Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
Ja tam championa w tancerzach używam. Dodatkowy atak bywa bardzo ważny, a bohaterowie jeśli gdziekolwiek mają, w jakimś momencie bitwy wejść to właśnie do tancerzy.
A horn po to, żeby zmusić przeciwnika do szarży - po co by innego?
Skoro amber jest tylko na piechotę to raczej dupa.
Smok w miarę daje radę, szczególnie, jak się go złoży tak jak Piotras, ale zawsze miałem co do niego wątpliwości. Nie wiem, może to nie po wood elfiemu, a może po prostu to aż tak mocne nie jest...
A horn po to, żeby zmusić przeciwnika do szarży - po co by innego?
Skoro amber jest tylko na piechotę to raczej dupa.
Smok w miarę daje radę, szczególnie, jak się go złoży tak jak Piotras, ale zawsze miałem co do niego wątpliwości. Nie wiem, może to nie po wood elfiemu, a może po prostu to aż tak mocne nie jest...
No to teraz kolejne moje wypociny, odnośnie duela - tym razem z High Elfami.
Rozpiska kolegi:
20x łucznicy + comandy
Balista
7x Silver Helmet + FCG + magiczny sztandar
16x strażnicy + Korhil
do tego miał jeszcze jakieś magiczne sztandary, żeby dobić do 1000 pkt
Ja:
3x 10 GG + Kapitan
12x Driad + kapitan
7x GR
Spellsinger + 2 lvl + zaklęta tarcza
Nobel + hand weapon + shield + armor + łuk z Loren
Jako, że to jeden z moich pierwszych dueli w ogóle a pierwszy z HE nie wiedziałem za bardzo czego się spodziewać. Na środku 2 lasy i dwie górki z mojej strony. Z prawej strony GR osłaniani z lewej strony Driadami przed balistą, na środku GG i bohowie, z lewej strony 2 regimenty GG na górce.
Powiem tak - jedyne co mi wyszło w tej grze, to rozwalenie Silverów po spalonej szarży (wszystkie 3 regimenty GG do nich strzelały ) i zniszczenie balisty już w 3 turze (w 2 przeciwnik stracił 1 obsługanta). Powoli wystrzelałem jego łuczników, ale nie mogłem poradzić sobie draidami z jego strażnikami z korhilem. Beznadziejnie straciłem spellsingera - nieudane rzucenie czaru, potem 2 jedynki ;/ w ostatniej turze po strzelaniu do 3 pozostałych łuczników z GR wszyscy zostali zranieni - ale 2 zdało ochronę pancerza <sick>! ;D i zdali test paniki - nie miałem ćwiartki , a przeciwnik tak. Jeden silver zdjął mi 4 GG w walce wręcz, nie ginąc. W ostatniej turze złamali się strażnicy przeciwnika, ale nie dogoniłem ich i dupa - około 200 pkt poszło się ... zabawiać. ;P Ostatecznie przewaga 40 pkt na moją korzyść i remis - ogólnie nie było źle. Powoli uczę się grać ale powiem, że jednak dalej wolę kapitanów niż sztandar czy muzyka ;P
Rozpiska kolegi:
20x łucznicy + comandy
Balista
7x Silver Helmet + FCG + magiczny sztandar
16x strażnicy + Korhil
do tego miał jeszcze jakieś magiczne sztandary, żeby dobić do 1000 pkt
Ja:
3x 10 GG + Kapitan
12x Driad + kapitan
7x GR
Spellsinger + 2 lvl + zaklęta tarcza
Nobel + hand weapon + shield + armor + łuk z Loren
Jako, że to jeden z moich pierwszych dueli w ogóle a pierwszy z HE nie wiedziałem za bardzo czego się spodziewać. Na środku 2 lasy i dwie górki z mojej strony. Z prawej strony GR osłaniani z lewej strony Driadami przed balistą, na środku GG i bohowie, z lewej strony 2 regimenty GG na górce.
Powiem tak - jedyne co mi wyszło w tej grze, to rozwalenie Silverów po spalonej szarży (wszystkie 3 regimenty GG do nich strzelały ) i zniszczenie balisty już w 3 turze (w 2 przeciwnik stracił 1 obsługanta). Powoli wystrzelałem jego łuczników, ale nie mogłem poradzić sobie draidami z jego strażnikami z korhilem. Beznadziejnie straciłem spellsingera - nieudane rzucenie czaru, potem 2 jedynki ;/ w ostatniej turze po strzelaniu do 3 pozostałych łuczników z GR wszyscy zostali zranieni - ale 2 zdało ochronę pancerza <sick>! ;D i zdali test paniki - nie miałem ćwiartki , a przeciwnik tak. Jeden silver zdjął mi 4 GG w walce wręcz, nie ginąc. W ostatniej turze złamali się strażnicy przeciwnika, ale nie dogoniłem ich i dupa - około 200 pkt poszło się ... zabawiać. ;P Ostatecznie przewaga 40 pkt na moją korzyść i remis - ogólnie nie było źle. Powoli uczę się grać ale powiem, że jednak dalej wolę kapitanów niż sztandar czy muzyka ;P
Powiedz mi w takim razie: co osiągasz dzięki kapitanowi? Ciekaw jestem ich zastosowania, mnie jedyne co przychodzi na myśl to wężyk, ale jakoś nie sądzę, żebyś go stosował
No powiem szczerze, że na razie się uczymy i właśnie po to tutaj piszę, żeby się nauczyć co i jak
A kapitan ma lepsze BS więc póki używam GG jako samych łuczników kompletnie do przeciwnika nie podchodząc to jest ok ;D
A kapitan ma lepsze BS więc póki używam GG jako samych łuczników kompletnie do przeciwnika nie podchodząc to jest ok ;D
Mistrzu ale ja mówię o kapitanie w GG a nie o bohaterze.
Ale masz racje - bohaterem też strzelam, bo jak na razie nie mam WD i nie bardzo mam gdzie Nobla wstawić... a samego jakoś boje się go puszczać - za dużo punktów
Ale masz racje - bohaterem też strzelam, bo jak na razie nie mam WD i nie bardzo mam gdzie Nobla wstawić... a samego jakoś boje się go puszczać - za dużo punktów
Witam,
szykuje się za parę tygodni turniej w Wawie na 2006 pkt. mam plan nie dostać za bardzo od DoCh i VC. w związku z tym przygotowałem następującą rozpiskę:
2006 Steel Tendons2006 Pts - Wood Elves Army
1 Glamourweave Spellweaver @ 415 Pts
General; Glamourweave; Lore of Beasts; Magic Level 4; Longbow
Wand of Wych Elm [55]
Dispel Scroll [25]
1 Unicorn @ [65] Pts
1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 * Alter Noble @ 158 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt [20]
Hail of Doom Arrow [30]
1 * Alter Noble @ 153 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Amaranthine Brooch [35]
Asyendi's Bane [10]
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
8 Dryads @ 96 Pts
7 Wardancers @ 158 Pts
Wardancer Weapons
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
6 Wardancers @ 140 Pts
Wardancer Weapons
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
5 Wild Riders @ 217 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
War Banner [25]
1 Wild Hunter @ [18] Pts
6 Elf Steed @ [0] Pts
1 Treeman @ 285 Pts
Casting Pool: 7
Dispel Pool: 5
Models in Army: 55
Total Army Cost: 2002
Co sądzicicie? Będę wdzięczny za wszelkie komentarze
szykuje się za parę tygodni turniej w Wawie na 2006 pkt. mam plan nie dostać za bardzo od DoCh i VC. w związku z tym przygotowałem następującą rozpiskę:
2006 Steel Tendons2006 Pts - Wood Elves Army
1 Glamourweave Spellweaver @ 415 Pts
General; Glamourweave; Lore of Beasts; Magic Level 4; Longbow
Wand of Wych Elm [55]
Dispel Scroll [25]
1 Unicorn @ [65] Pts
1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 * Alter Noble @ 158 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt [20]
Hail of Doom Arrow [30]
1 * Alter Noble @ 153 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Amaranthine Brooch [35]
Asyendi's Bane [10]
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
8 Dryads @ 96 Pts
7 Wardancers @ 158 Pts
Wardancer Weapons
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
6 Wardancers @ 140 Pts
Wardancer Weapons
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
5 Wild Riders @ 217 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
War Banner [25]
1 Wild Hunter @ [18] Pts
6 Elf Steed @ [0] Pts
1 Treeman @ 285 Pts
Casting Pool: 7
Dispel Pool: 5
Models in Army: 55
Total Army Cost: 2002
Co sądzicicie? Będę wdzięczny za wszelkie komentarze
Na poczatek mam prosbe - obrabiaj rozpiskę. Wklejanie wielu zbednych informacji sprawia, ze rozpiska jest nieczytelna i budzi poirytowanie doswiadczonych graczy. Lepiej tego unikac i przedstawiac rozpiske od razu we wlasciwej formie. Dobry przyklad znajdziesz chocby w tym temacie:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=89108#89108
Najlepiej od razu z Twoim komentarzem - dlaczego tak a nie inaczej, co chcesz w ten sposob osiagnac, itd. Jak mamy Ci cos poradzic, skoro nawet nie wiemy, jak Ty sam widzisz swoja armie i w jaki sposob zamierzasz nia grac.
Ps. Na dzien dobry rozwaz sens Asyendi's Bane na Alterze. Noble i tak zazwyczaj trafia na 2+, wiec zazwyczaj trafia. Jesli jednak raz nie trafi, to jeszcze nie jest tak strasznie.... to tylko 1 hit z S3. Lepiej chyba dac temu herosowi cos bardziej przydatnego. Na przyklad cos zwiekszajacego jego przyzywalnosc (bo tego mu akurat troche brakuje). Moze lepiej dac mu Briarheart, albo po prostu Entchanted shield - zawsze to troche wieksza szansa, ze przetrwa ostrzal.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=89108#89108
Najlepiej od razu z Twoim komentarzem - dlaczego tak a nie inaczej, co chcesz w ten sposob osiagnac, itd. Jak mamy Ci cos poradzic, skoro nawet nie wiemy, jak Ty sam widzisz swoja armie i w jaki sposob zamierzasz nia grac.
Ps. Na dzien dobry rozwaz sens Asyendi's Bane na Alterze. Noble i tak zazwyczaj trafia na 2+, wiec zazwyczaj trafia. Jesli jednak raz nie trafi, to jeszcze nie jest tak strasznie.... to tylko 1 hit z S3. Lepiej chyba dac temu herosowi cos bardziej przydatnego. Na przyklad cos zwiekszajacego jego przyzywalnosc (bo tego mu akurat troche brakuje). Moze lepiej dac mu Briarheart, albo po prostu Entchanted shield - zawsze to troche wieksza szansa, ze przetrwa ostrzal.
Ostatnio zmieniony 2 lut 2009, o 00:14 przez bless, łącznie zmieniany 1 raz.
wildzi strasznie drodzy tak samo spellweaver - nigdy nie rozwazalem nawet unicorna jako cos turniejowego - jak rozumiem mag ma w wildach siedziec? jesli tak to bedzie to pierwszy cel dla wszystkich bloodthristerow, wampirow czy innych smokow, a wildzi do najtwardszych nie naleza...
generalnie bardzo malo Cie
generalnie bardzo malo Cie
Sorry za nieobrobienie. Następnym razem będzie lepiej.
Mag na jednorożcu to ta klimatyczna część armii. Poza tym jako Forest Spirit jest odporny na psychologię a na jednorożcu może być tam gdzie trzeba a jak nie chcę nikt go nie dogoni. Do tego +2 DD będą go mocno bronić przed czarami. (ma chodzić w drugiej linii z dala od HtH)
Driad mało bo Demony i tak cancellują ich Warda. Wardancerzy do zabijania BK.
Generalnie chcę chodzić w 3 parach a) treeman z WD b) WR + Alter (ten z HoDA) c) WD + Alter
No i dużo DD do obrony przed czarami zarówno demonów jak i VC.
Jakbyście się pod te dwie armie ustawiali wprowadzilibyście jakieś zmiany?
Co do Altera słuszna uwaga, dzięki.
Mag na jednorożcu to ta klimatyczna część armii. Poza tym jako Forest Spirit jest odporny na psychologię a na jednorożcu może być tam gdzie trzeba a jak nie chcę nikt go nie dogoni. Do tego +2 DD będą go mocno bronić przed czarami. (ma chodzić w drugiej linii z dala od HtH)
Driad mało bo Demony i tak cancellują ich Warda. Wardancerzy do zabijania BK.
Generalnie chcę chodzić w 3 parach a) treeman z WD b) WR + Alter (ten z HoDA) c) WD + Alter
No i dużo DD do obrony przed czarami zarówno demonów jak i VC.
Jakbyście się pod te dwie armie ustawiali wprowadzilibyście jakieś zmiany?
Co do Altera słuszna uwaga, dzięki.
jak juz kupujesz unicorna to dawaj go do walki - w szarzy 2 ataki z sila 6 - to wiecej niz kazdy wild rider, pamietaj tez ze z 2 rzedu nie mozesz uzywac scrolli i rzucac niektorych czarow.
Unicorn nie daje Ci tez wcale pewnosci ze uciekniesz - nie latasz wiec mozna obciac marsz..., a immune to psychology bywa bronia obosieczna (nie mozesz uciec w reakcji na szarze - czyli latwiej Cie zlapac)
Unicorn nie daje Ci tez wcale pewnosci ze uciekniesz - nie latasz wiec mozna obciac marsz..., a immune to psychology bywa bronia obosieczna (nie mozesz uciec w reakcji na szarze - czyli latwiej Cie zlapac)
Fikol jak pisał blees jeden z tych alterów powinien mieć Briarheart - to moj ulubiony alter w połaczneiu z wardem na 3+ używanym przeciwko armiom w dużej mierze opartym na strzelaniu z BSa. Zwykle wtedy uzywam dodatkowego lasku jako punktu przystankowego, do ktorego wpada na skraj, a potem wpada miedzy regimenty wroga lub dokonuje szarży. Jeśli ktoś do niego strzela to zwykle trafia na osemkach .
Alter z HoDą będzie mógł biegać z WR tylko wtedy jeśli nic nie będzie mogło do niego strzelić. Ten alter ginie od ostrzału bardzo łatwo. Dlatego często będzie się gdzieś krył. Grałem na nim bardzo długo i poprostu zbyt często robi za nosiciela Haila za ponad 150 punktów (wystrzeliwuje haila a potem nie ma wiele szans do popisu). Dodatkowo jeśli splewi swoje ataki to rozszarpują go nawet konie . Wiele razy mi ginął kiedy miałem kiepskie rzuty na trafienia lub woundowanie. Zwykle ten alter spłaca się jeśli miało się dobre rzuty na HoDe - czyli w moim przypadku bardzo rzadko, bo srednio te 8-10 strzał to w rzeczywistości bardzo niewiele, bo trzeba trafic, potem nabijac wounda, a potem przeciwnik nie moze rzucic sejwow lub/i wardow, czyli statystycznie cięzko nieraz zdjąć głupiego fasta. Dlatego osobiście wolę drugiego altera z helmem i stone of the crystale mere. Rzadziej ginie w walce, jest wstanie przetrwać ostrzał, z artylerią włącznie i jest wstanie podczas 6 tur zrobic daleko więcej szkód niż wypuścić ta nieszczęsną hodę. W duecie z drugim alterem z wardem i Briarheart stanowią bardzo upierdliwe połączenie zarówno dla defensów jak i ofensów. Bez nich nie wychodzę z domu, a na 2000+ to nawet trzech wardownych alterów biorę .
Alter z HoDą będzie mógł biegać z WR tylko wtedy jeśli nic nie będzie mogło do niego strzelić. Ten alter ginie od ostrzału bardzo łatwo. Dlatego często będzie się gdzieś krył. Grałem na nim bardzo długo i poprostu zbyt często robi za nosiciela Haila za ponad 150 punktów (wystrzeliwuje haila a potem nie ma wiele szans do popisu). Dodatkowo jeśli splewi swoje ataki to rozszarpują go nawet konie . Wiele razy mi ginął kiedy miałem kiepskie rzuty na trafienia lub woundowanie. Zwykle ten alter spłaca się jeśli miało się dobre rzuty na HoDe - czyli w moim przypadku bardzo rzadko, bo srednio te 8-10 strzał to w rzeczywistości bardzo niewiele, bo trzeba trafic, potem nabijac wounda, a potem przeciwnik nie moze rzucic sejwow lub/i wardow, czyli statystycznie cięzko nieraz zdjąć głupiego fasta. Dlatego osobiście wolę drugiego altera z helmem i stone of the crystale mere. Rzadziej ginie w walce, jest wstanie przetrwać ostrzał, z artylerią włącznie i jest wstanie podczas 6 tur zrobic daleko więcej szkód niż wypuścić ta nieszczęsną hodę. W duecie z drugim alterem z wardem i Briarheart stanowią bardzo upierdliwe połączenie zarówno dla defensów jak i ofensów. Bez nich nie wychodzę z domu, a na 2000+ to nawet trzech wardownych alterów biorę .
Generalnie to na dużego magusa jest lepszy orzełek, w dodatku sporo tańszy. Ja bym zrobił tak:
Zmień unicorna na kurę.
Wywal champa z WR
Dodaj level caddiemu.
Zmień asyndeis bane na briarsheart.
A co do altera hełm i HoDa hmm... ja tam go lubię w kilku bitwach zdobył mnóstwo pkts. ale faktem jest że ma małą przeżywalność.
Zmień unicorna na kurę.
Wywal champa z WR
Dodaj level caddiemu.
Zmień asyndeis bane na briarsheart.
A co do altera hełm i HoDa hmm... ja tam go lubię w kilku bitwach zdobył mnóstwo pkts. ale faktem jest że ma małą przeżywalność.