Pytania WE ( raczej... "fluffowe"/kompozycyjne)
Moderator: Gremlin
O mój boże jak wy tu smęcicie, niczym taki stary ksiądz w mojej parafii, bo ma słabą pamięć i powtarza w czasie kazania non stop te same informacje
Ale bądź co bądź macie rację, wszystkie 3 opcje tu wymienione są dosyć hmm... niecodzienne?
@Marsntwix -> generalnie to ja widzę to tak.
opcja 1)
Ancient treeman sprawdza się naprawdę dobrze w grze przeciwko VC. Daje również radę z HE, Demonami i DE, chociaż tu jest już trochę gorzej. Ale niestety jak gramy z Empire/dwarfs gdzie jest więcej jak 2 canony to campimy 450 pkts. po krzakach.
Ja go wystawiam jak gram z HE i VC. Daje mu wtedy siateczki, d6 poison atacków i kostkę dispela. Dzięki siateczkom chłopak przyjmuje każdy czelendż i jest wstanie wygrać z ksieciuniem na siódemkowym smoku lub też z rzeźnikiem VC. Ma dodatkowe d6 attacków, więc zawsze może wbije dodatkową ranę smoczkowi.
Oprócz tego ma dodatkową kostkę dispela.
Jak go bierzesz no to oprócz tego dorzuciłbym 2x 2 lvl magów z 3dsami i jakimś arcane za 25 (sugferowany kijek callaingor) i BSB.
2) Scouci są IMO żenujący i na Twoim miejscu bym ich nie wystawiał
3)Eternali to ja widzę w dwóch opcjach:
a)Oddział 12 osobowy ze sztandarowym i bannerem na niezłomność, więc mogą w ważnym momencie przez bodaj jedną turę przetrzymać każdy oddział.
b) oddział 17 osobowy z BSB który ma róg za 15 pkts. i warda, z fcg i warbanerem. Ten oddział ma za zadanie trzymać rzewczy wroga i uważać na strzelanie . Taki oddział fajnie współpracuje z ancientem opisanym powyżej.
Te opcje nie są jakieś wybitne i standardy są w sumie lepsze ale IMO jest o co powalczyć.
Pozdro
Ale bądź co bądź macie rację, wszystkie 3 opcje tu wymienione są dosyć hmm... niecodzienne?
@Marsntwix -> generalnie to ja widzę to tak.
opcja 1)
Ancient treeman sprawdza się naprawdę dobrze w grze przeciwko VC. Daje również radę z HE, Demonami i DE, chociaż tu jest już trochę gorzej. Ale niestety jak gramy z Empire/dwarfs gdzie jest więcej jak 2 canony to campimy 450 pkts. po krzakach.
Ja go wystawiam jak gram z HE i VC. Daje mu wtedy siateczki, d6 poison atacków i kostkę dispela. Dzięki siateczkom chłopak przyjmuje każdy czelendż i jest wstanie wygrać z ksieciuniem na siódemkowym smoku lub też z rzeźnikiem VC. Ma dodatkowe d6 attacków, więc zawsze może wbije dodatkową ranę smoczkowi.
Oprócz tego ma dodatkową kostkę dispela.
Jak go bierzesz no to oprócz tego dorzuciłbym 2x 2 lvl magów z 3dsami i jakimś arcane za 25 (sugferowany kijek callaingor) i BSB.
2) Scouci są IMO żenujący i na Twoim miejscu bym ich nie wystawiał
3)Eternali to ja widzę w dwóch opcjach:
a)Oddział 12 osobowy ze sztandarowym i bannerem na niezłomność, więc mogą w ważnym momencie przez bodaj jedną turę przetrzymać każdy oddział.
b) oddział 17 osobowy z BSB który ma róg za 15 pkts. i warda, z fcg i warbanerem. Ten oddział ma za zadanie trzymać rzewczy wroga i uważać na strzelanie . Taki oddział fajnie współpracuje z ancientem opisanym powyżej.
Te opcje nie są jakieś wybitne i standardy są w sumie lepsze ale IMO jest o co powalczyć.
Pozdro
Odrzucając na bok wszelkie kwestie klimatu i estetyki armii:
Według mnie działa rozwiązują wiele problemów, z którymi WE sobie nie radzą.
2 takie cacka sprawiają, że duże demony, Stanki i inne paskudztwa nie mogą się czuć tak bezpiecznie.
Niestety (dla kogo jak dla kogo, mi tam rybka i tak nigdy bym ich nie wziął), tak jak mdłości napisał, na większości turniejów nie są dozwolone.
Część z ich zadań może przejąć drużyna Maneaterów/Irongutów. Dozwolona i również przydatna. Choć tak samo brzydka w armii WE .
Według mnie działa rozwiązują wiele problemów, z którymi WE sobie nie radzą.
2 takie cacka sprawiają, że duże demony, Stanki i inne paskudztwa nie mogą się czuć tak bezpiecznie.
Niestety (dla kogo jak dla kogo, mi tam rybka i tak nigdy bym ich nie wziął), tak jak mdłości napisał, na większości turniejów nie są dozwolone.
Część z ich zadań może przejąć drużyna Maneaterów/Irongutów. Dozwolona i również przydatna. Choć tak samo brzydka w armii WE .
-
- Mudżahedin
- Posty: 315
Pytanko. Jezeli jednostka jest Odporna na psychologie (konkretnie w tym wypadku chodzio Driady) i zostanie rozbita w CC i uda jej sie uciec na bezpieczna odległośc, co wtedy sie dzieje w nastepnej turze? Czy jest automatycznie zebrana (Jednostki odporne na psychologie zdaja wszystkie testy na panike) Czy nie? (to nie jest test paniki)?
I jeszcze jedno co sie dzieje jezeli na turnieju( taki mały, lokalny) walczace strony uzyskaja identyczna ilośc VP (wiem ze mało mozliwe ale stało sie:D ) i odpadłem z turnieju rzutem kostka:(
I jeszcze jedno co sie dzieje jezeli na turnieju( taki mały, lokalny) walczace strony uzyskaja identyczna ilośc VP (wiem ze mało mozliwe ale stało sie:D ) i odpadłem z turnieju rzutem kostka:(
Powinniście jeszcze liczyć małe punkty i, gdyby również tutaj, był remis to rzeczywiście nie ma bata, ale to się w zasadzie nie zdarza...
Co do Ancienta to próbowałem go, mniej więcej tak, jak pisze Dzidzia, czyli siatki, d6 poisonów, cluster of radiance plus snajperka. Wypadł całkiem całkiem. Wczoraj za to z DE próbowałem lorda Altera z siatkami, freyem i amarantyną - całkiem nieźle, ryzyko fear outnumbera, ale jak dobijesz np. WR i masz liczebną to już nieźle. Przepchnąłem tak wczoraj lorda na smoku, więc chłopak się sprawdza. Problemem jest tylko brak ITP, możnaby próbować WR lorda, ale ten ma s5 a nie 6, znowu wardancer jest wolny i może nie złapać monstra jak należy. Róg dla altera jest opcją, ale wtedy rezygnujemy z freya, co jest znowu ryzykiem przeciw magicznym cc.
Co do Ancienta to próbowałem go, mniej więcej tak, jak pisze Dzidzia, czyli siatki, d6 poisonów, cluster of radiance plus snajperka. Wypadł całkiem całkiem. Wczoraj za to z DE próbowałem lorda Altera z siatkami, freyem i amarantyną - całkiem nieźle, ryzyko fear outnumbera, ale jak dobijesz np. WR i masz liczebną to już nieźle. Przepchnąłem tak wczoraj lorda na smoku, więc chłopak się sprawdza. Problemem jest tylko brak ITP, możnaby próbować WR lorda, ale ten ma s5 a nie 6, znowu wardancer jest wolny i może nie złapać monstra jak należy. Róg dla altera jest opcją, ale wtedy rezygnujemy z freya, co jest znowu ryzykiem przeciw magicznym cc.
40x40 mm
xYz
- Michał Archanioł
- Mudżahedin
- Posty: 205
w sumie to minimum to 40x40 mm
Gdy daje go pod bohatera używam 50x50 mm
pzdr
Gdy daje go pod bohatera używam 50x50 mm
pzdr
Laik - hełm, róg, siatki i amaryntyna IMHO lepsze. Ale wciąż się łamię jednak nad feyem zamiast hełmu i rogu. Kryształ gorszy przeciw strzelaniu, lepszy moim zdaniem wyłącznie na Smoku.
I bohater nie ma tu raczej nic do rzeczy
Złącz 4 zwykłe ludzkie elfie podstawki i masz podstawkę do orła podklejasz jakoś sztywną folią/plastikiem pod spód w szpary dajesz szpachle lub green stuff i nie musisz nawet nic kupować, a wymiar tak ja wyżej napisano 40 na 40
- Michał Archanioł
- Mudżahedin
- Posty: 205
50 mm kwadrat jest po to żeby oddać klimat .....
troszkę więcej radości w tej zabawie ......, bo o to w każdej zabawie chodzi żeby bawiła dawała satysfakcje, człowiek ma się jak dziecko cieszyć, nawet jeśli nie idzie po jego myśli, a klimat właśnie trzyma IMHFO 50x50 mm.
Pozdrawiam
troszkę więcej radości w tej zabawie ......, bo o to w każdej zabawie chodzi żeby bawiła dawała satysfakcje, człowiek ma się jak dziecko cieszyć, nawet jeśli nie idzie po jego myśli, a klimat właśnie trzyma IMHFO 50x50 mm.
Pozdrawiam
Mam pytanie odnośnie bohaterów na koniach w jednostce a dokładnie w Eternalach.
1) Czy hero na koniu może wejść do oddziału piechoty?
2) Czy jeżeli może to czy zajmuje miejsca w szeregu tylnym? (np czy 8 (4x2) + Hero to tak jak 2x5 do CR?)
3) Jeżeli tak to czy oddział ma prawo być "krzywy"? Podstawka ludzka to 20x20 czyli dwie to 40x20 a konnica to 50x25
4) Czy EG może atakować (włócznią) zza pleców konnego?
Na pierwsze pytania czytałem gdzieś odpowiedzi że tak ale nie mam pewności.
Piszę w tym temacie żeby od razu wiedzieć o EG i nie pisać 2 postów (jeden tu o EG i drugi w ogólnym do zasad).
EDIT
5) Czy WD'ek heros może mieć GW?? bo nie widzę w zasadach przeciwwskazań
Daje to większego kopa małemu WD'kowi niż małemu alterowi a w przypadku dużych tracąc 9" ruchu zostaje 40pts na przedmioty. Ataki względem Altera są takie same a siła w szarży o 1 większa
1) Zasada WD weapon to zasada a nie broń - wytłumaczenie jest w sekcji special rules, w kindredzie hero otrzymuje zasadę
Tylko przy opisie WD jako jednostki są w sekcji weapons & armor
czyli hero traktuje to jako zasadę a jednostka jako broń
2) Wykluczone z użytku są tylko magical weapon które nie są WD weapon
3) kwestia klimatu - przy wytłumaczeniu zasady WD weapon jest napisane, że WD używają pary mieczy, glaive'ów (szerokie ostrze na kiju) lub dwuręcznych mieczy
tym samym ma dostęp to additional hand weapon
1) Czy hero na koniu może wejść do oddziału piechoty?
2) Czy jeżeli może to czy zajmuje miejsca w szeregu tylnym? (np czy 8 (4x2) + Hero to tak jak 2x5 do CR?)
3) Jeżeli tak to czy oddział ma prawo być "krzywy"? Podstawka ludzka to 20x20 czyli dwie to 40x20 a konnica to 50x25
4) Czy EG może atakować (włócznią) zza pleców konnego?
Na pierwsze pytania czytałem gdzieś odpowiedzi że tak ale nie mam pewności.
Piszę w tym temacie żeby od razu wiedzieć o EG i nie pisać 2 postów (jeden tu o EG i drugi w ogólnym do zasad).
EDIT
5) Czy WD'ek heros może mieć GW?? bo nie widzę w zasadach przeciwwskazań
Daje to większego kopa małemu WD'kowi niż małemu alterowi a w przypadku dużych tracąc 9" ruchu zostaje 40pts na przedmioty. Ataki względem Altera są takie same a siła w szarży o 1 większa
1) Zasada WD weapon to zasada a nie broń - wytłumaczenie jest w sekcji special rules, w kindredzie hero otrzymuje zasadę
Tylko przy opisie WD jako jednostki są w sekcji weapons & armor
czyli hero traktuje to jako zasadę a jednostka jako broń
2) Wykluczone z użytku są tylko magical weapon które nie są WD weapon
3) kwestia klimatu - przy wytłumaczeniu zasady WD weapon jest napisane, że WD używają pary mieczy, glaive'ów (szerokie ostrze na kiju) lub dwuręcznych mieczy
tym samym ma dostęp to additional hand weapon
1. Tak może
2. Nie moze zająć miejsce w tylnym szeregu, chyba, że odrzucily challanga. Hero stoi zamiast 1 kolesia w 1 szeregu i 1 kolesia z 2giego szeregu.
3. Tak, będzie troche nierówny
4. Nie moze, bo konny zajmuje 2 szeregi.
I jak wsadzasz kolesia do EG to nie moze być FS, wiadomo
5. WD hero nie moze mieć GW. Ma zasadę specjalną Wardancerów, ze dostaje +1S w szarży wlasnie za to, ze cala ekipa uzywa roznych broni.
Joł
2. Nie moze zająć miejsce w tylnym szeregu, chyba, że odrzucily challanga. Hero stoi zamiast 1 kolesia w 1 szeregu i 1 kolesia z 2giego szeregu.
3. Tak, będzie troche nierówny
4. Nie moze, bo konny zajmuje 2 szeregi.
I jak wsadzasz kolesia do EG to nie moze być FS, wiadomo
5. WD hero nie moze mieć GW. Ma zasadę specjalną Wardancerów, ze dostaje +1S w szarży wlasnie za to, ze cala ekipa uzywa roznych broni.
Joł
Wiem, że może to wyglądać trochę jak PG i wyciskanie wszystkiego co się da z armii, ale to nie jest nic negatywnego dopóki jest zgodne z zasadami i nie robi turbo-komb naginający zasady.
Moje argumenty (z cytatami) za tym że WD'ek może biegać z greatem:
Bohater dostaje zasady WD'ków w tym WD weapon:
"The character loses theier longbow, but gains the special rules Wardencer Weapon, Shadow Dances of Loec, Imunne the Psychology and Talismanic Tattoos"
Ograniczenia broni są tylko do broni magicznej:
"Wardencers character may not wear armour or be given magical weapons that are not classed as Wardencer Weapons."
dalej tylko ograniczenia (w skrócie, bo nie jest to ważne):
"on foot", "must use the same Shadow Dances"
WD weapon to zasada a nie broń:
w dziale "Army of Athel Loren Special Rules":
"Wardencer Weapons
Wardencers use a mix of weapons in theier units, including pairs of swords, glaives and double-handed swords. To represent this, all Wardencers gain +1 Attack. In addition, they add +1 Strenght to all atacks they make in the first roun of combat when charging."
Zamierzam to wkleić później do działu zasad ale najpierw mam nadzieję na dyskusję w tym temacie, więc proszę o Wasze opinie, cytaty i przemyślenia
Moje argumenty (z cytatami) za tym że WD'ek może biegać z greatem:
Bohater dostaje zasady WD'ków w tym WD weapon:
"The character loses theier longbow, but gains the special rules Wardencer Weapon, Shadow Dances of Loec, Imunne the Psychology and Talismanic Tattoos"
Ograniczenia broni są tylko do broni magicznej:
"Wardencers character may not wear armour or be given magical weapons that are not classed as Wardencer Weapons."
dalej tylko ograniczenia (w skrócie, bo nie jest to ważne):
"on foot", "must use the same Shadow Dances"
WD weapon to zasada a nie broń:
w dziale "Army of Athel Loren Special Rules":
"Wardencer Weapons
Wardencers use a mix of weapons in theier units, including pairs of swords, glaives and double-handed swords. To represent this, all Wardencers gain +1 Attack. In addition, they add +1 Strenght to all atacks they make in the first roun of combat when charging."
Zamierzam to wkleić później do działu zasad ale najpierw mam nadzieję na dyskusję w tym temacie, więc proszę o Wasze opinie, cytaty i przemyślenia