Sędziowski Rynsztok
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
chyba nie chcesz mi powiedziec, ze bretonia moze walowac na ruchu? to, ze bylo to kiedys dopuszczane nie znaczy, ze jest okPo prostu - zbanujcie sztuczkę z ikoną i już.
Bo jak uściślicie jak zamierzacie - na turniejach zaczną sie bitwy o ruch lancy...
A to nie o to chodzi, tylko o ikonę w wersji Shino.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
shino, nie ściemniaj i nie sprowadzaj do absurdu rzeczy prostych i banalnych.
Sekcja worst play:Tylko jeden gracz wywija gwardią.
"Na Worst Play zasługuje także zagranie z Icon of Rakaph, umożliwiające na poruszenie się dowolnemu modelowi z oddziału podczas darmowego reforma więcej niż dwukrotność swojego ruchu"
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
WP działa doskonale, postraszenie "worstem na minus dwadzieścia" czyni cuda, wierz mi, testowałem
Regulawano wszystkich to w socjalizmie, sprawdzone, nie działa. Jak regulowac, to najgorsze chamstwa, złodziei cukierków sie na krzesło elektryczne nie sadza.
Regulawano wszystkich to w socjalizmie, sprawdzone, nie działa. Jak regulowac, to najgorsze chamstwa, złodziei cukierków sie na krzesło elektryczne nie sadza.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Hmmm.. nie mam zamiaru się kłócić o Legalność tego wałka... ale sam grając na innych Tk robiących ten myk (to nie Shino) nie miałem żalu do przeciwnika poniewaz jezeli grajac uwazasz, wiesz ze przeciwnik moze sie podsunac z Ikony to nie ma wiekszych problemow. Zarówno moi przeciwnicy gdy pogrywam Tk nie mają do mnie pretensji a dany myk wykorzystywany jest od kilku lat... Więc dlaczego dopiero teraz ten szum?
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
bo to że wałujecie tak od lat nie powoduje że staje sie to mniejszym wałem, że jest to mniejsze naciąganie zasad, i że wzbudza to mniejszy niesmak u przeciwnika?
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Gram TK for fun od niecalego roku.. Starsi gracze wykorzystywali go wczesniej. I nie mialem zadnego niesmaku. Nie, nie jest to mniejszy wał. Ale dlaczego dopiero teraz ma to większe znaczenie a nie 3-4 lata temu ? Czemu było to akceptowalne. A teraz zrobiła się afera?
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Wybaczcie niewiedze, ale rzadko zaglądam na forum i w zasadzie pogubiłem się już w kwestii zasad i idei Balancing patch.
Gdzie znajdę (jeśli w ogóle) dyskusję nad zagadnieniem Balancing patch i skąd wynikają zmiany w patchu?
Raz widzę połowę za ST za chwile już tego zapisu nie ma (wcale mnie ten fakt nie martwi). Coś jeszcze się zmieniło?
Gdzie znajdę (jeśli w ogóle) dyskusję nad zagadnieniem Balancing patch i skąd wynikają zmiany w patchu?
Raz widzę połowę za ST za chwile już tego zapisu nie ma (wcale mnie ten fakt nie martwi). Coś jeszcze się zmieniło?
Jako jeden z glownych inkwizytorow tego wała uroczyscie oswiadczam, ze nigdy go nie akcepotwalem, zawsze potepialem i zawsze szukalem mozliwosci jego uregulowania. Nikt mnie nie chcial sluchac, bo ludzie zdaja sobie sprawe z perfidnosci tego wała dopiero w momencie, kiedy staja przeciwko wężykującym TK. Dopoki do tego nie dochodzi, uwazaja, ze ich to nie dotyczy i maja to gdzies. Moze TK ostatnio faktycznie zrobily sie bardziej popularne i dzieki temu swiadomosc perfidnosci rzeczonego wała stała sie wiadoma szerszej publicznosci. I dobrze. Lepiej pozno, niz nigdy.Inferno pisze:Gram TK for fun od niecalego roku.. Starsi gracze wykorzystywali go wczesniej. I nie mialem zadnego niesmaku. Nie, nie jest to mniejszy wał. Ale dlaczego dopiero teraz ma to większe znaczenie a nie 3-4 lata temu ? Czemu było to akceptowalne. A teraz zrobiła się afera?
Jesli chodzi o regulacje, to proponuja zastosowac analogie do wskrzeszania zombie. Tzn. po reformie oddział musi miec w pierwszym szeregu minimum 5 modeli (chyba ze nie ma w oddziale tylu modeli). Proste i rozwiazuje kwestię wałowania na ruchu.
chyba tu sobie jaja robisz...Jesli chodzi o regulacje, to proponuja zastosowac analogie do wskrzeszania zombie. Tzn. po reformie oddział musi miec w pierwszym szeregu minimum 5 modeli (chyba ze nie ma w oddziale tylu modeli). Proste i rozwiazuje kwestię wałowania na ruchu.
z calym szacunkiem bless ale to moze tez uwazasz ze wal sam reform w kreske? bo jesli tak to rzeczywiscie waluje ale nie widze innej opcji jak nie walowac ta jednostka... moze turnow tez nie moge zrobic jesli po ich zrobieniu bede mial mniej jak 5 modeli w szeregu?
Nie robie sobie jaj. Ja oddzielam dwie sprawy. Jedna, to reform w kreske, ktory jest sam w sobie watpliwy. Druga, to Ikona, która daje jednostce reform, choc manewr ten jest obciazony wieloma watpliwosciami a który w dodatku udaje sie wykorzystywać do działan, których, jestem przekonany, autorzy podrecznika nie przewidzieli, czyli do zwiekszania zasiegu ruchu jednostki. Czesto w sposob bardzo znaczacy.Shino pisze:chyba tu sobie jaja robisz...Jesli chodzi o regulacje, to proponuja zastosowac analogie do wskrzeszania zombie. Tzn. po reformie oddział musi miec w pierwszym szeregu minimum 5 modeli (chyba ze nie ma w oddziale tylu modeli). Proste i rozwiazuje kwestię wałowania na ruchu.
z calym szacunkiem bless ale to moze tez uwazasz ze wal sam reform w kreske? bo jesli tak to rzeczywiscie waluje ale nie widze innej opcji jak nie walowac ta jednostka... moze turnow tez nie moge zrobic jesli po ich zrobieniu bede mial mniej jak 5 modeli w szeregu?
Dlatego z jednej strony jestem za ograniczeniami reforma w kreske, choc z drugiej strony wiem, ze nie przydaje sie on wlasciwie nikomu poza TG ze wspomnianym sztandarem. Inne jednostki nie maja wlasciwie zadnego pozytku z takiego zagrania.
Dlatego mniejsza wagę przywiazuje do tego, czy uscislony zostanie manewr, ktorego nikt nie uwzywa, a wieksza przywiazuje do tego, by oddział TG z Ikoną nie nadrabiał zbytnio ruchu przy użyciu sztandaru. Niech ten sztandar działa tak, jak sie po ukazaniu AB do TK wszystkim rozsadnie myślącym ludziom wydawało - że daje on tej jednostce 360 stopni pola widzenia + ewentualna mozliwość lekkiej korekty własnych szyków. Za tę cenę to i tak zajebiscie dużo.
Działa ok a nie daje wrażenia żadnego wału. Jest to imho rozsądny kompromis i wlasciwe odczytanie intencji tworcy podrecznika TK.
Wiem, ze wiesz o co mi chodzi, bo nawet propozycje na temat uscislenia tego przedmiotu, ktore wyszły od Ciebie ( sugestia - pivot on spot zamiast reform) były w efekcie bardzo zblizone do tego, co sam powyzej zaproponowałem. Tyle ze mniej zrozumiałe w świetle zasad.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Wydaje mi się, że podobnie w intencjach twórcy przy wydawaniu drakenhoff bannera nie było niezniszczalnych wagonów BK.
Co do samego zagrania uważam, że zasad nie łamie - jest po prostu chamskie. Ale czy nie ma wielu bardziej chamskich zagrań? TK śa stosunkowo średnią armią i jedyne co im zostaje to posiłkowanie się takimi właśnie trickami. Bo nie mają piesków, lataczy w corach itd itp.
Dodatkowo mimo zasady undead jak w VC nigdzie sobie nie pomaszeruja :/
Co do samego zagrania uważam, że zasad nie łamie - jest po prostu chamskie. Ale czy nie ma wielu bardziej chamskich zagrań? TK śa stosunkowo średnią armią i jedyne co im zostaje to posiłkowanie się takimi właśnie trickami. Bo nie mają piesków, lataczy w corach itd itp.
Dodatkowo mimo zasady undead jak w VC nigdzie sobie nie pomaszeruja :/
Moze za długie posty piszę, może nie dość czytalnie, wiec teraz krotko i zwiezle. Mam w nosie reforma w kreske.Rakso_The_Slayer pisze:bless - ty chcesz zbanowac mozliwosc reforma w kreske wszystkim jednostkom? chyba przesadzasz teraz.
Postuluje tylko zmiane dzialania ikony ze zwyklego "reform" na "pivot on spot" (jak swego czasu zaproponowal Shino), bądz "reform z zachowaniem min. 5 modeli w pierwszym szeregu".
EDIT: Dolmir, argument słabosci/sredniosci armii nie ma w takich dyskusjach absolutnie zadnego znaczenia. Tlumaczylem to juz wczesniej. Przerzuc kilka postow do tylu, to dowiesz sie dlaczego.
@bless argument bo autor o tym nie pomyslal srednio do mnie trafia... podobnie nie przemyslane bylo regenerowanie ran z cr'a lub recasty na wszystkich magow w vc. (z recastem chodzi po prostu o wynik co bedzie sie dzialo z gra po udostepnieniu recastow dla magow)
nie oznacza to jednak, ze nalezy wszystkie takie zagrania banowac
nie oznacza to jednak, ze nalezy wszystkie takie zagrania banowac
Wybaczcie odgrzewanie tego tematu z TK, ale zaciekawił mnie.
Czy mógłby ktoś łopatologicznie wyjaśnić o co chodzi na żywym przykładzie (czyli konkretnie, jak liczny oddział, z jakiej formacji chce przejść w jaką formację)?
Jak rozumiem, ta ikona pozwala oddziałowi zrobić reform - czyli żaden model nie może pokonać 2xMv no i cała nowa formacja jest skupiona wokół centralnego modelu (kolumna 21 ludków musi w nowym szyku mieć swój środek w pozycji ludka nr11), jestem tylko ciekaw czy tak faktycznie jest.
Czy mógłby ktoś łopatologicznie wyjaśnić o co chodzi na żywym przykładzie (czyli konkretnie, jak liczny oddział, z jakiej formacji chce przejść w jaką formację)?
Jak rozumiem, ta ikona pozwala oddziałowi zrobić reform - czyli żaden model nie może pokonać 2xMv no i cała nowa formacja jest skupiona wokół centralnego modelu (kolumna 21 ludków musi w nowym szyku mieć swój środek w pozycji ludka nr11), jestem tylko ciekaw czy tak faktycznie jest.