7 edycja
7 edycja
Witam
Trochę czasu juz upłynęło od wyjścia 7 ed. i ciekawi mnie co o tym sądzicie. Mi się podobaja te zasady. Oczywiscie nie jest idealna np. insane courage to kretynstwo, moze popsuc kazda strategie, ale ogolnie zmiany sa imo na plus. Slyszalem jednak troche glosow ze 6 ed. byla fajniejsza.
Co Wy sadzicie o juz nie tak nowej edycji?
Trochę czasu juz upłynęło od wyjścia 7 ed. i ciekawi mnie co o tym sądzicie. Mi się podobaja te zasady. Oczywiscie nie jest idealna np. insane courage to kretynstwo, moze popsuc kazda strategie, ale ogolnie zmiany sa imo na plus. Slyszalem jednak troche glosow ze 6 ed. byla fajniejsza.
Co Wy sadzicie o juz nie tak nowej edycji?
Insane courage dodaje tylko losowosci i elementu "heroizmu" na polu walki, w zasadzie dla mnie to tylko kolejne cos odrozniajacego WFB od szachow, niestety lub stety losowosc jest i bedzie obecna w WFB
a co do reszty zasad to dla mnie (gram ogrami ) maksymalizcja modeli po obu stronach jest uber domki tez, wylaczenie psychologii w CC jak najbardziej na miejscu, ogolnie 7ed bardzo mi sie podoba aaaa i zapomnialbym o obcinaniu marszu dla Pojedynczych modeli i skirmishu !!! uwielbiam to!!
a co do reszty zasad to dla mnie (gram ogrami ) maksymalizcja modeli po obu stronach jest uber domki tez, wylaczenie psychologii w CC jak najbardziej na miejscu, ogolnie 7ed bardzo mi sie podoba aaaa i zapomnialbym o obcinaniu marszu dla Pojedynczych modeli i skirmishu !!! uwielbiam to!!
Insane courage może nawet jest odzwierciedleniem realiów, ale czasem zaburza plany, bo jak ma się wyliczone, że coś napewno złamiemy, bo na wejściu jest -10 itp., to czasem może rozczarować.
Generalnie na plus:
- łatwiejsze i przejrzystsze uciekanie (po prostej i tyle - zero kombinacji i sprzeczności)
- rozsądniejsze paniki
- ciekawe i sensowniejsze miscasty
- silniejsze czary wśród 8miu głównych szkół magii (wbrew pozorom miscasty wcale nie odpychają od magii, a silniejsze czary sprawiają, że jest ryzykowniejsza, ale bardziej przydatna - nie ma tylko tępego turlania D6 hitów czy 2D6 hitów z jakąś siłą)
- większa rola BSB
- przejrzyste rozwiązanie ustawienia Command Group
- brak proximity (zasada była sensowna, ale nie dało się tego logicznie i literalnie opisać, przez co bardziej prowadziło to do absurdów)
- sensowniejsze rozwiązanie kwestii domków
- logiczniejsze ruchy rydwanów (i zadawanie obrażeń jak rydwan ucieka)
- lepiej rozwiązana regeneracja (choć poprzednia była bardziej użyteczna w grze, to lepiej w obecnej rozwiązano ataki ogniste)
- sensowne dwuraki (+2 pieszo, +1 na koniu)
- lepsze rozwiązanie zasad hard/light cover
Na minus:
- brak zmian w tabelce na trafianie (czyli odwieczna kwestia, że bardziej liczy się brutalna siła niż finezyjna zręczność - przeciętny WS 3-4 daje w większości trafianie na 4+, a z przeciwnego bieguna: znaczna różnica w WS np. 10 do 2 powoduje trafianie na 3+ i tak. Preferowałbym pełną różnorodność: od 2+ do 6+)
- nie rozwiązano odwiecznego problemu szarż na skirmish
- dziwne strzelanie z i na górkę (spod górki można strzelać na górkę ze wszystkich szeregów, a z górki tylko z 2óch) zamiast np. dania bonusu do zasięgu jeśli jest się na górce
- łuki nie strzlają z wszystkich szeregów a mogłyby (czyli generalnie brak logiczności wśród broni strzeleckich - nie wspominając o tym, że kusza ma donośność długiego łuku)
- 5 modeli daje szereg (zamiast 4ech): więcej potrzeba piechurów brać (choć generalnie rezerwowałbym bonusy za szeregi tylko dla piechoty - byłoby sensowniej)
Tyle na razie mi się urodziło
Generalnie na plus:
- łatwiejsze i przejrzystsze uciekanie (po prostej i tyle - zero kombinacji i sprzeczności)
- rozsądniejsze paniki
- ciekawe i sensowniejsze miscasty
- silniejsze czary wśród 8miu głównych szkół magii (wbrew pozorom miscasty wcale nie odpychają od magii, a silniejsze czary sprawiają, że jest ryzykowniejsza, ale bardziej przydatna - nie ma tylko tępego turlania D6 hitów czy 2D6 hitów z jakąś siłą)
- większa rola BSB
- przejrzyste rozwiązanie ustawienia Command Group
- brak proximity (zasada była sensowna, ale nie dało się tego logicznie i literalnie opisać, przez co bardziej prowadziło to do absurdów)
- sensowniejsze rozwiązanie kwestii domków
- logiczniejsze ruchy rydwanów (i zadawanie obrażeń jak rydwan ucieka)
- lepiej rozwiązana regeneracja (choć poprzednia była bardziej użyteczna w grze, to lepiej w obecnej rozwiązano ataki ogniste)
- sensowne dwuraki (+2 pieszo, +1 na koniu)
- lepsze rozwiązanie zasad hard/light cover
Na minus:
- brak zmian w tabelce na trafianie (czyli odwieczna kwestia, że bardziej liczy się brutalna siła niż finezyjna zręczność - przeciętny WS 3-4 daje w większości trafianie na 4+, a z przeciwnego bieguna: znaczna różnica w WS np. 10 do 2 powoduje trafianie na 3+ i tak. Preferowałbym pełną różnorodność: od 2+ do 6+)
- nie rozwiązano odwiecznego problemu szarż na skirmish
- dziwne strzelanie z i na górkę (spod górki można strzelać na górkę ze wszystkich szeregów, a z górki tylko z 2óch) zamiast np. dania bonusu do zasięgu jeśli jest się na górce
- łuki nie strzlają z wszystkich szeregów a mogłyby (czyli generalnie brak logiczności wśród broni strzeleckich - nie wspominając o tym, że kusza ma donośność długiego łuku)
- 5 modeli daje szereg (zamiast 4ech): więcej potrzeba piechurów brać (choć generalnie rezerwowałbym bonusy za szeregi tylko dla piechoty - byłoby sensowniej)
Tyle na razie mi się urodziło
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
mnie jedynie brak tego ze nie zwiększyli ważnosci ws czyli tabelki trafień w walce wręcz. Nadal priorytet ma siła. Potem Toughnes.
I dlatego wciąz dwuraki i flaile są nad additional hand weaponami...
Ja uważam, że 7 edycję będzie można oceniać po wyjściu wszystkich kodeksów, jak naprawią pozostałości z 6
BTW, moim zdaniem bardzo niechlujna jest ta 7 ed. Dużo błędów, niedomówień, np kodeks do Orkasów, strasznie dużo sprzeczności... (vide Armed to da TEEF)
Ja uważam, że 7 edycję będzie można oceniać po wyjściu wszystkich kodeksów, jak naprawią pozostałości z 6
BTW, moim zdaniem bardzo niechlujna jest ta 7 ed. Dużo błędów, niedomówień, np kodeks do Orkasów, strasznie dużo sprzeczności... (vide Armed to da TEEF)
Mnie się ogólnie wszystko podoba – zasady są przejrzyste i wiadomo o co chodzi. Jedyne co mi się nie podoba to te szeregi od 5 modeli już się nie zrobi z 16 krasi klocka z 3 szeregami, a szkoda.
a mnie sie to bardzo podoba, trzeba sie bardziej postarac zeby miec static CR, wiecej kombinacji, do tej pory mogles sobie stac bo miales 5-6 na wstepie :/ tylko ta bretka....TomCio pisze:Mnie się ogólnie wszystko podoba – zasady są przejrzyste i wiadomo o co chodzi. Jedyne co mi się nie podoba to te szeregi od 5 modeli już się nie zrobi z 16 krasi klocka z 3 szeregami, a szkoda.
Nieno wszystko byłoby ok, gdyby do boxa pakowali po 20 krasnali, a nie 16 .
- Mnie najbardzie wkurza to, że każdy mag ma tylko te kostki które sam wygeneruje (mimo iż jest to bardziej realne).
- Za to za rzecz bardzo fajną uważam motyw z uciekaniem prosto od wroga i to że gdy uciekający wpadnie w inny wrogi oddział ginie.
- Bardzo fajnie, że skurmisze maja obcięty ruch, bo wkurza mnie gra z elfami:P
- Motyw z bsb jest teraz rzeźnicki.
- Co do konieczności posiadania w szeregu 5 modeli jest uciążliwe, ale jakoś da się przeżyć.
- Bolące misscasty, ale z drugiej strony jest tak powinno być, że używanie magii jest niebezpieczne, a nie że chlapie się czarami na prawo i lewo.
- Wkurza mnie, że przeciwnik ma zawsze szansę zdać LD na dwóch jednykach.
- Za to za rzecz bardzo fajną uważam motyw z uciekaniem prosto od wroga i to że gdy uciekający wpadnie w inny wrogi oddział ginie.
- Bardzo fajnie, że skurmisze maja obcięty ruch, bo wkurza mnie gra z elfami:P
- Motyw z bsb jest teraz rzeźnicki.
- Co do konieczności posiadania w szeregu 5 modeli jest uciążliwe, ale jakoś da się przeżyć.
- Bolące misscasty, ale z drugiej strony jest tak powinno być, że używanie magii jest niebezpieczne, a nie że chlapie się czarami na prawo i lewo.
- Wkurza mnie, że przeciwnik ma zawsze szansę zdać LD na dwóch jednykach.
hm.. zdawanie na 2 jedynkach jest chyba najlepsze dla mnie bo zdaje na 3 kosciach wiec moze być
obcinania marszu skirmihom, to boli ale dobra zasada
poisonowanie rydwanow - uwielbiam te zasade
kosci maga - też swietna zasada bo sam magii duzo nie mam, a jak mam to slanna ktorego to nie boli
overany w tej samej turze - tego nie znosze
paniki logiczniejsze
uciekanie odziałów też
a jak to jest z tymi bsb? bo ja zasady znam tylko z gry a tego jeszcze nie znam..
pozdrawiam i prosze o pomoc w kwestii bsb
obcinania marszu skirmihom, to boli ale dobra zasada
poisonowanie rydwanow - uwielbiam te zasade
kosci maga - też swietna zasada bo sam magii duzo nie mam, a jak mam to slanna ktorego to nie boli
overany w tej samej turze - tego nie znosze
paniki logiczniejsze
uciekanie odziałów też
a jak to jest z tymi bsb? bo ja zasady znam tylko z gry a tego jeszcze nie znam..
pozdrawiam i prosze o pomoc w kwestii bsb
Aaaa i jeszcze mi się niepodoba, że jak sztandarowy armii ucieka to traci sztandar, ale co tam, jak krasi zaczynają uciekać to najczęściej są zadeptywane .
I dodatkowo bsb daje -1 do sypania się po przegranym kombacie dla VC
Nowa edycja na plus, szczególnie Overrunowanie i następne wyacanie ataków. Bardzo miła zasada dla mojej kawy.
SlanesH Kroxy w domku to niedobry pomysł IMHO... Zanim wypocisz swoje ataki, 10 kolesi szturmujących domek wypoci swoje i nie ma bata, ale każda porządna piechota co najmniej jednego Kroxa ubije. Tak więc nie jest t genialny pomysł...
SlanesH Kroxy w domku to niedobry pomysł IMHO... Zanim wypocisz swoje ataki, 10 kolesi szturmujących domek wypoci swoje i nie ma bata, ale każda porządna piechota co najmniej jednego Kroxa ubije. Tak więc nie jest t genialny pomysł...
Nowa edycja zdecydowanie bardziej mi się podoba niż poprzednia. Przede wszystkim dopracowane kwestie "geometryczne" - uciekanie, maksymalizacja modeli, zabranie proximity, obcinanie marszu, 5 modeli w szeregu (promuje piechotę). Plus oczywiście magia.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
mozesz to jakos rozwinac??!! bo nie rozumiem-drogie klocki to jest taka korzysc?? czy moze szybciej spadajaca premia za szeregi?? a moze brak lapingu ktory "wykastrował" elitarnych piechociazy...ziom nie mam pojecia co masz na mysli ale czekam niecierpliwie na argumenty bo masz szanse zmienic moj batlopoglad!!Tomash pisze:5 modeli w szeregu (promuje piechotę
Miałem raczej na myśli to, że jeszcze taniej (względnie) jest zrobić rank bonus na klocu piechoty niż na wagonie kawalerii. Pomijając oczywiście bretkę, widziałeś teraz na stole kawalerię z +3 za szeregi?
Ale masz rację, brak lappingu boli elitarną piechotę.
Ale masz rację, brak lappingu boli elitarną piechotę.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Tak ja widziałem ale +2 za szeregi przy black knightach w sylvani.(15 chlopa) A i zwykle wampiry sadze ze powszechnie jest 14z bohaterem albo 15.