ring of hotek i book of hoeth
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Był FAQ do starego Book of Hoeth vs stary Ring of Hotek.
Najpierw IF, potem Miscast. Przedmioty w zasadzie nie zmieniły się, więc tego FAQ dalej powinno sie stosować. Natomiast gdyby go nie było, to bezwzglednie liczy się tylko miscast, bo miscast wyprzedza IF. Tak jest w rulebooku. Co z tego, że napisali o dwóch jedynkach? Napisali też o dwóch szóstkach, mamy z tego wnioskować, że book of Hoeth nie działa, bo IF i tak jest tylko na dwóch szóstkach?
Najpierw IF, potem Miscast. Przedmioty w zasadzie nie zmieniły się, więc tego FAQ dalej powinno sie stosować. Natomiast gdyby go nie było, to bezwzglednie liczy się tylko miscast, bo miscast wyprzedza IF. Tak jest w rulebooku. Co z tego, że napisali o dwóch jedynkach? Napisali też o dwóch szóstkach, mamy z tego wnioskować, że book of Hoeth nie działa, bo IF i tak jest tylko na dwóch szóstkach?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Nah. To że w zasadzie nie zmieniły się nic nie znaczy bo delikatnie zmieniły się zasady główne i army booki równierz. Wniosek Faq stary wygasa i nie obowiązuje a rulebook tak jako zasady ogólne.
Nie masz racji. Bo niby czemu ma nic nie znaczyć?To że w zasadzie nie zmieniły się nic nie znaczy bo delikatnie zmieniły się zasady główne i army booki równierz. Wniosek Faq stary wygasa i nie obowiązuje
A wniosek błędny, szczególnie, jak na prawnika.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
tak? To wyjaśnij.
skoro faq to przepisy szczegółowe a rulebook ogólne.
Faq stary był przed starym rulebookiem jako lex specialis do rulebooka. Natomiast nowe zasady wyszły w postaci nowego rulebooka stały się nowym legi generali a stare przestały obowiązywać w ten sposób stały się nieaktualne. Nie ma jeszcze nowego faqa który by stanowił lex specialis.
skoro faq to przepisy szczegółowe a rulebook ogólne.
Faq stary był przed starym rulebookiem jako lex specialis do rulebooka. Natomiast nowe zasady wyszły w postaci nowego rulebooka stały się nowym legi generali a stare przestały obowiązywać w ten sposób stały się nieaktualne. Nie ma jeszcze nowego faqa który by stanowił lex specialis.
Stare orzeczenia sądu najwyższego wciąż są wykorzystywane jako uzasadnienia do wyroków w sprawach karnych, mimo, iż kodeks karny zmieniono w 1997.
Skoro sytuacja faktyczna (zasady przemiotów) się nie zmieniły, to czemu nie stosować starego FAQ?
Skoro sytuacja faktyczna (zasady przemiotów) się nie zmieniły, to czemu nie stosować starego FAQ?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Można by użyć takiego porównania... W poprzedniej edycji było napisane, że lifetaker jest RxB w tej eydcji tego nie ma napisane, więc już nie ma zasad RxB. W poprzedniej edycji co do Ring of hotek było napisane, że jeżeli gracz wyrzuci dwie 6 to najpierw będzie Ifka a potem miscast, w tej edycji tego nie ma napisane, wiec wniosek nasuwa się sam. Zasada defacto Ring of hotek uległa zamienię, dzięki jednemu zdaniu. A raczej jego brakowi w tej dedycji.
W RB napisane jest, że miscast przeważa nad IFką, dlatego też RoH powinien kasować Booka HE. Przez mały kruczek, zmieniający zasadę, chyba, że się ukaże FAQ, który to wyjaśni, ale do tego czasu HE imo mają pecha.
W RB napisane jest, że miscast przeważa nad IFką, dlatego też RoH powinien kasować Booka HE. Przez mały kruczek, zmieniający zasadę, chyba, że się ukaże FAQ, który to wyjaśni, ale do tego czasu HE imo mają pecha.
To teraz się wypowiem co do Manbane i gwizdek
Ojczulek armybook mówi: Postać której broń pokryta jest Manbane uzyskuje siłę o jeden większą niż wytrzymałość celu, więc matecza logika podpowiada, uzyskuje tą siłę przed uderzeniem, więc w chwili gdy assasin rzuca w smoka o T6 ma siłe 6, a w zasadzie gwiazdek napisane jest, że dodają +1 do siły, siła ta zwiększa się w czasie rzutu, a nie przed(Prawa Fizyki). Przed ma siłę 6(od manbande) dlatego podczas rzutu ma +1 czyli defacto 7. Dziękuje za uwagę.

ale logika mówi nam, że nie możesz przekroczyć sily 6, a więc tamto będzie falszem.jarlaxle17 pisze:To teraz się wypowiem co do Manbane i gwizdekOjczulek armybook mówi: Postać której broń pokryta jest Manbane uzyskuje siłę o jeden większą niż wytrzymałość celu, więc matecza logika podpowiada, uzyskuje tą siłę przed uderzeniem, więc w chwili gdy assasin rzuca w smoka o T6 ma siłe 6, a w zasadzie gwiazdek napisane jest, że dodają +1 do siły, siła ta zwiększa się w czasie rzutu, a nie przed(Prawa Fizyki). Przed ma siłę 6(od manbande) dlatego podczas rzutu ma +1 czyli defacto 7. Dziękuje za uwagę.
Kosa, nie do końca. Mamy zapisek, że
Manbane
A character with a weapon coated with Manbane
always counts their Strength as one higher than their
target s Toughness, unless their Strength would
normally be more than this, up to a maximum of
Strength 6. This means that they almost always wound
opponents on a roll of 3+. This modified Strength is
used to calculate armour save modifiers.
i
Rending Stars
Maximum Range:12";S trength: as user+1.
Rules:Thrown weapon; multiple shot x3.
Z tych wszystkich danych wychodzi, że S= manbane + gwiazdki
Gdyby był zapisek, że atak wykonany nie może przekroczyc siły 6, to bym się zgodził, że gwiazdki nie dadzą S=7
Jednak jest napisane, że manbane obdarza posiadacza SIŁĄ wiekszą o 1 niż T, do 6, do tego gwiazdki- Strength: as user+1.
Manbane
A character with a weapon coated with Manbane
always counts their Strength as one higher than their
target s Toughness, unless their Strength would
normally be more than this, up to a maximum of
Strength 6. This means that they almost always wound
opponents on a roll of 3+. This modified Strength is
used to calculate armour save modifiers.
i
Rending Stars
Maximum Range:12";S trength: as user+1.
Rules:Thrown weapon; multiple shot x3.
Z tych wszystkich danych wychodzi, że S= manbane + gwiazdki
Gdyby był zapisek, że atak wykonany nie może przekroczyc siły 6, to bym się zgodził, że gwiazdki nie dadzą S=7
Jednak jest napisane, że manbane obdarza posiadacza SIŁĄ wiekszą o 1 niż T, do 6, do tego gwiazdki- Strength: as user+1.
No dokładnie. Zresztą Manbane modyfikuje cechę Strength, a te gwiazdki mają zwykły modyfikator jak to często wynika z broni, niejako modyfikator do obrażeń, a nie do siły. Również skłaniałbym się, że w podanym przykładzie Siła rzutu będzie = 7.
zakladacie z góry, ze najpierw używacie manbane, a potem gwiazdek, a co jest jeśli jest na odwrót? 

no w takiej kolejności, że MB daje mi S6, a następnie gwiazdki +1 do S czyli S7. Wy też macie kolejnosć 
Ale tak narpawde mi to zwisa, i tak mam zamiar grać DE

Ale tak narpawde mi to zwisa, i tak mam zamiar grać DE

Na odwrót jest IMO mniej logicznie. Najpierw określamy siłę [do gwiazdek], potem dodajemy modyfikator, a nie najpierw dodajmy modyfikator a potem robimy jakąś dziwną ewolucję z siłą.
Up to maximum 6 to po prostu siła bohatera. Z manbane nie będzie miał więcej za żadne skarby. Więc na tafa 6 ma 6. Kiedy bohater uderza bronią która dodaje +1 do siły, będzie miał tej siły 7. I to nie jest tak, że manbane teraz daje siłę 7, bo de facto daje dalej S 6, tylko gwiazdki ją modyfikują.
Gdybyśmy mieli dodawać najpierw bonus z gwiazdek to najpierw bierzemy do broni siłę bohatera, a potem zmodyfikowaną siłę bohatera zmieniamy jeszcze manbanem, ignorując zapis gwiazdek 'as user+1'. IMO wygląda to gorzej.
Up to maximum 6 to po prostu siła bohatera. Z manbane nie będzie miał więcej za żadne skarby. Więc na tafa 6 ma 6. Kiedy bohater uderza bronią która dodaje +1 do siły, będzie miał tej siły 7. I to nie jest tak, że manbane teraz daje siłę 7, bo de facto daje dalej S 6, tylko gwiazdki ją modyfikują.
Gdybyśmy mieli dodawać najpierw bonus z gwiazdek to najpierw bierzemy do broni siłę bohatera, a potem zmodyfikowaną siłę bohatera zmieniamy jeszcze manbanem, ignorując zapis gwiazdek 'as user+1'. IMO wygląda to gorzej.
Uerph.