Pytania krótkobrodego - stary temat

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

Zablokowany
Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

wiesz jaka jest różnica miedzy nie móc, a musieć :wink:
w tym przypadku jest jak jest chyba ze cos się pozmieniało w zasadach głównych

stoją ile wlezie i jak wygraja maja stac przy maszynie, ale jak wygraja z fastem goblinskim to musza gonic
King of the Slayers, and the Slayer of Kings

Dźwiedź
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Dźwiedź »

Równe dobrze można powiedzieć: Muszą gonić bo nienawidzą wroga, ale nie mogą tego zrobić bo im na to zdrowy rozsądek nie pozwala(zasada duma artylerzysty).

Moim zdaniem można się jedynie spierać nad tym która zasada jest "mocniejsza".
tj.

1 Podejście typowo nazwijmy to "prawnicze":
Czy zasada z armybooka jest ważniejsza niż zasada z rulebooka

2podejście czysto flufowe:
czy krasnal byłby bardziej skłonny gonić znienawidzonego wroga, czy też kierowałby się zdrowym rozsądkiem, złożonymi przysięgami (dumą artylerzysty)

Można jeszcze się spierać co miał ktoś na myśli wymyślając zasadę Duma artylerzysty i czy w ogóle brał pod uwagę nienawiść załogantów...


Osobiście przyjąłem do wiadomości to uściślenie choć się z nimi nie do końca zgadzam... (chyba że zasady z armybooka mają taką samą "moc" jak te z rulebooka... wtedy to nie miałbym żadnych wątpliwości co do jego słuszności, nawet gdyby było uchwalone rzutem kostki przy łyku Bugmana)

I niech Moc będzie z wami :lol2:

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

mie sie to też średnio podoba, ja tylko chciałem powiedzieć że zasady nie są sprzeczne - tak się je pisze po prostu - ogólna zasada jest a od niej wyjątki, uściślenia i uszczegółowienia. Nie da rady napisać tak zasad by przewidzieć każdy wyjątek - trzeba po prostu używać każdej zasady - wygrywasz nie gonisz, ale - ocho - mam hejta więc gonie - tyle, tu IMO nie ma sprzeczności zasad.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Można tworzyć takie zasady, które nie będą wymagać wyjątków. Dla przykładu podam uściślenie GW dotyczące odporności na ogniste ataki. Dla mnie było ono bzdurą, bo co innego atak oparty tylko na ogniu (jak zionięcie, czy kula ognista), a co innego kawałek żelastwa który dodatkowo plonie. Jednak akceptuję tę zasadę by nie tworzyć wyjątków od niej. Tu mamy jednak inną zasadę, można powiedzieć nadrzędną, która pozwala zignorować gonienie.
Dark elfy nie mają takiej zasady, wiec ich obsługanci muszą gonić przeciwnika, krasnoludzka nie musi. To uściślenie powinno być zmienione. Jednak zdaje się jest to tylko moje pobożne życzenie, i raczej sie nie spełni, więc nie pozostaje nam nic innego jak grać w erze mroku i głupoty.

Awatar użytkownika
pakerson
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 109
Lokalizacja: Twierdza Alkarin Leszno

Post autor: pakerson »

da ktos linka do tej erraty? moze za jakis czas pomysla ze jednak po to jest zasada dumy artylezyszty zeby nie gonic wroga..
chetnie kupie katapulte dwarficką :) z 6 albo i jeszcze starszej edycji w rozsądnej cenie :)

Awatar użytkownika
OstryTM
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 111

Post autor: OstryTM »

temat wałkowany

w armybook jest napisane że obsułga nie może WYBRAĆ by gonić "can not choose" a jak masz hate to wyboru nie masz tylko musisz gonić

koniec :roll: :wink:

Awatar użytkownika
rambo_muminek
Wałkarz
Posty: 62
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: rambo_muminek »

Cześć wszystkim! Mam na imię Muminek i jestem dwarfoholikiem!

No! Skoro część oficjalna mamy za sobą to chciałbym zapytać ile siły ma dragon slayer z R. o. Might przeciwko Steam Tankowi? 12 (czy raczej 10 bo chyba tyle wynosi maks) czy może 8?

Drugie pytanie dotyczy takiej sytuacji. Moje kowadło stoi za wzniesieniem (samo wzniesienie nie jest traktowane jako teren trudny tylko jako normalny), przeciwnik strzela do mojej jednostki znajdującej się u stup tego wzgórza, kula odbija się tak, iż leci nad całym wzgórzem i przelatuje nad kowadłem i jego obsługą. Czy Runelord i ochrona, jeżeli zostaną zahaczeni torem odbicia kuli, oberwą (mimo że na górce nie stoją tylko za nią i kula musiałaby się wspiąć na górę a potem magicznie obniżyć poziom lotu)?

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

odp 10 ale
czy jest różnica między siłą 12 a siłą 10? i tak rzucasz na 2+ i ściągasz całego sava. Możesz sobie nawet wyobrazić że masz 148 siły, to nic nie zmienia - myślę że 10 S spokojnie wystarczy :P

Wg polskich zasad turniejowych kula może spokojnie po zwykłej górze się toczyć, wtaczać i staczać, natomiast po stepped hillu nie - dlatego tak mało jest ich na stołach :D

Awatar użytkownika
Arqueek
Chuck Norris
Posty: 380

Post autor: Arqueek »

odp 10 ale
Dlaczego 10? Przeciez zasada slayer axes znika gdy ma sie runiczna bron. Nie jest tak? ;)

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

ale można Kraga nakuć, spoko, da rade 10 wyciągnąć spokojnie :D

Awatar użytkownika
Arqueek
Chuck Norris
Posty: 380

Post autor: Arqueek »

Fakt, zapomnialem o tej runce :D

Awatar użytkownika
rambo_muminek
Wałkarz
Posty: 62
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: rambo_muminek »

Rozumiem, że jak walnę runkę przy 2 hand weaponach to nie będę miał jednego dodatkowego ataku? A to że 10 siły wystarcza to wiem. Tylko tak się zastanawiałem czy można mieć więcej.

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

wystarczy i 9 z mighta i cleavinga
King of the Slayers, and the Slayer of Kings

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

ma 10 nawet bez Kraga ... liczone to jest tak : Siła podbija mu się do 6 bo T czołgu to 6 i mnozona jest z mighta x 2 = 12 ale max sila to 10 wiec 10 :P bylo w faqu o tym

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

to dobrze że było w faqu bo w podr napisali że najpierw się dodaje mod z broni a potem się podnosi S do T wroga...

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

bo najpierw modyfikator z broni a potem slayer skill
a majt podbija bazową siłę zawsze plus ponus z cleavinga
King of the Slayers, and the Slayer of Kings

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

czytam i wyszło mi z waszych wypowiedzi, że jak dam slayerowi runiczną broń, to nie mogę już używać dwóch broni ręcznych. Jest to gdzieś zapisane? Ja jedynie doszukałem się zapisu, że muszę używać broni runicznej jeśli ją posiadam, a nie ma w tym zapisie słówka "tylko", więc teoretycznie można mu dać drugą broń zwykłą. Jak jest praktycznie, to wiem, każdy używa tylko broni runicznej, ale czy są zasady zabraniające bohaterom łączyć broń runiczna i zwykłą?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

niestety, jeśli damy slayerowi runiczną broń to traci on zwykłą broń, którą w tym wypadku są slayer axes pozwalajace wybierac GW lub 2xhand weapon. Jest to opisane w podręczniku, ale pozostawiłem go w innym mieście więc niech ktoś inny zarzuci cytacik. W każdym razie zapis ten jest przy opisie działania run.
Obrazek

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Faktycznie. jest zapis, że postać, jeżeli ma magiczną broń, to nie może używać zwykłej.

Awatar użytkownika
grahnar
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Karkonoska Frakcja Fantastyki - Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: grahnar »

macie rację tylko że szkoda że slayer axes to jest umiejętność :) mogli o tym w GW pomyśleć

Zablokowany