wstep do csu ;P
jest to mój post z tematu "demony i wampiry zalewają" nie chce mi sie pisać dwa razy więc kopiuję go tutaj aby podzielić się opinią (bynajmniej nie chodzi o nabijanie statystyki, tutaj chyba będzie bardziej na miejscu umieszczenie propozycji):
"co do vampów, na 6ed nagrałem się z nimi do bólu, znałem dość dobrze tą armię i można śmiało powiedzieć, że była mocna nawet pod koniec edycji a była to piąta wypuszczona wtedy armia, teraz niestety przesadzono mocno, propozycja przycięcia (na razie tylko magia):
1) zwiększyć poziomy rzucania, wskrzeszenie jest teraz na 4+, ale można dać na 5+, wtedy raczej będzie to rzucane na 2-óch a nie na jednej kości; to samo z dance makabre (popularna popychaczka, z 8+ na 9+ ( raczej na 3-ech kościach będzie rzucana. Recasta można już nie blokować bo i za mało tego będzie rzucone;
2) przy recastowaniu czaru poziom zwiększa się o 50% tzn. wskrzeszanie na poziomie podstawowym to 4+, przy pierwszym recascie zwiększa się do 6+, przy trzecim do 9+; popychaczka na 8+ za pierwszym razem, przy recascie to już jest 12+ (Ogry chyba mają podobnie), nie ma z tym wtedy takiego problemu, zamiast marnować kości po prostu używa się scrolla (zmęczenie nekrosa po kolejnych rzuceniach)."
"co do vampów, na 6ed nagrałem się z nimi do bólu, znałem dość dobrze tą armię i można śmiało powiedzieć, że była mocna nawet pod koniec edycji a była to piąta wypuszczona wtedy armia, teraz niestety przesadzono mocno, propozycja przycięcia (na razie tylko magia):
1) zwiększyć poziomy rzucania, wskrzeszenie jest teraz na 4+, ale można dać na 5+, wtedy raczej będzie to rzucane na 2-óch a nie na jednej kości; to samo z dance makabre (popularna popychaczka, z 8+ na 9+ ( raczej na 3-ech kościach będzie rzucana. Recasta można już nie blokować bo i za mało tego będzie rzucone;
2) przy recastowaniu czaru poziom zwiększa się o 50% tzn. wskrzeszanie na poziomie podstawowym to 4+, przy pierwszym recascie zwiększa się do 6+, przy trzecim do 9+; popychaczka na 8+ za pierwszym razem, przy recascie to już jest 12+ (Ogry chyba mają podobnie), nie ma z tym wtedy takiego problemu, zamiast marnować kości po prostu używa się scrolla (zmęczenie nekrosa po kolejnych rzuceniach)."
Scimi zasada specjalna DE jest Hate. Vampriom ograniczasz recasta, Innym rasom ilosc PD , DE moga z 2 magof miec spokojny limit 9 kosci na dodatek nie masz ograniczenia na ilosc kosc z ktorej rzucasz. Fajnie miec jak inni moga uzyc 9 kosci nawet do 23 kosci powera ale to tak nie dziala.Scimitar pisze:
A co w tych ograniczeniach euro będzie z dodatkowo generowanymi kośćmi ?? Bo jeśli będą wliczane do limitu, to praktycznie zabiera się DE jedną zdolność i zasadę specjalną, bo co z tego, że sobie kości dorobimy jak nie będzie można skorzystać z nich - nawet nie trzeba będzie bronić tego czaru
Jest banalnie proste a nie trudne. Do 1 z metalu trzeba LoS , a ten mozna blokowac, nie trzeba miec pancerza na sobie wtedy 1 z metalu robi sie slaba, mozna miec MR np 2 co powoduje ze 1 z metalu przestaje byc oplacalna. Ten pierscien jest tak przegiety ze glowa mala. Rownie mocno zaburza rownowage jak Drakenhoff w 15 BK czy 16 PD magii.GarG pisze:Jasne. Ale wtedy nie grasz na magii a obronienie tego herosa przed jedynką z metalu jest naprawde trudne. Dobra luzz.. obroniliśmy i co dalej? Jakos ja nie widze wielkiej przegietości tego itemu moze dla tego ze jeszcze nigdy nie wygrał za mnie bitwy...
BG faktycznie są za mocni 0-1 to dobry pomysł.
0-1 na BG to kpina zwlaszcza ze kazdy gra na 1 odziale z bannerem FS. Moze po prostu zakazac tej kombinacji i juz po klopocie.
Pedant to tez jakas kpina tworcow. Za 60 pkt macie mozliwosc naprawde swietnej kontry na 2 rozne rzeczy w battlu. Jedni laduja okolo 300 pkt w obrone magiczna a inni wydaja 25 pkt. Ale przeciez to slabe jest
podpis nieregulaminowy - administracja
Przespałem się z tymi myślami na temat Cs-ów i powiem tak. jak dla mnie są one zbyt rozdrobnione. Cs który miałby dotyczyć całej Polski, a nie przecież jednego turnieju musi być prosty do sprawdzania. Dlatego szczerze mówiąc:
- pomysł Cs-ów upadnie, wielu niby będzie nad tym pracowało, ale tylko tak naprawdę LS, która po kilku miesiącach tworzenia – daj Panie Boże 1-2, w końcu wypracuje ostateczną wersje, która z kolei potem pójdzie pod głosowanie LL? albo też LS i ……………………..
- potem się okaże że jednak nie wszystkie turnieje są na CS.
- chyba że będą pod rygorem nie dopuszczania do Ligii….
Moja szybka wizja CSu jest na zasadzie mainstay unit:
1. Maksymalnie 3 oddziały core tego samego typu.
2. 1 regiment core pieszy pozwala wziąć dowolny inny oddział pieszy/machinę/potwora z działu special ALBO rare.
3. 1 regiment core konny pozwala wziąć inny konny z działu special ALBO rare (w przypadku armii w których jest jednostka core nie wchodząca w ich skład, a jest jedyną konną, potrzeba dwóch takich jednostek by wziąć jedna konną z działu special/rare – patrz wilki w VC).
4. Potwory takie jak SMOKI lub wielkie demony, a ogólnie całe wyposażenie które dodatkowo zżera slot np. herosa, zjada slot core!!!! ale w takim stopniu, że jest to dodatkowy core nie wchodzący w skład jednostek core, specjalnie przeznaczony pod „SMOKA” – tacy opiekunowie przed bitwą ehhehe.
5. Jednostki latające core – takei jak furie, harpie inne w przyszłości nie mogą być liczone jako te startowe wymagane regimenty dla specjałów i rejrów.
W ten sposób jeśli gracz goblinów postanowi mieć 8 bolców i 2 doomy, to będzie mógł je wziąć, tyle że najpierw będzie musiał mieć 6 regimentów goblinów/orków.
Jeśli dark elf będzie chciał mieć Smoka i 4 bolce to będzie musiał poświęcić normalnie slot lorda, herosa + 1oddział core piechoty specjalnie na smoka +2 sloty core piechoty na bolce. Czyli jeśli oprócz tego dark elf będzie chciał mieć: Black Guard, shadów, 2*kondony to musi mieć dodatkowo 2* dark riderów + 2 oddziały piechoty.
W ten sposób potniemy też i demony oraz wampiry ale również i imperium.
Przykład:
Wielki demon musi zeżreć lorda + core, do tego 2fiendy, 3bloodcrusherów, 10furii, i 3 oddziały horrorów to musi mieć łącznie 6 corów czystych czyli tak naprawdę 2*3. Pytanie czy to tylko jest możliwe
(np. kosztem herosów owszem). inna bajka że demony nie maja core konnego ale można zrobić wyjątek na odpowiedni oddział core danego boga.
- pomysł Cs-ów upadnie, wielu niby będzie nad tym pracowało, ale tylko tak naprawdę LS, która po kilku miesiącach tworzenia – daj Panie Boże 1-2, w końcu wypracuje ostateczną wersje, która z kolei potem pójdzie pod głosowanie LL? albo też LS i ……………………..
- potem się okaże że jednak nie wszystkie turnieje są na CS.
- chyba że będą pod rygorem nie dopuszczania do Ligii….
Moja szybka wizja CSu jest na zasadzie mainstay unit:
1. Maksymalnie 3 oddziały core tego samego typu.
2. 1 regiment core pieszy pozwala wziąć dowolny inny oddział pieszy/machinę/potwora z działu special ALBO rare.
3. 1 regiment core konny pozwala wziąć inny konny z działu special ALBO rare (w przypadku armii w których jest jednostka core nie wchodząca w ich skład, a jest jedyną konną, potrzeba dwóch takich jednostek by wziąć jedna konną z działu special/rare – patrz wilki w VC).
4. Potwory takie jak SMOKI lub wielkie demony, a ogólnie całe wyposażenie które dodatkowo zżera slot np. herosa, zjada slot core!!!! ale w takim stopniu, że jest to dodatkowy core nie wchodzący w skład jednostek core, specjalnie przeznaczony pod „SMOKA” – tacy opiekunowie przed bitwą ehhehe.
5. Jednostki latające core – takei jak furie, harpie inne w przyszłości nie mogą być liczone jako te startowe wymagane regimenty dla specjałów i rejrów.
W ten sposób jeśli gracz goblinów postanowi mieć 8 bolców i 2 doomy, to będzie mógł je wziąć, tyle że najpierw będzie musiał mieć 6 regimentów goblinów/orków.
Jeśli dark elf będzie chciał mieć Smoka i 4 bolce to będzie musiał poświęcić normalnie slot lorda, herosa + 1oddział core piechoty specjalnie na smoka +2 sloty core piechoty na bolce. Czyli jeśli oprócz tego dark elf będzie chciał mieć: Black Guard, shadów, 2*kondony to musi mieć dodatkowo 2* dark riderów + 2 oddziały piechoty.
W ten sposób potniemy też i demony oraz wampiry ale również i imperium.
Przykład:
Wielki demon musi zeżreć lorda + core, do tego 2fiendy, 3bloodcrusherów, 10furii, i 3 oddziały horrorów to musi mieć łącznie 6 corów czystych czyli tak naprawdę 2*3. Pytanie czy to tylko jest możliwe

Nie zapomnijcie o DoW!!! to, że nie pojawiają się na turniejach nie oznacza, że ludzie tej armii nie mają odłożonej gdzieś na półce. jeśli myslicie o podpakowaniu Ogrów i O&G to pomyślcie też o DoW ( pomysł barbarossy +10% do wystawiania dla DoW byłby w ich przypadku całkiem ok )
- Corvus Albus
- Kretozord
- Posty: 1960
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"
To może zakazać ASF swordmasterom? Oni też nieźle koszą z 2 A i S5-6?Malal pisze:
0-1 na BG to kpina zwlaszcza ze kazdy gra na 1 odziale z bannerem FS. Moze po prostu zakazac tej kombinacji i juz po klopocie.

- Corvus Albus
- Kretozord
- Posty: 1960
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"
Ja tylko porównałem ich z S i ilości ataków które dobrz wykorzystane potrafią zrobić sieke, większą niż BG. Poza tym ograniczenie do jednego slota jest wystarczające, a nie zakazanie jeszcze ASF O_o.
TK ze swoim sypaniem, fear, ITP też jest zatem przegięte bo jak raz w to wdepniesz to albo fear outnumber albo stoisz i patrzysz jak dowskrzeszają i to jest cała armia, a tu jedna jednostka.
TK ze swoim sypaniem, fear, ITP też jest zatem przegięte bo jak raz w to wdepniesz to albo fear outnumber albo stoisz i patrzysz jak dowskrzeszają i to jest cała armia, a tu jedna jednostka.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2008, o 08:27 przez Corvus Albus, łącznie zmieniany 1 raz.
Delikatnej, ale bardzo obiecującej.Barbarossa pisze: Morrok - zaczynamy od delikatnej korekty.
Na razie obserwuję sobie co proponujecie i czekam z głosem na LL, bo jeszcze nieopatrznie się zgodze i będę musiał grać na takim potworku jak CS Furiona.

A tu prosto, do celu i (myślę) skutecznie.
(O, Shino uprzedza że drugiego nie będzie. To tym bardziej nie będę strzelał w ciemno.

Tak, tak, tak.Barbarossa pisze: A skoro już babrzemy się w zasadach, to warto wrzucić prezenty orkom, bestiom i ogrom - coś, co nie uczyni tych armii przegiętymi, ale przynajmniej da jakiś darmowy bonus ich generałom.


Ale jak robicie patcha, to "popatchcie" i popatchujcie" tez kilka innych warzyw. Coś dla DoW (ja wprowadzeie oficjalnie przedmiotów z Tilei

U skavenów może rzeczywiście zrobić coś z ratogrami (np. wprowadzić 01 jednostek mutant rat ogrów z Hell Pi army), natomiast ograniczenia w rodzaju max 2 ratlingi too już za bardzo bije. Max 3 jeszcze rozumiem...

U demonów troszkę ulepszyć princa, wtedy może będzie częściej się pojawiał na stołach (poprzednią edycję przemęczyłem na DP i było OK

Dokładnie. U Boginsa wychodzi trochę zamieszane.Barbarossa pisze: True core - ewentualnie i tylko dla demonów. Może inne cięcia zamiast tego będą lepsze. Inne armie nie potrzebują żadnych takich udziwnień.
Trochę się boję narazić Jankielowi

ograniczenie do jednego slota to tak jakby ograniczac do wziecia max 1 lorda... swordmasterzy niewiele robaia od bg bo nie maja hate'a i stubborna co przed chwila ci mowilem popatrz masz zestawienie takie:Corvus Albus pisze:Ja tylko porównałem ich z S i ilości ataków które dobrz wykorzystane potrafią zrobić sieke, większą niż BG. Poza tym ograniczenie do jednego slota jest wystarczające, a nie zakazanie jeszcze ASF O_o.
s5 asf
s4 infinite hate stubborn immune to psychology tansze o 2 pkt
powiedz mi ktore jest lepsze?
masz racje... guardzi z mv 4 zakazem marszu tez sa bardziej przegieci od black guardow.... prosze cie...TK ze swoim sypaniem, fear, ITP też jest zatem przegięte bo jak raz w to wdepniesz to albo fear outnumber albo stoisz i patrzysz jak dowskrzeszają i to jest cała armia, a tu jedna jednostka.
Ale dlaczego Zbyszku? Pojawienie sie na stolach odzialow orkow,swordmenow czy halabardnikow albo wlocznikow elfickich napewno nie zubozy gry. Fajnie bedzie widziac na stole w empire np 2 klocki piechoty zamiast 40 kusznikow i handgunnerow. Dlaczego demony jako jednyne maja wystawiac klocki piechoty z mv 4 i 5 ktore beda tylko ginac od ostrzalu lukow i kusz bedac spowalniane przez lataczy i odzialy lekkiej kawalerii? Vampiry maja chociaz ghulkina oraz wraciaki,varghule i psy to odganiania tego badziewia. Uzupelnia swoje straty. A ja grajac z krasnalami mam rozumiem podac przeciwnikowi reke i wpisac remis bo nie wyjde ze swojej strefy rozstawienia prosto pod krasnoludzka gorke strzelcow i maszyn.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2008, o 09:07 przez Malal, łącznie zmieniany 1 raz.
podpis nieregulaminowy - administracja
W sumie Shino to ci powiem że głosowanie jest odnośnie tego czy chcemy by LS cos zmieniło. No dobra wyjdzie że chcemy
by ls zmieniało battla, potem tylko trzeba przegłosować - zatwierdzić zmiany w battlu
a kto to zrobi? LS?
W sumie rzeczywiście - napisałem że Cs powinien być mniej skomplikowany, a stworzyłem coś w sumie bardzo skomplikowanego...
To może jeszcze coś prostszego: na start maksymalnie 3 takie same jednostki core. Każda jednostka special musi mieć pod siebie jednostkę core na zasadzie 1-1.
Jednostka rare aby była wystawiona (oraz coś co zżera slot dodatkowy herosa/rare) musi mieć jednostkę core przyporządkowaną do siebie i nie wliczającą się w dział jednostek core.
W ten sposób darki, haje, warriors, lizaki itp, aby mieć armie zgodną z wymaganiami, a chcą mieć powiedzmy smoka i 4bolce muszą mieć:
3 normalne cory + 3 cory przyporządkowane do bolców i smoka.
Hmm jest tylko jedno ale. Tworzymy w ten sposób armie COROWE


W sumie rzeczywiście - napisałem że Cs powinien być mniej skomplikowany, a stworzyłem coś w sumie bardzo skomplikowanego...

To może jeszcze coś prostszego: na start maksymalnie 3 takie same jednostki core. Każda jednostka special musi mieć pod siebie jednostkę core na zasadzie 1-1.
Jednostka rare aby była wystawiona (oraz coś co zżera slot dodatkowy herosa/rare) musi mieć jednostkę core przyporządkowaną do siebie i nie wliczającą się w dział jednostek core.
W ten sposób darki, haje, warriors, lizaki itp, aby mieć armie zgodną z wymaganiami, a chcą mieć powiedzmy smoka i 4bolce muszą mieć:
3 normalne cory + 3 cory przyporządkowane do bolców i smoka.
Hmm jest tylko jedno ale. Tworzymy w ten sposób armie COROWE
Bogins, Twoja propozycja to krok w tyl. Dopiero co, po wielu probach robienia CS uniwersalnego doszlismy do wniosku ze nie da sie stworzyc uniwersalnej zasady tnacej wiekszosc kombosow.BOGINS pisze: W sumie rzeczywiście - napisałem że Cs powinien być mniej skomplikowany, a stworzyłem coś w sumie bardzo skomplikowanego...
To może jeszcze coś prostszego:
Nie da sie.
Dlatego przechodzimy do planu beta, czyli propozycji ciec chirurgicznych. Uderzamy prosto w miejsca gdzie boli. Bezkompromisowo, z ingerencją w "swiete księgi". Decyzja poparta autorytetem i doswiadczeniem tworcy.
Shino rzucil sporo dobrych pomyslow. Dlatego tez bylbym sklonny dac mu zielone swiatlo na ich rozwiniecie (przy wspolpracy kilku innych tęgich głów).
Stworzenie listy zmian zasad, srednio pewnie po 3-4 punkty dla armii, zajmie naprawde malo miejsca, bedzie latwe do ogarniecia. A moze faktycznie przywrocic balans grze.
takie glosowanie juz byloby ls zmieniało battla, potem tylko trzeba przegłosować - zatwierdzić zmiany w battlu Razz a kto to zrobi? LS?


najwyzej nie bedzie uzywane a wszyscy zostana przy limited

Zmiany co do ogrów jakie bym proponował:
- Ogre club działa zawsze niezależnie od kombinacji w jakiej jest używany (z add.hw, iron fistem)
- Więcej niż jedna jednostka irongutów może mieć magiczny sztandar
- Gorgery mogą szarżować w turze wchodzenia na stół
- Leadbelchers nie muszą być nieruchomi w turze, w której przeładowują broń, a ich missfire zadaje jednostce D3 trafienia zamiast d6
- Ogry liczą pełny rząd od 3 modeli
Beastmeni:
- zasada raiders - ustawianie się w min. 5 w rzędzie
- zasada unruly zniesiona jeśli w oddziale jest bohater
- bestigory - dostają "move through woods", więcej niż jedna jednostka może mieć znak boga chaosu, więcej niż jedna jednostka może mieć magiczny sztandar
- minotaury - move through woods
- dragon ogry/chaos ogry - reroll paniki (jak w WoC)
- Ogre club działa zawsze niezależnie od kombinacji w jakiej jest używany (z add.hw, iron fistem)
- Więcej niż jedna jednostka irongutów może mieć magiczny sztandar
- Gorgery mogą szarżować w turze wchodzenia na stół
- Leadbelchers nie muszą być nieruchomi w turze, w której przeładowują broń, a ich missfire zadaje jednostce D3 trafienia zamiast d6
- Ogry liczą pełny rząd od 3 modeli
Beastmeni:
- zasada raiders - ustawianie się w min. 5 w rzędzie
- zasada unruly zniesiona jeśli w oddziale jest bohater
- bestigory - dostają "move through woods", więcej niż jedna jednostka może mieć znak boga chaosu, więcej niż jedna jednostka może mieć magiczny sztandar
- minotaury - move through woods
- dragon ogry/chaos ogry - reroll paniki (jak w WoC)
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Prosty patent na recast to przyciecie go do regimentow core (czyli nie ma zadnego leczenia wampirow, wrightow ani BK) i wprowadzenie jednej rany na nietoperzu zamiast d6. Juz mocne umagicznianie armii vc robi sie troche mniej oplacalne.
A co powiecie na zupelnie inne podejscie do problemu? Moze w armiach slabszych (orki, bestie, ogry) dopuscic specjalnych boahterow? Czy bestie i ogry maja dobrych speciali?
W orkach przydalby sie na bank stary quell animosity (przerzut 1 w 6 calach od Czarnych Orkow). To by bardzo ugrywalnilo te armie.
A co powiecie na zupelnie inne podejscie do problemu? Moze w armiach slabszych (orki, bestie, ogry) dopuscic specjalnych boahterow? Czy bestie i ogry maja dobrych speciali?
W orkach przydalby sie na bank stary quell animosity (przerzut 1 w 6 calach od Czarnych Orkow). To by bardzo ugrywalnilo te armie.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2008, o 10:09 przez swieta_barbara, łącznie zmieniany 2 razy.
Czy ja wiem czy to ma sens. Bestigorów się nie wystawia nie dlatego, że nie można dawac kilku marków albo magicznych sztandarów, tylko dlatego, że są diabeł drodzy i słabi.- bestigory - dostają "move through woods", więcej niż jedna jednostka może mieć znak boga chaosu, więcej niż jedna jednostka może mieć magiczny sztandar
Uerph.
Co do orków i goblinów:
- przywrócenie zasady - jeśli mamy tylko charakterów goblińskich, to na każdy 1000 punktów możemy wystawić dodatkowego goblinskiego/najtgoblińskiego big bossa
- zamiana Quell Animosity black orków z zadawania hitów, na reroll '1' w 6" od black orków (herosów i oddziałów) - zwiększy to zarówno przewidywalność armii jak i atrakcyjność oddziałów BO EDIT: z tym mnie święta barbara ubiegł
- dodanie - jeśli generałem armii jest (night)goblin warboss lub (night)goblin big boss to jedna jednostka (night)goblinów może posiadać magiczny sztandar do 25 punktów.
- dodanie - jeśli generałem armii jest goblin dosiadający rydwanu, to goblińskie rydwany stają się 2 za 1 special.
- zmiana kosztu ulepszenia boar boyz do biguns z 8 na 4pkt.
- możliwość wzięcia przez pieszych SObiguns magicznej szmaty do 50pkt
- dodanie BO immune to panic (lub psychology) oraz zasady "zawsze mogą maszerować" (uważam że to do nich pasuje również fluffowo)
- ulepszenie trolli do rzecznych/kamiennych kosztuje 10 nie 20 pkt.
- przywrócenie zasady - jeśli mamy tylko charakterów goblińskich, to na każdy 1000 punktów możemy wystawić dodatkowego goblinskiego/najtgoblińskiego big bossa
- zamiana Quell Animosity black orków z zadawania hitów, na reroll '1' w 6" od black orków (herosów i oddziałów) - zwiększy to zarówno przewidywalność armii jak i atrakcyjność oddziałów BO EDIT: z tym mnie święta barbara ubiegł

- dodanie - jeśli generałem armii jest (night)goblin warboss lub (night)goblin big boss to jedna jednostka (night)goblinów może posiadać magiczny sztandar do 25 punktów.
- dodanie - jeśli generałem armii jest goblin dosiadający rydwanu, to goblińskie rydwany stają się 2 za 1 special.
- zmiana kosztu ulepszenia boar boyz do biguns z 8 na 4pkt.
- możliwość wzięcia przez pieszych SObiguns magicznej szmaty do 50pkt
- dodanie BO immune to panic (lub psychology) oraz zasady "zawsze mogą maszerować" (uważam że to do nich pasuje również fluffowo)
- ulepszenie trolli do rzecznych/kamiennych kosztuje 10 nie 20 pkt.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5