7 edycja

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SlanesH
Falubaz
Posty: 1289
Lokalizacja: Warszawa KulT

7 edycja

Post autor: SlanesH »

Witam
Trochę czasu juz upłynęło od wyjścia 7 ed. i ciekawi mnie co o tym sądzicie. Mi się podobaja te zasady. Oczywiscie nie jest idealna np. insane courage to kretynstwo, moze popsuc kazda strategie, ale ogolnie zmiany sa imo na plus. Slyszalem jednak troche glosow ze 6 ed. byla fajniejsza.
Co Wy sadzicie o juz nie tak nowej edycji?
Moja galeria - klik!
Maluje za kasę - klik!

Awatar użytkownika
khain
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 179
Lokalizacja: Krakuff / Czestochowa
Kontakt:

Post autor: khain »

Insane courage dodaje tylko losowosci i elementu "heroizmu" na polu walki, w zasadzie dla mnie to tylko kolejne cos odrozniajacego WFB od szachow, niestety lub stety losowosc jest i bedzie obecna w WFB :P
a co do reszty zasad to dla mnie (gram ogrami :D) maksymalizcja modeli po obu stronach jest uber :) domki tez, wylaczenie psychologii w CC jak najbardziej na miejscu, ogolnie 7ed bardzo mi sie podoba aaaa i zapomnialbym o obcinaniu marszu dla Pojedynczych modeli i skirmishu !!! :twisted: uwielbiam to!! :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Insane courage może nawet jest odzwierciedleniem realiów, ale czasem zaburza plany, bo jak ma się wyliczone, że coś napewno złamiemy, bo na wejściu jest -10 itp., to czasem może rozczarować.

Generalnie na plus:
- łatwiejsze i przejrzystsze uciekanie (po prostej i tyle - zero kombinacji i sprzeczności)
- rozsądniejsze paniki
- ciekawe i sensowniejsze miscasty
- silniejsze czary wśród 8miu głównych szkół magii (wbrew pozorom miscasty wcale nie odpychają od magii, a silniejsze czary sprawiają, że jest ryzykowniejsza, ale bardziej przydatna - nie ma tylko tępego turlania D6 hitów czy 2D6 hitów z jakąś siłą)
- większa rola BSB
- przejrzyste rozwiązanie ustawienia Command Group
- brak proximity (zasada była sensowna, ale nie dało się tego logicznie i literalnie opisać, przez co bardziej prowadziło to do absurdów)
- sensowniejsze rozwiązanie kwestii domków
- logiczniejsze ruchy rydwanów (i zadawanie obrażeń jak rydwan ucieka)
- lepiej rozwiązana regeneracja (choć poprzednia była bardziej użyteczna w grze, to lepiej w obecnej rozwiązano ataki ogniste)
- sensowne dwuraki (+2 pieszo, +1 na koniu)
- lepsze rozwiązanie zasad hard/light cover

Na minus:
- brak zmian w tabelce na trafianie (czyli odwieczna kwestia, że bardziej liczy się brutalna siła niż finezyjna zręczność - przeciętny WS 3-4 daje w większości trafianie na 4+, a z przeciwnego bieguna: znaczna różnica w WS np. 10 do 2 powoduje trafianie na 3+ i tak. Preferowałbym pełną różnorodność: od 2+ do 6+)
- nie rozwiązano odwiecznego problemu szarż na skirmish
- dziwne strzelanie z i na górkę (spod górki można strzelać na górkę ze wszystkich szeregów, a z górki tylko z 2óch) zamiast np. dania bonusu do zasięgu jeśli jest się na górce
- łuki nie strzlają z wszystkich szeregów a mogłyby (czyli generalnie brak logiczności wśród broni strzeleckich - nie wspominając o tym, że kusza ma donośność długiego łuku)
- 5 modeli daje szereg (zamiast 4ech): więcej potrzeba piechurów brać (choć generalnie rezerwowałbym bonusy za szeregi tylko dla piechoty - byłoby sensowniej)

Tyle na razie mi się urodziło ;)

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

mnie jedynie brak tego ze nie zwiększyli ważnosci ws czyli tabelki trafień w walce wręcz. Nadal priorytet ma siła. Potem Toughnes.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

I dlatego wciąz dwuraki i flaile są nad additional hand weaponami...

Ja uważam, że 7 edycję będzie można oceniać po wyjściu wszystkich kodeksów, jak naprawią pozostałości z 6

BTW, moim zdaniem bardzo niechlujna jest ta 7 ed. Dużo błędów, niedomówień, np kodeks do Orkasów, strasznie dużo sprzeczności... (vide Armed to da TEEF)

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Mnie się ogólnie wszystko podoba – zasady są przejrzyste i wiadomo o co chodzi. Jedyne co mi się nie podoba to te szeregi od 5 modeli :roll: już się nie zrobi z 16 krasi klocka z 3 szeregami, a szkoda.
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

Awatar użytkownika
khain
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 179
Lokalizacja: Krakuff / Czestochowa
Kontakt:

Post autor: khain »

TomCio pisze:Mnie się ogólnie wszystko podoba – zasady są przejrzyste i wiadomo o co chodzi. Jedyne co mi się nie podoba to te szeregi od 5 modeli :roll: już się nie zrobi z 16 krasi klocka z 3 szeregami, a szkoda.
a mnie sie to bardzo podoba, trzeba sie bardziej postarac zeby miec static CR, wiecej kombinacji, do tej pory mogles sobie stac bo miales 5-6 na wstepie :/ tylko ta bretka....
Obrazek

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Nieno wszystko byłoby ok, gdyby do boxa pakowali po 20 krasnali, a nie 16 :? .
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

- Mnie najbardzie wkurza to, że każdy mag ma tylko te kostki które sam wygeneruje (mimo iż jest to bardziej realne).
- Za to za rzecz bardzo fajną uważam motyw z uciekaniem prosto od wroga i to że gdy uciekający wpadnie w inny wrogi oddział ginie.
- Bardzo fajnie, że skurmisze maja obcięty ruch, bo wkurza mnie gra z elfami:P
- Motyw z bsb jest teraz rzeźnicki.
- Co do konieczności posiadania w szeregu 5 modeli jest uciążliwe, ale jakoś da się przeżyć.
- Bolące misscasty, ale z drugiej strony jest tak powinno być, że używanie magii jest niebezpieczne, a nie że chlapie się czarami na prawo i lewo.
- Wkurza mnie, że przeciwnik ma zawsze szansę zdać LD na dwóch jednykach.

Awatar użytkownika
Bartas
Chuck Norris
Posty: 640

Post autor: Bartas »

hm.. zdawanie na 2 jedynkach jest chyba najlepsze dla mnie bo zdaje na 3 kosciach wiec moze być :wink:

obcinania marszu skirmihom, to boli ale dobra zasada

poisonowanie rydwanow - uwielbiam te zasade

kosci maga - też swietna zasada bo sam magii duzo nie mam, a jak mam to slanna ktorego to nie boli

overany w tej samej turze - tego nie znosze :x

paniki logiczniejsze

uciekanie odziałów też




a jak to jest z tymi bsb? bo ja zasady znam tylko z gry a tego jeszcze nie znam..

pozdrawiam i prosze o pomoc w kwestii bsb :wink:

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

BSB dodaje +1 CR jako dodatek do bonusu za zwykły sztandar. Tzn. jeśli masz w oddziale sztandar zwykły, i BSB z war bannerem, to dodajesz nie +2 (sztandar, warbanner) jak w VI ed., ale +3 (sztandar, BSB, warbanner).

Awatar użytkownika
Bartas
Chuck Norris
Posty: 640

Post autor: Bartas »

:lol: :lol: to znaczy że jestem wałkarzem niezłym bo w VI ed. byłem pewnien że też tak sie robi

widze trafne są te rangi :wink:

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Aaaa i jeszcze mi się niepodoba, że jak sztandarowy armii ucieka to traci sztandar, ale co tam, jak krasi zaczynają uciekać to najczęściej są zadeptywane :wink: .
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

I dodatkowo bsb daje -1 do sypania się po przegranym kombacie dla VC

Awatar użytkownika
SlanesH
Falubaz
Posty: 1289
Lokalizacja: Warszawa KulT

Post autor: SlanesH »

A wlasnie co do domkow to jeszcze nie mialem okazji skorzystac bo niestety ciagle nie moge trafic na turnieju takiego stolu. Ale zasady te mi sie podobaja :) Kroxy w domku :D:D:D
Moja galeria - klik!
Maluje za kasę - klik!

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Nowa edycja na plus, szczególnie Overrunowanie i następne wyacanie ataków. Bardzo miła zasada dla mojej kawy.

SlanesH Kroxy w domku to niedobry pomysł IMHO... Zanim wypocisz swoje ataki, 10 kolesi szturmujących domek wypoci swoje i nie ma bata, ale każda porządna piechota co najmniej jednego Kroxa ubije. Tak więc nie jest t genialny pomysł...

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Nowa edycja zdecydowanie bardziej mi się podoba niż poprzednia. Przede wszystkim dopracowane kwestie "geometryczne" - uciekanie, maksymalizacja modeli, zabranie proximity, obcinanie marszu, 5 modeli w szeregu (promuje piechotę). Plus oczywiście magia.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

WOJTASU
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 117

Post autor: WOJTASU »

Tomash pisze:5 modeli w szeregu (promuje piechotę
mozesz to jakos rozwinac??!! bo nie rozumiem-drogie klocki to jest taka korzysc?? czy moze szybciej spadajaca premia za szeregi?? a moze brak lapingu ktory "wykastrował" elitarnych piechociazy...ziom nie mam pojecia co masz na mysli ale czekam niecierpliwie na argumenty bo masz szanse zmienic moj batlopoglad!! :wink: :lol:

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Miałem raczej na myśli to, że jeszcze taniej (względnie) jest zrobić rank bonus na klocu piechoty niż na wagonie kawalerii. Pomijając oczywiście bretkę, widziałeś teraz na stole kawalerię z +3 za szeregi? ;)

Ale masz rację, brak lappingu boli elitarną piechotę.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Tak ja widziałem ale +2 za szeregi przy black knightach w sylvani.(15 chlopa) A i zwykle wampiry sadze ze powszechnie jest 14z bohaterem albo 15.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

ODPOWIEDZ