wstep do csu ;P
Szczura Jucha - ale move through woods właśnie ich ulepszy, więc będą mieli więcej za tą samą cenę. Ewentualnie można by im dodać immune to Panic
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Nie, nie, nie i po stokroć nie. Ogry i bestie maja trzech ewidentnie głupich i przewalających kompletnie balans gry speciali, czyli Khazraka, Morghura i tego kolesia od gorgerów w specialach, gra z armiami tych herosów zawierającymi męczy straszliwie.swieta_barbara pisze:A co powiecie na zupelnie inne podejscie do problemu? Moze w armiach slabszych (orki, bestie, ogry) dopuscic specjalnych boahterow? Czy bestie i ogry maja dobrych speciali?
A licky boom boom down!!!
a ja z innej beczki:P
stwierdzam, że pomysł bardzo fajny i może nawet zadziałać, ale:
-anvil of doom uses additional hero or special slot
to jest jak dla mnie sorry jakaś pomyłka, sprawiając że kowadło będzie zajmowało trzy sloty a tym trzecim będzie np. bardzo ważny w tej armii slot special lub hero który nie pozwoli na żadne roszady bohaterowe w rozpach nie będę owijał w bawełnę, straszliwie tniecie mi armie. A tak serio co wam przeszkadza w herosach żeby ograniczać tam pole manerwu? O specialach nie będę się nawet wypowiadał bo tam jest tłok już nawet bez wcielania w życie tego pomysłu.
Jak chcecie ściąć dwarfy to dajcie im organki 0-1.
dlatego narazie przychylam się bardziej do formy cs-u barba, czyli euro CS +balancing patch.
stwierdzam, że pomysł bardzo fajny i może nawet zadziałać, ale:
-anvil of doom uses additional hero or special slot
to jest jak dla mnie sorry jakaś pomyłka, sprawiając że kowadło będzie zajmowało trzy sloty a tym trzecim będzie np. bardzo ważny w tej armii slot special lub hero który nie pozwoli na żadne roszady bohaterowe w rozpach nie będę owijał w bawełnę, straszliwie tniecie mi armie. A tak serio co wam przeszkadza w herosach żeby ograniczać tam pole manerwu? O specialach nie będę się nawet wypowiadał bo tam jest tłok już nawet bez wcielania w życie tego pomysłu.
Jak chcecie ściąć dwarfy to dajcie im organki 0-1.
dlatego narazie przychylam się bardziej do formy cs-u barba, czyli euro CS +balancing patch.
z ta armia trzeba grac z glowa,ona niczym nie jest w stanie zaskoczyc.TK ze swoim sypaniem, fear, ITP też jest zatem przegięte bo jak raz w to wdepniesz to albo fear outnumber albo stoisz i patrzysz jak dowskrzeszają i to jest cała armia, a tu jedna jednostka.
jak wpadnieszna 1-1 oddzial na padake to faktycznie lipa,ale kombinowane szarze czynia cuda
zreszta nie ma tego tak duzo-3x lich i moze banner...poza tym jak sie wskrzeszaja to juz nie "maszeruja"
tak naprawde w TK trzebaby zmienic warding na iconie. styka.
potem ewentualne zapiski wzgledem przyciec innych armii-ale to juz raczej bedzie kosmetyka.
w DE nie ma co ciac gwardii-i tak i tak ludzie wystawiaja ja z ASF. drugiego oddzialu raczej sie nie widzi. no i mimo wszystko to dosyc drogawy model z 3T-jakas niewielka koncentracja ognia/magii i resztki mozna juz zjechac w hth.
do zmian proponowalbym pierscien-albo bąbelek o 12"srednicy albo zwiekszyc koszt.
invert ward-zamienic po prostu na 3+ward albo zwiekszyc koszt o np 10pkt.
VC-zmiana recasta(albo wzrostem castingu-jak ogry albo dowolnym innym ograniczeniem),out ze sztandarem-dziala w corowych oddzialach?i banowanie regenerowania sypania(to boli chyba nawet bardziej)
to tylko przyklady,ale idac tym tropem mozna wykoncypowac po kilka punktow ograniczenna armie (teraz podobny schamat maja uscislenia);
proby ogolnego CS nie maja raczej sensu-zamieniaja jednego potworka na innego.
Moje (lub innych, ale takie, ktore mi sie bardzo podobaja)propozycje dla trzech armii, ktorymi gram:
VC:
- Cairn Wraiths - 0-1 , unit size 3-6
- Drakenhoff Banner - tylko dla BSB na piechote
- Helm of Commandment - tylko dla Wight Kinga
Casting spells:
Czary nekromackie moga byc recastowane, ale po kazdej udanej probie kolejny czar ma poziom trudnosci o 50% wiekszy (zaokraglajac w dol), czyli:
Invocation of Nehek - 4/6/9/13/itd...
Raise Dead - 5/7/10/15/itd...
VanHel's Dance Macabre - 7/10/15/itd...
Orcs&Goblins
Animosity
1 - regimety piechoty dostaja D6 hitów z S=S zwykłego wojownika oddziału; oddzial kawalerii dostaje D3 hity z S jak wczesniej.
reszta jak wczesniej
Waaagh - jak było + oddziały w walce maja +1 atak (tylko jezdzcy w przypadku kawalerii)
Black Orcs - Stubborn
Boar Boyz - 17pkt / BigUns - 22pkt
Wood Elves
Glade Guard - sa core w armii, ktorej generałem jest Highborn, sa special w armiach pozostałych
Driady - dostepne dopiero po wykupieniu herosa Branchwraith
Glade Riders - łuki S4 na bliskim zasięgu
Eternal Guard - stubborn bez herosa
Treekin - 50pkt
Warhawks - łuki S4 na bliskim zasięgu
Treeman - 0-1
VC:
- Cairn Wraiths - 0-1 , unit size 3-6
- Drakenhoff Banner - tylko dla BSB na piechote
- Helm of Commandment - tylko dla Wight Kinga
Casting spells:
Czary nekromackie moga byc recastowane, ale po kazdej udanej probie kolejny czar ma poziom trudnosci o 50% wiekszy (zaokraglajac w dol), czyli:
Invocation of Nehek - 4/6/9/13/itd...
Raise Dead - 5/7/10/15/itd...
VanHel's Dance Macabre - 7/10/15/itd...
Orcs&Goblins
Animosity
1 - regimety piechoty dostaja D6 hitów z S=S zwykłego wojownika oddziału; oddzial kawalerii dostaje D3 hity z S jak wczesniej.
reszta jak wczesniej
Waaagh - jak było + oddziały w walce maja +1 atak (tylko jezdzcy w przypadku kawalerii)
Black Orcs - Stubborn
Boar Boyz - 17pkt / BigUns - 22pkt
Wood Elves
Glade Guard - sa core w armii, ktorej generałem jest Highborn, sa special w armiach pozostałych
Driady - dostepne dopiero po wykupieniu herosa Branchwraith
Glade Riders - łuki S4 na bliskim zasięgu
Eternal Guard - stubborn bez herosa
Treekin - 50pkt
Warhawks - łuki S4 na bliskim zasięgu
Treeman - 0-1
Np trolle za 40pkt?Shino pisze:to nie jest dobry pomysl bo trzeba by przyciac wszystko inne ogropodobneTreekin - 50pkt
Wydaje mi sie, ze nie ma co robic bezposrednich porównan. Wazny jest takze kontekst armii. Zauwaz, ze nawet teraz niektore przedmioty magiczne o identycznym dzialaniu maja rozne koszty punktowe w roznych armiach.
W celu ugrywalnienia Treekin alternatywa dla obnizenia kosztu pkt moze byc +1A do statów.
Ale na te chwile, w tym ksztalcie, ten oddzial nie ma szans na pojawienie sie w rozpach.
A co z pozostalymi propozycjami?
moim zdaniem nie jest to wina slabyh treekinow tylko mocnych wildow i wardancerowbless pisze:
Ale na te chwile, w tym ksztalcie, ten oddzial nie ma szans na pojawienie sie w rozpach.

IMO ingerowanie w koszty punktowe jest nieakceptowalne, ogolnie nie podoba mi sie idea ingerowania w booki, wole idee ingerowania w rozpiski
Ostatnio zmieniony 15 paź 2008, o 10:50 przez thurion, łącznie zmieniany 1 raz.
A co jest takiego przegietego w leczeniu wampirow skoro leczy sie tylko po jednej ranie na 4+. W poprzedniej edycji leczylo sie na 3+ albo hurtem dwie na 7+ i bylo ok. Euro przycina magie, dodatkowo pewnie jeszcze bardziej bedzie przycinalo jesli bedzie sie bralo skull staffa, wiec szalu nie ma, zwlaszcza ze tylko ze skullem sensownie sie leczy wampiry, bo bez niego to rzucanie na dwoch kostkach zeby uleczyc jedna rane jest srednie bo wychodzi sie juz kostke do tylu w porownaniu do wczesniejszej edycji.swieta_barbara pisze:Prosty patent na recast to przyciecie go do regimentow core (czyli nie ma zadnego leczenia wampirow, wrightow ani BK) i wprowadzenie jednej rany na nietoperzu zamiast d6. Juz mocne umagicznianie armii vc robi sie troche mniej oplacalne.
Leczenie wszystkiego innego po 1 ranie tez jest srednie, jedynie nietoperze nalezaloby przyciac, bo to jest faktycznie wygiete.
Moja propozycja drakenhoffa: regenka z niego nie dziala na sypanie.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2008, o 10:57 przez Morgon82, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja kiedyś grywałem na czymś takim:Shino pisze: Brettonia
(?) knights of the realm are mainstay unit and there cannot be more errants and pegasi units than at least 7-8 models strong kotrs units (?)
Każdy rycerz musi mieć dwukrotne pokrycie w wieśniakach. Czyli na przykład: za każdą 9 rycerzy musisz wystawić 18 wieśniaków.
Skupuje 5 edycyjne modele Bretończyków.
Lukaszxx pisze:pojechałeś po bandzie powiem szczerzeGlade Guard - sa core w armii, ktorej generałem jest Highborn, sa special w armiach pozostałych
Driady - dostepne dopiero po wykupieniu herosa Branchwraith
Wiem, ale wgryźmy sie w ten temat glebiej....
To chyba kosi wszystkie wredne porno welfy jakie przychodza mi do glowy, choc jednoczesnie umozliwia wystawienie wszystkich jednostek, ktore lubisz.
Masz lorda i dryche - masz driady i lucznikow w core. Ale wtedy juz tylko albo BSB i caddy, albo 2x caddy.
Masz spellweavera, to sorry, ale luki idą do speciali a wtedy nie ma wildow i tancerzy.
Nie masz drychy - spoko, dawaj sobie BSB, magow, biegacza, ale radz sobie bez driad.
Wydaje mi sie, ze te ograniczenia wala w kombo 3x driady+3x luki + wypasieni herosi i mocne jednostki ze speciali.
Rozpe da sie złożyc na tysiac sposobów, ale odpada porno partyzantka.
To nie jedyny bol, choc bardzo znaczacy. Drugim bolem jest wysoka cena za tylko jedna ceche - odpornosc na nieogniste obrazenia. Ale co z tego, ze sa twardzi, skoro sami nie maja CR ani sily uderzenia i biora brejki od najprzecietniejszych oddzialów. Treekini nie giną od ran - sa lamani w walce wrecz.Shino pisze:np. uszatki za 65treekiny nie sa niegrywalne... po prostu trudniej sie nimi manewruje niz skirmishem i to ich jedyny bol...
Nie upieram sie jednak przy ich ugrywalnieniu, choc bez drobnej ingerencji nie zobaczycie ich na polach bitew. Tak jak pisze thurion - chlopaki przegrywaja konkurencje z wildami i tancerzami. A ja wlasnie pomyslalem, zeby zaczeli z nimi konkurowac.... sorry.

Ostatnio zmieniony 15 paź 2008, o 11:05 przez bless, łącznie zmieniany 1 raz.
to ja bede lobbował na rzecz DoW.
zwiększenie limitu wystawiania DOW o 10% procent na pewno nie nie uczyni tej armii za mocną, bo wciąż pozostaną problemy z wieloma rzeczami. ale być może te zapasowe punkty pozwolą wystawić zbyt kosztowne do tej pory RoRy. dopuszczenie możliwości wstawienia magic bannera innym jednostkm (poza ogrami czy ochroniarzami paymastera) też nie byłoby zbyt dużym ustępstwem.
zwiększenie limitu wystawiania DOW o 10% procent na pewno nie nie uczyni tej armii za mocną, bo wciąż pozostaną problemy z wieloma rzeczami. ale być może te zapasowe punkty pozwolą wystawić zbyt kosztowne do tej pory RoRy. dopuszczenie możliwości wstawienia magic bannera innym jednostkm (poza ogrami czy ochroniarzami paymastera) też nie byłoby zbyt dużym ustępstwem.
Ja tak podejrzewam, ze tu każdy napisze coś o swojej armii.
I to też dobrze, bo może z tego morza pomysłów coś jeszcze ciekawego się urodzi. A jak to będą tęgie głowy obrabiać, to te mniej ciekawe pomysły popłyną. Jakoś tak jestem pełen wiary w propozycję z tego tematu.

I to też dobrze, bo może z tego morza pomysłów coś jeszcze ciekawego się urodzi. A jak to będą tęgie głowy obrabiać, to te mniej ciekawe pomysły popłyną. Jakoś tak jestem pełen wiary w propozycję z tego tematu.

a ja mam tylko nadzieje ze jakis w miare kompletny pomysł dosc szybko sie pojawi.. na razie mamy jedynie wstęp i mnóstwo luźnych pomysłów.
dopóki nie pojawi sie pelny projekt to nawet nie ma jak tego przetestowac...
dopóki nie pojawi sie pelny projekt to nawet nie ma jak tego przetestowac...

Jeżeli będzie eorucomp, to ok. Jeżeli nie, to trzeba się tym zająć osobno - Shino nic nie pisał o Eurocomp.Ale zauważ, Eurocomp całkiem nieźle radzi sobie z takimi rzeczami jak wiele oddziałów BG - możesz wziąć w sumie dwa (a hydrę raz - czyli też bez przegięć, tak samo jak treeman czy czołg). No i naprawdę nie widzę takiego koszmaru w BG - w HE można mieć dwa oddziały WL stubborn immune to fear, do tego feniksów a i tak jest bez rewelki. Black guard to tylko Elfy z T3 i składają się od ostrzału jak muchy, nikt tego nie każe szarżować od frontu.
Co do BG - spójrz na całą armię. Ile jednostek da radę strzelić do BG przy trzech oddziałach harpii, 2 DR, 2 shades, kusznikach i magiczkach z chillwind? Pewnie, z jednej strony sa to tylko elfy z 3T i 5+ AS. Z drugiej strony w DE jest tyle jednostek usuwających strzelców, że w praktyce wystrzelać BG się nie da.
Krasnoludzki lord jest jeszcze twardszy i nikt go nie banował. A za pomocą RoH nie wygra się bitwy. Za to doskonale kontruje on armie oparte tylko na magii. W tym DE z masą kostek, Demony znające wszystkie czary z dowolnego lore'a czy skabveny bezmyślnie naparzające piorunami we wszystko w polu widzenia.Przedmiot za 25 pkt ktory robi babel 24 calowy z napisem rzucaj na 2 kosciach maks to przegiecie paly. Podobnie jak defacto ward na 2+ na elfie z sv 1+
Będe brał dwa, tylko muszę domalować drugi. Nie wierzysz, że ten oddział jest przegięty - Twój problem. Możesz też nie dostrzegać, że hydra jest przegięta. Twoja sprawa.0-1 na BG to kpina zwlaszcza ze kazdy gra na 1 odziale z bannerem FS.
SM są słabsi. Nie mają przerzutów trafienia, stubborna i ITP. Jeżeli SM będą mieli gorszy rzut na trafienie, to ghule czy BK ich spokojnie pogonią. BG nie dość, że mają przerzut, to jeszcze na pewno się nie złamią.Corvus Albus pisze:To może zakazać ASF swordmasterom? Oni też nieźle koszą z 2 A i S5-6?Malal pisze:
0-1 na BG to kpina zwlaszcza ze kazdy gra na 1 odziale z bannerem FS. Moze po prostu zakazac tej kombinacji i juz po klopocie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
vc:bless pisze:Moje (lub innych, ale takie, ktore mi sie bardzo podobaja)propozycje dla trzech armii, ktorymi gram:
VC:
- Cairn Wraiths - 0-1 , unit size 3-6
- Drakenhoff Banner - tylko dla BSB na piechote
- Helm of Commandment - tylko dla Wight Kinga
Casting spells:
Czary nekromackie moga byc recastowane, ale po kazdej udanej probie kolejny czar ma poziom trudnosci o 50% wiekszy (zaokraglajac w dol), czyli:
Invocation of Nehek - 4/6/9/13/itd...
Raise Dead - 5/7/10/15/itd...
VanHel's Dance Macabre - 7/10/15/itd...
Orcs&Goblins
Animosity
1 - regimety piechoty dostaja D6 hitów z S=S zwykłego wojownika oddziału; oddzial kawalerii dostaje D3 hity z S jak wczesniej.
reszta jak wczesniej
Waaagh - jak było + oddziały w walce maja +1 atak (tylko jezdzcy w przypadku kawalerii)
Black Orcs - Stubborn
Boar Boyz - 17pkt / BigUns - 22pkt
Wood Elves
Glade Guard - sa core w armii, ktorej generałem jest Highborn, sa special w armiach pozostałych
Driady - dostepne dopiero po wykupieniu herosa Branchwraith
Glade Riders - łuki S4 na bliskim zasięgu
Eternal Guard - stubborn bez herosa
Treekin - 50pkt
Warhawks - łuki S4 na bliskim zasięgu
Treeman - 0-1
o, super, DB tylko na piechotnych wightach, klimat... ja bym zupelnie ten przedmiot zbanowal.
orki:
waaagh! - nonsens, nic to nie daje. waaaagh! bym zostawil jak jest za to:
quell animosity taki jak kiedys.
i moze faktycznie stubborn na czarnuchach
Manipulacje kosztami punktowymi to poruta, bo wszyscy beda musieli miec 2 army buildery - na limited i restricted. no way.
we:
wypas! Makao pomakale.
Raz, ze BSB na piechte jest miekszy (max sv 3+). Chlopak nie piechte do kawalerii nie wjedzie. Dwa, ze regenka na oddziale piechoty to jest jednak maxmalna roznica w stosunku do regenki na oddziale kawalerii. Piechota to piechota - nie chcesz, to z nia nie walszysz. A to minimum ponad 500 pkt ktore nie zarabia punktow. Klocka BK, ktory staje Ci przed nosem raczej nie wymanerwujesz.swieta_barbara pisze: vc:
o, super, DB tylko na piechotnych wightach, klimat... ja bym zupelnie ten przedmiot zbanowal.
Uwzglednij tez fakt oslabienia magii - latwiej zabijac Grave Guard, niz BK, ale jednak wskrzesza sie ich teraz znacznie trudniej.
Nie daje? Imho daje - mimo odnoszonych strat dalej mozesz realizowac plany taktyczne. Oddzialy moga sie ruszac.swieta_barbara pisze: orki:
waaagh! - nonsens, nic to nie daje. waaaagh! bym zostawil jak jest za to:
quell animosity taki jak kiedys.
Ale stare Quell animosity tez jest ok propozycja.
Rozumiem. Inne pomysly na ugrywalnienie niegrywalnego?swieta_barbara pisze: Manipulacje kosztami punktowymi to poruta, bo wszyscy beda musieli miec 2 army buildery - na limited i restricted. no way.
Sie ciesze, ze sie podoba.swieta_barbara pisze: we:
wypas! Makao pomakale. .
