No i tu kolega bardzo ładnie nam to zobrazował czytajcie i grajcie na żyrosach...BOGINS pisze:pisaliście już dość sporo przykładów granai żyrosem i muszę przyznać że jego możliwości bardzo mi się spodobały.
Trzeba powiedzieć jedno.
Organki są kolejną naszą machiną, którą musimy bronić, osłaniać i znajdować cele. Rzeczywiście, jak idą do nas takie gobliny czy coś to taka 6amszynowa kanonada zrobi im masakre. Skaveni pomimo latarek i gutterów też będą chlipać. Jednakże ten żyrek ma swoje dobre strony. Jest stosunkowo wytrzymały więc ustrzelenie go - jest problematyczne, a i szybkość daje swoje możliwości. Nie wspominając już o działku. Mi się to pikęnie spisywało w opcji dwa żyrki vs wardancer i na dokładkę kowadło i modlimy się by został 1wardancer i magowie...
Jak naprawdę powinno się grać żyrosem...
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Minęło już ponad 4 miesiące od czasu gdy mówiłem że żyrki są ekstra. Troszkę nad tym się zastanawiałem, widziałem ich zastosowanie na paru turniejach... hmm. Jeden żyrek to gówienko, które lata i przeszkadza wrogowi. Dwa to już ciekawa siła, ale nadal spisująca się dobrze przeciwko lżejszym celom. Hmm zastanówmy się na jakie armie jest dobry:
- Imperium - z racji posiadania przez tą armię armat, lepszych od naszych, każda nasza machina jest w dupnej sytuacji, dlatego, żyrek z racji swej mobilności, jest chyba lepszym wyjściem niż organ. Przydatność : 1/6
- orki - palić gobosy i orki to rzecz wspaniała, jednak odrobinę farta i z bolca mogą nam rozpieprzyć wirnik... jednak w typ wypadku organ byłby lepszy, i trudniejszy do zniszczenia lub zagonienia, Przydatność 3+/6
- Lizaczki - uu tu jest straszno, dużo poisonów, szybka armia, sporo się dzieje. Zarówno organ jak i żyrek mają ciężkie życie. Pierwszy może szybko paść od biegacza, albo punktem do wyginania szarży dlatego średnio mi się widzi. Zabić, zabije. Żyrek, hmm pali pali pali, w razie czego ucieknie, albo odciągnie ogień. Przydatność : 3+/6
- Umarli - zło czai się wszędzie. Według mnie tylko żyrek, ale efekty jego pracy są przeważnie równie mizerne co organa. Tylko połączenie pracy da w miarę sensowny efekt, Przydatność : 2+/6
- Demony - kolejne zło.....jak trafisz na armie magikująco - strzelającą to żyrek łatwiejszy cel niż organy, jednak organy, Przydatność : 2/6
- Elfy bolcowe - elfy maja akurat z nami troszkę gorzej, niski Taf, gorsze maszyny powodują że cierpią z nami katusze. Jednak jak dojedzie 2 dragonów do organek to jesteśmy uwaleni, a żyrka nie złapią. Żyrek pali bardzo ładnie słordmasterów... moze bolca zająć - albo dostać..., Przydatność : 5/6
- Robin Hood i jego elfy... no cóż - tylko na palenie wardancerów lub łuczników, a i to trzeba uważać na przeklęte driady... itp istotki. Przydatność : 3+/6
- Ogry................... oj ciężko się pali łogry, gnoblarki jeszcze... Przydatność : 2/6
- Bretonia.... zło............... żyrek bidny - na trebuszeta najlepiej aby leciał, ale jak zobaczy pegazy po drodze to ma przeje.... organ musi zabić inaczej będzie punktem do przeszarżowywania.
- bestie - e tam bestie nikt nimi nie gra - ale organ byłby lepszy.
- Wojownicy - żyrek - przynajmniej spowolni ruch i popali maruderów. Organ pewnie zdechnie od 5 maruderów konnych, albo zablokują go w końcu wilki....Przydatność : 5/6
- skaveniuchy - albo gutterzy, albo jezzaile...Przydatność : 3+/6
- Imperium - z racji posiadania przez tą armię armat, lepszych od naszych, każda nasza machina jest w dupnej sytuacji, dlatego, żyrek z racji swej mobilności, jest chyba lepszym wyjściem niż organ. Przydatność : 1/6
- orki - palić gobosy i orki to rzecz wspaniała, jednak odrobinę farta i z bolca mogą nam rozpieprzyć wirnik... jednak w typ wypadku organ byłby lepszy, i trudniejszy do zniszczenia lub zagonienia, Przydatność 3+/6
- Lizaczki - uu tu jest straszno, dużo poisonów, szybka armia, sporo się dzieje. Zarówno organ jak i żyrek mają ciężkie życie. Pierwszy może szybko paść od biegacza, albo punktem do wyginania szarży dlatego średnio mi się widzi. Zabić, zabije. Żyrek, hmm pali pali pali, w razie czego ucieknie, albo odciągnie ogień. Przydatność : 3+/6
- Umarli - zło czai się wszędzie. Według mnie tylko żyrek, ale efekty jego pracy są przeważnie równie mizerne co organa. Tylko połączenie pracy da w miarę sensowny efekt, Przydatność : 2+/6
- Demony - kolejne zło.....jak trafisz na armie magikująco - strzelającą to żyrek łatwiejszy cel niż organy, jednak organy, Przydatność : 2/6
- Elfy bolcowe - elfy maja akurat z nami troszkę gorzej, niski Taf, gorsze maszyny powodują że cierpią z nami katusze. Jednak jak dojedzie 2 dragonów do organek to jesteśmy uwaleni, a żyrka nie złapią. Żyrek pali bardzo ładnie słordmasterów... moze bolca zająć - albo dostać..., Przydatność : 5/6
- Robin Hood i jego elfy... no cóż - tylko na palenie wardancerów lub łuczników, a i to trzeba uważać na przeklęte driady... itp istotki. Przydatność : 3+/6
- Ogry................... oj ciężko się pali łogry, gnoblarki jeszcze... Przydatność : 2/6
- Bretonia.... zło............... żyrek bidny - na trebuszeta najlepiej aby leciał, ale jak zobaczy pegazy po drodze to ma przeje.... organ musi zabić inaczej będzie punktem do przeszarżowywania.
- bestie - e tam bestie nikt nimi nie gra - ale organ byłby lepszy.
- Wojownicy - żyrek - przynajmniej spowolni ruch i popali maruderów. Organ pewnie zdechnie od 5 maruderów konnych, albo zablokują go w końcu wilki....Przydatność : 5/6
- skaveniuchy - albo gutterzy, albo jezzaile...Przydatność : 3+/6
Wnioski Bless są niestety tak jak mówisz... żyrek jest mocno średni i ciężko go wyczuć... na niektóre armie wydaje się idealny, ale szybko może się również okazać co najwyżej mniejszym złem. Ogólnie rzecz biorąc w skali 6 punktowej dałbym mu maks 3+.bless pisze:Zabrakło troche wniosków końcowych....
A z Twojego wyliczenia wynika, ze moznaby podsumowac, że żyrek jest mocno średni i raczej ponizej przecietnej, niz powyzej. Przegrywa a organkami, niestety.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
gyrosa trzeba umiec odpowednio wykorzystac. nie zawsze jest to proste i fakt, że przy niektórych armiach trzeba bardzo uważac żeby go nie stracic bezsensownie ale potrafi się też bardzo ładnie spłacic. Mogłbym przytoczyc wiele przykładów gdy gyro za 140 punktów zdobywał dla mnie 300+ punktów w trakcie bitwy.
Cena Bless to w oczy kole gdyby był 2 na slot za 100 pkt to by ludzie może i brali ale że żyro kosztujeo 35 pkt mniej niż 5 psów khorna (czyli de facto jak 4) to jest jakieś nieporozumienie. Jednak do zadań specjalnych jest bardzo fajny . Na PGA na bank wystawiam.bless pisze:Zabrakło troche wniosków końcowych....
A z Twojego wyliczenia wynika, ze moznaby podsumowac, że żyrek jest mocno średni i raczej ponizej przecietnej, niz powyzej. Przegrywa a organkami, niestety.
on powinien być 2 na slot, 100 pts sztuka..
teraz zrobili z niego ciućmoka.... broń zionąca z siłą 3... co ja tym mogę zabić ? goblina na 4+...kpina i tyle...
żyrek powinien odgrywać rolę kawalerii:
czyli albo pierdyknięcie w walce wręcz, np impakty w szarży, 3A z S5
albo dobre strzelanie, np na 12cali 2d6 S4...
a tak... ani w jednym ani w drugim nie jest dobry...
teraz zrobili z niego ciućmoka.... broń zionąca z siłą 3... co ja tym mogę zabić ? goblina na 4+...kpina i tyle...
żyrek powinien odgrywać rolę kawalerii:
czyli albo pierdyknięcie w walce wręcz, np impakty w szarży, 3A z S5
albo dobre strzelanie, np na 12cali 2d6 S4...
a tak... ani w jednym ani w drugim nie jest dobry...
trzeba tylko liczyć że w nowym AB będzie to fajna i nieźle dopakowana jednostka i może dodadzą jakieś zasady do tego żeby przestał latać jak skacząca żaba która co turę ląduje na ziemi...
Karkonoska Frakcja Fantastyki http://www.kffjelenia.fora.pl
http://www.coolminiornot.com/artist/grahnar


http://www.coolminiornot.com/artist/grahnar


- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:

