Ogry w armii krasnoludów

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Ogry w armii krasnoludów

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Po masterze doszedłem do kilku wniosków wśród których pojawił się już i stary, dobrze znany wniosek o braku mobilności... pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy to wykorzystanie dwóch gyrocopterów, ale potem pojawił się pewien pomysł... Ogry. Szybkie i silne. Co sądzicie o grubasach w armii brodaczy? Bo ja już w myślach utworzyłem taki obraz:

lord na tarczy
BSB
runesmith
dragon slayer

20 warriors
20 longbeards
10 thunderers
10 quarrellers

15 slayers
10 miners
15 miners (lub canon/grudge thrower)
Grudge thrower (lub 2 balisty)

gyrocopter
4 ironguts

Co o tym sądzicie?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kotar
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kotar »

Ja ogrów jeszcze nie używałem jako najemników, jednak z ogrów najfajniejsi mi się wydają meneaterzy (z powodu fajnego klimatu i skuteczności) i leadbelchersi (z powodu pomocy do strzelania i niezłej walki wręcz). Co do oceny rozpiski to jest to chyba propozycja zrobienia z dwarfów armii ofensywnej ;). Ale też powstaje pytanie przeciwko komu ogry mogłyby się przydać? :)

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

wydaje mi się że ogry z M6 i wywalające 13 ataków z S6 są dosyc przydatne i uniwersalne... rozpa ma byc troche ofensywna bo wkurza mnie to, że czasem przeciwnik nie podchodzi, kitra się, wiary zajmuje, unika walki itp... a takimi ogrami z gyrosem to przynajmniej go dogonie :p
Obrazek

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

Jako najemników używałem i Irongutów i Maneaterów..moje refleksje:
Ironguci są spoko, tylko ten ich Ws :(
Przeważnie wystawiam ich w 4, jako ekipę do pilnowania maszyn, flank i ogólnego siania paniki: perspektywa szarży w klocek i otrzymania w bok wjazdu grubasów -bezcenna :D

maneaterzy: to jest oddział który wymiata...gdyby zajmowali jeden slot rara to moim zdaniem byłby jeden z najbardziej wyjebanych oddziałów :D
Standardowy zestaw to 3 najemników: 2 z katanami, 1 z dwurakiem.
Pilnuj tylko żeby za każdym razem szarzowali powyżej 6 cali- cios z brzucha z siłą 5 wymiata...
wydaje mi się że to świetna jednostka dla np. High Elfów

Awatar użytkownika
Shin Ryu
Mudżahedin
Posty: 275
Lokalizacja: Piła

Post autor: Shin Ryu »

Witam piknie :)
Mam 10 ogrów (Golgfaga), jeszcze nimi nie grałem, ale mam pytanko. Gdzie jest (dokładnie) napisane że mogę wziąć ogry (różne) jako DoW? Z tego co wyniuchałem, to jedyna ekipa którą mogę ogarnąć dla moich krasnoludów to ogry Golgfaga. Prosiłbym o odpowiedź :)


Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Jeśli chcecie zwiększyć swoja mobilność to proponuje jeszcze rinoxy. Wiem, że DoW mogą ich wystawiać więc zapewne i krasie też, lecz nie pamiętam ile slotów zabierają (na pewno nie więcej niż 2 rare). Co prawda to large target, ale kopa ma :)

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

W armii nie ogrowej zabieraja 2 sloty... Czyli wtedy nie mamy tak cennych organek czy zyrosa, a caly ogien przeciwnika jest sciagany na Rhinoxa... Choc opcja warta zastanowienia z bannerem ktory daje 5+warda w 12"... :-k
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

krasiowy ward jest na 6 cali i tylko dla unitów krasiowych

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

no i irongutci wypróbowani w bitwie wreszcie zostali... zastanawiałem się przez jakis czas czy wystawic Irongutów czy zwykłe ogry DoW które są tańsze... jednak impacty w szarży, Ld8 i 5+ Sv zwyciężyły...

Efekt i refleksje:
ogry biegały sobie te 12 cali, straszyły, ganiały, ubiły Mengila z jego chłoptasiami i 5 ciężkiej jazdy DoW po czym dostali salwe od kuszników, spanikowali, w następnej turze się nie zebrali i zrobili papa rozbijając się na jakimś tam obelisku... z jednej strony okazali się świetną jednostka, szybką i skuteczną w ataku, z drugiej są straszliwie mięciutcy... T4 i As5+ to jednak niewiele... koniec końców jednak spłacili się jak najbardziej i dali mi dużo przyjemności z gry (mimo haniebnego ich końca) dlatego myśle, że częsciej beda pojawiac sie w moich rozpiskach :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Łukasz_
Chuck Norris
Posty: 544
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Łukasz_ »

Pozwolę sobie odświeżyć temat bo też zastanawiam się ostatnio nad ogrami w mojej armii.

Jest ktoś kto gra nimi często i ogry są u niego stale w rozpiskach? Nadają się tylko do ofensów czy bronić też się nimi można? I co myślicie o ograch na małe punkty? Tak np. 1500. Taki oddział Irongutów jest w stanie nadrobić brak organek?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

ja ich wystawiam chociaż nie zawsze. 4 Irongutów z FCG i Ragbanerem. Drodzy jak cholera ale zazwyczaj się opłaca ich wystawienie. Wystawiałem ich w większych bitwach ale również i w takich na 1500 i tam sprawdzali się nawet lepiej (chociaz, co dziwne, rzadko przeżywali do końca bitwy przy tym formacie :/ ).

Ja używam ich do ofensów więc ciężko mi powiedzieć jak sprawiali by się przy defensywnej rozpisce. Najprawdopodobniej używałbym ich wtedy do niszczenia maszyn/strzelców/magów po stronie przeciwnika... no i odciągali by ogień... a jakby przeżyli to potem szarże od tyłu na związanego walką wroga :)

Ogólnie uważam ogry za bardzo fajną alternatywę i lubie sobie wystawić ich oddział od czasu do czasu. fajnie jest szarżować w 2 turze ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Dziś przetestowałem 3 Ludożerców :) Świetna jednostka :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Tia swietna, tylko 2 sloty rare odstraszaja i to bardzo... :wink:
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

niby tak, ale w bitwie na 6k jakoś się zmieścili ;) ogólnie szli jak burza, w co wpadli to zjadali :) szkoda, że później zostali zapluci przez skinki i salki i tylko 1 przeżył. 3 impacty z S5, 8 ataków z S7 i 4 ataki z S5 robią swoje :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

A na 6k to inna sprawa... :D Sa spoko bo maja kopa i stubborn ale niestety przezywalni to oni nie sa... :wink:
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

na 6 k to mozna miec 6 organek :D

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

eee tam...
maneaterzy i 4 organki...to jest kop...
żeby zajmowali jednego slota.... :(
mam 3 piękne figurki maneatersów...chyba ich troche odkurzę :D

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

Od kiedy ogry są najemnikami?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

od zawsze :p
Obrazek

ODPOWIEDZ