Jak startować?

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Uki
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Uki »

Witam! Szukam nowej armii i zastanawiam sie nad imperium.....i mam pytanie! Czy mozna złozyć cos sensownego na biczownikach i pirstach? a nie tylko standardowe 4+2 ?

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Można zależy jak grasz, gdzie grasz i z kim grasz oraz jak bardzo zależy Ci na zwycięstwie ;)
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Uki
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Uki »

Powiedzmy ze miloby bylo pograc na turniejach, i nie zajmowac ostatniego miejsca :D

miweq
Plewa
Posty: 9

Post autor: miweq »

Zamierzam zbierać imperium w wersji strzelającej i mam kilka pytań. Co warto kupić? Warto zainwestować w battalion? Czy ktoś mógłby wyjaśnić zasady strzelania z Helblastera i Helstorma?

Awatar użytkownika
Etyś
Wałkarz
Posty: 53

Post autor: Etyś »

miweq pisze:Czy ktoś mógłby wyjaśnić zasady strzelania z Helblastera i Helstorma?
cóż... wszystko jest w AB i nie sądze żeby była potrzeba to cytować, skoro sam możesz to sobie przeczytać

miweq
Plewa
Posty: 9

Post autor: miweq »

Mam AB ale w wersji angielskiej i nie czaje trochę :P
Czy w Helblasterze rzucam 3 razy kostką artyleryjską i tyle wywala strzałów?
A co do Helstorma czy dobrze myślę że działa to podobnie do katapulty z tym że dodaje się do zgadniętego zasięgu rzut kostką artyleryjską?

Awatar użytkownika
Foalooke
Chuck Norris
Posty: 438
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foalooke »

dokładnie tak ;)
http://imperium-i-insze-wojska.blogspot.com/

Modelarstwo + opowiadania o imperium 8)

miweq
Plewa
Posty: 9

Post autor: miweq »

Ooo więc mój angielski nie jest taki zły ;) A co z batalionem - warto?

Awatar użytkownika
Foalooke
Chuck Norris
Posty: 438
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foalooke »

IMO warto - ja za 2-3 miechy kupuję drugi.

ale jeżeli chcesz grać tylko na strzelaniu to musiałbyś przedstawić pełniejszą koncepcję armi - strzelacze i co dalej ??
http://imperium-i-insze-wojska.blogspot.com/

Modelarstwo + opowiadania o imperium 8)

miweq
Plewa
Posty: 9

Post autor: miweq »

Strzelacze i strzelacze ;). Tak szczerze mówiąc to wiem tyle że dobrze byłoby strzelanie połączyć z klimatem. Grałem tylko jedną bitwę na skull passie, przeczytałem rulebooka i army booka i wiem już że chce strzelać :D. Podobałaby mi się armia: jakieś oddziały handgunnersów i state troopsów, działo albo dwa, pistoliersi i Helstorm albo Helblaster. Co do dowódcy szczerze mówiąc nie mam pomysłu poza tym że fajnie byłoby mieć w armii Engineera.
Oczywiście zdaję sobie sprawę że takie coś byłoby raczej niezbyt grywalne i dlatego proszę aby ktoś powiedział mi co zmienić nie tracąc klimaciku armii.

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Jeśli chcesz mieć klimatyczne strzelanie to zrób sobie kontyngent z Nuln. Np.
Kapitan BSB
2x Engineer (wyposarzenie według uznania)
2x 10 Handgunnersów + muzycy + dowódcy z Hochlandami
2x 20-25 State Troops FCG + detki handgunnersów i troopsów (do obrony maszyn)
6 outridersów z muzykiem i dowódcą z Hochlandem
2x Great Cannon
Hellblaster lub Hellstrom

Armia typowo strzelająca, z klimatem. Może nie jest to zbyt mocne z uwagi na słabych herosów i brak kawalerii (jak zostanie punktów zawsze 5KO można wsadzić) niemniej jednak można tym pograć. Inżynierowie do Heli i Cannona, BSB do piechoty. Dałem tylko przykład. Sam dojdziesz do tego jak ci się gra najlepiej. Miłej zabawy.
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

miweq
Plewa
Posty: 9

Post autor: miweq »

Rozpiska bardzo mi się podoba ale bez tych KO ;) A opłacalni są Pistoliersi?
Piszesz żaby wsadzić Inżyniera do Helblastera lub Helstorma ale w Army Booku pisze że nie można tego zrobić bo to jest broń zbyt eksperymentalna.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Tak jest napisane w 6ed podręczniku. W 7ed już to nie obowiązuje.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Poprawka w 7 ed podreczniku nadal jest wpis ze hellstorm to bron eksperymentalna jak i hellblaster..natomiast inżyniera można tam wstawic ... jedynie do czego odnosi sie zapis o eksperymentalności tych broni to to iż wstawiony tam inżynier nie daje przerzutów kości maszyn jak daje działom czy mortarom....
Widac ewidentnie kopiowanie 6 ed booka pod 7 ed okładke ale sie koles kurde wysilił nie ma co...opisuje hellblaster jako dalej eksperymentalną bron :wink: rakiete zrozumiem ale organki imperialne eksperymentalne no wybaczcie :lol2:
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Foalooke
Chuck Norris
Posty: 438
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foalooke »

w chwili obecnej ja czasem dodaję inżyniera do Helgi - taki zestaw kosztuje co prawda te 175 punktów ale za to trafia na 3+ i biedne są oddziały które pod to podejdą :)

co do pistoliersów - w rozpie strzelającej nie bardzo, oni muszą biegać z przodu. Ale jeśli zaczną robić to sami to zbyt długo nie pożyją...
http://imperium-i-insze-wojska.blogspot.com/

Modelarstwo + opowiadania o imperium 8)

miweq
Plewa
Posty: 9

Post autor: miweq »

Helblaster podlega karze -1 do trafienia za wielokrotny strzał?

Awatar użytkownika
Foalooke
Chuck Norris
Posty: 438
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foalooke »

Nie ponieważ liczba strzałów wynika jedynie z rzutu kością a nie z modyfikatora x2 czy x3

innymi słowy Helga nie strzela multiple shots
http://imperium-i-insze-wojska.blogspot.com/

Modelarstwo + opowiadania o imperium 8)

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Foalooke pisze: co do pistoliersów - w rozpie strzelającej nie bardzo, oni muszą biegać z przodu. Ale jeśli zaczną robić to sami to zbyt długo nie pożyją...
Bezedura - wszystko kwestią dobrego manewrowania i krycia się przed ostrzałem, akurat w armii z założenia defensywnej są świetni - obcinają marsz, sami świetnie strzelają no i jeszcze można nimi rozwalać np. samotnych herosów pochowanych w lasach, nadają się do tylnich kanapek na słabsze unity itd.

Wg. mnie super jednostka, jedna z ulubionych przeze mnie w tej armii
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

miweq
Plewa
Posty: 9

Post autor: miweq »

Kolejne pytanie odnośnie Helblastera - czy obowiązują go kary za strzelanie na daleki zasięg?

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Tak.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

ODPOWIEDZ