CS by Furion ODSŁONA DRUGA

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

CS by Furion ODSŁONA DRUGA

Post autor: Furion »

Witam.

Warhammer jest z założenia grą taktyczną, w której wygrywa lepszy gracz. Armia, którą gra dany gracz powinna mieć znaczenie marginalne.

Jak wszyscy wiemy, niestety tak nie jest.

WFB, nawet pod postacią powszechnie znanego polskiego "limited" nie jest grą "w której lepszy wygrywa". A na pewno nie jest grą, gdzie "Armia ma tak marginalne znaczenie, że lepszy wygrywa". Co nowy armybook, stado ludzi przesiada się na nowe armie - w zeszłym sezonie na Imperium, w tym na Demony i VC. Rozgrywki stają się... mało ambitne. Wyciągamy figurki z wlizki a dalej... to właściwie niejednym przypadku równie dorbze zamiast człowieka radziłaby sobie małpa rzucająca kostkami.

Ten CS nie daje idealnego balansu, bo taki jest niemożliwy do otrzymania.
Daje jednak znacznie bardziej zbalansowaną rozgrywkę niż limited.

Rzekłbym, że jest tak blisko ideału, na ile to możliwe.

Zapraszam do lektury.


Zakaz Wystawiania bohaterów specjalnych.
Zakaz wystawiania dział DoW w armii innej niż Dow

HERO:
- Smoki zajmują slot Rare
- Danego typu herosa nie można wystawić więcej niż dwa razy.

CORE:
- Są dwa sloty: slot potrójny (3) i podwójny (2) Mogą być one zapełnione jednostkami tylko tego samego typu. Slota potrójnego (3) nie trzeba wypełniać do końca. Pozostałe jednostki Core Units można wystawić tylko jeden raz.
- Corowa, niestrzelająca piechota Rank&File nie zajmuje żadnych slotów - nie ma żadnyh ograniczeń co do jej wystawiania
- jednostki Core (niekoniecznie Rank&File) uznajemy za różne, gdy:
  • upgrade'ujemy ich na Scoutów
  • upgrade'ujemy ich na Chosen'ów
  • upgrade'ujemy ich na Tunelling Team (bądź podobny upgrade)
- Nie można przeznaczyć slotu potrójnego na ciężką kawalerię

Przykład I: VC: 3 x ghoule (rankowa piechota, bez ograniczeń) 2x Corpse Cart (w slocie (3) ) 2 Dire Wolves (w slocie (2) )
Przykład II: O&G: 3x Spider Riders (3), 2x Night Goblins with Bows (2), 3x Orc Boyz, 2x Savage Orc Boyz (rankowa, niestrzelająca piechota) 1x Wolf Riders


SPECIAL:
- Tylko jedną jednostkę można zdublować, resztę można wystawić tylko raz.
- Maksymalnie trzy sloty special mogą zostać przeznaczone na War Machines

RARE:
- Zakaz dublowania

MAGIA:
Euro,czyli:
Podczas fazy magii gracz może zużytkować tylko 9 Power Dice'ów (dalej: PD) Pierwszy użyty Bound Spell liczymy jako 1PD, każdy kolejny jako 2 PD.
Można posiadać tylko 10 Dispell Dice'ów (dalej: DD) Dodatkowo, pierwszy Dispell Scroll (dalej: DS) traktujemy jak 1DD posiadany co turę, a kazdy kolejny jako 2 DD posiadane co turę.

Dodatkowe Kości pochodzące ze zdolności Magic Resistance nie wliczają się do tego limitu.

Dodatkowe kości wygenerowane za pomocą czarów (np. Power of Darkness) nie wliczają się do tego limitu.

W armii TK jako użyte PD liczymy tylko te, które zostały rzucone na modlitwy, przykładowo High Liche Priest rzuca 2x3 = 6 kości na turę.
Hieratic Jar liczy się jako tyle kostek, na ilu został on rzucony.

Przykład 1: Armia Orków i Goblinów posiada: Orc Shaman, Goblin Shaman i Night Goblin Shaman, każdy ma poziom magii 2. Niosą oni w sumie 3 Dispell Scrolle. W fazie magii przeciwnika mogą użytkować wszystkich swoich kostek (2 z puli, 3 od magów, 1+2+2 (pierwszy DS=1, drugi DS=2, trzeci DS=2) co w sumie daje 10 "kości")

Przykład 2: Armia Armia Orków i Goblinów posiada: Orc Shaman, Goblin Shaman i Night Goblin Shaman, każdy ma poziom magii 2. Niosą oni w sumie 4 Dispell Scrolle. W fazie magii przeciwnika nie mogą użytkować wszystkich swoich kostek (2 z puli, 3 od magów, 1+2+2+2 (pierwszy DS=1, drugi DS=2, trzeci DS=2, czwarty DS=2) co w sumie daje 12 "kości") Szamani mogą korzystać co turę tylko z 3 kostek rozproszenia.


Stan ilości posiadanych DD liczymy na początku bitwy i jest on stały, zużytkowanie DS podczas bitwy nie wpływa na ograniczenie.

DODATKOWE OGRANICZENIA KOMPOZYCYJNE WZGLĘDEM ARMII

Empire
- War Altar zajmuje slot Rare, Special

Dwarfs
- Anvil of Doom zajmuje slot Special

Lizardmen
- Lizardmeni mogą wypełnić oba sloty (3) i (2) skinkami

High Elves:
- do slotów Rare i Special należy stosować tylko następujące ograniczenia:
x Rare: HE nie mogą tryplować slotów Rare
x Special: HE nie mogą tryplować slotów Special
- Moon Dragon zajmuje dodatkowo Slot rare (czyli w sumie zajmuje 1 hero, 2 rare)
- Star Dragon zajmuje dodatkowo 1 slot Special i 1 slot Rare(czyli w sumie 1 hero, 1 Special, 2 rare)
- Book of Hoeth zajmuje slot Rare
- Kobinacja Book of Hoeth oraz Banner of Sorcery zajmuje slot Special

Wood Elves:
- Treeman Ancient liczy sie jak Treeman

Dark Elves
- Ring of hotek zajmuje 4DD, liczone tak jak scrolle.
- Pendant of Khaeleth zajmuje slot Rare
- Sacrifical Dagger zajmuje slot Special
- Harpii nie można umieścić w slocie potrójnym (3)
- Max 2 Assasynów, z czego wystawienie drugiego assasyna kosztuje 1 slot Special

Skaven
- max 3 ratlingi
- Storm Banner zajmuje slot Special

Tomb Kings
- Icon of Rakhaph zajmuje slot Special

Ogre Kingdoms
- Ogrów nie dotyczą żadne ograniczenia restrykcyjne, za wyjątkiem magii

Dogs of War
- DoW nie dotyczą żadne ograniczenia restrykcyjne, za wyjątkiem magii
- Asarnil nie zajmuje dodatkowo slota rare za bycie smokiem. Zajmuje sloty wg swoich zasad, tj. 1xhero+1xrare

Orcs & Goblins
- O&G podlegają takim restrykcjom jak w CSie, jednak mogą wybrać jedno z następujących udogodnień:
a) mogą zdublować rare
b) mogą dwa razy zdublować slot Special

Bretonnia
- Bretonnia może zamienić slot potrójny (3) na podwójny (2)
- BSB bretoński traktujemy jako inny typ herosa niz palladyn, tj. można mieć BSB + 2 palladynów
- Errantry War może wystawić w slocie potrójnym Knights Errant, tym samym będzie to ich jedyna Core'owa ciężka kawaleria.

Vampire Counts
- Vampire Lord zajmuje slot Rare i Hero
- Drakehoff Banner zajmuje slot Rare
- Combo Skullstaff + Helm of Commandment zajmuje slot Rare, a wprzypadku gdy te sloty sa zajete, to zajmuje 2 sloty Special
- Zakaz posiadania w armii Helm of Commandment oraz Drakehoff Banner równocześnie
- Cairn Wraiths zajmują slot Hero
- zakaz dublowania speciali
- Jednostki inne niż Generał nie mogą recastować czarów Nekromancji
- Generał może rzucić maxymalnie 4 czary nekromanckie na ture, z czego max 2 moga byc Vanhell Dance Macabre oraz max 2 Raise Dead

Beasts of Chaos
- W armii beast of Chaos Herdy dostawiają się po 5ciu w rzędzie
- Beast Herdy nie zajmują slotów Core - traktowane są jak rankowa, niestrzelająca piechota

Daemons of Chaos
- Demony nie posiadają slotu Core potrójnego (3). Posiadają natomiast dodatkowy slot podwójny (2)
- Horrory są traktowane jak piechota strzelająca, przez co należy je umieścić w jednym ze sltoów podwójnych (2).
- Demony posiadaja 3 sloty Hero a nie 4.
- Great Unclean one zajmuje slot Special
- Keeper of Secrets zajmuje dodatkowo slot Rare, Special
- Bloodthirster oraz Lord of Change zajmuja dodatkowo 2 sloty Special i slot Rare
- BSB zajmuje dodatkowo slot Rare i Hero
- Siren Song zajmuje slot Rare, a w przypadku gdy te sloty są zajęte, zajmuje 2 sloty Special
- zakaz dublowania speciali
- Nie można brać wielokrotnie zdolności "Master of sorcery"
- Nie można dublować: Juggernaut of Khorne, Steed of Slaanesh
- o ile armia demonów sklada się tylko i wyłącznie z jednego boga, może zdublować slot Special
Zapraszam czytelników do komentowania, a organizatorów do organizowania turniejów na ten CS.

pozdrawiam
Furion

Changelog:
Dodano:
- Bretonnia może zamienić slot potrójny (3) na podwójny (2)
- Wood Elves nie posiadają slotu Core potrójnego (3). Posiadają natomiast dodatkowy slot podwójny (2)

Dodatkowe kości wygenerowane za pomocą czarów (np. Power of Darkness) nie wliczają się do tego limitu.

Dodano opis magii Khemrii

Dodano opis bound spelli

Dodano:- Można posiadać tylko 1 Daemonic Mount w armii

Dodane, powrót do 2+2 slotów u we; dagger zajmuje special; storm banner zajmuje special; icon of rakhaph zajmuje special; zakaz tryplowania harpii; anvill zajmuje special

Dodano: Ogre Kingdoms, DoW - nie dotyczą żadne ograniczenia kompozycyjne, za wyjątkiem magii.
Orcs&Goblins - mogą zdublować Rare LUB 2x zdublować Special.

DOdano: 2gi assasyn zajmuje special

zmieniono: zakaz dublowania daemonic mountow na - Nie można dublować: Juggernaut of Khorne, Steed of Slaanesh

Dodano: - W armii beast of Chaos Herdy dostawiają się po 5ciu w rzędzie
- Beast Herdy nie zajmują slotów COre - traktowane są jak rankowa piechota

DODANO:Zakaz Wystawiania bohaterów specjalnych.
Zakaz wystawiania dział DoW w armii innej niż Dow

Wylecial zapis: - Wood Elfy nie posiadają slotu Core potrójnego (3). Posiadają natomiast dodatkowy slot podwójny (2)

Zmieniono u demonow: wielki demon zajmuje co innego
w armii czystego boga mozna zdublowac special

zmiany: asarnil nie zajmuje rare, bsb bretonski to inny hero

Dodano: war altar zajmuje rare,special

- Posiadanie w armii Helm of Commandment oraz Drakehoff Banner zajmuje 2 sloty Special

zmieniono opis recastu z vampire lord na "generał"

dodano: - Zakaz posiadania w armii Helm of Commandment oraz Drakehoff Banner równocześnie
Ostatnio zmieniony 9 lis 2008, o 10:51 przez Furion, łącznie zmieniany 18 razy.

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5907
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

hmm wszystko w zasadzie fajne jedynie to do vc moge się przyczepić
wampir rara nie powinien zajmować bo to jedyny lord w tej armi, a że herosów nie można powtarzać to i tak prócz niego będzie jeden wampir

wraty zajmujące herosa troche mocne ale niech bedzie

czarowanie imo nie bo to ingerencja w samą już rozgrywke a nie składanie armi

a tak to wporządku

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

mi się całkiem podoba, kilka zastrzeżeń:
- Greater Daemons zajmują dodatkowo slot Rare, Special
- Oprócz tego, Bloodthirster oraz Lord of Change zajmuja dodatkowo slot Special
greater daemony nie są aż tak mocne, a poza tym ja częściej niż tych dwóch panów na stole widział Kipera Sekretów.
więc na pewno zmniejszyłbym to ograniczenie.
brakuje mi też pojedynczego ograniczenia chaos dwarfów - earthshaker powinien zajmować dodatkowy slot special.
ograniczenie czarowania wampirami także wydają mi się nieco zbyt mocne, ale ciężko mi powiedzieć.

Awatar użytkownika
Ritchie
Wodzirej
Posty: 710
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Ritchie »

niby wszystko ok, ale mało uniwersalny ten CS. . .

O ile zakaz dublowania speciali w DL czy Imp. ma zasadniczy sens bo zwalcza bezmózgie przegięcia, to w DE nie ma sensu. DE jest armią, którą da się złożyć na wiele sposobów - niektórzy grają na dwóch hydrantach, inni na 4RBT, jeszcze, inni na 2x1, a ja gram na 3 RBT. Innych opcji nie ma, jeśli chcemy wykorzystać oba sloty. I na tym CSie chcąc wykorzystać oba sloty (bez smoka czy pendanta) na jednostki musimy brać hydrant + 2RBT - i tak naprawdę jest to wepchnięcie DE w schemat. Zupełnie niepotrzebne bo inne opcje to nie są żadne nadzwyczajne przeginy. . . jakby na tym CSie grać każdy turniej to Delfy wiele by straciły z obecnej różnorodności.

Zwłaszcza gdy dodamy inne ograniczenia, dochodzimy do kolejnego zawężenia możliwości DE. Nie ma opcji na rozpę 3xIIlev sorceress + lord z buta i ass z lataniem. Nie ma opcji nawet na słabą magię w postaci 2xIIlev. Istnieje tylko IV+II.

Zakaz dublowania speciali dla DE też jest bezsensu. Bo to ich nie rusza. .. i tak z reguły dubluje się maks 1 odział: cok, shadów albo BG. Ale jakby ktoś chciał mieć 2xBG i 2xshade (żadna przegina) to nie da rady.

I w koncu sloty core. To też DE w ogólnie nie rusza - jedynie wciska je w kolejne ramy, uniemożliwiając stworzenie jakiejś nietypowej rozpy. . .

Imo wciśnięcie koniecznie wszystkich armii w tą same ograniczenia jest błędem. Bardziej jestem za CSem pod konkretne armie, likwidującym konkretne rzeczy, a nie krępującym graczy.

Tak samo z demonami. . . problemem demonów nie jest dublowanie rarów tylko dublowanie flamerów. Dlaczego zakazywać brania 2xbeasts of nurgle ?
"weź ten miecz i odnieś go swemu panu, niech go uważa za znak zwycięstwa i niech przyśle cesarzowi, swemu przyjacielowi, by się dowiedział, że może wyśmiać zabitego nieprzyjaciela albo opłakiwać krewnego"

Widukind z Korwei, Kronika Saska

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Ten CS z założenia nie może zwiększąć różnorodności możliwości składania armi, bo je tnie, do jasnej ciasnej.
To nie jest do urozmaicenia, tylko do wybalansowania.

A ma być możliwie uniwersalny, więc dalsze babranie się w poszczególnych jednostkach, których jeszcze nikt nie wystawi, nie ma sensu.
Uerph.

Awatar użytkownika
SlanesH
Falubaz
Posty: 1289
Lokalizacja: Warszawa KulT

Post autor: SlanesH »

Demony padaka totalna, reszta nawet do rzeczy. Jak piszesz ze w demonach bsb zajmuje slota i hero to napisz ze chodzi Ci o khornowego bo reszta wcale az tak karcona byc nie powinna. Albo po prostu napisz ze chodzi o kolesia na juggernaucie. Poza tym przeceniasz troche greater demony. Spodobalo mi sie natomiast zabranie im slota hero. Mam pytanko bo nie bardzo dzisiaj ogarniam a to pewnie tam jest: czy moge wystawic w ten sposob 60 skinkow - 20 i 30 w slotach podwojnym i potrojnym a potem jeszcze 10 scoutow?
Moja galeria - klik!
Maluje za kasę - klik!

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

SlanesH pisze:t: czy moge wystawic w ten sposob 60 skinkow - 20 i 30 w slotach podwojnym i potrojnym a potem jeszcze 10 scoutow?
nie, bo sloty musza byc wypelnione roznymi jednostkami,.

Przepraszam ze odpowiadam wybiorczo - dzis jestem zmeczony, a odpowiedzi na niektore pytania wymagaja wiecej niz kilku linijek.

Na wszystkie staiane w tym temacie pytania odpowiem najwczesniej jak to mozliwe, tj, mam nadzieje ze jutro.

Awatar użytkownika
Ritchie
Wodzirej
Posty: 710
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Ritchie »

Szczurza Jucha pisze:Ten CS z założenia nie może zwiększąć różnorodności możliwości składania armi, bo je tnie, do jasnej ciasnej.
To nie jest do urozmaicenia, tylko do wybalansowania.

A ma być możliwie uniwersalny, więc dalsze babranie się w poszczególnych jednostkach, których jeszcze nikt nie wystawi, nie ma sensu.
CS powinien ciąć różnorodność tylko w tym zakresie w którym tnie przegięcia. I powinien być to CS szczegółowy a nie uniwersalny np.

zakaz dwóch czołgów, dwóch flamerów itd.

Bo uniwersalny CS tnie przegięcia, a po drodze hurtem wiele nieprzegiętych kombinacji. . .
"weź ten miecz i odnieś go swemu panu, niech go uważa za znak zwycięstwa i niech przyśle cesarzowi, swemu przyjacielowi, by się dowiedział, że może wyśmiać zabitego nieprzyjaciela albo opłakiwać krewnego"

Widukind z Korwei, Kronika Saska

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Furion pisze:
SlanesH pisze:t: czy moge wystawic w ten sposob 60 skinkow - 20 i 30 w slotach podwojnym i potrojnym a potem jeszcze 10 scoutow?
nie, bo sloty musza byc wypelnione roznymi jednostkami,.

Przepraszam ze odpowiadam wybiorczo - dzis jestem zmeczony, a odpowiedzi na niektore pytania wymagaja wiecej niz kilku linijek.

Na wszystkie staiane w tym temacie pytania odpowiem najwczesniej jak to mozliwe, tj, mam nadzieje ze jutro.
Nawet gdy jedne mają plujki a drugie jaweliny?

Podoba mi się ten CS. Wielkie gratulacje.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Ritchie pisze: CS powinien ciąć różnorodność tylko w tym zakresie w którym tnie przegięcia. I powinien być to CS szczegółowy a nie uniwersalny np.
Wymienione przez Ciebie 4 RBT albo 2 hydry jako tych "nieprzegietych" jest zupelnie nietrafione.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

ale argument z zakazem grania na 3 bolcach czy 2x beastach nurgla bardzo trafiony.

btw stardragon sciety o rare i 2xspec eh nie dość że bolca/orła to mi ucina scouta/fasta za 1 atak i 1 wound wiecej na smoku lepszym niz standardowy (chaosowy :P)

imo tak jak wcześniej , zbyt ogólny za dużo fajnych obcji ucina i ujednolica rozpiski (przy okazji tnąc też najmocniejsze przegięcia)


:( liczyłem na coś lepszego z tych zapowiedzi

Rzekłbym, że jest tak blisko ideału, na ile to możliwe.
Rzekłbym że to mnie rozbawiło :wink:

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jasiuuu pisze:ale argument z zakazem grania na 3 bolcach czy 2x beastach nurgla bardzo trafiony.
Trafiony - no to chyba sie tu zgadzamy?
btw stardragon sciety o rare i 2xspec eh nie dość że bolca/orła to mi ucina scouta/fasta za 1 atak i 1 wound wiecej na smoku lepszym niz standardowy (chaosowy :P)
s6 a s7 to nie jest "tylko" jeden punkt. podobnie jak przeskok z w6 do w7.
imo tak jak wcześniej , zbyt ogólny za dużo fajnych obcji ucina i ujednolica rozpiski (przy okazji tnąc też najmocniejsze przegięcia)
Generalnie zakaz dublowania rarow nie ujednolica rozpisek, tylko ujednolica rary. Bo w kazdym booku masz circa 3 rary.

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Ja przepraszam, ale czy z tego csa wynika ze normalna breta nie moze miec w corach 2xrealmy i 2xerranci?

Co do reszty rzeczy - Podoba mi się ze wraithy zajmują slot hero. Ale już lord nie powiniem IMO zajmowac rare.

Co do greater demanow tez nie sądze zeby musialy zajmować slot LOrd, hero i rare. Ten rare to juz przesada.

Natomiast ten BSB khornikowy (bo penwie o nim mowa) po prostu przestanie byc wystawiany i będze po prostu herosem :P Utniesz go calkowicie z turów ;) Niech nie zajmuje 2x hero i rare, zostawic lepiej 2x hero

To takie wnioski na szybko co mi sie w oczy rzucilo ;]
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

CS Malala lepszy ;)

Na "Strategu" zobaczycie, a po Arenie wrzuci on już ogłoszenie o nim, tam będą szczegóły.

BTW. Tunneling team maja tylko gutter runnersi, którzy są w special (TK w swarmie chyba mają... nie jestem pewien)

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Skorpiony TK też

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

s6 a s7 to nie jest "tylko" jeden punkt. podobnie jak przeskok z w6 do w7.
a pewnie że jest, i płacimy za to w punktach ostro.
chyba że mówisz o tym że z S7 rozwala się te hordy rydwanów które w każdej armii się przewalają:P , chodzi mi tylko o to że rozpiska na smoku jest osłabiona o oddziały wsparcia typu scout i fast i to w nie uderza ten zapis. a nie powinien. już pal licho tego orła bolta mniej , to moge zrozumiec.

Drakar Dociekliwy
Mudżahedin
Posty: 342
Lokalizacja: Poznań/Włocławek

Post autor: Drakar Dociekliwy »

Juz pisalem to na forum strefy, ale jestem ciekaw co na to ludzie z BP.

Uwazam, ze zapis
Furion pisze: Daemons of Chaos
- BSB zajmuje dodatkowo slot Rare i Hero
jest lekka przesada. Rozumiem, ze BSB khorne'a jest nie do ubicia i ma kosmiczna liczbe atakow KB, hate, as 0+ ale przeciez nie wszyscy heraldzi sa tak napakowani. Podam dla przykladu BSB, ktory wystawiam na duze pkt.

@ Herald of Nurgle - 400 Pts
Magic Level 1
Standard of Chaos Glory [125]
Noxious Vapours [25]
Slime Trail [10]
Palanquin of Nurgle [50]

Nie wydaje mi sie zeby cos co kosztuje 400 pkt, co splywa od pierwszego lepszego KB lub szarzy porzadnej jednostki zajmowalo jeszcze slot rare. Zwlaszcza, ze ten sam herald, ale na male punkty z innym sztandarem pozbawilby mnie mozliwosci wystawienia bestii nurgla, na ktorych gram. Rozumiem ciac demony, ale to juz jest przesada. Jak dla mnie ten zapis powinien byc zmienony (dotyczacy wylacznie BSB khorne'a) lub usuniety.
Klub Fantasy "FENIX" ('Stara Remiza', ul. Żabia 8, Włocławek)
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Słaba magia. Ograniczenie ilości rzucanych dla wampirów wyglada dosyć kiepsko. to prawie, jak by napisać, ze 15 black knights moze zadeklarować maksymalnie dwie szarze na bitwę. I znowu ilosc kostek uderza w DE, a promuje VC. Nie można rzucić normalnie power of darkness, bo a nuż się okaże, że wygeneruje się za dużo i nie będzie mozna ich zuzyć.
Ograniczenia Euro co do magii sa bez sensu.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

nigdy nie zagram na turnieju na ktorym bedzie twoj CS, jest slaby

zaden CS nie da ci idealnego balansu, bo to nadal gra robiona przez debili z Games Workshop, booki powinny pisac 1-2 osoby, wtedy bylby balans... tak jest i bedzie zenada, starczy popatrzec na warriorow, najgorszy book od czasu ogrow...

Błażej
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

Danego typu herosa nie można wystawić więcej niż dwa razy.
czyli w Bretonni nie mogę wystawić 5 bohaterów ?

ODPOWIEDZ