Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Zombi- panie, daj pan spokój, przez 2 tury robisz z nich taki klocek, ze smoka trzyma do usranej śmierci.
Rozpy kawaleryjskiej nie możesz?
Możesz, wydasz tylko ile? wydasz 180 pkt na piechote, ale 30 zwróci Ci się na wilki, zostaje Ci 150 pkt w plecy a rozpę kawaleryjską masz, w dodatku ze wskrzeszaniem, na co narzekasz?
Przycinanie wampirów jest dlatego, ze biją w balans, i muszą być przycięte, chyba, że ulepszymy wszystkie inne ab do demonów i wampirów
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Nie za bardzo wiem o czym kolega pisze. Od 2k+ trzeba wydac minimum 240 pkt na trzy oddzialy piechoty a wilki do minimum core sie nie wliczaja, wiec o co chodzi z tymi liczbami 180 i ze 30 sie wroci na wilki?

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Wilki są tańsze o 2 pkt z tego co wiem, przy 15 sztukach daje to 30 pkt.
OK, niech będzie 240, myślałem, że szkielety są po 6 a nie 8.
W sumie w armii kawaleryjskiej wychodzi Ci 210 pkt w piechocie. Biorąc pod uwagę, że tę kawalerię sobie wskrzeszasz to uważam, że armia kawaleryjska nowych wampirów z 210 pkt w piechocie jest o wiele lepsza niż ta z 0, z 6 edycji, szczególnie, że teraz straty Ci nie straszne tak naprawdę, bo masz recastowalne wskrzeszanie na black knightów, więc 10 jest taka, jak 15 w 6 edycji, nie wspominając już o eterycznym ruchu...
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Stary, niestety dalesz walisz gafy, jak beginer.

Vampiry musza wydac min. 240pkt na core, bo do core liczone sa tylko 3 oddziały: ghoule, szkiele, zombie. Najmniejszy mozliwy oddzial kazdej (tak sie dziwnie sklada) z tych jednostek kosztuje 80pkt.

3x 80? 240.

A jesli chodzi o slabe jednostki w Wampirach, to rządzą bat swarmy. Bezdyskusyjnie. Potem dlugo nic... a nastepnie sa Blood Knights i Abyssal Terror. IMHO.
Obrazek

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Przecież mówię, że 240, ale ma wilki 30 pkt tańsze niż w 6 edycji.
Co do blood knightów, nie powiesz mi, że są RZADCY, czasem brakuje pkt, czasem nie wytrzymują z konkurencją, ale nie uważam tego za jakiś śmieć. Bat swarmów nie czytałem, to nie wiem, ale wierzę na słowo.
Abysal terror, no może.
Ale 2 jednostki z czego 1 to mount w AB to jak dla mnie w porówaniu do reszty naprawdę zajebista sprawa

P.S. Beginner się piszę przez 2x "n" ;)
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

trikk pisze:Przecież mówię, że 240, ale ma wilki 30 pkt tańsze niż w 6 edycji.
Co do blood knightów, nie powiesz mi, że są RZADCY, czasem brakuje pkt, czasem nie wytrzymują z konkurencją, ale nie uważam tego za jakiś śmieć. Bat swarmów nie czytałem, to nie wiem, ale wierzę na słowo.
Abysal terror, no może.
Ale 2 jednostki z czego 1 to mount w AB to jak dla mnie w porówaniu do reszty naprawdę zajebista sprawa

P.S. Beginner się piszę przez 2x "n" ;)
Wprawdzie troche offtopujemy, ale co tam...

Jezeli chodzi o wilki, to sa oczywiscie spoko, choc slabsze niz w zeszlej edycji. Blood Knights sa w VC jednostką o podobnym statusie, jak Treekin w Wood Elfach. Niby staty nie takie zle, niby wydaje sie, ze a moze jednak... A potem okazuje sie, ze to jedna wielka lipa.

Co do reszty, to powiedzmy sobie szczerze, ze z jednostek bardzo dobrych to mamy: Wraithy, Vargulfa, Black Knights, Grave Guard, Fell Bats, Ghoule i Wampiry.
Nawet ok sa takie rzeczy, jak: smok, wilki i Wight King.
Zadną rewelacją nie sa za to z pewnoscia: zombie, szkiele, bat swarmy, corpse cart, black coach, spirit host, nekromanci, blood knights, hellsteed, obssysal terror. Także relaks.... nie jest az tak różowo. Mogli przegiąć wszystkie jednostki. ;)
Obrazek

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

trikk pisze:Wilki są tańsze o 2 pkt z tego co wiem, przy 15 sztukach daje to 30 pkt.
OK, niech będzie 240, myślałem, że szkielety są po 6 a nie 8.
W sumie w armii kawaleryjskiej wychodzi Ci 210 pkt w piechocie. Biorąc pod uwagę, że tę kawalerię sobie wskrzeszasz to uważam, że armia kawaleryjska nowych wampirów z 210 pkt w piechocie jest o wiele lepsza niż ta z 0, z 6 edycji, szczególnie, że teraz straty Ci nie straszne tak naprawdę, bo masz recastowalne wskrzeszanie na black knightów, więc 10 jest taka, jak 15 w 6 edycji, nie wspominając już o eterycznym ruchu...
jak offtop to offtop a co! stary, nie ma już coś takiego jak kawaleryjskie vc, nikt nie wystawia więcej niż jednego oddziału bk, wilków tez coraz mniej na stołach, co to za kawaleryjska armia? Tak się już nie da bo armia ma za drogich bk już na to (co nie zanczy że złych) i trzeba by żadnych rarów nie brać a to grzech wręcz! i tym samym trzeba iść we wspomaganie ghouli czy (rzadziej ale też się da) szkieletów. Po pół roku twardego grania z piechotą jako statystami powoli się przekonuję że cośtam ona potrafi, i chyba nawet tak tą armię autor chciał ukierunkować.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

i tak dwa pra-wampiry i jeden wampir pożarły omyłkowego championa chaosu [*] [/size]

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

Jakbym jeszcze musiał tylko tą piechotę wystawić za 240pkt. Do tego dochodzą jeszcze wampiry o 200 pkt drożej niż w 6 edycji(bo musisz im dać moce) i duży wybór rare unitów, wiec w stosunku do poprzedniej edycji tracimy z 600 punktów.

Żeby zrobić rozpę kawaleryjską trzeba by było na prawdę wyprzeć się rare'ów oraz ograniczyć koszt herosów do minimum, ale wtedy z kolei tracisz
potencjał magiczny.

Ja tam tylko narzekam, że autorzy booka ograniczyli mocno uzbrojenie bohaterów, bo z lepszych rzeczy to hauberk tylko jest i enchanted shield. Nie ma już tego fajnego warda na 5+ tylko od razu jakiś 4+ z głupotą. Szkoda, że nie ma takiej mocy z +1S przy szarży jak była w 6 edycji, no ale w zamian wzrósł potencjał magiczny i jednostki się poprawiły.

Szkoda też, że black axe of krell jest tylko dla wight kinga, bylaby to fajna broń dla wampira. Special charakterzy też nie za specjalni no ale cóż.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14644
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Stop whine.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Do tego dochodzą jeszcze wampiry o 200 pkt drożej niż w 6 edycji(bo musisz im dać moce)
Nie musisz. Chcesz, to płacisz.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

Jankiel pisze:
Do tego dochodzą jeszcze wampiry o 200 pkt drożej niż w 6 edycji(bo musisz im dać moce)
Nie musisz. Chcesz, to płacisz.
musze bo goli nie będą latać a broni im normalnej ni moge dac tylko z jakiegoś avatara

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

moje DE ani WoC tez nie lataja, musze im dac mounty. nie chce aby latali/ruszali sie szybko - nie daje mountow - proste

co do broni/zbroi no to rzeczywiscie bez magicznej lub zdolnosci sie nie obedzie ale to zawsze jakas opcja, ja wole bez bo sa tansi a save/ward malo mi sie przydaje, chyba ze jakis na prawde dobry lub mega tani.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Każdemu herosowi trzeba dokupić sprzęt. Full wypas dla lorda DE kosztuje 21 pts, steed 18 pts. Chyba więcej, niż konik+armour dla wampira.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Mam pytanie odnośnie ogrów.
Czy można wstawić im zapis iż generałem może być również Butcher? Chcę troszkę ehhe pokombinować z rozpiskami i nawet użyć dwóch hunterów przy zachowaniu jednego maga, jednak poniżej 2k jest to niemożliwe.
Propozycja:
Zasada huntera odnośnie generalskości dla trapperów rozszerza się na zwykłe gnoblary, oraz catapultę.
Hunter może zostać generałem armii, jednak jego zasięg oddziaływania jest mniejszy bo 6 cali (i nadal nie może dołączać do oddziałów).
Butcher może być generałem jednak z racji swej okrutnej natury boją się go wszystkie gnoblary i nie korzystają z jego liderki (to tak jakby wszyscy chcieli nagle brać 3 buczerów i tanie cory)

Awatar użytkownika
krecik_77
Mudżahedin
Posty: 234

Post autor: krecik_77 »

BOGINS pisze:Mam pytanie odnośnie ogrów.
Czy można wstawić im zapis iż generałem może być również Butcher? Chcę troszkę ehhe pokombinować z rozpiskami i nawet użyć dwóch hunterów przy zachowaniu jednego maga, jednak poniżej 2k jest to niemożliwe.
Propozycja:
Zasada huntera odnośnie generalskości dla trapperów rozszerza się na zwykłe gnoblary, oraz catapultę.
Hunter może zostać generałem armii, jednak jego zasięg oddziaływania jest mniejszy bo 6 cali (i nadal nie może dołączać do oddziałów).
Butcher może być generałem jednak z racji swej okrutnej natury boją się go wszystkie gnoblary i nie korzystają z jego liderki (to tak jakby wszyscy chcieli nagle brać 3 buczerów i tanie cory)
Przekombinowane... Patch ma być prosty, a tu jest "można brać to pod warunkiem że śmo" - z takimi pomysłami to do comp scora by Furion...

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Nie, bo to dosc znaczne i niepotrzebne zmienianie zasad gry.

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Ogrom zmiany proponowane przez Boginsa są kompletnie niepotrzebne. Sam fakt, iż możemy mieć maga-lorda to wystarczający boost.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Hmm na 2000 zmiany są wręcz piękne mógłbym powiedzieć - jeśli można tak mówić w stosunku do ogrów :P, moje marzenie to jeden mag lord i 3 hunterów :P, ale bym walił eheheheh.
P.s. mój army builder nie ma mistrza rzeźni ...

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Moje pytanie do formatu restricted:

Jesli chodzi o ograniczenia magii jak sie ma do tego jesli dwa wampiry maja zdolnosc Lord of Dead lub inne mistrzostwo we wskrzeszaniu. Czy to zmniejsza mi ilosc kosci do rzucania o 2, o 1 czy nie zmniejsza? Bo niby jest to zdolnosc pomagajaca rzucic zaklecie ale tylko jedno a nie calego lora.

Drugie pytanie o Balefire Corpse Carta czy tez daje kary, bo w opisie jest mowa tylko o bohaterach, wiec IMO nie powinien ograniczac ilosci DD.

ODPOWIEDZ