Krawędź stołu a impassable
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Krawędź stołu a impassable
No wiec z tego co wiem to krawędź stołu jest obecnie traktowana jako impassable.
Kiedy na zwykłym impassablu (domek, obelisk) rozbija się oddział o US5+ to w 6 calach mamy panikę.
Czy więc oddział wypadający za krawędź w wyniku ucieczki robi panikę w 6 calach?
Trochę to głupie, mam nadzieję że nie, ale wolę się spytać.
Kiedy na zwykłym impassablu (domek, obelisk) rozbija się oddział o US5+ to w 6 calach mamy panikę.
Czy więc oddział wypadający za krawędź w wyniku ucieczki robi panikę w 6 calach?
Trochę to głupie, mam nadzieję że nie, ale wolę się spytać.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Mogę odblokować, ale po co?



Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Wedlug ksiazki kazdy ruch inny niz pursue albo flee traktuje krawedz stolu jako impassable, dlatego uciekajaca jednostka nie moze rozbic sie o krawedz stolu i spowodowac paniki (maly RB ang str. 15). Dla takiej jednostki krawedz nie jest impassable.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Correct.dagome pisze:Wedlug ksiazki kazdy ruch inny niz pursue albo flee traktuje krawedz stolu jako impassable, dlatego uciekajaca jednostka nie moze rozbic sie o krawedz stolu i spowodowac paniki (maly RB ang str. 15). Dla takiej jednostki krawedz nie jest impassable.
A...
Odpowiedż na pytanie Kołaty była twierdząca?
Error.
Shino...
Units can only move off the table when fleeing or pursuing, as described later.
RB 15
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Maly RB angielski str. 15
Ze stolu mozna zejsc tylko poprzez flee albo pursue
Kazda inna forma ruchu traktuje krawedz jako impassable. Czyli szarza za flee do krawedzi zatrzymuje sie na krawedzi, fanatycy rozbijaja sie o krawedz, squigi czy spawny zatrzymuja sie na krawedzi.
Znalazlem uscislenia sedziowskie gdzie stoi ze jednostki rozbijaja sie o krawedz. Nie za bardzo wiem czym to jest podparte, ale nie znalazlem tego w FAQ.
Gdzie jest napisane ze traktuje??MOVING OF THE TABLE
Units can only move off the table when fleeing or pursuing, as described later.
Any other form of movement, wheter voluntary or compulsory, treats the edge of the table as impassable terrain (unless differently specified in the special rules for a scenario, troop type, etc).
Ze stolu mozna zejsc tylko poprzez flee albo pursue
Kazda inna forma ruchu traktuje krawedz jako impassable. Czyli szarza za flee do krawedzi zatrzymuje sie na krawedzi, fanatycy rozbijaja sie o krawedz, squigi czy spawny zatrzymuja sie na krawedzi.
Znalazlem uscislenia sedziowskie gdzie stoi ze jednostki rozbijaja sie o krawedz. Nie za bardzo wiem czym to jest podparte, ale nie znalazlem tego w FAQ.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Nie ma o czym dyskutować - US jest błędne.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
To moze do watku wtrace jeszcze rydwan ktory szarzuje na uciekajaca jednostke i zasieg szarzy (spalonej czy nie) doprowadza do zetkniecia z krawedzie. Czy rydwan dostaje D6 S6?? Nie znalazlem pokrycia w zasadach. Niestety nie stoi nic na temat rydwanu wjezdzajacego w impassable(poza ucieczka) bo rydwan nie moze zadeklarowac ruchu przez impasable(jak wszystko zreszta).
Moim zdaniem nie dostaje z prostej przyczyny. nie pokrywaja tego zasady, chociaz zdroworozsadkowe byloby zeby dostal jako ze dostaje za trudny teren.
Moim zdaniem nie dostaje z prostej przyczyny. nie pokrywaja tego zasady, chociaz zdroworozsadkowe byloby zeby dostal jako ze dostaje za trudny teren.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Podaj gdzie, bo nie widze.dagome pisze:
Znalazlem uscislenia sedziowskie gdzie stoi ze jednostki rozbijaja sie o krawedz. Nie za bardzo wiem czym to jest podparte, ale nie znalazlem tego w FAQ.
Edit;
1, g, znalazłem.
Error.
Na szczęście tę bzdurę wypatrzyłem i usunąłem z ETC rulepacku.
Chyba po prostu przestanę zwracać uwagę na te Polskie House-rules.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
linka jezeli dobrze pamietam znalazlem na forum
http://strony.aster.pl/barbaros/
IV/1/g
http://strony.aster.pl/barbaros/
IV/1/g
Wrocmy moze do mojego pytania:Oddział uciekający z reakcji flee poza stół rozbija się na jego krawędzi (jest
traktowana jak impassable terrain)
dagome pisze:To moze do watku wtrace jeszcze rydwan ktory szarzuje na uciekajaca jednostke i zasieg szarzy (spalonej czy nie) doprowadza do zetkniecia z krawedzie. Czy rydwan dostaje D6 S6?? Nie znalazlem pokrycia w zasadach. Niestety nie stoi nic na temat rydwanu wjezdzajacego w impassable(poza ucieczka) bo rydwan nie moze zadeklarowac ruchu przez impasable(jak wszystko zreszta).
Moim zdaniem nie dostaje z prostej przyczyny. nie pokrywaja tego zasady, chociaz zdroworozsadkowe byloby zeby dostal jako ze dostaje za trudny teren.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Moim zdaniem też nie, ale... Ask LS.dagome pisze:]To moze do watku wtrace jeszcze rydwan ktory szarzuje na uciekajaca jednostke i zasieg szarzy (spalonej czy nie) doprowadza do zetkniecia z krawedzie. Czy rydwan dostaje D6 S6?? Nie znalazlem pokrycia w zasadach. Niestety nie stoi nic na temat rydwanu wjezdzajacego w impassable(poza ucieczka) bo rydwan nie moze zadeklarowac ruchu przez impasable(jak wszystko zreszta).
Moim zdaniem nie dostaje z prostej przyczyny. nie pokrywaja tego zasady, chociaz zdroworozsadkowe byloby zeby dostal jako ze dostaje za trudny teren.
1 - Wszystkie szarże przy których wróg ucienie z stół - są spalone.
2 - Jeśli spalona szarża spowoduje że rydwan dotknie brzegu stołu, RL zaczną twierdzić, że dostaje hity bo WJECHAŁ w impassable.
Tu można zacząć rozdzielać włos na czworo.
Ale czy warto?
Nie, nie, nie warto.
Kiedyś LS wciągała rydwany na stół.
Teraz może zacząć je niszczyć, traktując krawędź stołu jak linię wysokiego napięcia.
Shrug.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Dodajmy jeszcze, że rydwan, który stanie dokładnie prostopadle lub równolegle do krawędzi stykając się z nią nie będzie się mógł już obrócić
Jak przeżyje impacy hity to i tak już nie będzie mógł się ruszyć




Zaszłyszane na jakimś turnieju:
- Twój WS?
- Tak
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Bleh...Hrabia pisze:Dodajmy jeszcze, że rydwan, który stanie dokładnie prostopadle lub równolegle do krawędzi stykając się z nią nie będzie się mógł już obrócićJak przeżyje impacy hity to i tak już nie będzie mógł się ruszyć
![]()
Wydawało mi się, że czytałem Barba i Jankiela piszących żeby się nie wygłupiać, ale zdaje się że to zalecenie do uściśleń nie weszło.
W sprawach przypadkowych (poza ST vs wood!!) na ETC było - "just take and move".
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Fajnie - zacytuj.Jankiel pisze:Zmienilismy to
Można robić wirtualne pivoty.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Jeśli tego nie ma w uściśleniach, to zwyczjnie trafił się jakiś błąd w trakcie zmieniania głosowania na pdf.Cool czy character/monster/rydwan stukajacy sie forntem z domkiem lub innym impassablem wykonuje pivot w powietrzu zeby sie obrocic czy jest unieruchomiony do konva bitwy?
a: jest unieruchomiony
b: moze zrobic pivot wirtualny
Barb: wstrzymuje sie
Shino: B
Malal: B
Szafa@poznan: A
Jankiel: B
A swoją drogą, to uściśleniom przydałby sie pewien lifting, bo sporo zapisów tam jest już nieaktualnych, a część się w nich przypadkiem nie znalazła.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Nie ma.Jankiel pisze:Jeśli tego nie ma w uściśleniach, to zwyczjnie trafił się jakiś błąd w trakcie zmieniania głosowania na pdf.Cool czy character/monster/rydwan stukajacy sie forntem z domkiem lub innym impassablem wykonuje pivot w powietrzu zeby sie obrocic czy jest unieruchomiony do konva bitwy?
a: jest unieruchomiony
b: moze zrobic pivot wirtualny
Barb: wstrzymuje sie
Shino: B
Malal: B
Szafa@poznan: A
Jankiel: B
Do uzupełnienia.
No i co ze ST vs Wood? czyli punktem... 1 c?

Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.