
Ja dziś rozegrałem bitwę na 1800 pkt bez żadnych ograniczeń i innych takich przeciwko O&G, oto rozpiski:
Imperium
Capitan, General, Full Plate Armour, Shield, Barded Warhorse, Halberd, Lance, Dragon Bow @107
Warrior Priest of Sigmar, Great Weapon, Aura of Sanity, Armour of Meteoric Iron @134
Master Engineer, Light Armour, Hochland Long Rifle, Repeater Pistol @92
20 Flagellants (Prophet of Doom) @210
25 Swordsmen FCG @175
+8 Halberdiers @40
+6 Handgunners @ 48
25 Swordsmen FCG @175
+8 Halberdiers @40
+6 Handgunners @ 48
5 Knightly Orders @ 115
5 Knightly Orders @ 115
5 Knightly Orders @ 115
12 Crossbowmen FCG (Banner of Reloading) @134
+6 Handgunners @48
Great Cannon @100
Great Cannon @100
5 Pistoliers, Musician, Heavy Armour @107
Helblaster Volley Gun @125
O&G
Orc Shaman, 2 lvl, Staff of Badoom,
Orc Shaman, 2 lvl, Nibla's Itty Ring
Orc Shaman, 2 lvl, 2x DS
5 Spider Riders, Musician, Bows
5 Spider Riders, Musician, Bows
4x 25 Orcs FCG, additional Choppa
25 Night Goblins, Musician, 2 Fanatics
4x Spear Chukka
Rock Lobber
Doom Diver
Wnioski po bitwie:
Kapitan uległ przewadze magicznej przeciwnika (za dużo 'Ead Butts), ale wcześniej nieźle strzelał z łuku, ciekawa zabawka. Kapłan miał parę razy fuksa i weszła modlitwa, ogólnie to przez całą bitwę bronił mnie przed magią wroga, dosyć skutecznie. Inżynier... Mam mieszane uczucia. Siedział w kusznikach, strzelał dwa razy na turę a dopiero w 4 zabił jednego maga. First Volley się nie przydało bo orki rozpoczęły.
Szermierze jak to szermierze, dali radę, wiadomo, nie straciłem ani jednego oddziału.
Halabardnicy są teraz tacy jacy być powinni, dali się poznać z bardzo dobrej strony wycinając w walce szarżującego fasta.
Rycerze wiadomo, nic nie trzeba mówić o nich.
Fast jest niesamowity, najpierw rozjechał pająki, później od boku wpadł w orki i wybił z pomocą jednych rycerzy, niesamowici dzięki pistoletom i swojej zasadzie specjalnej. Nie otrzymali ani jednego uderzenia więc trudno oceniać rolę pancerza.
Kusznicy z sztandarem... Za 25 pkt mamy coś, co pozwala strzelać oddziałowi jak dwóm, silne, aż za silne jak na te punkty. Osobiście wyceniłbym to na 50 pkt tak, żeby dopiero z generałem albo BSB mogli to mieć (o ile miałby zostać w tej postaci). W dodatku kusznicy potanieli a handgunnerzy nie co mnie dziwi. Kusznicy i tak byli lepsi. Myślę, że to jest rzecz do zbalansowania, np. dać na stałe handgunnerom First Volley a nie z inżynierem w armii.
Helblaster padł zanim zdołał coś zrobić (misfire w pierwszej turze, w następnej załoga padła), trudno więc powiedzieć jak się spisuje. Biczownicy tylko raz przyjęli szarżę, padło 4, później już z górki

Ogólnie zmiany poszły we właściwym kierunku, po prostu trzeba to doszlifować. Banner of Reloadng jest takim punktem zapalnym

Jeszcze tylko wynik: 20:0 dla Imperium, na koniec stół był czysty od orków.