Sierzant Thousand Sons krok po kroku :) UPD 11 III 20007
Moderatorzy: Ziemko, Arbiter Elegancji
- Hashmallum
- Mudżahedin
- Posty: 235
Sierzant Thousand Sons krok po kroku :) UPD 11 III 20007
Jako ze dzis zebralem sie w sobie w kupie, postanowilem robic zdjcia kazdego stadium malwoania sierzanta do TSow
Wiec zaczynamy
Najpierw oczyszczamy ludka z nadlewow i z pozostalosciach po formach odlewowcyh, nakladamy czarny podklad.
Ludek wyglada tak:
Teraz abieramy sie do rozjasniana pancerza:
Do pancerza bedziemy uzywali
Vallejo Game Colour Imperial Blue - baza
Vallejo Game Colour Magic Blue - 1wsze rozjasnienie
Vallejo Game Colour Electric Blue - 2gie rozjasnienie
Przejscia kolorow wygladaja tak:
Niebieska baza wyglada tak:
Rozjasniamy uzywajac mokrej farby, nakladajac okolo 6ciu warstw - po rozjasnieniu wyglada to tak :
Teraz zabieramy sie za szmatke.
Jako baze uzywamy Vallejo Game Colour Wolf Grey - to da nam gladka baze pod jasny kolorek.
Nastepnie na bazowy kolorek nakladamy Vallejo Model Colour Iraqui Sand - uwzam ze to bardzo dobry kolor pod wszelkiego rodzaju szmatki - pozwala uzyskac fajny efekt przy dosc malym kontrascie. Baza wyglada tak:
Iraqui sand rozjasniamy najpierw Vallejo Game Colour Bonewhite, a pozniej Bialym.
Przejscia wygladaja tak:
Po rozjasnienu, szmatka powinna wygladac tak (pamietamy zeby rozjasniac krawedzie i zewnetrza strone szmatki:) ):
Tyle na dzis, nastepna czesc moze jutro
Wiec zaczynamy
Najpierw oczyszczamy ludka z nadlewow i z pozostalosciach po formach odlewowcyh, nakladamy czarny podklad.
Ludek wyglada tak:
Teraz abieramy sie do rozjasniana pancerza:
Do pancerza bedziemy uzywali
Vallejo Game Colour Imperial Blue - baza
Vallejo Game Colour Magic Blue - 1wsze rozjasnienie
Vallejo Game Colour Electric Blue - 2gie rozjasnienie
Przejscia kolorow wygladaja tak:
Niebieska baza wyglada tak:
Rozjasniamy uzywajac mokrej farby, nakladajac okolo 6ciu warstw - po rozjasnieniu wyglada to tak :
Teraz zabieramy sie za szmatke.
Jako baze uzywamy Vallejo Game Colour Wolf Grey - to da nam gladka baze pod jasny kolorek.
Nastepnie na bazowy kolorek nakladamy Vallejo Model Colour Iraqui Sand - uwzam ze to bardzo dobry kolor pod wszelkiego rodzaju szmatki - pozwala uzyskac fajny efekt przy dosc malym kontrascie. Baza wyglada tak:
Iraqui sand rozjasniamy najpierw Vallejo Game Colour Bonewhite, a pozniej Bialym.
Przejscia wygladaja tak:
Po rozjasnienu, szmatka powinna wygladac tak (pamietamy zeby rozjasniac krawedzie i zewnetrza strone szmatki:) ):
Tyle na dzis, nastepna czesc moze jutro
Ostatnio zmieniony 11 mar 2007, o 10:05 przez Hashmallum, łącznie zmieniany 4 razy.
- Roman Lord of the Druchii
- Chuck Norris
- Posty: 600
- Lokalizacja: Z miasta, w którym ludzie wolą grać Dark Elfami i Mortalami Chaosu niż Bretką
Hash na prawdę szacun. Od jakiegoś czasu obserwuję twoje prace i dochodzę do wniosku, że należy ci się respekt za to, że ciagle malujesz na świetnym poziomie. Nie wiem czy tyle siedzisz nad figsami(to też pewnie) czy może jesteś szybki chłopak ale prace są na prawdę super.
Bardzo fajny patent z tym płaszczykiem. Z pewnościa wykorzystam.
Pozdro 500
Bardzo fajny patent z tym płaszczykiem. Z pewnościa wykorzystam.
Pozdro 500
Brawo za kolejny dobry tutorial !!! Czekamy na wiecej
Nie ma co się śmiać, częstym zjawiskiem u profesjonalistów (tj. malujących za kasę) jest obniżanie poziomu swoich prac i malowanie na 50% jakości, na rzecz kilkukrotnego przyszpieszenia malowania.Gogol pisze: no tak powszechnie widaomo że wraz z malowaniem poziom się pogarsza
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
- Vilgefortz
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 158
- Lokalizacja: Gleiwitz - Oberschlesien
to ja mam pytanieHashmallum
czy malujac mokrym pedzlem lepiej jest poczekac az poprzedni odcien wyschnie zanim nalozymy nastepny czy tez starac sie malowac zanim wyschnie zeby krawedzie obuodcieni lekko sie zmieszaly?
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
i dlaczego nie psiknołes go bialym najpierw??? zawsze myslalem ze to dogmat
BTW to jest Aspiring champion a nie sierzant
BTW to jest Aspiring champion a nie sierzant
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
Jakbyś nie wiedział, chodzi o to, że chce mu się ciągle na takim poziomie i tak szybko paćkać!Gogol pisze:Roman Lord of the Druchii pisze: ci się respekt za to, że ciagle malujesz na świetnym poziomie.
no tak powszechnie widaomo że wraz z malowaniem poziom się pogarsza
Szacun!
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
jak to dobrze zwaracac uwage na emotikony przed i po zdaniuTank - Muzyk Śmuzyk pisze:Jakbyś nie wiedział, chodzi o to, że chce mu się ciągle na takim poziomie i tak szybko paćkać!Gogol pisze:Roman Lord of the Druchii pisze: ci się respekt za to, że ciagle malujesz na świetnym poziomie.
no tak powszechnie widaomo że wraz z malowaniem poziom się pogarsza
Szacun!
a tak swoja droga same och achy ale tak na prawde, to w tej figsie jescze nic nie ma takiego wspanialego
wiem ze bedzie jak dojdzie do nmm i deatli ale postarajmy sie nie wyprzedzac faktów
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
- Hashmallum
- Mudżahedin
- Posty: 235
@ Vilgefortz - to zalezy od ciebie, ja czasami czekam, czasami meiszam odcien poki jest mokro - ciezko to powiedziec, raz mi sie lepiej maluje tak a raz tak
@Mlody - malowanie na mokro to nie jest washowanie (washowanie to lawunek) To jest nakladanie rozwodnionej farby warstwa po warstwie i mieszanie odcieni na figurce, poki wszystk ojest mokre...
No to jadziem
Tak wyglada moj warsztat jakby co
Dzis zajmiemy sie zlotym nnmem.
Bedziemy potrzebowali.
1.Czarny
2. Snakebite Leather
3. Bialy
4. Duzo cierpliowsci i uporu
5. Troche wyobrazni
Przejscia beda wygladaly tak:
Jezeli malujemy nmm, musimy obrac jaksi punkt z ktorego zakladamy ze pada swiatlo. Ja wybralem os przechodzaca przez prawa czesc ludka.
Dzis pomalujemy przod ludka.
Wiec zaczynamy - najpierw mieszamy snakebite z czarna farba, coby uzyskac lekko zielonkawy kolor.
Baza wyglada tak:
Lepiej przygotoac w miare duzo mieszanki, coby sie nam zbyt szybko nie zuzyla
Ja uzywam mokrej palety - farba na niej nie zasycha, a jak dobrze sie taka paletke przygotuje to jest nawet zdatna do malowania nastepnego dnia
Plastikowe pudelko, do tego kawalek plaskiej gąbki, i na to kawalek papieru do pieczenia - bialego, nie brazowgo.
Wracajac do ludka.
po nalozeniu bazowego koloru , zaczynamy rozjasniac dodajac stopniowo czystego snakebite. Rozjasniamy pamietajac o obranym punkcie oswietlenia - az do czystego snakebite.
Ja rozjasnialem prawa strone helmu - zostawiajac lewa ciemna.
Gdy rozjasnimy juz do czystego snakebite (patrz fotka powyzej) - zaczynamy dodawac bialego, coby osiagnac kolor zlota.
Na koncu stawiamy rozjasnienia czystym bialym, tak zwanne BLEAKi (punkty w ktorym swiatlo odbija sie od danego metalicznego elementu )
Dodatkowo rozjasnilem boki helmu i metaliczny elelment na srodku/gorze.
Przy okazji zabralem sie do rozjasnienia prawego naramiennika - tym samym sposobem.
Rozjasniony helm wyglada tak:
Teraz pomalowalem 2 obicia dookola stuly helmu (czy jak to tam nazwac...)
Wyglada to tak :
Nastepny element to drugi naramiennik - wszystko tak samo
Nastepny element to pas - znowu zaczynamy od czrnego + snakebite.
Jako ze swiatlo pada bardziej z prawej strony (lewa strona widza) bardziej rozjasnilem prawa strone
Druga strona jest delikatnie rozjasniona, na malej przestrzeni, (do bialego) aby dac efekt odbijajacego sie swiatla
Teraz ostatnie zlote elementy na dzis - wisior ponizej zwojow, i oczko na klacie
I tyle z nmmem na dzis
Na koniec zaczalem malowac zdobienia (stuly? ) helmu - nalozylem czysty Iraqui sand
Cos wiecej zapodam jutro - jak da rade to nawet go skoncze
@Mlody - malowanie na mokro to nie jest washowanie (washowanie to lawunek) To jest nakladanie rozwodnionej farby warstwa po warstwie i mieszanie odcieni na figurce, poki wszystk ojest mokre...
No to jadziem
Tak wyglada moj warsztat jakby co
Dzis zajmiemy sie zlotym nnmem.
Bedziemy potrzebowali.
1.Czarny
2. Snakebite Leather
3. Bialy
4. Duzo cierpliowsci i uporu
5. Troche wyobrazni
Przejscia beda wygladaly tak:
Jezeli malujemy nmm, musimy obrac jaksi punkt z ktorego zakladamy ze pada swiatlo. Ja wybralem os przechodzaca przez prawa czesc ludka.
Dzis pomalujemy przod ludka.
Wiec zaczynamy - najpierw mieszamy snakebite z czarna farba, coby uzyskac lekko zielonkawy kolor.
Baza wyglada tak:
Lepiej przygotoac w miare duzo mieszanki, coby sie nam zbyt szybko nie zuzyla
Ja uzywam mokrej palety - farba na niej nie zasycha, a jak dobrze sie taka paletke przygotuje to jest nawet zdatna do malowania nastepnego dnia
Plastikowe pudelko, do tego kawalek plaskiej gąbki, i na to kawalek papieru do pieczenia - bialego, nie brazowgo.
Wracajac do ludka.
po nalozeniu bazowego koloru , zaczynamy rozjasniac dodajac stopniowo czystego snakebite. Rozjasniamy pamietajac o obranym punkcie oswietlenia - az do czystego snakebite.
Ja rozjasnialem prawa strone helmu - zostawiajac lewa ciemna.
Gdy rozjasnimy juz do czystego snakebite (patrz fotka powyzej) - zaczynamy dodawac bialego, coby osiagnac kolor zlota.
Na koncu stawiamy rozjasnienia czystym bialym, tak zwanne BLEAKi (punkty w ktorym swiatlo odbija sie od danego metalicznego elementu )
Dodatkowo rozjasnilem boki helmu i metaliczny elelment na srodku/gorze.
Przy okazji zabralem sie do rozjasnienia prawego naramiennika - tym samym sposobem.
Rozjasniony helm wyglada tak:
Teraz pomalowalem 2 obicia dookola stuly helmu (czy jak to tam nazwac...)
Wyglada to tak :
Nastepny element to drugi naramiennik - wszystko tak samo
Nastepny element to pas - znowu zaczynamy od czrnego + snakebite.
Jako ze swiatlo pada bardziej z prawej strony (lewa strona widza) bardziej rozjasnilem prawa strone
Druga strona jest delikatnie rozjasniona, na malej przestrzeni, (do bialego) aby dac efekt odbijajacego sie swiatla
Teraz ostatnie zlote elementy na dzis - wisior ponizej zwojow, i oczko na klacie
I tyle z nmmem na dzis
Na koniec zaczalem malowac zdobienia (stuly? ) helmu - nalozylem czysty Iraqui sand
Cos wiecej zapodam jutro - jak da rade to nawet go skoncze
- Vilgefortz
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 158
- Lokalizacja: Gleiwitz - Oberschlesien
heh to tak jak ja tyle ze mam problem przy plynnym przejsciu na duzych plaskich powierzchniachVilgefortz - to zalezy od ciebie, ja czasami czekam, czasami meiszam odcien poki jest mokro - ciezko to powiedziec, raz mi sie lepiej maluje tak a raz tak
jak czekam az wyschnie to jest dokladnie tam wszystko gdzie chcialem tyle ze z bliska wyraznie widac granice odcieni a jak robie na mokro to granice sa zdecydowanie mniej widoczne ale za to bardziej nieregularne co zazwyczaj niezbyt mi sie podoba
Ten tutorial to przemistrzostwo. Wujku Hashu, chcemy więcej!
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
Dokładnie, chcemy więcej. Jako, że w końcu się zabiorę za pomalowanie czegoś na eBay (dzięki Hash za pomoc i mobilizację) taki poradnik mi się cholernie przyda...
o tak to jest to
dzieki mistrzu
dzieki mistrzu
- Hashmallum
- Mudżahedin
- Posty: 235
Ok, meczy mnie ten ludek powoli - za duzo mam na glowie, a staje sie strasznie upierdliwy....
To jedziemy dalej
Pomalowale zdobienia na helmie - jasne od iraqui sand przez bleached bone do bialego.
niebieskie od regala przez enchanted do electric blue
Zabralem sie za miecz- zaczalem od dar angela.
Ok teraz zaczalem eksperymentowac - nie wiem po jaka cholere wogole :/
Do dark angela dodalem spora ilosc reaperowego deep red-a - i zamalowalem lewa czesc - wyszedl ciemny kolorek.
Deep red zaczalem powoli rozjasniac reaperowym blood redem
Na koniec poprawilem troche zoltym
Zrobilem to samo od dolu z drugiej strony
I wyszla totalna kupa :/ Wiec przemalowalem miecz na inny kolorek : Od dark angela przez snot green, scorpion green, do zoltego.
Dol zostawilem lekko fioletowy coby wygladal na powesrworda a nie na zielony miecz.
Teraz rurki - nalozylem dark angels green jako bazem rozjasniany tak jak miecz - przez snota, scorpiona az do zoltego
Rekawice i zwoje od iraqui przez bleached az do bialego
Baza na srebrny nmm przy okazji - Vallejo Model Colour Luftwaffe Uniform
Rozjasniony do bialego, pamietajac o punktach rozlozenia swiatla
Domalowalem zloty nmm na mieczu i narazie mam dosc
Jak mnie sie zachce to go skoncze
Narazie robie siobie przerwe...
To jedziemy dalej
Pomalowale zdobienia na helmie - jasne od iraqui sand przez bleached bone do bialego.
niebieskie od regala przez enchanted do electric blue
Zabralem sie za miecz- zaczalem od dar angela.
Ok teraz zaczalem eksperymentowac - nie wiem po jaka cholere wogole :/
Do dark angela dodalem spora ilosc reaperowego deep red-a - i zamalowalem lewa czesc - wyszedl ciemny kolorek.
Deep red zaczalem powoli rozjasniac reaperowym blood redem
Na koniec poprawilem troche zoltym
Zrobilem to samo od dolu z drugiej strony
I wyszla totalna kupa :/ Wiec przemalowalem miecz na inny kolorek : Od dark angela przez snot green, scorpion green, do zoltego.
Dol zostawilem lekko fioletowy coby wygladal na powesrworda a nie na zielony miecz.
Teraz rurki - nalozylem dark angels green jako bazem rozjasniany tak jak miecz - przez snota, scorpiona az do zoltego
Rekawice i zwoje od iraqui przez bleached az do bialego
Baza na srebrny nmm przy okazji - Vallejo Model Colour Luftwaffe Uniform
Rozjasniony do bialego, pamietajac o punktach rozlozenia swiatla
Domalowalem zloty nmm na mieczu i narazie mam dosc
Jak mnie sie zachce to go skoncze
Narazie robie siobie przerwe...
Fajny jedynie nie podoba mi sie ta szmata (wyglada jak piekarz albo co ) po kij mu fartuszek reszta fajna
"motyla noga" naprawde fajna figsa. Co do NNM - zloty to nie wiedzialem ze to tak proste kolory sa. Tez myslalem ze ze snejka do bialego ale z czyms pomiedzy. No musze rpzyznac ze Twoje figsy robia na mnie niesamowite wrazenie.
Widzialem twoje dosc starsze figsy to poziom w stosunku do teraz jest nieporownywalny.
To czego nie rozumiem to czemu na Golden daemona nei startujesz. Osobiscie miale okazje ogladac wszytkie figsy z poprzedniego GD we fracji oraz gadac z autorami to powiec mi ze naprawde szanse masz... bardzo duze. Niektore sa ( z calym szacunkiem) duzo lepsze ale niektore duzo gorsze ( zdjecia GW klamia jak cholera!
Wystarczy dobry pomysl i troche cierplioscia. nic wiecej
Widzialem twoje dosc starsze figsy to poziom w stosunku do teraz jest nieporownywalny.
To czego nie rozumiem to czemu na Golden daemona nei startujesz. Osobiscie miale okazje ogladac wszytkie figsy z poprzedniego GD we fracji oraz gadac z autorami to powiec mi ze naprawde szanse masz... bardzo duze. Niektore sa ( z calym szacunkiem) duzo lepsze ale niektore duzo gorsze ( zdjecia GW klamia jak cholera!
Wystarczy dobry pomysl i troche cierplioscia. nic wiecej