodzy jak cholera ale zazwyczaj się opłaca ich wystawienie. Wystawiałem ich w większych bitwach ale również i w takich na 1500 i tam sprawdzali się nawet lepiej (chociaz, co dziwne, rzadko przeżywali do końca bitwy przy tym formacie :/ ).
Ja używam ich do ofensów więc ciężko mi powiedzieć jak sprawiali by się przy defensywnej rozpisce. Najprawdopodobniej używałbym ich wtedy do niszczenia maszyn/strzelców/magów po stronie przeciwnika... no i odciągali by ogień... a jakby przeżyli to potem szarże od tyłu na związanego walką wroga
Ogólnie uważam ogry za bardzo fajną alternatywę i lubie sobie wystawić ich oddział od czasu do czasu. fajnie jest szarżować w 2 turze
Ja używam ich do ofensów więc ciężko mi powiedzieć jak sprawiali by się przy defensywnej rozpisce. Najprawdopodobniej używałbym ich wtedy do niszczenia maszyn/strzelców/magów po stronie przeciwnika... no i odciągali by ogień... a jakby przeżyli to potem szarże od tyłu na związanego walką wroga

Ogólnie uważam ogry za bardzo fajną alternatywę i lubie sobie wystawić ich oddział od czasu do czasu. fajnie jest szarżować w 2 turze

- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Tia swietna, tylko 2 sloty rare odstraszaja i to bardzo... 

Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
A na 6k to inna sprawa...
Sa spoko bo maja kopa i stubborn ale niestety przezywalni to oni nie sa... 


Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt: