Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

a od kiedy BoH jest takim swietnym przedmiotem? jakos nie widze go w kazdej rozpisce HE..
a szczególnie nie widze go w rozpiskach graczy HE z top50 na masterach ;-)

pozdrawiam i sorry za offtop,
dyskusja o BP+R jest w dziale Dyskusje Ogólne
Obrazek

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

ok, przepraszam, nie wiedziałem gdzie to umieścić.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Nie wiem czy to takie szcęście.
Moje podejście do zasad Michale, jest autorytarne, a nie rawowe.
drogi jacku. Jakbys sie czul gdyby zxabronil twojemu oddzialwi cofnac sie o pol ruchu gdyz przy robieniu manewru turn modele by za duzo przechodzily? ja wlasnie sie tak czuje z gwardia. problem nie polega na tym, ze nie daje sobie bez tego rady, gdyz nawet dzis chyba udowodnilem, ze jest inaczej. Po prostu takie podejscie do zasady manwerow strasznie splaszcza ta gre sprawiajac, ze wiekszosc manewrow jest nieuzyteczna i gral piechota ogranicza sie do chodzeia do przodu/stania w miejscu.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Shino pisze:
Nie wiem czy to takie szcęście.
Moje podejście do zasad Michale, jest autorytarne, a nie rawowe.
drogi jacku. Jakbys sie czul gdyby zxabronil twojemu oddzialwi cofnac sie o pol ruchu gdyz przy robieniu manewru turn modele by za duzo przechodzily? ja wlasnie sie tak czuje z gwardia. problem nie polega na tym, ze nie daje sobie bez tego rady, gdyz nawet dzis chyba udowodnilem, ze jest inaczej. Po prostu takie podejscie do zasady manwerow strasznie splaszcza ta gre sprawiajac, ze wiekszosc manewrow jest nieuzyteczna i gral piechota ogranicza sie do chodzeia do przodu/stania w miejscu.
Drogi Michale.
Nie rób sobie ze mnie jaj.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jedy Knight pisze: Drogi Michale.
Nie rób sobie ze mnie jaj.
Racja.
Shino, jak Cie lubie tak tez ciesze sie, ze wreszcie nastapi koniec tego paskudnego wała, którego zawsze nazywałem wałem i którego postulowałem ukrócić od momentu, kiedy pierwszy raz mi zademonstrowałes, jak on działa.
"Pivot on spot dla Ikony!" - wtedy ten sztandar bedzie działał tak, jak było w zamierzeniu autorów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Drogi Michale.
Nie rób sobie ze mnie jaj.
nie robie. jesli byscie z tego powodu zabronili zmiany formacji to uwerz mi, ze nie zgadzalbym sie jakby przeciwnicy chcieli cofac swoje klocki bo niepelne ranki za duzo by przechodzily... jesli to jest gra w ktora chcecie grac to ok... ja inaczej do tego widac podchodze...
"Pivot on spot dla Ikony!" - wtedy ten sztandar bedzie działał tak, jak było w zamierzeniu autorów.
? skad wiesz jakie bylo zamierzenie autorow?

moze wiec pozwolimy dolaczac sie do monsterow characterom w tk? przeciez ak autorzy pisali ten ab to byla taka mozliwosc...

a moze pozwolimy na uzywanie special characxterow jak jest w zamierzeniu autorow tej gry?

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Biorę popcorn i wygodnie rozsiadam się w fotelu :roll: :wink:
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Lepiej wracaj malowac TK :roll: :wink:
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

szczurek pisze:Biorę popcorn i wygodnie rozsiadam się w fotelu :roll: :wink:

Hehehe... cwaniaczek! Nic z tego, bracie! Shino jest w (jednoosobowej) mniejszosci i najprawdopodobniej nic go nie przekona, ze to zagranie smierdzi na kilometr i ze budzi niesmak u wszystkich, z ktorymi gra. Korzystajac wiec z tego, ze jest w mniejszosci, zostanie najprawdopodobniej brutalnie spacyfikowany. I bedzie to szczesliwe zakonczenie, po ktorym tylko Shino nie bedzie szczesliwy, a cala reszta bedzie.

Ja sie wylaczam z dyskusji, bo dyskutowac nie ma o czym. Takze popcorn sie nie przyda. :)

Kaci, czyncie swoja powinnosc odpowiednim wpisem do Uscilen i wstydu oszczedzcie.

No ofens, Shino. Ta sielanka musiala sie kiedys konczyc. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Hehehe... cwaniaczek! Nic z tego, bracie! Shino jest w (jednoosobowej) mniejszosci i najprawdopodobniej nic go nie przekona, ze to zagranie smierdzi na kilometr i ze budzi niesmak u wszystkich, z ktorymi gra. Korzystajac wiec z tego, ze jest w mniejszosci, zostanie najprawdopodobniej brutalnie spacyfikowany. I bedzie to szczesliwe zakonczenie, po ktorym tylko Shino nie bedzie szczesliwy, a cala reszta bedzie.
Ja mu kibicuje :D Pewnie nie przejdzie ,ale bede wspierał samotnego ... :wink: Z drugiej strony ludzie się czepiali ,że malowanie wywołuje mega napinki ,a tym czasem zasady i ich kwestia bije na głowę ... :D
Lepiej wracaj malowac TK Rolling Eyes Wink
Nie bój żaby :P :wink:
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Dla mnie wcale nie śmierdzi, bo TK to słaba armia.
Tak, jak w VI edycji broniłem szczelinek strzelniczych (bo jak sobie miały DE radzić ze skavenami), tak teraz będę bronił "wałów na ruchu" dkla TK.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

Przepraszam za off topic, ale o co chodziło z tymi szczelnikami strzelniczymi w VI edycji?

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jankiel pisze:Dla mnie wcale nie śmierdzi, bo TK to słaba armia.
Tak, jak w VI edycji broniłem szczelinek strzelniczych (bo jak sobie miały DE radzić ze skavenami), tak teraz będę bronił "wałów na ruchu" dkla TK.
Co ma piernik do wiatraka? Wał to wał. A siła armii nie ma tu nic do rzeczy.

A gdyby to wampiry miały dostep do ikony, to bylbys przeciwny?

Jankiel, Twoje podejscie jest dla mnie calkowitym nieporozumieniem. Nie tak wyobrazam sobie funkcjonowanie LS.

Prace nad BP i balansem to jedno. To dodatkowe, nieobowiazkowe zajecie LS.

Natomiast naprawianie bugow i eliminacja nieczystych zagran, to wlasciwe i podstawowe zadania LS. Zupelnie oddzielne od tego pierwszego.

Przy realizacji kwesti zasadniczych powinny być brane pod uwage wylacznie konkretne problemy - ich zgodnosc z zasadami i duchem gry. W tym wypadku nie ma znaczenia, jakie miejsce armia zajmuje na turniejach. Wybacz, ale mam w nosie, czy armia zajmuje pierwsze miejsca na imprezach. Jesli bede mial slaby dzien i na turnieju bede gral trzecia bitwe na ostatnim stole, a tam trafie na TK, to chcialbym miec przyjemnosc z gry i nie musiec patrzec na gwardie z TK węzykującą na 20".

Oto chodzi - zasady powinny byc mozliwie klarowne i powinny uniemozliwiac nieczyste zagrania oparte na lukach w zasadach, lub niedopatrzeniom autorow gry (do ktorych ruch TG sie ewidentnie zalicza).

Przy Twoim podejsciu moze powinnismy zaczac robic kategorie, jakie wały sa dozwolone dla jakich armii? Np. demony i VC musza grac czysto i fair play, ale juz np. Orki mogą do rzutow na animozję używać kostek bez 1 a Doom Divery i Rock Lobbery beda mogły robić overguessy. Bo przeciez Orkasy nie wygraly zadnego mastera od niepamietnych czasów !

Jesli juz jestes taki wyrozumiały dla słabych armii, to dlaczego minersi nie mogą robić węzyka? Wiem, pewnie zaraz powiesz, ze Ty byles przeciwny i da sie z tym grac, bo krasie nie zajmuja miejsc na turniejach.

Uwazam, ze masz złe podejscie do kwestii obowiazkow LS i sposobow rozstrzygania przez nią problemów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

3;2- wał pewnie przejdzie ;)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Morrok pisze:3;2- wał pewnie przejdzie ;)
:?

Choc niestety tak sie zapowiada. Jesli to przejdzie, starce wiare we wzgledny obiektywizm LS.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jankiel pisze:Dla mnie wcale nie śmierdzi, bo TK to słaba armia.
Tak, jak w VI edycji broniłem szczelinek strzelniczych (bo jak sobie miały DE radzić ze skavenami), tak teraz będę bronił "wałów na ruchu" dkla TK.
Jankielu - to jest wał, po prostu. Ma bardzo słabe podstawy w RB. Jeśli uważasz, że słabe armie mogą wałować, to wróćmy do sztuczki z minersami - zakazaliśmy tego, a przecież opiera się na tym samym mechanizmie - wychodzą w linii, robią expand frontage i jeszcze jakiś mały ruch/turn, szarża z kowadła. Dwarfy wcale nie są silne, więc dlaczego tego zakazaliśmy?

A co to było ostatnio a propos assassina w shade'ach? Glan w czachę?

A jak gracze O&G zaczną robić masowo fanatic slingshoty, to co? Bo dotychczas żaden z nich na to nie wpadł, ale to "słabsza armia"...

Uściślenia nie są po to, żeby absurdalnie wypaczać grę na korzyść słabszych armii.

Proszę Cię, nie załamuj mnie - tu chodzi o uczciwa i ciekawą grę, a nie o tolerowanie wałów, póki robi to słabsza armia.... A jak demony zaczną wałować na reformach, turnach i wheelach to co - wtedy dopiero zbanujemy? Czy może od razu poprawić mechanikę gry - ot, w ramach manewrów change formation / turn żaden model nie może zrobić więcej, niż wynosi 2x jego ruch. To za bardzo nie przycina, ale tworzy sensowne ograniczenie.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

A jak gracze O&G zaczną robić masowo fanatic slingshoty, to co? Bo dotychczas żaden z nich na to nie wpadł, ale to "słabsza armia"...
tego tez chcesz zabronic? przeciez czesto gravcze o&g przepuszczali fanatykow przez swojejednostki.. :d jak teraz ie eda mogli bo to wal to juz wogole sie porobi...
A co to było ostatnio a propos assassina w shade'ach? Glan w czachę?
[/qote] tlumaczylem ci dlaczego nie mozesz wyjsc assasinem tak.
Hehehe... cwaniaczek! Nic z tego, bracie! Shino jest w (jednoosobowej) mniejszosci i najprawdopodobniej nic go nie przekona, ze to zagranie smierdzi na kilometr i ze budzi niesmak u wszystkich, z ktorymi gra. Korzystajac wiec z tego, ze jest w mniejszosci, zostanie najprawdopodobniej brutalnie spacyfikowany.
to, ze jestem ta osoba, ktora sie tu regularnie wypowiada (jankiel malal i szafra juz jakis czas temu powiedzieli, ze nie maja na to sily oraz zdrowia ;) ) to ie znaczy, ze jestem w mniejszosci...

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

to, ze jestem ta osoba, ktora sie tu regularnie wypowiada
Ja mam na głowie CS :D
wróćmy do sztuczki z minersami - zakazaliśmy tego, a przecież opiera się na tym samym mechanizmie - wychodzą w linii, robią expand frontage i jeszcze jakiś mały ruch/turn, szarża z kowadła. Dwarfy wcale nie są silne, więc dlaczego tego zakazaliśmy?
W którym miejscu uściśleń zakazaliśmy? Nie mogę tego znaleźć.

Te wały na ruchu są zbyt cięzkie do uściślenia - mogą podpadac tylko pod WP, w zalezności od okoliczności na polu bitwy. Wheela też będziemy zakazywać (w sytuacji, gdy linia chłopków robi wheela, pierwszy model przechodzi cal, ostatni 15")? Za niektóre zagrania zwyczajnie mozna dać WP, wpisywanie zakazów do uściśleń może nie zdać egzaminu. Im więcej dodatkowych przepisów stworzymy, tym większa pokusa do wykorzystywanie tych luk, które zostały.
Jankiel, Twoje podejscie jest dla mnie calkowitym nieporozumieniem. Nie tak wyobrazam sobie funkcjonowanie LS.
Nie jedź tak po mnie, bo mi się zrobi przykro ;)
Czy może od razu poprawić mechanikę gry - ot, w ramach manewrów change formation / turn żaden model nie może zrobić więcej, niż wynosi 2x jego ruch. To za bardzo nie przycina, ale tworzy sensowne ograniczenie.
Dla mnie może być, ale skoro zaczynamy już się w to bawić, to trzeba by pouścislać więcej rzeczy (choćby wheele linią wojska), ale w taki sposób, by nie doprowadzić do nadmiernego skomplikowania fazy ruchu.
Choc niestety tak sie zapowiada. Jesli to przejdzie, starce wiare we wzgledny obiektywizm LS.
Zapomniałem, że jesteśmy na publicznym forum, gdzie piszą sami dojrzali i powazni ludzie i juz sobie nie można jaj robić.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Czy może od razu poprawić mechanikę gry - ot, w ramach manewrów change formation / turn żaden model nie może zrobić więcej, niż wynosi 2x jego ruch.
2x? czemu nie 3? czemu nie zgodnie z twoim cytatem pop rostu move? i tak krasie nie beda ogly cofasc swoich klockow przy 2x move bo modele beda wiecej robily nie ten podwojony ruch... w tej chwili probojesz zmieniac zasady tak, zeby tobie pasowaly do ukrocenia free reforma z gwardii...

zeby demony zaczely wykorzystywac nadmiernie reformy i turny to musza najpierw grac na klockach ;) a wheelem nie wiem jak chcesz abuowac zasady nie oszukujac

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Shino pisze:
A jak gracze O&G zaczną robić masowo fanatic slingshoty, to co? Bo dotychczas żaden z nich na to nie wpadł, ale to "słabsza armia"...
tego tez chcesz zabronic? przeciez czesto gravcze o&g przepuszczali fanatykow przez swojejednostki.. :d jak teraz ie eda mogli bo to wal to juz wogole sie porobi...
Nie widzialem tego manewru od stu lat. A gracze nie robia go nie dlatego, ze nie wiedza, albo ze nie potrafia, ale dlatego, ze krotko po tym, jak ten wał powstał i został zastosowany, został przez środowisko potepiony jako zagranie nie fair, poniej pasa i ogolnie - jako wał. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że swego czasu mozna bylo za to nawet dostac WP. Wiekszosc starszych graczy O&G doskonale pamieta ten manewr a mimo to nie maja sumienia go stosować. Bo po co sobie i innym psuc zabawe?
to, ze jestem ta osoba, ktora sie tu regularnie wypowiada (jankiel malal i szafra juz jakis czas temu powiedzieli, ze nie maja na to sily oraz zdrowia ;) ) to ie znaczy, ze jestem w mniejszosci...
Pomimo mojego silnego przeczucia, ze jednak wiecej znalazlo by sie przeciwnikow tego zagrania, niz jego zwolennikow, proponuje odpuscic ten wątek ze wzgledu na znikome możliwosci weryfikacji faktycznego stanu poparcia dla niego.

Jedno jest jednak dla mnie znamienne, ze żaden z człownków LS z frakcji zwolenników "ikonowego wała" nie może powiedzieć, dlaczego wał na ikonie jest ok a wał na minerach juz nie.

Shino, jest tez dla mnie przykre, że mimo iż doskonale zdajesz sobie sprawe z nieczystości tego zagrania, co wiem z naszych prywatnych rozmów, bronisz go, bo jest dla Ciebie korzystny a wg RB ciezko go zakazac. Fair play zostało pogrzebane żywcem. :?
Obrazek

Zablokowany