Pytania co do Vc

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

ile w koncu corpse cart zajmuje modeli w oddziale? Jest to jakos ustalone?
Niby zajmuje 2x4 ale chcem o tym wiedziec

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Jeden na szerokosc i cztery albo piec na dlogosc Ja juz se zrobilem specjalna podstawke pod oddzial kosciakow i Carta :wink:

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

no widzisz. Sam mówisz że 4 albo 5 na długosć Ja chcem wiedzieć ile jest dokladnie ustalone. A moze mam obliczyc powierzchnie?

10x5 cm = 50 cm2 - corpse cart

2cmx2cm = 4 cm2 - szkielet

50 / 4 = 12,5

czyli uwazam ze nalezy przyjmowac gdzies 12 modeli

Piotrax
Kradziej
Posty: 987
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Piotrax »

Dokładnie zmierzyłem i CC ma 4,7cmx10cm wiec jest 47/4 czyli 11,75. Tak czy siak 12 :P

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Na szerokosc z tego co slyszalem jest liczony jako jeden tzn muszisz miec zad z Corps Carta i czterech np. kosciakow A jesli chodzi o dlugosc to jest liczony tyle ile zajmuje modeli a dopiero tego nie jestem pewien bo moj Corps Cart lezy w sklepie w ktorym gram wiec nie bylo go pod reka zeby spr :wink:

Robbb
Plewa
Posty: 9

Post autor: Robbb »

Mam parę pytań co Do Książki Wampirów
po pierwsze są tam przedmioty zaklęte i przy nie których pisze
(zaklęty czar poziom mocy 3) ale na ile + mam go rzucić i ile kości mam użyć nie pisze.
2 Jak działa Kostur potępienia , w książce pisze ze każdy sprzymierzony model w promieniu 12" który walczy wręcz może wykonać dodatkowy pojedynczy atak ,tylko kiedy w fazie magi od tak sobie czy w walce wręcz i w jakiej Kolejności ?
3 Tego już w ogóle nie mogę rozgryźć Berło De Noirota Każde udane rzucenie przez właściciela Berła czaru podniesie z martwych przywołuje k3+9 modeli zombie słowo słowo z polskiego podręcznika
4 Czarny topór Krella
Wielka Broń. Czarny topór zadaje K3 ran (model traci K3 punkty żywotności ) Dowolny model Zraniony Czarnym Toporem, o ile pozostaje przy życiu, musi na początku kolejnej tury własnej zdać test wytrzymałości w przeciwnym wypadku traci kolejny punkt również słowo słowo przepisane z podręcznika i co to jest test wytrzymałości ?
5 Czarny powóz jeżeli rzucam kościami z puli + wampirów w odległości do 6" i mam np 4 kości z czego na 1 mam 6 na reszcie powiedzmy 3,4,5
to tą jedną kość przejmuje powóz a czy te 3 kości pozostałe mogę następnie użyć do czarowania ? i w jaki sposób to się kumuluje jak trafie w tej turze jedną 6 w następnej znowu jedną to efekt będę miał podwójny tzn będę miał + 1 do trafień i załoga powozu będzie pałała nienawiścią

cyryllo
Mudżahedin
Posty: 253
Lokalizacja: Klub KULT

Post autor: cyryllo »

po pierwsze: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=13034

po drugie: wszystkie Twoje pytania opierają się o nieznajomość zasad zamieszczonych w rulebooku

po trzecie: jest napisane

a teraz jak już Cię zrugałem...

"poziom mocy 3" oznacza że przeciwnik aby rozproszyć ten czar musi rzucić 3 lub więcej... Ty po prostu deklarujesz użycie przedmiotu

"kostur potępienia" (matko jak ja nie znoszę polskiego nazewnictwa)- jest to również rzecz z "poziomem mocy", działa w turze magii

"berło de noirta" właściwości tego przedmiotu ułatwiają wskrzeszanie zombiech z czaru nr 1 listy magii Wampirów, ale tylko właściciel ma takie ułatwienie

"czarny topór Krella" test wytrzymałości- na jednej kości 6 ściennej (k6, w angielskich podręcznikach spotkasz określenie d6) ma wypaść tyle lub mniej niż wynosi wartość wytrzymałości (wynik 6 zawsze oblewa)

"czarny powóz" jeśli w pierwszej turze zassiesz jedną kość, a w drugiej kolejną, to masz dwie dodatkowe zdolności. kości na których nie wypadnie 6 mogą być użyte w dalszej części tury magii

pozdrawiam

Uprzedziłeś mnie dzięki :)
Co do "jest napisane" - poprawną formą jest także "pisze" jednak "jest napisane" wygląda ładniej ;)

Temat przenoszę.

Robbb
Plewa
Posty: 9

Post autor: Robbb »

Wielkie dzięki a co do zasad to czytałem całe skrócone tylko nie sposób jest zapamiętać wszystkie szczegóły

Awatar użytkownika
Myter
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Galaktyka Siusiacz, Planeta Burgundowy Kutacz

Post autor: Myter »

Jeśli wsadze Vampira do Blood Knightów to czy on i jego nightmare też dostaja frenzy +1 atak?

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Nie

Robbb
Plewa
Posty: 9

Post autor: Robbb »

Ja mam jeszcze pytanko o Hełm przykazania :P chodzi mi o to czy ta jednostka ma cały czas WS wampira który to posiada czy tylko w jednej fazie a po tej fazie mogę wybrać inną następną czy np jednostka cały czas używa tego hełmu i jak powiedzmy zginie to mogę wybrać następną ??

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Co faze walki mozesz wybrac jednostke i dac jej swojego WS ale pamietaj ze Vampir sam nie moze wtedy walczyc

Robbb
Plewa
Posty: 9

Post autor: Robbb »

Jeszcze pytanko o czar danse Macabre Vanhela o ile dobrze zrozumiałem to jeżeli zaszarżuje jakąś jednostką to będzie uderzać jako pierwsza i przerzucić rzuty na trafienie ?

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

Nie.
Ten czar ma dwa efekty, z których wybierasz jeden w chwili kiedy go rzucasz.
1) Dodatkowy ruch oddziału.
2) ASF i przerzuty hita.

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Nie .
Ten czar ma dwie opcje czyli mozna go uzyc na dwa sposoby pierwszym jest to ze jezeli twoj oddzial nie walczy to mozesz go ruszyc o 8" ten ruch moze byc wykozystany na szarze ale przeciwnik moze na nie zareagowac w zwykly sposob
droga opcja jest to ze jezeli twoj oddzial juz walczy to uzyskuje zasade "zawsze atakuje pierwszy" i mozliwosc przezutow na trafienie

Awatar użytkownika
Myter
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Galaktyka Siusiacz, Planeta Burgundowy Kutacz

Post autor: Myter »

Mam pytanie ( jak zawsze zresztą) jeżeli dam Vampirowi latanie w vampiric powers, to czy moge nim zakończyć ruch latania w np. lesie ? wiem ze np. fell baty tak nie mogą, ale może vampira jako pojedynczego modelu to nie dotyczy?

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Nie mozesz bo to nie zasada Fell Batow lecz wszystkich flayerow

Awatar użytkownika
Vakar
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Vakar »

Główny rulebook mówi, ze nie można wlatywać do lasu, wiec odpowiedz brzmi nie. Gdyby było inaczej byłoby to zaznaczone w opisie mocy.
(swoja drogą, wystarczy już przegięć w tej armii, nie wymyślajmy nowych ;) )
-> Niech ktoś w końcu zacznie kopać wampirze tyłki, bo mam dosyć słuchania docinek o graniu przegiętą armią tylko dlatego, ze GW zwaliło army booka i wydało go bez z balansowania :/

Marcinnn
Warzywo
Posty: 14

Post autor: Marcinnn »

Witam!
Na jakiej Varghulf znajduje się podstawce? 50x50 czy 40x40.
Z góry dziękuje.

cyryllo
Mudżahedin
Posty: 253
Lokalizacja: Klub KULT

Post autor: cyryllo »

50x50

Zablokowany