"Pułapka Niedźwiedzia IV"
Format 2250, 3 bitwy
Miejsce:
Świetlica Zespołu Szkół Elektronicznych i Samochodowych, ul. Staszica 2, Zielona Góra
Plan dojścia z dworca PKP:
![Obrazek](http://www.level.org.pl/images/mapka-elektron.jpg)
Czas: 17 stycznia 2009 (sobota)
Plan turnieju:
9.00 Zapisy i takie tam
9.30 Start
Po 2,5 godz. a bitwę musi starczyć, tak żebyśmy do 20 turniej skończyli
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Informacje ogólne:
- Turniej klasy - Lokal
- Wstęp na turniej kosztuje 10 zł
- Turniej został zgłoszony do ligi
- Można proksować, ale tylko innymi figurkami o podobnej roli (w razie wątpliwości proszę pytać przy zgłoszeniu) W szczególnych przypadkach
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Rozpiski jako załącznik do maila nadsyłać na adres: misiotek@o2.pl do dnia 16 stycznia
- Pełniący obowiązki sędziego: tradycyjnie Mateusz Kurowski
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Obowiązuje Balancing Patch oraz Format Restricted
http://strony.aster.pl/barbaros/balancing_patch.pdf
Regulamin:
× Armie limited
× Obowiązują wszystkie wydane księgi armii
× Obowiązują wszystkie FAQi i erraty Games Workshop
× Obowiązują polskie uściślenia sędziowskie [ur]http://strony.aster.pl/barbaros/uscpl.pdf[/url] chyba, że poniżej wskazano odmiennie
× Nie wolno używać bohaterów specjalnych z końca podręcznika
× Nie wolno używać bohaterów specjalnych z wewnątrz listy armii (armybook O&G, Imperium i następne...)
× Nie wolno używać alternatywnych armii z końca podręcznika
× Wolno używać Regiments of Renown za wyjątkiem tych, które będąc pojedynczym modelem zajmują jednocześnie slot bohatera
× Wolno używać jednostek Dogs of War jako wyboru rzadkiego we wszystkich armiach z VII edycji (armybook Dwarfs, O&G, Empire i następne...) oraz w tych, które mają taką wyraźną adnotacje (także u Chaos Dwarfów)
× Dogs of War jak samodzielna armia dozwolone
× Dozwolone są nieoficjalne przedmioty do armii Dogs of War
× Działa Dogs of War mogą brać tylko armie Dogs of War
× Wolno używać jednostek Kislevu zgodnie z zasadami w Chronicles 2004. Wolno także używać Kislevu jako samodzielnej armii.
× Chaos Dwarfs Ravening Hordes dozwolone
× Kawaleria Rhinoxów dozwolona
× Do wszystkich oddziałów spoza AB należy posiadać zasady! Nieposiadanie zasad może skutkować rozstrzygnięciem wszelkich wątpliwości na niekorzyść właściciela, a w skrajnych przypadkach może zostać ukarane karniakami.
Zasady turnieju:
- Gramy 3 bitwy; opisy scenriuszy poniżej
- Gramy na jawne rozpiski
- Stoły 72”x48”
- Jeden rzut - strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygrał rzut rozstawia pierwszą jednostkę.
-Zasadą specjalną turnieju jest "Pułapka Niedźwiedzia". Jeśli komuś uda się wykonać pułapkę woła sędziego, który przyznaje mu wtedy +300 małych punktów.
Dla tych co nie wiedzą czym jest pułapka niedźwiedzia. Jest to manewr wymyślony dla krasnoludów przez Gava Thorpe. Manewr polega na przyjęciu odziałem szarży przeciwnika. W następnej turze dwa inne oddziały szarżują na wyeksponowane flanki wroga. Aby otrzymać punkty należy wykonać dokładnie taki manewr. Przeciwnik musi zaszarżować na nasz centralnie wystawiony oddział a w następnej turze oddziały ustawione po bokach, posiadające możliwość otrzymywania bonusu za ranki (czyli fasty, monstery itp. odpadają) muszą zaszarżować na ten w środku. Pułapki niedźwiedzia nie można wykonać zasadą kontrszarży detachmentów - to nie jest pułapka!!
Proste!
Progi:
0-250=10:10
251-500=11:9
501-750=12:8
751-1000=13:7
1001-1250=14:6
1251-1500=15:5
1501-1750=16:4
1751-2000=17:3
2001-2250=18:2
2251-2500=19:1
2501+=20:0
Punkty do zdobycia:
60 z bitew.
14 z oceny armii
1 za zgłoszenie wraz z rozpiską w terminie
Razem do zdobycia 15 dodatkowych punktów.
Ocena przygotowania armii do turnieju
-Ogólny wygląd armii 0-6, Wedle uznania sędziego.
-Traye 0-3 Wymagane pod każdy odział z wyjątkiem fastów i skirmishy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Brak takowych 0
Pudełko po CD pod jednym oddziałem 1
Prawie cała armia na trayach 2
Każdy wymagany odział na trayu 3
-WYSIWYG 0-3
Na oddziałach: 1 za drobne uchybienia, 2 za kompletny WYSIWYG
Na bohaterach 1
Rozpiska 0-2
Brak, 0 i gratis rozstrzyganie na niekorzyść
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Czytelny wydruk, 1
Czytelny wydruk z miejscem na wpisanie czarów, przedmiotów jednokrotnego użycia itd., 2
Scenariusze
1. Być jak...
Każdy gracz może wybrać jeden z 3 efektów raz w trakcie bitwy:
a) Być jak 40k: 1 unit dostaje hard cover i/lub 5+ warda na strzelanie, które cover olewa (bez BS), nie może w kolejnej turze szarżować.
b) Być jak LotR (trzeba zadeklarować na początku tury swojej lub przeciwnika): 1 unit dostaje stand fast, czyli stubborn i odporność na psychologię do końca tej tury.
c) Być jak Konfrontacja: dzięki czytaniu francuskiego forum gracz może przerzucić jakąkolwiek 1 kość, nawet wczesniej przerzucaną. Taki przerzut może zanegować miscasta, albo spowodować IF.
2. Zamiana armii
Gracze na daną bitwę zamieniają się armiami.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
3. Pitched battle
Zapraszamy!