kilka pytań początkującego

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Eclipt pisze:Byłbym wdzięczny gdybyś zapodał, na której stronie widziałeś tę informację.
Masz link:
http://uk.games-workshop.com/download/d ... HE_FAQ.pdf
Obrazek

Eclipt
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Eclipt »

Na nogę motyla, kolejny :/

Grahnar napisał, że
w RB jest napisane jasno i wyraźnie, że jeśli 2 jednostki mają ASF to bije ten kto wygrał walkę w poprzedniej turze, a jeśli to nie miało miejsca, to bije ten z większą inicjatywą, jeśli I jest taka sama to wykonuje się rzut kostką. Czyli w tym przypadku pierwszy bije ten kto szarżował
A ja jestem ciekaw na której to stronie.

Awatar użytkownika
Fanatyk
Masakrator
Posty: 2946
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fanatyk »

@Eclipt

Strona 94.
Rulebook pisze: Models with this special rule always strike first in close combat, even before models that have charged that turn and regardless of Initiative. If fighting model with the same special rule, use the models' Initiative to determine who strikes first (roll a dice in case of same Initiative
Czyli nie ma ani słowa o wygranej walce wręcz a jest o inicjatywie i o rzucaniu kostką.

Istnieje zapis na stronie 34(mowa o dużym podręczniku) gdzie jest napisane że jeżeli oba modele mają atakować w tym samym momencie (np. inicjatywa ale i na upartego można podrzucić pod to ASF) to decyduje o tym kto wygrał w poprzedniej turze, jak to nie może być zastosowane to rzut kostką. Ale ja bym raczej obstawiał na zapis z ASF, na 100% odnosi się do zasady, w przeciwieństwie do zasady pierwszeństwa gdzie są tylko domysły :wink:

Awatar użytkownika
grahnar
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Karkonoska Frakcja Fantastyki - Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: grahnar »

Eclipt pisze:
Ale przecież w RB jest napisane jasno i wyraźnie, że jeśli 2 jednostki mają ASF to bije ten kto wygrał walkę w poprzedniej turze, a jeśli to nie miało miejsca, to bije ten z większą inicjatywą, jeśli I jest taka sama to wykonuje się rzut kostką. Czyli w tym przypadku pierwszy bije ten kto szarżował
Obawiam się, że w RB nie ma takiego zapisku. Przynajmniej w podrozdziale "Who strikes first" rozdziału "Close combat", ani w opisie umiejętności. Byłbym wdzięczny gdybyś zapodał, na której stronie widziałeś tę informację.
Strona 34 i strona 94

Awatar użytkownika
Kedziorson
Masakrator
Posty: 2219
Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.

Post autor: Kedziorson »

czy można wystawić oddział w domku jeżeli ten jest w deployment zone ?

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Tak.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Oddział szarżuje na ostatniego żywego flagellanta. Ten robi martyr czy co oni tam mają (ginie a w zamian za to są jakieś efekty). Gościu ponois chwalebnąśmierc biczownika w imię Sigmara a oddział się zastanawia - może zrobić overruna czy nie może? Wszak oni go nie zabili. Ja nie mam pojęcia, więc pytam, bo może ktoś już się z tym przypadkiem spotkał. W pierwszym odruchu powiedziałem, ze nie ma overrurna, ale teraz nie jestem pewien czy dobrze...
(nie mam podręcznika Empire zeby dokładnie sprawdzić i zacytować tę zasadę flagellantów).
Z góry dziękuję za odowiedź.

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

jak dla mnie oddział wybity - overrun jest.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Krzyśku służę pomocą.
The End is Nigh!: for some Flagellants, the risk of death in battle is not certain enough. Such martyrs hurl themselves to their death, leaping onto the weapons of their enemies or otherwise sacrificing themselves in as messy a way as possible. At the start of each round of close combat (their own and the enemy's), before any blows are stuck, declare if the unit is going to sacrifice some martyrs or not. If you decide to go for it, roll a D3 to see how many Flagellants grandly sacrifice themselves. These models are removed in the same manner as combat casualties except that they di bit affect the number of Flagellants that can fight that phase and do not count as wounds suffered for the combat resolution score. [...]

Krzyśku według podkreślonych przeze mnie fragmentów wnioskuje że będzie overrun.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Czyli jednak zostałem zwałowany :?
Cóż, life is brutal

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Sa!nt pisze: Krzyśku służę pomocą.
(...)Krzyśku według podkreślonych przeze mnie fragmentów wnioskuje że będzie overrun.
OK, dziękuję za profesjonalne podejście. Cytat i wszystko jest, więc wygląda że się myliłem. Zmyliło mnie to dalej, ze "poświęceni" nie liczą się do CR i jeszcze jeden cytat z RB.
Andrzej pisze:Czyli jednak zostałem zwałowany
Sędzia wałował?
Andrzej, zostałes źle zasędziowany, za co przepraszam. Nie pisz o wałach, bo nie działałem w porozumieniu z Felkiem i Pawlakiem. ;)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Jak zwał tak zwał, ale nie zmienia to moich odczuć do tego zdarzenia :)

Drakar Dociekliwy
Mudżahedin
Posty: 342
Lokalizacja: Poznań/Włocławek

Post autor: Drakar Dociekliwy »

Rzucam czar na +3, ale rzucalem go z 5 kosci i wypadlo mi lacznie 19. Czar rowniez w turze przeciwnika. Przeciwnik chce go zdispellowac swoimi PD. Ile musi wyrzucic zeby go zdispellowac? +3 czy +19?
Klub Fantasy "FENIX" ('Stara Remiza', ul. Żabia 8, Włocławek)
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY :!: :!: :!:

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Musi rzucić tyle, ile wynosi poziom czaru, czyli w tym przypadku 3 i więcej

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

3, oczywiście, jeśli to RIP

Drakar Dociekliwy
Mudżahedin
Posty: 342
Lokalizacja: Poznań/Włocławek

Post autor: Drakar Dociekliwy »

RIP? Chodzi mi dokladnie o czar ktory dziala do kolejnej mojej fazy magii, dokladnie miasma nurgla
Klub Fantasy "FENIX" ('Stara Remiza', ul. Żabia 8, Włocławek)
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
Corvus Albus
Kretozord
Posty: 1960
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Corvus Albus »

RiP - Remain in Play - czar który pozostaje w grze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Tylko RiP można rozpraszać w kolejnych turach. Innych nie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

Mam pytanie co do następującej kwestii. Oddział, który spanikował i zostało z niego mniej niż 25 % początkowej wartości, nie może się zebrać. Wobec tego mamy taką sytuację:

Do oddziału dziesięciu łuczników dołączył mag konno. W turze przeciwnika, w wyniku intensywnego ostrzału, z oddziału został mag i jeden łucznik. Nie zdali testu paniki z powodu wystrzelania ponad 25 % oddziału i zwali. Czy:

1. W następnej rundzie mogą próbować się zebrać, bo jest 1 US (łucznik) + 2 US (mag konno) = 3 US, a 25 % wylicza się z sumy US maga i łuczników (2 + 10 = 12 US).
2. W następnej rundzie nie mogą próbować się zebrać, bo patrzy się na US oddziału tak jak jest w rozpisce, tzn. aby zbierać oddział potrzeba 25 % pierwotnego oddziału, tu: trzech łuczników.

Awatar użytkownika
Shinue
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6756
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Shinue »

opcja nr2.
bohater na koniku mógłby się zebrać jakby padł również ostatni łucznik.

wracając do poprzedniej kwestii:
czy można rozpraszać kostkami PD czar działający do początku następnej tury rzucajacego przeciwnika (w opisie nie ma zaznaczone, że czar jest RIP)
Obrazek

Zablokowany