Do powrotu do mojego projektu nowej armii Mortali zachęciły mnie dwie rzeczy w nowym armybooku - nowy model bohatera na Juggernaucie i bardzo dobra wystawialność Marauderów, dzięki czemu armia ma szansę wyglądać jak armia a nie jak banda do Mordheim czy 40k
Niestety brak DD z Mark of Khorne uniemożliwił realizację pierwotnego zamysłu ( projekt zacząłem na Hordes of Chaos, tuż przed ich delegalizacją) wielkiej armii z tylko jednym Exalted Championem -obowiązkowym generałem. Scroll Caddies są tak nudni i zabierają niepotrzebnie tyle punktów....
1 Exalted Hero of Khorne @ 230 Pts
General; Hero of Khorne; Frenzy; Chaos Armour; Shield
Axe of Khorne [45]
Favour of The Gods [5]
1 Juggernaut of Khorne @ [50] Pts
1 Chaos Sorcerer @ 135 Pts
Magic Level 1; Chaos Armour
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Chaos Sorcerer @ 120 Pts
Magic Level 1; Chaos Armour
Infernal Puppet [35]
20 Marauders of Chaos of Tzeentch @ 144 Pts
Mark of Tzeentch; Light Armour; Shield; Musician
20 Marauders of Chaos of Tzeentch @ 144 Pts
Mark of Tzeentch; Light Armour; Shield; Musician
10 Marauders of Chaos @ 50 Pts
Great Weapon
10 Marauders of Chaos @ 50 Pts
Great Weapon
5 Warhounds @ 30 Pts
5 Warhounds @ 30 Pts
5 Warhounds @ 30 Pts
5 Marauder Horsemen @ 86 Pts
Flail; Light Armour; Musician
5 Marauder Horsemen @ 91 Pts
Spears; Throwing Axes; Light Armour; Musician
5 Chaos Knight @ 255 Pts
Ensorcelled Weapons;Standard; Musician;
War Banner [25]
5 Chaos Knight @ 250 Pts
Ensorcelled Weapons;Standard; Musician;
Raptorous Standard [20]
3 Dragon Ogres @ 231 Pts
Great Weapon
1 Hellcannon of Chaos @ 205 Pts
3 Leadbelchers @ 165 Pts
Light Armour
Models in Army: 109
Total Army Cost: 2246
Wciąż się waham co do Hellcannona. Moje dotychczasowe doświadczenia z nim wygądają tak:
turniej 1
1 bitwa: w 1 turze misfire, zjada załoganta. w 2 turze misfire, zjada resztę. potem rampaguje wpadając w Cold One Knights, których nie zabija do końca bitwy
2bitwa : w 1 turze misfire, nie strzela do końca gry. Ugania sie za żyrokopterem
3bitwa : wystawiam sie za blisko krawędzi i podlatuje mi pod 12" Stardragon. Mając wybór-szarżować lub być zaszarżowanym -szarżuję (może przetrzymam/wbiją jakąś ranę smokowi) Hellcannonem i ginę na miejscu nic nie robiąc :]
turniej 2
1 bitwa: Hellcannon głónie scatteruje, zabijając w sumie z 6 ghuli
2 bitwa: Hellcannon scatteruje a potem jest zaszarżowany przez Dreadlorda na koniku z dwurakiem i pendantem, który go zabija
3 bitwa: Hellcannon w pierwszej turze dostaje z krasnoludzkiego działa za 5 ran
4 bitwa: Hellcannon schowaliśmy przed maszynami wroga za laskiem tak by widzał część jego armii do której miał strzelać. W pierwszej turze rampaguje tuż pod lasek za którym się chował i nic nie robi do końca gry (jak już wychodzi z lasku, znowu rampaguje bez sensu)
na 7 bitew Hellcannon zabija 6 ghuli i jakiegoś tam Cold One Knighta.
Pomyślę nad Działami DoW, nie pamiętam tylko czy BP+R na nie zezwala... Chętnie wcisnąłbym też pana na dysku do odganiania oddziałów lataczy czy innych skirmisherów.
Warriors of Chaos 2250pts
Cyelu, masz za małe chi, nowa helka sprawdza mi się praktycznie zawsze, 1 strzałem na bitwę
Bitwa z DE: zabity koleś z pendantem
Bitwa z DE: zabita czarodziejka generał
Turniej:
Bitwa 1- Zabity mój chaos Knight (bardzo ważny, dzięki temu zasłoniłem się od szarży 10 Fleshhoundów z BSB khorne`a
Bitwa 2: Oddział Innercircle z warrior priestem oblewa panikę i ucieka za stół
Bitwa 3: BSB z battlebannerem+pół oddziału dragon prince`ów.
Armia wygląda nieźle, podobna trochę do mojej tylko z lekko innym zestawem herosów. Może zamiast 2x caddy weźmiesz dużego maga caddiego i wsadzisz go na konia, skoro slot lorda i tak masz niewykorzystany i i tak nie musi być generałem
Postarałbym się też o punkty na slaanesha na fastach- oblanie feara w kluczowym momencie naprawdę boli...
Bitwa z DE: zabity koleś z pendantem
Bitwa z DE: zabita czarodziejka generał
Turniej:
Bitwa 1- Zabity mój chaos Knight (bardzo ważny, dzięki temu zasłoniłem się od szarży 10 Fleshhoundów z BSB khorne`a
Bitwa 2: Oddział Innercircle z warrior priestem oblewa panikę i ucieka za stół
Bitwa 3: BSB z battlebannerem+pół oddziału dragon prince`ów.
Armia wygląda nieźle, podobna trochę do mojej tylko z lekko innym zestawem herosów. Może zamiast 2x caddy weźmiesz dużego maga caddiego i wsadzisz go na konia, skoro slot lorda i tak masz niewykorzystany i i tak nie musi być generałem
Postarałbym się też o punkty na slaanesha na fastach- oblanie feara w kluczowym momencie naprawdę boli...
Release the Przemcio!
MoTz ma w założeniu równoważyć brak sztandaru -jeden save na 6+ to taki sam +1CR (a pewno trochę bęcków Marauderzy zbierać będą, więc będzie co sejwować) a nie ryzykuje się 100Vps.
Poza tym z wardami czasami bywa tak,że jakaś seria wychodzi bardzo niestatystycznie i przeciwnik nagle przegrywa walkę o której myślał,że zwycięstwo w niej ma w kieszeni;)
To tylko teoria, jeśli nie będzie sprawdzać się w praktyce pewno przesiądę się na MoS. Na razie go unikam, bo to standardowy Mark wszędzie gdzie się nie spojrzy, a chcę poszukać niesztampowych rozwiązań.
A Hellcannonem pogram jeszcze, zwłaszcza że mam wypasioną konwersję na etapie produkcji. Może moja karma się odwróci.
Ciekawy też ten pomysł z Lordem-caddym. Choć kosztuje więcej niż dwóch małych, ma mniej W i A. Ale za to ma większą szansę coś rzucić. Jaki Lore byście polecali z myślą o rzucaniu 1x2PD i 1x3PD? Nie ma niestety dostępu do mojego ulubionego łatwiutkiego Beasta
Poza tym z wardami czasami bywa tak,że jakaś seria wychodzi bardzo niestatystycznie i przeciwnik nagle przegrywa walkę o której myślał,że zwycięstwo w niej ma w kieszeni;)
To tylko teoria, jeśli nie będzie sprawdzać się w praktyce pewno przesiądę się na MoS. Na razie go unikam, bo to standardowy Mark wszędzie gdzie się nie spojrzy, a chcę poszukać niesztampowych rozwiązań.
A Hellcannonem pogram jeszcze, zwłaszcza że mam wypasioną konwersję na etapie produkcji. Może moja karma się odwróci.
Ciekawy też ten pomysł z Lordem-caddym. Choć kosztuje więcej niż dwóch małych, ma mniej W i A. Ale za to ma większą szansę coś rzucić. Jaki Lore byście polecali z myślą o rzucaniu 1x2PD i 1x3PD? Nie ma niestety dostępu do mojego ulubionego łatwiutkiego Beasta
heaven-
re-rolle 1 dla kawy i dragon ogrów
4+warda na strzelanie
d3 przerzuty
pocisk bez save`a
Jak dla mnie całkiem w porządku, ale jak weźmiesz fire to też powinno być fajnie, tak samo death
Acha, wywaliłbym też LA z konnych marauderów i dał 2x flaile+toporki. Wywaliłbym też raptorousa i zamiast tego dał MoS na konnych.
Symetria to podstawa
re-rolle 1 dla kawy i dragon ogrów
4+warda na strzelanie
d3 przerzuty
pocisk bez save`a
Jak dla mnie całkiem w porządku, ale jak weźmiesz fire to też powinno być fajnie, tak samo death
Acha, wywaliłbym też LA z konnych marauderów i dał 2x flaile+toporki. Wywaliłbym też raptorousa i zamiast tego dał MoS na konnych.
Symetria to podstawa
Release the Przemcio!
No nie wiem, podliczyłem sobie tego Sorcerera Lv3 i wraz z konikiem, Enchanted Shield, 2x Scroll i Marionetką kosztuje mnie aż 104pts(!) więcej niż dwóch małych magów a obrona magiczna jest identyczna:(
Nie wiem czy warto tyle płacić żeby rzucić dwa czary na łącznie 5PD (to już lepiej dać 2Lv małym magom za 70pts i rzucać 2 czary z łącznie 6PD). Chłopak jest troszkę twardszy, ale z kolei wszystkie jego punkty/cała obrona magiczna są upchane w jednym modelu, więc strata bardziej boli
Nie wiem czy warto tyle płacić żeby rzucić dwa czary na łącznie 5PD (to już lepiej dać 2Lv małym magom za 70pts i rzucać 2 czary z łącznie 6PD). Chłopak jest troszkę twardszy, ale z kolei wszystkie jego punkty/cała obrona magiczna są upchane w jednym modelu, więc strata bardziej boli