"CS-czyli critical shot" 11.10.2008 Warszawa
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
na Euro magia jest zbyt przycieta..
moze wystarczy limit 11 PD.
moze wystarczy limit 11 PD.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
A może zrobic tak że mag może rzucic tylko ograniczoną liczbę czarów na turę?
zalezne od poziomów?
1lv -i 2lv -1 czar
3lc i 4lv -2 czary
zalezne od poziomów?
1lv -i 2lv -1 czar
3lc i 4lv -2 czary
Moim zdaniem demony należy zrobić tak jak były w 6 ED.
- ward nie działa na magiczne ataki
- horrory nie generują kości dispella
- przeżut LD przy brejku oznacza śmierć całego unitu
i starczy.
Takie zmiany wymuszają trzymanie generała i BsB blizko oddzialów, jebią kompozycję armii, bo kości do dispella trzeba sobie załatwić tak jak w innych armiach (wystawiać magów z DS).
Duke
Jak widzisz takie ograniczenia. IMO demony stają się wrażliwe na magię i tracą swą stabilność w kombbacie.
- ward nie działa na magiczne ataki
- horrory nie generują kości dispella
- przeżut LD przy brejku oznacza śmierć całego unitu
i starczy.
Takie zmiany wymuszają trzymanie generała i BsB blizko oddzialów, jebią kompozycję armii, bo kości do dispella trzeba sobie załatwić tak jak w innych armiach (wystawiać magów z DS).
Duke
Jak widzisz takie ograniczenia. IMO demony stają się wrażliwe na magię i tracą swą stabilność w kombbacie.
zgadzam sie powinno byc jak w 6 edycji tylko jak z socDębek pisze:Moim zdaniem demony należy zrobić tak jak były w 6 ED.
- ward nie działa na magiczne ataki
- horrory nie generują kości dispella
- przeżut LD przy brejku oznacza śmierć całego unitu
i starczy.
Takie zmiany wymuszają trzymanie generała i BsB blizko oddzialów, jebią kompozycję armii, bo kości do dispella trzeba sobie załatwić tak jak w innych armiach (wystawiać magów z DS).
Duke
Jak widzisz takie ograniczenia. IMO demony stają się wrażliwe na magię i tracą swą stabilność w kombbacie.
osobiscie warda bym zostawil bo model za 500-700 punktow bez warda save'a i nizego innego nie jest taki ciekawy...
dodalbym jednak kilka zasad o ktorych mowisz tzn:
true core
uzaleznienie magii horrorow od championa w nich (tylko on czaruje)
z dispelem nie wiem ale to wydaje sie sensowne
i instability jak kiedys
moja propozycja zmian:
VC:
brak recasta
regeneracja nie działą na sypanie sie
Demony:
Lord zjada rare
można mieć oddział special/rare innego boga ale musisz mieć odpowiednik core ilościowo
np.
chcesz 2 oddziały psów - wstaw 2x oddziały bloodlettererów
VC:
brak recasta
regeneracja nie działą na sypanie sie
Demony:
Lord zjada rare
można mieć oddział special/rare innego boga ale musisz mieć odpowiednik core ilościowo
np.
chcesz 2 oddziały psów - wstaw 2x oddziały bloodlettererów
Hmmm.... To nadaje się do kilku przeróbek moim zdaniem. Jeżeli drakenhof zabiera slot rare to już jest przycięty (bo wraithy zablokują slot hero dodatkowo - mniejsza szansa na wyleczenie bk), po co zabierać mu ochronę przed sypaniem? To już nie jest CS a ingerencja w mechanikę gry, która nie powinna mieć miejsca. Albo rare albo wyłączamy sypanie a nie oba na raz. Ponadto zapominacie o drugim killerskim przedmiocie u VC (też będącym podstawą wielu rozpisek, często nie posiadających regenki) czyli hełmie. Moim zdaniem też powinien zajmować rare, jest tak samo (jeśli nawet nie bardziej) groźny. Inaczej pojawi się w każdej rozpisce.vampire counts:
-drakenhoff zajmuje slot rare
-regenka/wardy nie dzialaja na sypanie
-wraithy zajmuja slot hero
-recasty tylko na nekromantach
Co do recasta - nekromanci i tak go raczej nigdy nie używają, więc średnio widzę sens takiego ograniczenia. Ja już raczej zakazałbym recasta na małych magach a na dużym dopuścił max 1 raz. W sumie jest to też ingerencja w zasady a nie cs, ale na pewno bardziej uzasadniona niż przy przyciętym już drakenhofie. Ale to tylko opcjonalnie.
Innymi słowy ja to widze tak:
-drakenhof zajmuje slot rare
-helm of commandment zajmuje slot rare
-wraithy zajmuja slot hero
-recasty tylko 1 raz na wampirze z lvl 3/4, na magach o lvl 1-2 wyłączone (zmiana tego podpunktu opcjonalna w sumie).
poza tym zamiana lvli na ograniczenie używalnych PD - bardzo sensowna (10 PD wydaje się rozsądne,z liczeniem boundów jako PD).
Do turnieju jeszcze dużo czasu więc rozważcie te zmiany, myślę że wyjdą na dobre.
Na koniec chciałem powiedzieć że niespecjalnie wierzę w CSy, bo w końcu i tak ktoś wypatrzy lukę w systemie. A głęboka ingerencja to z kolei zapewne jeszcze większa standaryzacja rozpisek, czyli nuda. Fajnie, że próbujecie coś takiego zrobić, ale osobiście mam nadzieję że na CSach różnych nie będzie więcej niż 1/3 do 1/2 turnieji danego formatu. Kilka na pewno się przyda, ale jak wyjdą nowe skaveny czy inne lizaki to równowaga (przynajmniej częsciowa) pewnie wróci sama.
pozdrawiam