Pytania krótkobrodego - stary temat
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Równe dobrze można powiedzieć: Muszą gonić bo nienawidzą wroga, ale nie mogą tego zrobić bo im na to zdrowy rozsądek nie pozwala(zasada duma artylerzysty).
Moim zdaniem można się jedynie spierać nad tym która zasada jest "mocniejsza".
tj.
1 Podejście typowo nazwijmy to "prawnicze":
Czy zasada z armybooka jest ważniejsza niż zasada z rulebooka
2podejście czysto flufowe:
czy krasnal byłby bardziej skłonny gonić znienawidzonego wroga, czy też kierowałby się zdrowym rozsądkiem, złożonymi przysięgami (dumą artylerzysty)
Można jeszcze się spierać co miał ktoś na myśli wymyślając zasadę Duma artylerzysty i czy w ogóle brał pod uwagę nienawiść załogantów...
Osobiście przyjąłem do wiadomości to uściślenie choć się z nimi nie do końca zgadzam... (chyba że zasady z armybooka mają taką samą "moc" jak te z rulebooka... wtedy to nie miałbym żadnych wątpliwości co do jego słuszności, nawet gdyby było uchwalone rzutem kostki przy łyku Bugmana)
I niech Moc będzie z wami
Moim zdaniem można się jedynie spierać nad tym która zasada jest "mocniejsza".
tj.
1 Podejście typowo nazwijmy to "prawnicze":
Czy zasada z armybooka jest ważniejsza niż zasada z rulebooka
2podejście czysto flufowe:
czy krasnal byłby bardziej skłonny gonić znienawidzonego wroga, czy też kierowałby się zdrowym rozsądkiem, złożonymi przysięgami (dumą artylerzysty)
Można jeszcze się spierać co miał ktoś na myśli wymyślając zasadę Duma artylerzysty i czy w ogóle brał pod uwagę nienawiść załogantów...
Osobiście przyjąłem do wiadomości to uściślenie choć się z nimi nie do końca zgadzam... (chyba że zasady z armybooka mają taką samą "moc" jak te z rulebooka... wtedy to nie miałbym żadnych wątpliwości co do jego słuszności, nawet gdyby było uchwalone rzutem kostki przy łyku Bugmana)
I niech Moc będzie z wami
mie sie to też średnio podoba, ja tylko chciałem powiedzieć że zasady nie są sprzeczne - tak się je pisze po prostu - ogólna zasada jest a od niej wyjątki, uściślenia i uszczegółowienia. Nie da rady napisać tak zasad by przewidzieć każdy wyjątek - trzeba po prostu używać każdej zasady - wygrywasz nie gonisz, ale - ocho - mam hejta więc gonie - tyle, tu IMO nie ma sprzeczności zasad.
Można tworzyć takie zasady, które nie będą wymagać wyjątków. Dla przykładu podam uściślenie GW dotyczące odporności na ogniste ataki. Dla mnie było ono bzdurą, bo co innego atak oparty tylko na ogniu (jak zionięcie, czy kula ognista), a co innego kawałek żelastwa który dodatkowo plonie. Jednak akceptuję tę zasadę by nie tworzyć wyjątków od niej. Tu mamy jednak inną zasadę, można powiedzieć nadrzędną, która pozwala zignorować gonienie.
Dark elfy nie mają takiej zasady, wiec ich obsługanci muszą gonić przeciwnika, krasnoludzka nie musi. To uściślenie powinno być zmienione. Jednak zdaje się jest to tylko moje pobożne życzenie, i raczej sie nie spełni, więc nie pozostaje nam nic innego jak grać w erze mroku i głupoty.
Dark elfy nie mają takiej zasady, wiec ich obsługanci muszą gonić przeciwnika, krasnoludzka nie musi. To uściślenie powinno być zmienione. Jednak zdaje się jest to tylko moje pobożne życzenie, i raczej sie nie spełni, więc nie pozostaje nam nic innego jak grać w erze mroku i głupoty.
da ktos linka do tej erraty? moze za jakis czas pomysla ze jednak po to jest zasada dumy artylezyszty zeby nie gonic wroga..
chetnie kupie katapulte dwarficką z 6 albo i jeszcze starszej edycji w rozsądnej cenie
- rambo_muminek
- Wałkarz
- Posty: 62
- Lokalizacja: Szczecin
Cześć wszystkim! Mam na imię Muminek i jestem dwarfoholikiem!
No! Skoro część oficjalna mamy za sobą to chciałbym zapytać ile siły ma dragon slayer z R. o. Might przeciwko Steam Tankowi? 12 (czy raczej 10 bo chyba tyle wynosi maks) czy może 8?
Drugie pytanie dotyczy takiej sytuacji. Moje kowadło stoi za wzniesieniem (samo wzniesienie nie jest traktowane jako teren trudny tylko jako normalny), przeciwnik strzela do mojej jednostki znajdującej się u stup tego wzgórza, kula odbija się tak, iż leci nad całym wzgórzem i przelatuje nad kowadłem i jego obsługą. Czy Runelord i ochrona, jeżeli zostaną zahaczeni torem odbicia kuli, oberwą (mimo że na górce nie stoją tylko za nią i kula musiałaby się wspiąć na górę a potem magicznie obniżyć poziom lotu)?
No! Skoro część oficjalna mamy za sobą to chciałbym zapytać ile siły ma dragon slayer z R. o. Might przeciwko Steam Tankowi? 12 (czy raczej 10 bo chyba tyle wynosi maks) czy może 8?
Drugie pytanie dotyczy takiej sytuacji. Moje kowadło stoi za wzniesieniem (samo wzniesienie nie jest traktowane jako teren trudny tylko jako normalny), przeciwnik strzela do mojej jednostki znajdującej się u stup tego wzgórza, kula odbija się tak, iż leci nad całym wzgórzem i przelatuje nad kowadłem i jego obsługą. Czy Runelord i ochrona, jeżeli zostaną zahaczeni torem odbicia kuli, oberwą (mimo że na górce nie stoją tylko za nią i kula musiałaby się wspiąć na górę a potem magicznie obniżyć poziom lotu)?
odp 10 ale
czy jest różnica między siłą 12 a siłą 10? i tak rzucasz na 2+ i ściągasz całego sava. Możesz sobie nawet wyobrazić że masz 148 siły, to nic nie zmienia - myślę że 10 S spokojnie wystarczy
Wg polskich zasad turniejowych kula może spokojnie po zwykłej górze się toczyć, wtaczać i staczać, natomiast po stepped hillu nie - dlatego tak mało jest ich na stołach
czy jest różnica między siłą 12 a siłą 10? i tak rzucasz na 2+ i ściągasz całego sava. Możesz sobie nawet wyobrazić że masz 148 siły, to nic nie zmienia - myślę że 10 S spokojnie wystarczy
Wg polskich zasad turniejowych kula może spokojnie po zwykłej górze się toczyć, wtaczać i staczać, natomiast po stepped hillu nie - dlatego tak mało jest ich na stołach
- rambo_muminek
- Wałkarz
- Posty: 62
- Lokalizacja: Szczecin
Rozumiem, że jak walnę runkę przy 2 hand weaponach to nie będę miał jednego dodatkowego ataku? A to że 10 siły wystarcza to wiem. Tylko tak się zastanawiałem czy można mieć więcej.
czytam i wyszło mi z waszych wypowiedzi, że jak dam slayerowi runiczną broń, to nie mogę już używać dwóch broni ręcznych. Jest to gdzieś zapisane? Ja jedynie doszukałem się zapisu, że muszę używać broni runicznej jeśli ją posiadam, a nie ma w tym zapisie słówka "tylko", więc teoretycznie można mu dać drugą broń zwykłą. Jak jest praktycznie, to wiem, każdy używa tylko broni runicznej, ale czy są zasady zabraniające bohaterom łączyć broń runiczna i zwykłą?
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
niestety, jeśli damy slayerowi runiczną broń to traci on zwykłą broń, którą w tym wypadku są slayer axes pozwalajace wybierac GW lub 2xhand weapon. Jest to opisane w podręczniku, ale pozostawiłem go w innym mieście więc niech ktoś inny zarzuci cytacik. W każdym razie zapis ten jest przy opisie działania run.
macie rację tylko że szkoda że slayer axes to jest umiejętność mogli o tym w GW pomyśleć
Karkonoska Frakcja Fantastyki http://www.kffjelenia.fora.pl
http://www.coolminiornot.com/artist/grahnar
http://www.coolminiornot.com/artist/grahnar