Krawędź stołu a impassable

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Krawędź stołu a impassable

Post autor: Kołata »

No wiec z tego co wiem to krawędź stołu jest obecnie traktowana jako impassable.
Kiedy na zwykłym impassablu (domek, obelisk) rozbija się oddział o US5+ to w 6 calach mamy panikę.
Czy więc oddział wypadający za krawędź w wyniku ucieczki robi panikę w 6 calach?

Trochę to głupie, mam nadzieję że nie, ale wolę się spytać.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Tak.
Podobnie jak oddzial w wypadku flee od szarzy wypadnie poza stol to szarzujacy zawsze pali (nigdy nie wypada za krawedz).

To glupie, ale tak jest.
Ja sie dowiedzialem jakis miesiac temu :):).

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Mogę odblokować, ale po co? :?: :shock:
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

dagome
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: dagome »

Wedlug ksiazki kazdy ruch inny niz pursue albo flee traktuje krawedz stolu jako impassable, dlatego uciekajaca jednostka nie moze rozbic sie o krawedz stolu i spowodowac paniki (maly RB ang str. 15). Dla takiej jednostki krawedz nie jest impassable.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jest :P podaj gdzie jest napisane, ze przy flee krawedz nie jest impassable...

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

dagome pisze:Wedlug ksiazki kazdy ruch inny niz pursue albo flee traktuje krawedz stolu jako impassable, dlatego uciekajaca jednostka nie moze rozbic sie o krawedz stolu i spowodowac paniki (maly RB ang str. 15). Dla takiej jednostki krawedz nie jest impassable.
Correct.

A...

Odpowiedż na pytanie Kołaty była twierdząca?
Error.

Shino...

Units can only move off the table when fleeing or pursuing, as described later.

RB 15
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

dagome
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: dagome »

Maly RB angielski str. 15
MOVING OF THE TABLE
Units can only move off the table when fleeing or pursuing, as described later.
Any other form of movement, wheter voluntary or compulsory, treats the edge of the table as impassable terrain (unless differently specified in the special rules for a scenario, troop type, etc).
Gdzie jest napisane ze traktuje??
Ze stolu mozna zejsc tylko poprzez flee albo pursue
Kazda inna forma ruchu traktuje krawedz jako impassable. Czyli szarza za flee do krawedzi zatrzymuje sie na krawedzi, fanatycy rozbijaja sie o krawedz, squigi czy spawny zatrzymuja sie na krawedzi.

Znalazlem uscislenia sedziowskie gdzie stoi ze jednostki rozbijaja sie o krawedz. Nie za bardzo wiem czym to jest podparte, ale nie znalazlem tego w FAQ.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Nie ma o czym dyskutować - US jest błędne.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

dagome
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: dagome »

To moze do watku wtrace jeszcze rydwan ktory szarzuje na uciekajaca jednostke i zasieg szarzy (spalonej czy nie) doprowadza do zetkniecia z krawedzie. Czy rydwan dostaje D6 S6?? Nie znalazlem pokrycia w zasadach. Niestety nie stoi nic na temat rydwanu wjezdzajacego w impassable(poza ucieczka) bo rydwan nie moze zadeklarowac ruchu przez impasable(jak wszystko zreszta).
Moim zdaniem nie dostaje z prostej przyczyny. nie pokrywaja tego zasady, chociaz zdroworozsadkowe byloby zeby dostal jako ze dostaje za trudny teren.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

dagome pisze:
Znalazlem uscislenia sedziowskie gdzie stoi ze jednostki rozbijaja sie o krawedz. Nie za bardzo wiem czym to jest podparte, ale nie znalazlem tego w FAQ.
Podaj gdzie, bo nie widze.

Edit;
1, g, znalazłem.
Error.

Na szczęście tę bzdurę wypatrzyłem i usunąłem z ETC rulepacku.
Chyba po prostu przestanę zwracać uwagę na te Polskie House-rules.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

dagome
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: dagome »

linka jezeli dobrze pamietam znalazlem na forum
http://strony.aster.pl/barbaros/
IV/1/g
Oddział uciekający z reakcji flee poza stół rozbija się na jego krawędzi (jest
traktowana jak impassable terrain)
Wrocmy moze do mojego pytania:
dagome pisze:To moze do watku wtrace jeszcze rydwan ktory szarzuje na uciekajaca jednostke i zasieg szarzy (spalonej czy nie) doprowadza do zetkniecia z krawedzie. Czy rydwan dostaje D6 S6?? Nie znalazlem pokrycia w zasadach. Niestety nie stoi nic na temat rydwanu wjezdzajacego w impassable(poza ucieczka) bo rydwan nie moze zadeklarowac ruchu przez impasable(jak wszystko zreszta).
Moim zdaniem nie dostaje z prostej przyczyny. nie pokrywaja tego zasady, chociaz zdroworozsadkowe byloby zeby dostal jako ze dostaje za trudny teren.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

dagome pisze:]To moze do watku wtrace jeszcze rydwan ktory szarzuje na uciekajaca jednostke i zasieg szarzy (spalonej czy nie) doprowadza do zetkniecia z krawedzie. Czy rydwan dostaje D6 S6?? Nie znalazlem pokrycia w zasadach. Niestety nie stoi nic na temat rydwanu wjezdzajacego w impassable(poza ucieczka) bo rydwan nie moze zadeklarowac ruchu przez impasable(jak wszystko zreszta).
Moim zdaniem nie dostaje z prostej przyczyny. nie pokrywaja tego zasady, chociaz zdroworozsadkowe byloby zeby dostal jako ze dostaje za trudny teren.
Moim zdaniem też nie, ale... Ask LS.

1 - Wszystkie szarże przy których wróg ucienie z stół - są spalone.
2 - Jeśli spalona szarża spowoduje że rydwan dotknie brzegu stołu, RL zaczną twierdzić, że dostaje hity bo WJECHAŁ w impassable.

Tu można zacząć rozdzielać włos na czworo.
Ale czy warto?
Nie, nie, nie warto.

Kiedyś LS wciągała rydwany na stół.
Teraz może zacząć je niszczyć, traktując krawędź stołu jak linię wysokiego napięcia.

Shrug.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Hrabia
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Hrabia »

Dodajmy jeszcze, że rydwan, który stanie dokładnie prostopadle lub równolegle do krawędzi stykając się z nią nie będzie się mógł już obrócić ;) Jak przeżyje impacy hity to i tak już nie będzie mógł się ruszyć ;) ;)
Zaszłyszane na jakimś turnieju:
- Twój WS?
- Tak

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Zmienilismy to :P
Można robić wirtualne pivoty.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

będzie mógł bo w uściśleniach masz podpunkt o wirtualnych pivotach, chyba że LS to zmieniła

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Hrabia pisze:Dodajmy jeszcze, że rydwan, który stanie dokładnie prostopadle lub równolegle do krawędzi stykając się z nią nie będzie się mógł już obrócić ;) Jak przeżyje impacy hity to i tak już nie będzie mógł się ruszyć ;) ;)
Bleh...
Wydawało mi się, że czytałem Barba i Jankiela piszących żeby się nie wygłupiać, ale zdaje się że to zalecenie do uściśleń nie weszło.

W sprawach przypadkowych (poza ST vs wood!!) na ETC było - "just take and move".
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Jankiel pisze:Zmienilismy to :P
Można robić wirtualne pivoty.
Fajnie - zacytuj.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Czołg jak rozumiem jak wjedzie w las prostopadle to już tam siedzi według uściśleń, tak?

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Cool czy character/monster/rydwan stukajacy sie forntem z domkiem lub innym impassablem wykonuje pivot w powietrzu zeby sie obrocic czy jest unieruchomiony do konva bitwy?
a: jest unieruchomiony
b: moze zrobic pivot wirtualny

Barb: wstrzymuje sie
Shino: B
Malal: B
Szafa@poznan: A
Jankiel: B
Jeśli tego nie ma w uściśleniach, to zwyczjnie trafił się jakiś błąd w trakcie zmieniania głosowania na pdf.

A swoją drogą, to uściśleniom przydałby sie pewien lifting, bo sporo zapisów tam jest już nieaktualnych, a część się w nich przypadkiem nie znalazła.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Jankiel pisze:
Cool czy character/monster/rydwan stukajacy sie forntem z domkiem lub innym impassablem wykonuje pivot w powietrzu zeby sie obrocic czy jest unieruchomiony do konva bitwy?
a: jest unieruchomiony
b: moze zrobic pivot wirtualny

Barb: wstrzymuje sie
Shino: B
Malal: B
Szafa@poznan: A
Jankiel: B
Jeśli tego nie ma w uściśleniach, to zwyczjnie trafił się jakiś błąd w trakcie zmieniania głosowania na pdf.
Nie ma.
Do uzupełnienia.
No i co ze ST vs Wood? czyli punktem... 1 c? :roll:
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

ODPOWIEDZ