IMO 2 kowadło też zżera hero i w tym Cs ma zjadać dodatkowe, a jest powiedzmy na równii z Stardragonem i Dragonem DECorvus Albus pisze:Hmm smoki z bazy zjadają slot hero... to ile mają zasysać po 2?
wstep do csu ;P
- Corvus Albus
- Kretozord
- Posty: 1960
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"
To w tym momencie lord na smoku chyba będzie wogóle niegrywalny, koleś za 545 pkt zajmujący 3 sloty O_o do tego caddy lub BSB i koniec.

W demonach wprowadzić true core jak sugeruje KrzysiekW:
- za każdą jednostkę core danego boga możemy wystawić jedną jednostkę special i jedną jednostkę rare tego samego boga
- nie można mieć więcej oddziałów furii niż jest pozostałych jednostek core
- jeśli wystawiamy herosa danego boga musimy mieć przynajmniej jedną jednostkę tego boga
Do do horrorów, to można po prostu zwiększyć progi przy jakich stają się magami - powiedzmy pełne 10 na każdy poziom.
Daemon prince - wbudowane skrzydła niekoniecznie, ale powinien wzbudzać Terror, a mark boga powinien dawać mu bonusy tego boga (a nie tylko dostęp do giftów): nurgle - poisoned attacks; khorne - mr(1), killing blow LUB hate; slaanesh - ASF; tzeentch - ulepszenie warda - to chyba jedyna sytuacja gdzie trzeba kupić dostęp, który nic nie daje - to tak jakby płacić za wejście do sklepu...
- za każdą jednostkę core danego boga możemy wystawić jedną jednostkę special i jedną jednostkę rare tego samego boga
- nie można mieć więcej oddziałów furii niż jest pozostałych jednostek core
- jeśli wystawiamy herosa danego boga musimy mieć przynajmniej jedną jednostkę tego boga
Do do horrorów, to można po prostu zwiększyć progi przy jakich stają się magami - powiedzmy pełne 10 na każdy poziom.
Daemon prince - wbudowane skrzydła niekoniecznie, ale powinien wzbudzać Terror, a mark boga powinien dawać mu bonusy tego boga (a nie tylko dostęp do giftów): nurgle - poisoned attacks; khorne - mr(1), killing blow LUB hate; slaanesh - ASF; tzeentch - ulepszenie warda - to chyba jedyna sytuacja gdzie trzeba kupić dostęp, który nic nie daje - to tak jakby płacić za wejście do sklepu...
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Z tego co pamiętam Houndy nie mają raidersów, ta zasada odpowiada za 'rankowy skirmisz'. Herdy, wargory/beastlordy, shamani mają. Houndy mają ambusha.Beasts of chaos
raiders rank to minumum of 5 models
no more chariots than (? units with raiders spec rule exluding hounds?) unless general is mounted on chariot
?
Uerph.
Też mi się wydaje że takie sztuczne dopakowywanie orków to gruba przesada. Stubborna, jakieś +1 atak w szarży odporni na psyche w animozji...jakoś wątpię żeby nagle 100 graczy zaczęło nimi grać, ale z punktu widzenia integralności (do jakiegoś tam stopnia) nie powinniśmy aż tak mocno ingerować.
Może byc tez taki zapis ogólny:
2*hero powtórzony ten sam,
3*core powtórzony,
2*special powtórzony,
1*rare powtórzony.
W ten sposób tniemy wszystko - łuczników*/driady/handgunnerów/realmów/harpie/furie/ghule/ praktycznie każde jednostki.
Armie takie jak orki, krasie, karły chaosu, które maja dużo różnych maszyn zyskują na tym, ale (przynajmniej w dwóch ostatnich przypadkach) o to chodzi w tych armiach.
Może byc tez taki zapis ogólny:
2*hero powtórzony ten sam,
3*core powtórzony,
2*special powtórzony,
1*rare powtórzony.
W ten sposób tniemy wszystko - łuczników*/driady/handgunnerów/realmów/harpie/furie/ghule/ praktycznie każde jednostki.
Armie takie jak orki, krasie, karły chaosu, które maja dużo różnych maszyn zyskują na tym, ale (przynajmniej w dwóch ostatnich przypadkach) o to chodzi w tych armiach.
debelial pisze:W demonach wprowadzić true core jak sugeruje KrzysiekW:
- za każdą jednostkę core danego boga możemy wystawić jedną jednostkę special i jedną jednostkę rare tego samego boga
- nie można mieć więcej oddziałów furii niż jest pozostałych jednostek core
- jeśli wystawiamy herosa danego boga musimy mieć przynajmniej jedną jednostkę tego boga
Do tego miejsca zgadzam się że to byłoby sensowne.
W tych kwestiach mówię nie. Zbyt mocne naruszanie.debelial pisze: Do do horrorów, to można po prostu zwiększyć progi przy jakich stają się magami - powiedzmy pełne 10 na każdy poziom.
Daemon prince - wbudowane skrzydła niekoniecznie, ale powinien wzbudzać Terror, a mark boga powinien dawać mu bonusy tego boga (a nie tylko dostęp do giftów): nurgle - poisoned attacks; khorne - mr(1), killing blow LUB hate; slaanesh - ASF; tzeentch - ulepszenie warda - to chyba jedyna sytuacja gdzie trzeba kupić dostęp, który nic nie daje - to tak jakby płacić za wejście do sklepu...
Obawiam się tego, ze z kolei horrory będą bez sensu. Nie przesadzajmy zabić 5 typków z wardem na 5+ na odległość - to jakoś mocno nie trzeba główkować wystarczy 9 ranień i jesteśmy usmażeni. Zapominasz też że w SoC Dl to horrory mogły walić zaklęciami choćby 1 ludek był.
Daemon prince to pikuś. Pies z nim.
Ale lepsze niż żeby cały oddział tracił możliwość czarowania wraz ze śmiercią championa.
Inna opcja to taka, że oddział generuje 1 mniej kostkę dispela niż normalnie - lev1-2=0 kości dispela, lev3-4 - 1 kość dispela
Inna opcja to taka, że oddział generuje 1 mniej kostkę dispela niż normalnie - lev1-2=0 kości dispela, lev3-4 - 1 kość dispela
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
dzieki za sugestie
sporo tego mysle, ze wpisze w cs
co do free turna to nie jest zly pomysl bo turny dla oddzialow piechoty sa czesto bez sensu
lepiej juz zrobic free pivot zeby to mialo rece i nogi
wieczorem pewnie wrzuce troche tego jak bede mial chwilke ;]


co do free turna to nie jest zly pomysl bo turny dla oddzialow piechoty sa czesto bez sensu


-
- Chuck Norris
- Posty: 356
Shino mam nadzieje ze wziales pod uwage to, ze kowadlo juz zajmuje lorda + herosa. Chyba sensowniejsze jest kowadlo zajmujace dodatkowo rare.Dwarfs
anvil of doom uses additional hero or special slot
A mi sie nie podoba, gdyż uwala demony i wampiry (IMO demony za malo).
Ale jesli uwalimy przy okazji jeszcze kazda inna armie, to wyjdzie na to ze DL i VC nadal beda turbo-przegięte, i nic tak naprawde sie nie zmieni.
Przed wyjsciem VC i DL turnieje byly jakos grywalne, i nikt nie krzyczal ze trzeba wprowadzac CS, wiec nie ma potrzeby ciąć wszystkich armii, jedynie VC i DL (no i można by ugrywalnić ogry, bestie i DoW i tyle starczy
).
Ale jesli uwalimy przy okazji jeszcze kazda inna armie, to wyjdzie na to ze DL i VC nadal beda turbo-przegięte, i nic tak naprawde sie nie zmieni.
Przed wyjsciem VC i DL turnieje byly jakos grywalne, i nikt nie krzyczal ze trzeba wprowadzac CS, wiec nie ma potrzeby ciąć wszystkich armii, jedynie VC i DL (no i można by ugrywalnić ogry, bestie i DoW i tyle starczy

Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Szczerze mówiąc po testach +/- 10% też doszedłem do tego, że jedyną opcją jest "balancing patch" + EURO COMP. Przypominam, że EUROCOMP zasadniczo obcina wszystkie jednostki rare do 0-1, więc nie wpisywałem tego przy wraithach i czołgu.
Moja propozycja idzie podobnie, jak pomysł Shino:
1) Empire
Steam Tank yields 50% victory points for half wounds
2) Vampire Counts
- Vanhal's Danse Macabre is not a necromantic spell, so can't be recast.
- Invocation of Nehek can only be cast successfully (a successful casting is one that is not dispelled) once on a unit in each magic phase.
- Drakenhoff Banner – works only if the bearer is alone or joins a core unit
- Helm of commandment works only on core units
- Wraiths regiment size changed to 3-6
3) Daemons
- True core rule - Every "basic" core infantry unit of a god (daemonettes, plaguebearers, bloodletters, horrors) allows you to take on hero, one special and one rare unit of that god.
Master of sorcery can only be taken by a lord, not by heralds
Greater daemon takes a hero slot
Siren song does not work if it would lead to a multiple charge. Siren song cannot be taken by a keeper of secrets
A herald can have an icon or daemonic gifts, but cannot have both (just like a normal BSB can have either a magical banner or magic items)
Immortal fury gives the daemon the hate rule only (re-rolls only in the first round of combat, must pursue/overrun)
Soul hunger – a daemon can re-roll all ones rolled to hit in the first round of combat.
4) Beasts of Chaos
- Rank up to 5 models
5) Orcs and Goblins
- Can take one additional hero, one additional special and one additional rare unit.
6) Ogre Kingdoms
- Tu jest jeszcze praca w toku.
IMO inne potencjalnie rzeczy do ograniczenia to ikonka, dragon armour, kowadło i kilka innych drobiazgów (khaeleth/hotek), ale szczerze mówiąc nie czuję w chwili obecnej potrzeby robienia tego. Dla mnie ETC wystarczy dla większości armii... i chcę absolutnie poczekać jeszcze miesiąc/dwa z ruszaniem zarówno DE, jak i mortali.
Gdyby powyższe zasady z koniecznymi modyfikacjami przeszły - byłoby mega fajnie i dużo lepiej by się grało.
I to by było na tyle. Jak się podoba? Sądzę, że po jakimś wzięciu najlepszych pomysłów z tego i z Shino oraz po burzy konstruktywnej krytyki, to będzie fajny "balancing patch" do battla.
Moja propozycja idzie podobnie, jak pomysł Shino:
1) Empire
Steam Tank yields 50% victory points for half wounds
2) Vampire Counts
- Vanhal's Danse Macabre is not a necromantic spell, so can't be recast.
- Invocation of Nehek can only be cast successfully (a successful casting is one that is not dispelled) once on a unit in each magic phase.
- Drakenhoff Banner – works only if the bearer is alone or joins a core unit
- Helm of commandment works only on core units
- Wraiths regiment size changed to 3-6
3) Daemons
- True core rule - Every "basic" core infantry unit of a god (daemonettes, plaguebearers, bloodletters, horrors) allows you to take on hero, one special and one rare unit of that god.
Master of sorcery can only be taken by a lord, not by heralds
Greater daemon takes a hero slot
Siren song does not work if it would lead to a multiple charge. Siren song cannot be taken by a keeper of secrets
A herald can have an icon or daemonic gifts, but cannot have both (just like a normal BSB can have either a magical banner or magic items)
Immortal fury gives the daemon the hate rule only (re-rolls only in the first round of combat, must pursue/overrun)
Soul hunger – a daemon can re-roll all ones rolled to hit in the first round of combat.
4) Beasts of Chaos
- Rank up to 5 models
5) Orcs and Goblins
- Can take one additional hero, one additional special and one additional rare unit.
6) Ogre Kingdoms
- Tu jest jeszcze praca w toku.
IMO inne potencjalnie rzeczy do ograniczenia to ikonka, dragon armour, kowadło i kilka innych drobiazgów (khaeleth/hotek), ale szczerze mówiąc nie czuję w chwili obecnej potrzeby robienia tego. Dla mnie ETC wystarczy dla większości armii... i chcę absolutnie poczekać jeszcze miesiąc/dwa z ruszaniem zarówno DE, jak i mortali.
Gdyby powyższe zasady z koniecznymi modyfikacjami przeszły - byłoby mega fajnie i dużo lepiej by się grało.
I to by było na tyle. Jak się podoba? Sądzę, że po jakimś wzięciu najlepszych pomysłów z tego i z Shino oraz po burzy konstruktywnej krytyki, to będzie fajny "balancing patch" do battla.
Bardziej "Balanced" Od tego co napisał Shino
bardzo fajne - uderza bezpośrednio w problemy.
Mam tylko jedno pytanko - o potrzebie CS'a - Zafael zrobił topic - podpisało się niecałe 20 osób - czy przed zaproponowaniem tego formatu jako 3 ( obok Open , Limited ) odbędzie się jakieś głosowania ?

Mam tylko jedno pytanko - o potrzebie CS'a - Zafael zrobił topic - podpisało się niecałe 20 osób - czy przed zaproponowaniem tego formatu jako 3 ( obok Open , Limited ) odbędzie się jakieś głosowania ?
A mi sie nie podoba, gdyż uwala demony i wampiry (IMO demony za malo).
Ale jesli uwalimy przy okazji jeszcze kazda inna armie, to wyjdzie na to ze DL i VC nadal beda turbo-przegięte, i nic tak naprawde sie nie zmieni
Tylko, jak widzisz, ten CS tnie demony i VC w największym stopniu - niektóre armie w ogóle dostają plusy, więc nie rozumiem Twoich słów o "uwalaniu" każdej innej armii
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?
CS Furiona jest duzo lepszy, nie podobaja mi sie zapisy w stylu Keeper nie moze brac syrenki... wole jak wziecie syrenki na keeperze uniemozliwi wziecie czegos innego, ale samo banowanie mojego rozpiskowego patentu czyli najtanszy jak sie da keeepr z syrenka uwazam za nieakceptowalne...
ogolnie wole Furionowy
@Drakenhoff jest tak samo przegiety w mega oddziale gholi jak grave guardow.. wiec sam zapis uwazam za conajmniej smieszny
ogolnie wole Furionowy
@Drakenhoff jest tak samo przegiety w mega oddziale gholi jak grave guardow.. wiec sam zapis uwazam za conajmniej smieszny
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Thurion, trochę nieprawda z tymi ghulami. To taka sama opcja jak zwykli nurglowcy z palanquinem. Których i tak tylko klimaciarz Cyel wystawia chyba.
Ale jeśli inni będą tak uważać, to można w inny sposób osłabić drakenhoffa - może regenka na 5+, może nie powinno działać na sypanie. Mi się to wydało najlepszym pomysłem, ale bynajmniej nie jestem do niego przywiązany, chcę po prostu grać w battla takiego, jakim był rok-dwa temu, a przy tym nie rezygnować z ciekawostek wprowadzonych przez nowe AB takich jak Warghulfy, Wraithy, Blood Knighci i wszystko inne.
Sam zaproponuj przycięcie Drakenhoffa po prostu i tyle, jak będzie sensowne, to wejdzie do propozycji.
Co do syrenki - przykro mi, ale na kiperze syrenka jest przegięta. Ty może i masz jakiś patent, ja też mogę mieć patent, że trzymam drakenhoffa w oddziale psów i to wcale nie jest przegięte, ale obawiam się, że dla dobra ogółu trzeba się poświęcić. Zresztą zawsze możesz grać mortalami, na razie nie widzę wielkich szans na to, żeby mieli być drastycznie obcinani
A CS Furiona ocenimy po prostu po turnieju i tyle. Zresztą pomysł z balancing patch również. Mi się na razie bardziej podoba ten drugi, bo jest prostszy i mniej przypomina enyklopedię najeżoną restrykcjami. Ale wolałbym to po prostu skonfrontować z realiami.
Ale jeśli inni będą tak uważać, to można w inny sposób osłabić drakenhoffa - może regenka na 5+, może nie powinno działać na sypanie. Mi się to wydało najlepszym pomysłem, ale bynajmniej nie jestem do niego przywiązany, chcę po prostu grać w battla takiego, jakim był rok-dwa temu, a przy tym nie rezygnować z ciekawostek wprowadzonych przez nowe AB takich jak Warghulfy, Wraithy, Blood Knighci i wszystko inne.
Sam zaproponuj przycięcie Drakenhoffa po prostu i tyle, jak będzie sensowne, to wejdzie do propozycji.
Co do syrenki - przykro mi, ale na kiperze syrenka jest przegięta. Ty może i masz jakiś patent, ja też mogę mieć patent, że trzymam drakenhoffa w oddziale psów i to wcale nie jest przegięte, ale obawiam się, że dla dobra ogółu trzeba się poświęcić. Zresztą zawsze możesz grać mortalami, na razie nie widzę wielkich szans na to, żeby mieli być drastycznie obcinani

A CS Furiona ocenimy po prostu po turnieju i tyle. Zresztą pomysł z balancing patch również. Mi się na razie bardziej podoba ten drugi, bo jest prostszy i mniej przypomina enyklopedię najeżoną restrykcjami. Ale wolałbym to po prostu skonfrontować z realiami.
Dajcie na całej armi zielonej regenke. nawet to klimatyczne by było nie? ^^ podoba mi się dosyć ten CS, a raczej łatka. Proponowałbym boar boyzów wrzucić do core (może by się pojawili sporadycznie). coraz więcej efektów widać. miło to widzieć. pzdr