WE PGA

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

WE PGA

Post autor: DolmiR »

Po długiej przerwie będę miał możliwość pojechać na PGA leśnymi i taką oto rozpiske spłodziłem:
1 Highborn @ 213 Pts
General; Longbow; Light Armour
Sword of Might [20]
Enchanted Shield [10]
Amaranthine Brooch [35]
Anoyance of netlings [25]

1 Noble @ 117 Pts
Light Armour; Battle Standard
War Banner [25]

1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Alter Noble @ 154 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow
Hail of Doom Arrow [30]
Helm of the Hunt [20]

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

5 Glade Riders @ 129 Pts
Spear; Longbow; Musician

6 Wardancers @ 108 Pts
Wardancer Weapons

8 Wardancers @ 165 Pts
Wardancer Weapons; Musician, Champion

6 Wild Riders @ 174 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician


5 Wild Riders @ 130 Pts
Spear; Light Armour; Musician


1 Treeman @ 285 Pts

1 Great Eagle @ 50 Pts

Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 90
A teraz może coś o niej.
W założeniach rozpa raczej partyzancka i dosyć wymagająca. Kompletnie nie wiem jak się uporać ze smokami czy innymi badziewiami tego typu.


1. Herosi: (tutaj nie jestem do końca pewien swoich wyborów)
a) Lord w założeniu ma być tani. Siedzi sobie w dużych tancerzach i pojedynkuje się z co większymi koksami. Raczej na przetrzymanie niż zamiatanie.
b) BSB z warbannerem także do dużych tancerzy, jako że to ma być oddział uderzeniowy. Rozważam wymiane go na caddiego bądź wardancer nobla z teleportem
c) Caddy... Tu miałem spory problem. W początkowej fazie układania tej rozpy oprocz małego maga wystepował także lord jednak po przemyśleniach zrezygnowałem z niego. Zastanawiam sie czy ochrona magiczna nie bedzie zbyt słaba. 12 PD to watpliwe ogranieczenie dla magujących armii..
d) Biegacz - do zadań specjalnych. Zawsze mi się spłaca.

2.Core:
Taki układ zapewnia mi w miare dobre wsparcie strzeleckie a z drugiej strony szybką kontre od driad (które swoją drogą ostatnio są mocno krytykowane)
Glade Riders dlatego, że uwielbiam ten oddział i zawsze spełniają dużą role w moich rozpiskach.

3. Speciale/Rare
Krótko mówiąc standard.

Generalnie chciałbym zagrać nietypowo ale nie ukrywam, że zależy mi na tym żeby rozpa przynosiła efekty. Myśle, ze pewne rzeczy jeszcze pozmieniam ale teraz czekam na sugestie ;) A myslałem na poczatku o rozpie - smok 4xwildzi 4xdriady ;P

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

bsb jest mięciutki, a przydałby się drugi caddy... a pakując i lorda i bsb w jednych war dancerów, to jak ktoś Ci to złamie, to jest to jakieś 700pkt. dla przeciwnika...

przydałaby się też szmata na mniejszych wildach

wyrzuciłbym championa z war dancerów... i tak challenge będziesz przyjmował głównie swoim lordem, a tak to jednak chwilę dłużej masz lookouta...

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Wiem, że BSB mieciutki dlatego zastanawiam sie wogóle nad jego sensem. Z kolei bez niego byle co może tancerzy przepchnąć.
A z kolei jeśli nie taki lord to magini więc koncepcja by sie w zupełności zmieniła.

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Mam nadzieje, ze nie zrobi się z tego jakiś straszliwy offtop, ale zastanawiam się nad tym czy lord jest faktycznie niezbędny w takiej rozpie. Nie lepiej dać 2caddi i 2 nobli (1 do walki 1 do ld, na przeżycie i HoDA), a zaoszczędzone punkty zainwestować w oddziały? Przecież główną siłą WE nie są bohaterowie jak w wielu innych armiach tylko oddziały. To tylko propozycja, ale może komuś wyda się ciekawa.
pozdrawiam

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Tak też myślałem na poczaątku ale doszedłem do wniosku, że ten lord nie jest aż taki drogi a coś potrafi i dlatego jest jak jest.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

lepiej daj hode dla bsb lepsze niz 1 do cr wedlug mniea takto to fajne moze bym jeszcze zwiekszyl oddzial wardnacerow dla lorda i bsb

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Też nad tym myślałem. Wtedy zamiast biegacza mógłby wskoczyć drugi caddy...
Z drugiej strony tancerze z lordem i bsb maja +3 statica.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Widzę, że podjąłeś temat, który Ci wczoraj "podrzuciłem"
(W sumie przedwczoraj ;) ).

IMHO rozpa daje rade, mówiłem Ci już co do lorda. ja bym z biegacza zrezygnował i dał 2giego caddiego, do tego jakiś spajt na bsbka i jest cacy glancik ;)

Z 6 wildów zrobiłbym 5, a za zaoszczędzone pkt dał szmate drugiej piątce.
Ot tyle.

pozdro ;)

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Bsb jest dla mnie wogole problematyczny.

Sam masz tylko jednego caddiego :P
Czekam aż reszta znawców tej armii sie wypowie...

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

2x caddy na bank

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

runepriest pisze:2x caddy na bank
Kolejny wujek dobra rada.
A ja Ci mówie, weź 4 drzewa :D

No ja generalnie też zastanawiam się nad 2gim caddym Dolmirze. Myślę, że ograniczenie do 12 PD jest ni c... w oko, bo niektóre armie i tak mają po 8-10 PD. No co tu więcej mowic, rozpiska dobra i myślę, że da radę ;)

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Ale jak dostaniecie w plecy przez magię to nie miejcie do nas pretensji. :wink:

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

mdłości pisze:Ale jak dostaniecie w plecy przez magię to nie miejcie do nas pretensji. :wink:
Spoko, my jesteśmy hardkorowcy :D :twisted:

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

ja nazywam taki styl polgodzinny czyli 2 pierwsze tury potem jak sie nie wygralo to ratujesz pkt

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Tak czy inaczej chyba ten drugi caddy bedzie, mimo ,że uwazam ze to strata punktów.
Jeden ważny czar moge dispelowac koscmi - dwa skrole w zapasie.
Tak naprawde przy dwoch caddych wchodzi właściwie taka sama ilośc czarów przeciwnika. Tylko skrole starczają na dłużej a i tak od 3-4 tury kluczowe oddziały powinny być związane w walce bądz ustawione tak żeby żadne kaleczące czary nie miały prawa bytu.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

kazdy tak mowi a potem widzi ze nie ma skroli na popychaczki bomby lub komety a 3 kosci to za malo zeby zdispelowac tworzenie ghuli

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Nie zapominaj, że nie ma recasta na PGA.
Poza tym wszystkich wskrzeszeń na jednej kości i tak nie zdispelluje.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

jak nie ma recasta to spoko ale uwiez mi to naprawde boli jak przeciwnik zobaczy ze nie masz defensu magicznego to bedzie cie trzmal na odleglosc zeby cie magia wybic albo oslabic

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

I tak sam przyjde ;)

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

nie rozumiem jak to sam

ODPOWIEDZ