Dostawianie szarży

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piotr P.
Falubaz
Posty: 1389
Lokalizacja: Bastion

Dostawianie szarży

Post autor: Piotr P. »

Czy smok może zaszarżować oddział goblinów?? Jedyna możliwość dostawienia smoka to kant do kanta. Czy może wykonać to w taki sposób jak na rysunku???

Obrazek

Proszę o rozważenie tej sytuacji i wypowiedź.

PS. NIe wiem czy ta sytuacja była poruszana, ale jeśli tak to proszę o podanie odpowiedzi na moje pytanie i skasowanie tematu

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

nie, nie może, ponieważ jest w strefie bocznej i tam musiałby zaszarżować, a że nie ma miejsca, szarża jest niemożliwa do zadeklarowania
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Macki
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 111
Lokalizacja: NBK

Post autor: Macki »

Zgadzam sie z przed mówcą i żeby nie zaśmiecac forum wstawie tu moje pytanie.

Sytuacja ma się tak:
Obrazek

Czy minosy będą także w walce??

Pozdrawiam Maciej

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

tak , teraz jest tak że jak szarzujesz wroga a druga jego jednostka jest jakoś 1cal od ciebie to jest wciągana w combat

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

no nie na ten drugi rysunek to na pewno się nie zgodzę, jeszcze chwila a wszystko będzie jeden wielki combat a gdzieś z tyłu dołączone będą do niego jakieś pieski z czterema szeregami, albo inne gnoblary.
Możesz za to ustawić ich w jednej lini prostej i wtedy luz da radę, ale żeby jeszcze od razu bok ściągać to chyba już za dobrze by było.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jasiuuu pisze:tak , teraz jest tak że jak szarzujesz wroga a druga jego jednostka jest jakoś 1cal od ciebie to jest wciągana w combat
Nie ma żadnego "wciągania" bokiem, są tylko szarże na kilka jednostek na raz. Cele muszą znajdować się z przodu jednostki. W sytuacji nr 1 smok musi móc się zetknąć z tą strefą, w którą szarżuje, żeby szarża się udała.

Awatar użytkownika
Piotr P.
Falubaz
Posty: 1389
Lokalizacja: Bastion

Post autor: Piotr P. »

No i styka się ze strefa boczną corner to corner. Czy może sięustawić w taki sposób jak na pierwszym rysunku??

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Była już kiedyś o tym dyskusja z Szafą na gildii apropo szarżowania na łuczników przytulonych do obelisku i większość doszła do wniosku, że nie może, bo za dużo jest z tym wszystkim problemów, na co Szafa powiedział, ze on i tak ma rację i się dyskusja skonczyła, więc nie spodziwaj się jednoznacznej odpowiedzi. :)
Ostatnio zmieniony 11 mar 2007, o 18:29 przez b_sk, łącznie zmieniany 1 raz.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

Może i jest corner to corner ale stoi w złej strefie!

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

ani smok ani oddzial nie moze sie dostawic z powodu trzeciego oddzialu, wiec... jak ma wygladac niby dostawiejnie? :shock:

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Róg to nie jest "dwustrefie" - połowa rogu to jest boczna, a połowa przednia. Jeśli tamta szarża miałaby dojść, to smok by się musiał dostawić do "bocznej" połowy rogu. IMHO.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

ale ja mówie o sytłacji nr 2 (Mackiego) wd Ciebie minosy nie będą wciągnięte do combata? jak to się ma z maksymalizacją modeli ?

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

Nie ma się, nadrzędna zasada to nie możliwość wciągania do combatu bokiem.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

tia
zeby takie numery osiagac to musialbys miec napisane przy rycerzach "parent unit"
a przy minoskach "detachment"

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

A ja bym zaszarzowal na bok tych orki na pierwszym rysunku zeby nie sprawiac problemow zasadowych 8)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ja tez...pozniej albo pogon albo po prostu wpadniecie w tych rycerzykow...
w obu przypadkach jest sie o 1 jednostke do przodu...
no i przyjmowanie minoskow na bok kroxow nie jest ani odrobinke trendy

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

oczywiste jest że te 15 goblinów dostawia sie do smoka lekko skrzywiając, pozwala na to rulebook ;)

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Pozwala ale nie nakazuje ;-)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

szafa@poznan pisze:oczywiste jest że te 15 goblinów dostawia sie do smoka lekko skrzywiając, pozwala na to rulebook ;)
tylko nikt nie okreslil co to jest lekkie skrzywienie - 1-2 stopie, a moze 90? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Stachu
Kradziej
Posty: 929

Post autor: Stachu »

Asassello pisze:tylko nikt nie okreslil co to jest lekkie skrzywienie - 1-2 stopie, a moze 90? ;)
I to w tej grze jest piękne :P

ODPOWIEDZ