TK 2250 w mojej wersji
TK 2250 w mojej wersji
Po 3 latach pauzy w WFB postanowiłem znów pograć w ten system.
Tym razem armia na którą padł wybór to TK. Szczerze powiedziawszy od zawsza o nich myślałem. Tym bardziej że grajac dotychczasowo dosyć losowymi armiami w WH40k potrzebowałem odpoczynku i czegoś czym grajac mozna polegać tylko na giętym umyśle a nie szczęściu w kostkach.
Tzn. miala być to jak naj mniej losowa armia
Oglądałem wasze standardy. Jednak nie mały one żadnego wpływu na mój pomysł gry TK.
Rozpiska na CS furiona. Ostatnio tylko na tych ograniczeniach gramy.
Hero:
Tomb King (light armor, shield) 306 pkt
Flail of skulls
Vambraces of the sun
Collar of shaphes
+ chariot
Tomb prince (l.armor) 152 pkt
Słomka
enchanded shield
cloak of dunes
Liche priest (herofanta) 165
heretic jare
d.scroll
Liche priest 165 pkt
d.scroll
d.scroll
Core
4x chariot (StB) 230 pkt
icon of the scared aye
3x chariot (StB) 140 pkt
15x h.horsmen (StB) 279 pkt
War banner
SPECIAL:
20 tomb guards (StB, muzyk, chempion) 310 pkt
Icon of rakaph
skorpion 85 pkt
skorpion 85 pkt
RARE:
Gigant 220 pkt
katapulta 110 pkt
Dotychczas rozpiska się sprawdziła. Mimo mankamentów typu, braku przynajmniej 10 łuczników (na fasty) i 7 jedynie kostkach + heretic. Poradziła sobie z takimi armiami jak WE, WoCh, Dwarf, DoCh (choc tutaj przeciwnik nie był bardzo wymagający) DE.
Walec kawaleryjski służy raczej jako straszak i dobra kontra przy wykorzystaniu terenu. Jednak w połaczęniu z rydwanami gigantem i skorpionami mamy naprawde mocne offensywne mumie
Z ciekawostek jak ktoś jeszcze nie zauważył. King oczywiście w 90% przypadków jeździ w większych rydwanach i po szarzy wyzywa kto mu się nawinie. S7 podwójne woundy i do tego +1 do trafiania naprawdę są niezła karta przetargową. Mało kto wytrzymuje z nim chalange. A nie raz sie zdaża że nabija CR nawet do 6 (8 mi sie jeszcze nie udało.. nawet trafiajac na 2+ i raniąc na 2+). Np w bitwie z "kochanymi demonami" gdyby nie fartowny pojedyńczy atak który wbił mi killing blow, przejechał by się z chłopakami po całej armii zamiast po większości.
Sa to jednak moje doświadczenia w lokalnym środowisku graczy. Dlatego wszelkie uwagi mile widziane.
Na dzień dzisiejszy korci mnie, aby rezygnując z 1 dispel scrolla posadzić obydwu lich-ów na koniach.
Tym razem armia na którą padł wybór to TK. Szczerze powiedziawszy od zawsza o nich myślałem. Tym bardziej że grajac dotychczasowo dosyć losowymi armiami w WH40k potrzebowałem odpoczynku i czegoś czym grajac mozna polegać tylko na giętym umyśle a nie szczęściu w kostkach.
Tzn. miala być to jak naj mniej losowa armia
Oglądałem wasze standardy. Jednak nie mały one żadnego wpływu na mój pomysł gry TK.
Rozpiska na CS furiona. Ostatnio tylko na tych ograniczeniach gramy.
Hero:
Tomb King (light armor, shield) 306 pkt
Flail of skulls
Vambraces of the sun
Collar of shaphes
+ chariot
Tomb prince (l.armor) 152 pkt
Słomka
enchanded shield
cloak of dunes
Liche priest (herofanta) 165
heretic jare
d.scroll
Liche priest 165 pkt
d.scroll
d.scroll
Core
4x chariot (StB) 230 pkt
icon of the scared aye
3x chariot (StB) 140 pkt
15x h.horsmen (StB) 279 pkt
War banner
SPECIAL:
20 tomb guards (StB, muzyk, chempion) 310 pkt
Icon of rakaph
skorpion 85 pkt
skorpion 85 pkt
RARE:
Gigant 220 pkt
katapulta 110 pkt
Dotychczas rozpiska się sprawdziła. Mimo mankamentów typu, braku przynajmniej 10 łuczników (na fasty) i 7 jedynie kostkach + heretic. Poradziła sobie z takimi armiami jak WE, WoCh, Dwarf, DoCh (choc tutaj przeciwnik nie był bardzo wymagający) DE.
Walec kawaleryjski służy raczej jako straszak i dobra kontra przy wykorzystaniu terenu. Jednak w połaczęniu z rydwanami gigantem i skorpionami mamy naprawde mocne offensywne mumie
Z ciekawostek jak ktoś jeszcze nie zauważył. King oczywiście w 90% przypadków jeździ w większych rydwanach i po szarzy wyzywa kto mu się nawinie. S7 podwójne woundy i do tego +1 do trafiania naprawdę są niezła karta przetargową. Mało kto wytrzymuje z nim chalange. A nie raz sie zdaża że nabija CR nawet do 6 (8 mi sie jeszcze nie udało.. nawet trafiajac na 2+ i raniąc na 2+). Np w bitwie z "kochanymi demonami" gdyby nie fartowny pojedyńczy atak który wbił mi killing blow, przejechał by się z chłopakami po całej armii zamiast po większości.
Sa to jednak moje doświadczenia w lokalnym środowisku graczy. Dlatego wszelkie uwagi mile widziane.
Na dzień dzisiejszy korci mnie, aby rezygnując z 1 dispel scrolla posadzić obydwu lich-ów na koniach.
Grałeś na krasnale bez strzelania? Wnioskuje tak gdyż łatwo Cię wystrzelać, ukryć się zbyt łatwo nie masz, magia średnia, a wykopki 2... Do rozpy proponuje wrzucić swarmy, lepsze od skorpionów na maszyny i zapełnić slot speciala. pozdr
Z krasnalami grałem kilka razy. Nie wiem czy działo, klopa, organy + 2x thunderers 1x kusze można nazwać potencjalnym strzelaniem ale rozpiska ta sobie z tym radziła. Mimo klocków stojacych na straży.
Jest cięzko ale wykorzystujac teren, przy późniejszym wsparciu skorpionów da sie rozebrać "twardogłowych"
Jednak uwaga słuszna, można mnie wystrzelać. Choć powiem że rydwany czy kawaleria lepiej znoszą ostrzał niż uszatki czy odziały w tzw standardach.
Co do inkantacji to grywam na CS a to oznacza max 9 kostek.. więc poszaleć nie mozna.
Jest cięzko ale wykorzystujac teren, przy późniejszym wsparciu skorpionów da sie rozebrać "twardogłowych"
Jednak uwaga słuszna, można mnie wystrzelać. Choć powiem że rydwany czy kawaleria lepiej znoszą ostrzał niż uszatki czy odziały w tzw standardach.
Co do inkantacji to grywam na CS a to oznacza max 9 kostek.. więc poszaleć nie mozna.
To niestandardowe strzelanie... Zazwyczaj jest więcej, wydaje mi się że na ten CS i tak można więcej wyciągnąć, na 6 slotów, które można przeznaczyć na maszyny, tylko 3 wykorzystane.
- Mefistofeles
- Falubaz
- Posty: 1178
- Lokalizacja: Feniks - Włocławek/Wrocław
Rydwany moze i dobrze znoszą strzelanie, ale jak natrafisz na działa to już po nich... Przy sile 7 lub więcej się sypią od razu ;/
Ale fakt dodałbym swarmy - mi zawsze się sprawdzają jak tylko się wykopią ;p
Ale fakt dodałbym swarmy - mi zawsze się sprawdzają jak tylko się wykopią ;p
“And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.“
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
_______Sfinks to akurat żaden must-have (aczkolwiek ja na nim gram)
Macie oczywiście rację.
Mi też swormy sie sprawdziły.. jednak nie mam innego pomysłu poza likwidacją walca kawaleri na znalezienie punktów na swarmy
Sami rozumiecie rady w miare celene ale poza faktem weź swarmy nie ma w tym pomysły "za co je wziąść!".
Jakieś sugestie??
Ja to widzę tak.
-Można potyanić katapultę (lecz ten -1 ld moze być kluczowy
-Zmniejszyc kawalerię.. ale to oznacza zupełną z niej rezygnację. A co za tym idzie kawalerię -9 pkt na swormy musimy wymienić na coś innego. Sloty Special (icona zajmuje jeden) i Rare zajęte. Za tym zostają troopsy.
Kolejne rydwany top przesyt tym bardziej że kawaleria była idealna na wojaże w las czy ruiny w pogoni za cwanymi wrogami. 2x łucznicy są niezli.. ale nie przepadam za nim. Klocuch piechoty jest dla mnie zbyteczny.
Dlatego jestem Ciekawy waszych pomysłów
Mi też swormy sie sprawdziły.. jednak nie mam innego pomysłu poza likwidacją walca kawaleri na znalezienie punktów na swarmy
Sami rozumiecie rady w miare celene ale poza faktem weź swarmy nie ma w tym pomysły "za co je wziąść!".
Jakieś sugestie??
Ja to widzę tak.
-Można potyanić katapultę (lecz ten -1 ld moze być kluczowy
-Zmniejszyc kawalerię.. ale to oznacza zupełną z niej rezygnację. A co za tym idzie kawalerię -9 pkt na swormy musimy wymienić na coś innego. Sloty Special (icona zajmuje jeden) i Rare zajęte. Za tym zostają troopsy.
Kolejne rydwany top przesyt tym bardziej że kawaleria była idealna na wojaże w las czy ruiny w pogoni za cwanymi wrogami. 2x łucznicy są niezli.. ale nie przepadam za nim. Klocuch piechoty jest dla mnie zbyteczny.
Dlatego jestem Ciekawy waszych pomysłów
- Kedziorson
- Masakrator
- Posty: 2219
- Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.
uszatki ?:D fajne, nie wolne :Di w offensywnym stylu, może jakieś fasty?
- Mefistofeles
- Falubaz
- Posty: 1178
- Lokalizacja: Feniks - Włocławek/Wrocław
A może charioty zmniejszych z 4 do 3?? 4 mało mobilja jest a zyskasz pare pkt ;]
“And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.“
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
_______Sfinks to akurat żaden must-have (aczkolwiek ja na nim gram)
King ma iść do rydwanów ze sztandarem +1 do hita, więc zmniejsz ich oddział do 3, z Kingiem 4, możesz jeszcze wywalić sztandar z 3 rydwanów, imo niepotrzebny. A prince ma latać w HH? Proponuje dla niego g. wepona lub flaila.
Po kolei:
Uszatki niestety są za drogie jak na swoje możliwości. Jakby miały jeszcze 6M to bym sie zastanowił. Za miast nich (4 osobowego odziału) wolę 2x rydwany. Dużo bardziej mobilne a robią podobne spustoszenia jak nie większe w szarzy.
Mefistofeles i Szymek.
Trochę macie racji. 4 to niby przerost formy nad treścią. Jednak z drugiej strony zawsze cześć rydwanów wypycham do tyłu. A poniewaz jest to fast przed popchnięciem mogę sobie dowolnie rozwinąc ich skrzydała. Dzięki 5 osobowemu odziałowi z kingiem dranie potrafią przeżyć nie jedno. Wytrzymują ostrzał i rany w kombacie. A wpadając od boku tratują wszystko.
To oni właśnie przejechali się po całej armii demonów.
Jednak musze rozwazyć ich pomniejszenie.
TP latajacy musi miec zestaw tarczy i l.armora. Ma jak najwiecje wytrzymac od ostrzeliwujacych go np fastów. Jest to boardziej model taktyczny niż ofensywny. Ze słomka i tarczą tez dosyć wyporny w walce.
Jednak główne zadanie to. Lot do katalulty w 2 celach:
- do inkantacji
- obrony gdy jakiś fast czy słabszy latacz sie zbliża
Lub do latania z wykorzystaniem tereny i spowalniania armi wroga.
Nie raz potrafi nieżle zamieszać na stole i popsóć krwi przeciwnikom.
Rydwanowego sztandaru nie ruszę. Za dużo razy wystaraczał ten jeden punkt do CC żeby łamać przeciwników. To jest mus!! Bez tego szarze od przodu nie maja juz sensu a czasmi sytuacja tego wymaga.
Idąc jednak za waszymi podpowiedziami rozwazam taką zmainę
Wylatuje kawaleria (choć z cięzkim sercem). 320 pkt
Za to wchodzi 2x swarm (90) 10 łuczników(80), 10 łuczników (80), lekka kawaleria (70 Pkt)
Muszę to rozważyć. miedzy czasie czekam na wasze opinie (szczególnie Szymka
Uszatki niestety są za drogie jak na swoje możliwości. Jakby miały jeszcze 6M to bym sie zastanowił. Za miast nich (4 osobowego odziału) wolę 2x rydwany. Dużo bardziej mobilne a robią podobne spustoszenia jak nie większe w szarzy.
Mefistofeles i Szymek.
Trochę macie racji. 4 to niby przerost formy nad treścią. Jednak z drugiej strony zawsze cześć rydwanów wypycham do tyłu. A poniewaz jest to fast przed popchnięciem mogę sobie dowolnie rozwinąc ich skrzydała. Dzięki 5 osobowemu odziałowi z kingiem dranie potrafią przeżyć nie jedno. Wytrzymują ostrzał i rany w kombacie. A wpadając od boku tratują wszystko.
To oni właśnie przejechali się po całej armii demonów.
Jednak musze rozwazyć ich pomniejszenie.
TP latajacy musi miec zestaw tarczy i l.armora. Ma jak najwiecje wytrzymac od ostrzeliwujacych go np fastów. Jest to boardziej model taktyczny niż ofensywny. Ze słomka i tarczą tez dosyć wyporny w walce.
Jednak główne zadanie to. Lot do katalulty w 2 celach:
- do inkantacji
- obrony gdy jakiś fast czy słabszy latacz sie zbliża
Lub do latania z wykorzystaniem tereny i spowalniania armi wroga.
Nie raz potrafi nieżle zamieszać na stole i popsóć krwi przeciwnikom.
Rydwanowego sztandaru nie ruszę. Za dużo razy wystaraczał ten jeden punkt do CC żeby łamać przeciwników. To jest mus!! Bez tego szarze od przodu nie maja juz sensu a czasmi sytuacja tego wymaga.
Idąc jednak za waszymi podpowiedziami rozwazam taką zmainę
Wylatuje kawaleria (choć z cięzkim sercem). 320 pkt
Za to wchodzi 2x swarm (90) 10 łuczników(80), 10 łuczników (80), lekka kawaleria (70 Pkt)
Muszę to rozważyć. miedzy czasie czekam na wasze opinie (szczególnie Szymka
Proponowałbym zamiast tej HH, wpakować carriony 120, 2 swarmy 90 i za resztę punktów oddział łuczników z championem, i już rozpiska staje się całkiem fajna. Pozdr
Oj ucieszyłbym sie z takiej rozpy
Idealne pod kosiarkę mojego Lorda
Ale poza tym że kompletnie nie nadaje sie na moja rozpe na te pkt, to fajnie to wygląda jest czym uderzyć czym postraszyć
Tylko ta lekka kawaleria w liczbie 15 - nie lepiej coś innego, może piechotne szkiele z und legion albo łucznicy, których tu brakuje (na koniec 2 swarmy to podstawa)
Idealne pod kosiarkę mojego Lorda
Ale poza tym że kompletnie nie nadaje sie na moja rozpe na te pkt, to fajnie to wygląda jest czym uderzyć czym postraszyć
Tylko ta lekka kawaleria w liczbie 15 - nie lepiej coś innego, może piechotne szkiele z und legion albo łucznicy, których tu brakuje (na koniec 2 swarmy to podstawa)
Kawaleria sprawdza sie różnie.
Jej nadrzędna cechą nad klocem szkieli jest mobilność. W 90% bitew wchodzi od boku. Łamanie konnych ChW to dla niej betka.
Choć nie mogę sie nie zgodzić z faktem że swormy + piechotą są bardziej opłacalne.
A i jeszcze jedno to nie lekka kawaleria! To zaciężna konicca!! Mimo ws2 i save na 4+
Jej nadrzędna cechą nad klocem szkieli jest mobilność. W 90% bitew wchodzi od boku. Łamanie konnych ChW to dla niej betka.
Choć nie mogę sie nie zgodzić z faktem że swormy + piechotą są bardziej opłacalne.
A i jeszcze jedno to nie lekka kawaleria! To zaciężna konicca!! Mimo ws2 i save na 4+