Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Jasiuuu pisze:Aro daj se siana ok?
Jasiuuu totalnie nie rozumiem Twojego zdenerwowania.
Edit Pogadali na gg :)

Co do przykładu na R - Scimi mnie ubiegł ale zobaczymy co jeszcze Zafael napisze. Peace
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Nie poczaruję zbytnio na takie zasady, więc nie opłaca mi się brać magów. I tutaj właśnie jest to ingerowanie w rozpiski i zabijanie jakiejś inwencji.
Twoja inwencja zaczyna się od 15 kostek powera w górę?

Fajnie, jak pojawiło się restricted, to część narzekała, że 12 PD to żadne ścięcie magii, bo tyle akurat wyciąga lord +3 małych magów. Teraz się okazuje, że 12 PD to takie ścięcie magii, które sprawia, ze nie opłaca się na niej grać.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Jankiel nie chcę pisać za inne osoby ale może chodzi o to, że boundy i inne dodatki wg R zabierają kostki (zmniejszają podstawowe 12)
Tu jest IMO problem.
Obrazek

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Racja - bez porno magii, magia jest bez sensu ;-) No offence, ale tak to brzmi.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
SoCiu
Wodzirej
Posty: 733
Lokalizacja: Rebelia - Łomianki

Post autor: SoCiu »

Już prawie 70 stron użalania się i mędzenia ciężko się to czyta.

12 kości jest to naprawdę wystarczające,trzeba teraz jednak myśleć co i kiedy się rzuca, nie pizgać piorunami w co się tylko da. Widać lata używania 15+PD spowodowały zwarzywienie umysłowe u co poniektórych :shock: .

Awatar użytkownika
Kubunio
Wałkarz
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kubunio »

czytam toto i czytam od kilku miesięcy i cisną mi się na usta 2 słowa: o qwa!!!
jako skromny zielonoskóry nie będę się wymądrzał - widzę tu dziesiątki ekspertów grających tak lipnymi armiami jak VC DoC DE HE - ale nie kumam już o co chodzi.
to jakaś masakra jest!!
utwierdziłem się natomiast w przekonaniu, że najlepszym AB w VII ed. jest book zielonych (takie było też moje odczucie kiedy się pojawił). szkoda, że później ktoś postanowił zepsuć tę grę.
a będzie jeszcze fajniej jak wyjdą kolejne wymaksowane booki - będzie jazda jak ktoś w 2-3 tury zapluje 2k przeciwnika.
Kończąc mój offtop mam prośbę - niech LS podejmie jakieś ostateczne decyzje, bo jak tak dalej pójdzie to się okaże, że tylko zasady napisane przez ujaranych gości z GW mają jakikolwiek sens (i pewnie tak powinno być).
Przepraszam, że przerwałem dyskusję kto kogo pierwszy ma napierdalać (skoro wszyscy mają ASF), ale to jest żenada. A jeszcze 2-3 tygodnie temu dyskusja dotyczyła tego, czy zmienić zielonym animozję (o modyfikacji czarnuchów nie wspomnę) co i tak gówno by dało, a teraz właściciele najbardziej wypasionych armii kłócą się o kolejność ataków przy 2 x ASF i cięciu magii z 16 do 12 kości.
koniec.

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Kubunio pisze:czytam toto i czytam od kilku miesięcy i cisną mi się na usta 2 słowa: o qwa!!!
Właśnie dorzuciłeś do tej dyskusji swój wkład, tak samo merytoryczny jak jęki na które narzekasz.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Kubunio zgadzam się w zupełności. O&G razem z dwarfami to najlepsze booki tej edycji. Potem wszystko się rypło.

12 PD to tak w sam raz. Co prawda wszystkie warpstone tokeny mogę sobie wsadzić ale nie narzekam jakoś strasznie. Jedynie chciałbym zaapelować do LS o rozsądne potraktowanie warpstone charma. Bo to lekki kretynizm, żeby posiadanie go na magu zabierało mi zawsze kostkę. Niech sobie zabiera, ale gdy go użyje w fazie magii, a nie tak z marszu sam fakt posiadania. Ja rozumiem, że 1 przerzut na grę za 25pkt to przegięty item...
Dodatkowo zwracam uwagę, że BP zrobił z darkenhoffa najgorszą szmatę. Oddajcie VC te bloodliny i wratha bsb. Niech tylko sypiąc się nie przysługują ŻADNE savy i będzie loozik.
Powiedział bym też, że metoda jeśli bohater A weźmie przedmiot B i będzie wtorek to zajmie dodatkowego slota hero, nie za bardzo mi odpowiada. Więcej kreatywności moi mili!

To mówiłem ja. Jarząbek.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Jerzyn
Zły Dotyk
Posty: 1072
Lokalizacja: Barcelona, Moria Śmoria
Kontakt:

Post autor: Jerzyn »

dwarfy sa podrecznikiem 6ed. :P
RaptorJesus jest fajny, ale trochę za duży.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Właśnie dlatego są dobre :)

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Jankiel pisze:
Nie poczaruję zbytnio na takie zasady, więc nie opłaca mi się brać magów. I tutaj właśnie jest to ingerowanie w rozpiski i zabijanie jakiejś inwencji.
Twoja inwencja zaczyna się od 15 kostek powera w górę?

Fajnie, jak pojawiło się restricted, to część narzekała, że 12 PD to żadne ścięcie magii, bo tyle akurat wyciąga lord +3 małych magów. Teraz się okazuje, że 12 PD to takie ścięcie magii, które sprawia, ze nie opłaca się na niej grać.
Według zmian poczynionych w "R" branie w DE 4+2 lv maga wiąże sie z niewykorzystaniem wszystkich kostek - potencjału tych magów
A przecież to tak przegięty typ rozpiski, dlatego dobrze że został okrojony :roll:

System liczenia kostek moim zdaniem jest na dzisiejszy dzień słaby i można by poszukać alternatywy.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

No właśnie mi chodziło o to, że wystawiając standardowe Duży + mały mag w armii DE nie korzystam z nich w pełni z racji tego, że nie użyję kości dorobionych (a jeszcze wliczają się do puli te które używam do rzucenia czaru dorabiającego je - SIC). Natomiast standardowy pornus w niektórych armiach - 4 magów już pocięty nie będzie 4+2+2+2+2pula = 12. I tutaj jest problem.
Tak więc nie wiem Jankielu, gdzie widzisz te 15 kości - zresztą na 4 magach to nigdy nie grywałem :D 15 kości może być, w określonych warunkach, ale zgodzisz się ze mną, że nikt mi nie da dorobić kości, zwłaszcza przy limicie górnym jaki mogę wykorzystać jeśli mam mało magów, natomiast przy większej ilości można taki czar ignorować spokojnie, a skupić się na rozproszeniu czaru, który ktoś rzuci na dorobionych kościach (który to czar będzie kosztował Pulę 1-2 kości ekstra z racji wliczenia dorobionych).

Tak więc limit górny PD miał sens przed demonami, VC i DE - obecnie jest przeżytkiem. W zamian proponowałbym jakąś podobną pulę, ale bez liczenia każdej konkretnej kostki (tak jak ma to miejsce z DD), np.:
- bound spell: 1
- każda kostka wygenerowana z lvla magii lub przedmiotu: 1/kość
- power stone, hieratic jar itp.: 1 (zastanowiłbym się czy liczyć tu tokeny i grzyby)
- zdolność generująca dodatkowe kostki: 1/kość (np. Slaan, Dragon Mage)
- czar DE PoD: 1/mag
- duża liczka: 3, mała liczka: 2, King: 2, Prince: 1, cascet: 2
- dodatki w postaci +1 do cast itp.: 0,5 jeśli to pojedynczy dodatek (dla jednostki, maga), 1 jeśli zasada dajmy na to armii
- możliwość recastowania czarów VC: 1/mag (nie liczymy, jeśli gracz deklaruje, że dany mag będzie używał zawsze którejś z 8 szkół magii z RB - wiadomo o którego gifta chodzi)

To taki generalny zarys, ale mniej więcej coś takiego mam na myśli.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Scimi, ostro przeginasz z tym generalnym zarysem bo się zaraz okaże, że trzeba jeszcze całkować po powierzchni w trakcie gry, żeby się dowiedzieć ile PD można użyć. Skomplikowane zasady kompozycji to jedno bo rozpy i tak się w domu robi, ale skomplikowane zasady wyliczania użytych PD to zupełnie inna sprawa.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Nie zrozumiałeś mnie - wyliczasz to se w domu jak rozpę robisz. Tak jak wyliczasz ile scrolli i DD możesz wziąć.
A to ile kostek realnie podczas gry użyjesz to nie ma znaczenia.

To analogiczne do:
1 scroll = 1DD
kolejny = 2 DD
hotek = X DD

jedynie z PD jest więcej opcji na ich zwiększanie, stąd lista będzie dłuższa nieco - wyszczególniłem tylko poszczególne przypadki, ale da się to zawrzeć w paru punktach tylko.
Tak więc wczytaj się w to jeszcze raz.
Tu liczy się potencjał PD rozpiski na początku bitwy, ze wszystkimi potencjalnymi dorabiaczami kostek. A to ile ich realnie się wykorzysta zależy już od miscastów, przeciwnika i jego DD/scrolli, albo udanych rzuceń czarów.
I możnaby te 12 PD wtedy np. obniżyć do 10 tak jak jest z DD.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

Jak dla mnie restricted ogranicza ilosc mozliwych rozpisek do stworzenia. Restrykcje co do powtarzalnosci specjali, rarow to jakas tragedia. Ograniczenia magii sa do dupy, bo czemu niby ludzie nie maja grac na 4 magach i wyciagac mnostwo powerdicow. Wymyslajac te zasady krotko mowiac uszczuplacie wfb o wiele mozliwosci. Nie wiem po co te modyfikacje. W tej edycji jest tak samo jak w kazdej innej. Sa armie mocniejsze sa slabsze, jedne dobrze radza sobie z jednymi, z innymi mniej, sa armie bardziej uniwersalne na turnieje sa armie ktore sie na turnieje nie nadaja. Moze zamiast ingerowac w wfb, stworzcie sobie wlasna idealna gre??

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Głosuj nogami, bierz udział tylko w turniejach na limited, jeśli takich nie ma zorganizuj własny.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

ajpinus pisze:Jak dla mnie restricted ogranicza ilosc mozliwych rozpisek do stworzenia.
Było wałkowane milion razy, ale powtórzę specjalnie dla Ciebie: do czasu wprowadzenia restricted dla większości armii istniała "jedna słuszna rozpiska", którą każdy brał jak leci z ewentualnymi kosmetycznymi zmianami ("trzecie driady czy drudzy wildzi?"). A i ostatnio coraz częściej się zaczęły pojawiać Demony i VC u grających dotychczas innymi armiami. To jest według Ciebie różnorodność?

Z drugiej strony popatrz na przeciekawe rozpy, jakie się ostatnio pojawiły na forum rozpisek, z dopiskami "BP+R". Naprawdę się morda cieszy na samą myśl o pograniu z tak fajnie i różnorodnie złożonymi armiami.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

W zawiazku z ukroceniem porno magii jestem za wprowadzeniem limitu ilosci ruchow w fazie move, kosci atyleryjskich i rzutow na trafienie w fazie strzelania oraz ilosci atakow z ktorych mozna korzystac w fazie walki.

Bo mniej-wiecej taki sam to ma sens IMHO

ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

Tomash: Tylko jakbym chcial sobie stworzyc moim zdaniem klimatyczna rospiske na samych klockach orkowych w corach, w specjalach 4 katapulty i 2 giganty w rarach to juz nie moge. Pozatym takie rzeczy jak BP i restricted to tylko w Polsce. Odkad pamietam ta gra nigdy nie byla sprawiedliwa jezeli chodzi o potencjal poszczegolnych armii na turniejach i nigdy nie bedzie i bardzo dobrze. Tylko WFB to nie sa same turnieje, to przedewszystkim dobra zabawa, rozgrywanie kampani, lig, kolekcjonowanie i malowanie figurek. Nie wiem kto wymyslil BP i restricted ale mysle ze nie byl to zadny gracz grajacy wampirami ani demonami a raczej jakis fanatyk ogrow czy bestii. Jak historia pokazuje socjalizm sie nie sprawdza i moze byc conajwyzej utopijny. Pozatym rzutu kostkami nie zmieni zadne BP ani inne wasze ograniczenia.

Alister: dokladnie, nic dodac nic ujac

Gracze jarajacy sie magia, kochajacy miec duza pule kosci do rzucania i rozpraszania nagle widza te gre mniej interesujaca. A jak nie podobaja wam sie demony bo sa przegiete to nimi nie grajcie, a zostawcie je dla mniej doswiadczonych, uczacych sie grac chlopakow.

Awatar użytkownika
Chory
Oszukista
Posty: 815
Lokalizacja: GDYNIA - Snot

Post autor: Chory »

Nie wiem kto wymyslil BP i restricted ale mysle ze nie byl to zadny gracz grajacy wampirami ani demonami a raczej jakis fanatyk ogrow czy bestii
Zgaduj dalej.

ODPOWIEDZ