wstep do csu ;P

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Barbarossa pisze:Thurion, trochę nieprawda z tymi ghulami. To taka sama opcja jak zwykli nurglowcy z palanquinem. Których i tak tylko klimaciarz Cyel wystawia chyba.

Ale jeśli inni będą tak uważać, to można w inny sposób osłabić drakenhoffa - może regenka na 5+, może nie powinno działać na sypanie. Mi się to wydało najlepszym pomysłem, ale bynajmniej nie jestem do niego przywiązany, chcę po prostu grać w battla takiego, jakim był rok-dwa temu, a przy tym nie rezygnować z ciekawostek wprowadzonych przez nowe AB takich jak Warghulfy, Wraithy, Blood Knighci i wszystko inne.

Sam zaproponuj przycięcie Drakenhoffa po prostu i tyle, jak będzie sensowne, to wejdzie do propozycji.

Co do syrenki - przykro mi, ale na kiperze syrenka jest przegięta. Ty może i masz jakiś patent, ja też mogę mieć patent, że trzymam drakenhoffa w oddziale psów i to wcale nie jest przegięte, ale obawiam się, że dla dobra ogółu trzeba się poświęcić. Zresztą zawsze możesz grać mortalami, na razie nie widzę wielkich szans na to, żeby mieli być drastycznie obcinani :wink:

A CS Furiona ocenimy po prostu po turnieju i tyle. Zresztą pomysł z balancing patch również. Mi się na razie bardziej podoba ten drugi, bo jest prostszy i mniej przypomina enyklopedię najeżoną restrykcjami. Ale wolałbym to po prostu skonfrontować z realiami.
Drakenhoff nie dziala na sypanie + model z drakenhoffem moze byc dolaczony tylko do jednostek Core, tak bedzie IMO ok (dodalbym zapis ze moze byc brany tylko przez wighta ale euro magia to i tak zapewnia ;) )

a demony IMO wcale nie sa obciete, 2x male bloodki + 2x duze psy, 1x duze horrory + 1x flamery, do tego 3x furie, herald tzeentcha z lataniem i scrollem, bsb khorna bez bannera (ja i tak nigdy nie wystwaiam magicznego bannera a koles jest wystarczajaco przegiety...) i wrona... :), jakos nie widze tego przycinania... jak keeper ma nie miec syrenki to niech LoC ma zmniejszony gift allowance do 50pkt, bo w tym momencie staje sie jedynym full pro lordem do spoly z heraldem i klockiem horrorow maksujacym magie...

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ależ oczywiście - to jest wstępna propozycja balancing patcha, dzięki za wszelkie pomysły.

Tak na marginesie - magia na LoC jest przycięta przez Euro CS. Dodatkowo, o czym nie wiesz, ale w sumie powinienem wspomnieć - Nowy Euro CS będzie dawał minusy do używalnych PD za wszystkie zdolności dające +1 do cast (-1 kostka), prawdopodobnie wykorzystywanie przerzutu w trakcie fazy magii oraz (na pewno) wszelkie zdolności, które pozwalają Ci wybrać czary bez losowania. Używalny limit PD zostanie podniesiony do 10 PD, ale standardowa wrona będzie z tego mogła użyć całych ośmiu. Więc to też nie jest jakiś super power jak za punkty zainwestowane we wronę... A herald to już jest chyba w tej rozpie dla zabawy, bo razem z horrorami (konieczny jeden oddział) może wykorszytać całe 2 PD ponad to, co wronie przysługuje.

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Czyli nowy CS kastruje magie :D Wytnijcie jeszcze lordow oraz do 2 herosow obciecie dajcie i wroca czasu armii odzialow :D

Mozna prowadzic w kazdej armii jednostki Tru Core ala mainstain unit skavenow i starego DL .
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Zróbcie coś z czarną gwardią. Proponuję zwyczajne, prostackie 0-1. To zbyt przegięty oddział, by zezwolić na powielanie go. Chciałbym zobaczyć, co BG czy demony są w stanie zrobić 3 oddziałom gwardii wspomaganym przez kocioł. Dodatkowo, Barb, opcje przycięcia proponowane przez Shina dla DE są konieczne. To nie jest tak prosta armia, jak demony, ale niektóre kombinacje są naprawdę zabójcze.

Co do pendanta - nie zgodzę się, że jakoś strasznie wypacza rozgrywkę. Heros w niego wyp[osażony jest mocny, to prawda, ale w zasadzie przede wszystkim jest batem na large targety istotnie naruszające równowagę w grze (czołgi, trremany, greater demony, star dragony). Hotek też jest imo w porządku, bo sprowadza na ziemię wszystkie rozpiski stawiające przede wszystkim na magię. Oba te przedmioty moim zdaniem wymuszają składanie bardziej zrównoważonych rozpisek, bo udaremniają niektóre przegięcia, ale bitew nie wygrywają. Bitwy wygrywają hydry, harpie i black guard, bo to oni przede wszystkim zdobywają punkty.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Barbarossa pisze:Zresztą zawsze możesz grać mortalami, na razie nie widzę wielkich szans na to, żeby mieli być drastycznie obcinani :wink:
taki mam zamiar, napewno w perspektywie Euro :) Warriorzy sa lepsi niz na poczatku myslalem, po dojsciu jakichs CSow i ograniczen na inne armie stana sie z armi grywalnej armia bardzo dobra :twisted:

p.s.
takie ograniczenia zmieniaja postac rzeczy :) kazdy duzy jest wtedy odpowiednio przyciety, keeper syrenka, bloodem immortalem, guo wciaganiem przez heralda slaa, wrona na magii, IMO ok

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

OK, tutaj Ty jesteś ekspertem Jankielu.

Ale zauważ, Eurocomp całkiem nieźle radzi sobie z takimi rzeczami jak wiele oddziałów BG - możesz wziąć w sumie dwa (a hydrę raz - czyli też bez przegięć, tak samo jak treeman czy czołg). No i naprawdę nie widzę takiego koszmaru w BG - w HE można mieć dwa oddziały WL stubborn immune to fear, do tego feniksów a i tak jest bez rewelki. Black guard to tylko Elfy z T3 i składają się od ostrzału jak muchy, nikt tego nie każe szarżować od frontu.

Do tego harpie są ograniczone do trzech unitów (dodatkowe ograniczenie - do trzech unitów latających, w tym herosi, w armii - to będzie druga zasadnicza modyfikacja Eurocompa, trzecie to ograniczenie ilości oddziałów strzelających (nie maszyn) na 20 cali lub więcej).

A co do hoteka i khaeletha mam podobne odczucia, co Ty - to są przedmioty defensywne i same w sobie robią niewiele. Niezabijalny lord krasi już jest, nawet z kmiotkiem z MRoC i jakoś to żadna rewelka. Hotek będzie się po prostu wcinał w limit dispela jakoś w standardowym ETC.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

mainstay unit w demonach na pewno rozwiązuje problem.

Co do skavenów. (właśnie kastruję własną armię ;P) Może nie są uber-przegiętą armią, ale mozna przyciąć niektóre rzeczy.

-Storm daemon- jak dla mnei najmocniejszy BS w grze. Może dodatkową kostkę powera zabiera z limitu?
-max. 2 elektryków
-max. 2 ratlingi

innych pomysłów nie mam. Ale jak już promujemy niektóre rzeczy, to proszę pod uwagę wziąć takie pomysły:
- rat ogry mają 7 ld, albo jakiś bonus, co spowoduje, że będą wystawialni. Nie mam innego niż LD
-ogólnie jakiś mały bonusik dla klanu Moulder, żeby bestyjki w szczurach były wystawialne.

Na innych armiach nie znam się tak dobrze, więc zmian nie proponuję

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Malal pisze:Czyli nowy CS kastruje magie :D Wytnijcie jeszcze lordow oraz do 2 herosow obciecie dajcie i wroca czasu armii odzialow :D

Mozna prowadzic w kazdej armii jednostki Tru Core ala mainstain unit skavenow i starego DL .
Nienienie, nowy Euro bynajmniej nie kastruje magii - ograniczenie do 10PD. Natomiast kastruje wszystkie OBEJŚCIA ograniczeń magii takie jak 10 PD z +1 to cast, przerzutami i/lub wybieraniem czarów dla wszystkich zainteresowanych magów.

Morrok - zaczynamy od delikatnej korekty. To Demony i VC psują zabawę, i może Imperium porno (ale tu Euro CS lekko zmodyfikowany w zasadzie wszystko załatwia). Szczurów IMO w ogóle nie trzeba w tej chwili ruszać, są ok. A skoro już babrzemy się w zasadach, to warto wrzucić prezenty orkom, bestiom i ogrom - coś, co nie uczyni tych armii przegiętymi, ale przynajmniej da jakiś darmowy bonus ich generałom.

True core - ewentualnie i tylko dla demonów. Może inne cięcia zamiast tego będą lepsze. Inne armie nie potrzebują żadnych takich udziwnień.

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Skoro rozdajesz bonusy, to może coś też dla zapomnianych TK? Z niektórymi armiami to można pakować figurki do walizki i iść na piwo ;)
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Tomash pisze:Skoro rozdajesz bonusy, to może coś też dla zapomnianych TK? Z niektórymi armiami to można pakować figurki do walizki i iść na piwo ;)
nie znam takiej armii... popatrz jak gra Młody czy Shino a kiedys Malal albo Robson... teraz demony i vc troche to zaburzyly ale TK sa bardzo dobra i mocna armia

p.s.
MoT nowy tez bedie zabieral jedna kostke? czy moze tylko MoT na lordzie :P kurde wchodzi mi idealnie moj standard na prawie kazdy CS :)

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Jedna Gwardia jest mocna bo jest jeden szt FS :wink: Zarowno Pedant jak i Hotek sa ostro wygietymi przedmiotami nie ma co Jankielu ukrywac....Przedmiot za 25 pkt ktory robi babel 24 calowy z napisem rzucaj na 2 kosciach maks to przegiecie paly. Podobnie jak defacto ward na 2+ na elfie z sv 1+ :roll:
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Barb- ok, pospieszyłem niepotrzebnie.

Chociaż wg mnie jak już rozdajemy prezenty, to można by pomyśleć o jednostkach, które prawie NIKT nie wystawia. Chcemy urozmaicić grę? Let's do that! Naprawdę chciałbym zobaczyć na stole rat ogry w skavenach, nurglingi w demonach, halabardników w imperium czy eternal guardów w WE. Gra bylaby boska

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2284

Post autor: Artein »

Malal pisze:Podobnie jak defacto ward na 2+ na elfie z sv 1+ :roll:
Da się zrobić lorda na CO z sv 2+, pendantem i regenką....
i weź to ubij :roll:

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

po co ubijać, jak można zbrejkować? :P

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Sądzę, że po jakimś wzięciu najlepszych pomysłów z tego i z Shino oraz po burzy konstruktywnej krytyki, to będzie fajny "balancing patch" do battla.
pewnie bedzie sporo czasu do zrobienia tego jak przejdzie na ll... ;)

po prostu teraz chcialem pokazac mniej wiecej jakim torem chcialbym zeby polhammer szedl jesli maja byc wprowadzane jakies zmiany tu :) wszystkie restrykcje a'la furion mi sie po prostu bardzo nie podobaja i sprowadzaja do tego, ze autor robi ci rozpiske ktora mozesz przyjechac bo inne sa sciete :/

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

No wez go zbrejkuj jak stoi w gwardii na stubbornie z przerzutem. Zazwyczaj wycinam cala gwardie, innego wyjscia nie ma.

Barbarossa: rzucanie tylko raz inwokacji na jednostke to za malo, uwala to gre na piechocie, niech bedzie chociaz dwa razy, wtedy bedzie tak jak w poprzedniej edycji gdzie wskrzeszalo sie zazwyczaj 2d6. Albo niech to ograniczenie dotyczy jednostek special i rare, a nie corowej piechoty. Wskrzeszenie srednio 3-4 szkieletow to bieda, co to za umarlaki co nie wstaja :?

Awatar użytkownika
Chory
Oszukista
Posty: 815
Lokalizacja: GDYNIA - Snot

Post autor: Chory »

@Drakenhoff jest tak samo przegiety w mega oddziale gholi jak grave guardow.. wiec sam zapis uwazam za conajmniej smieszny
Popieram.Zreszta Robson grał na tym wiec sam potwierdzi (lub nie ;) ).
Zróbcie coś z czarną gwardią. Proponuję zwyczajne, prostackie 0-1
I tak na razie nie bierze nikt wiecej niz 1 unit BG.A drugi oddzial to nie to samo co pierwszy bo nie ma ASF :).Choc wiadomo ze sie w nim grzeznie.
Hotek też jest imo w porządku, bo sprowadza na ziemię wszystkie rozpiski stawiające przede wszystkim na magię. Oba te przedmioty moim zdaniem wymuszają składanie bardziej zrównoważonych rozpisek
Nie jest w porzadku.Za grosze bronisz sie przed cała magia przeciwnika (poza VC, no i raz jakies D6 S4 wiejdzie na 2 kosciach i tyle).Nie musisz płacic za caddiego lub 2óch.Dzieki temu przedmiotowi punkty, ktore wiekszosc graczy innych armi przeznacza np na DS i inna ochrona przeciwmagiczną Ty wydajesz na wojo.Ja rozumiem ze Demony i VC wprowadzja nowe zmiany do kazdej z naszych rozpisek.Ale żeby sam jeden przedmiot wymuszał zmiane konepcji armii?Szkoda ze panowie z GW nie przemysleli teog przedmiotu i np nie dali mu 6 calowego zasiegu co by jeszcze był zjadliwe, bo wszystkiego w tym 12 calowym bąblu by nie dalo sie ochronic.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Artein pisze:
Malal pisze:Podobnie jak defacto ward na 2+ na elfie z sv 1+ :roll:
Da się zrobić lorda na CO z sv 2+, pendantem i regenką....
i weź to ubij :roll:
z savem 1+ lub 0+ od ostrzalu ;)
Popieram.Zreszta Robson grał na tym wiec sam potwierdzi (lub nie
nie gral na drakenhoffie chyba ;)

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Myślę, że tu chodzi o wskrzeszanie z jednego herosa.

A co w tych ograniczeniach euro będzie z dodatkowo generowanymi kośćmi ?? Bo jeśli będą wliczane do limitu, to praktycznie zabiera się DE jedną zdolność i zasadę specjalną, bo co z tego, że sobie kości dorobimy jak nie będzie można skorzystać z nich - nawet nie trzeba będzie bronić tego czaru
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Jasne. Ale wtedy nie grasz na magii a obronienie tego herosa przed jedynką z metalu jest naprawde trudne. Dobra luzz.. obroniliśmy i co dalej? Jakos ja nie widze wielkiej przegietości tego itemu moze dla tego ze jeszcze nigdy nie wygrał za mnie bitwy...

BG faktycznie są za mocni 0-1 to dobry pomysł.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

ODPOWIEDZ