Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

BPR 2K

1 * Highborn @ 302 Pts
General; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Bow of Loren [35]
Arcane Bodkins [25]
Amaranthine Brooch [35]

1 Great Eagle @ [50] Pts

1 Noble @ 113 Pts
Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Hail of Doom Arrow [30]

1 Spellsinger @ 140 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Spellsinger @ 140 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

13 Glade Guard @ 156 Pts

13 Glade Guard @ 156 Pts

13 Glade Guard @ 156 Pts

7 Wardancers @ 147 Pts
Musician, Bladesinger

5 Glade Riders @ 120 Pts

5 Glade Riders @ 120 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

5 Scouts @ 85 Pts

1 Cannon @ 85 Pts

1 Cannon @ 85 Pts

Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 90
Total Army Cost: 1997
Obrazek

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5353

Post autor: Tutajec »

niezły klimat mają te armaty !!

a co rozpy powywalaj te 3 luczników z oddziałów jeden oddział glade ridersów i wżuć koniecznie wildów bo nie masz żadnej kontry a przyda ci sie coś do niszczenia wrogich maszyn czy strzelców

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

jakoś ten wyrzeł mi się średnio podoba, ale jedyne co bym zmienił to wrzuć na niego zamiast GW - włócznie (i tak masz na nim +1 do siły, a atakujesz ostatni). Generalnie działa fakt, klimat na maxa.

P.S. Na BPR można działa? Nie pamiętam jak to szło. :P

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Teraz już można działa, wyszła kolejna wersja BPR parę dni temu. Klimat? pfff, żarty na bok. :P

GW jest specjalnie, bo pewnie z tego orła kiedyś spadnie, a jak spadnie to spear mu nic nie da, spear nie da mu też nic w następnej turze walki jeśli nie spadnie, jeśli spadnie z wyżła z GW w rękach to będzie cały czas groźny z s 6 a nie 4.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

No racja, jednak w 2giej turze kombata uderzasz ostatni, więc generalnie lepiej w pierwszej turze przełamać już cosik. No a jeśli nie chcesz spadać z wyrła to proponuje SoCM. ;)

Awatar użytkownika
niziol
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 39
Kontakt:

Post autor: niziol »

Takie inne podejście do leśnych elfów. Generalnie jestem przeciwnikiem "drewnianych" oddziałów więc zdecydowałem się na pluton egzekucyjny.
Grał ktoś czymś taki, lub podobnym? Jak się to sprawdza? Ktoś może na turnieju wpadł w taką pułapkę?

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=343884#343884

Awatar użytkownika
Fikol
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 154

Post autor: Fikol »

wardancer nie może być bsb

Awatar użytkownika
niziol
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 39
Kontakt:

Post autor: niziol »

Mmmm to fakt, ale to błąd Army Buildera w takim razie że na to pozwala. Dziwne że tego nie naprawiali do tej pory. W takm razie zostaje nam 25 ptk na coś dodatkowego.
Dzięki za zwrócenie uwagi na błąd ale mi nie chodzi o sprawdzanie czy rozpa się w 100% zgadza tylko chciałbym zebrać jakies uwagi/doświadzczenia grania taką bądź podobną rozpiską :)

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

ja bardzo polecam bsb do tancerzy ale z war bannerem i netlingami. lorda strzelacza wole jako altera- lepiej strzela,trudniej ubic (zawsze sie moze schowac w lesie) i nie mozna znacznie spowolnic (brak orla), no i warda dalbym glamourweave - amarantyna na magie nie dziala wiec kazdym pociskiem Ci go zdejma, no i w ogole alter znacznie lepiej sie bije(i jest wezszy wiec czesto nie ma mu kto oddawac)

Awatar użytkownika
Bananovitch
Chuck Norris
Posty: 478
Lokalizacja: Koszalin; Zad Trolla

Post autor: Bananovitch »

No tak, ale tracisz wtedy te 10 Ld. No i nie lepiej zamiast Glamour dać wyczerpywalny ward? Zawsze toć 3+ na wszystko
http://laiglenid.blogspot.com/-jak Bananek Bretońców malował.

Awatar użytkownika
niziol
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 39
Kontakt:

Post autor: niziol »

Bananovitch pisze:No tak, ale tracisz wtedy te 10 Ld. No i nie lepiej zamiast Glamour dać wyczerpywalny ward? Zawsze toć 3+ na wszystko
Dokładnie :) dlatego ma 3+ wyczerpywalne. Pozwala mu to przeżyć ostrzał oraz ewentualną trudną walkę.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

3+ wyczerpywalne rzadko kiedy pozwala przeżyć ostrzał.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

masz 1/3 szans na to ze nie przezyjesz niczego...

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Zasadniczo ten ward jest słaby i wyjątkowego zastosowania. Dobry jest w sytuacji, jak biegniesz na armatę, albo katapultę. Bo wtedy nawet jak dostaniesz kulke, to masz jeszcze spora szansę, że Cie nie zabije. Bo to próba na jednej kostce.

Ale jak biegniesz pod regiment strzelców, albo spotykasz wroga z wieloma atakami, to zmawiaj paciorek i nie licz na warda...
Obrazek

Awatar użytkownika
niziol
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 39
Kontakt:

Post autor: niziol »

Zaraz zaraz czegoś tu nie rozumiem.
Jest ostrzał łuczników w typa z tym wardem, rani np 4ech. Bierzemy 4 kostki, rzucamy 1,3,3,6. I co, to znaczy, że koleś ginie? No dobra raz mu nie wyszło, dostaję ranę i przedmiot przestaję działać ale biegnie dalej.
Chyba, że ward przestaję działać w momencie tego rzutu i wtedy wszystkie nawet udane save'y przestają się liczyć (ale to trochę bez sensu :P ).



Czyli lepiej wziąć glamourweave po prostu.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2009, o 15:58 przez niziol, łącznie zmieniany 1 raz.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Strzela 10 łuczników trafia 5 rani 3, najpierw rzucasz armour savy, nie rzuciłeś ani jednego. Potem rzucasz 1 lub 2 na warda dostajesz ranę i ward przestaje działać, następnych 2 już nie możesz wardować, bo ward się wyczerpał, więc dostajesz trzy rany.

Znaczy, że nie rzucasz na raz wszystkich wardów tylko każdą ranę po kolei wardujesz, nawet jeśli ich jest 50, oczywiście zakładając, że ward się nie wyczerpie. Tak rzuca się oczywiście tylko dla tego przedmiotu, a nie dla innych wardów.
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Jeśli chcecie bohatera, który przeżyje niemal każdy ostrzał (zwłaszcza wielu pocisków) to bierze się kombinacje altera z briarhearth oraz amarathine Brooch - aby go trafić zwykle przeciwnik dostaje modyfikator -3 do BS, a jeśli ustawicie dodatkowy lasek na środku i z jego skraju będziecie atakować lub przebiegać to przeciwnik będzie miał -5 do BS. Do tego ward się nie wyczerpuje. Skuteczny na każdy defens i park mszynowy oprócz krasnoludzkiego. Oczywiście ward nie zapewania odpornosci na magiczne obrażenia ale od tego są DD i scrolle by nie pozwolić aby zszedł w 1 turze, bo w drugiej już szarżuje. Uwielbiam tego biegacza i już nie jeden raz pozwolił mi wygrać bitwę.

Z wardami elfów jest tak, że są niezłe ale mają zawsze haczyk, "ukrytą" wadę przez co w niektórych sytuacjach stają się niemal bezużyteczne.

Ja rozwiązałem ten problem stosując oba typy alterów w jednej rozpie - tego z wardem wyczepywalnym i helmem i wardem na niemagiczne z briarhearth. Aby zniwelowac wady ich wardów wysyłam ich w takie miejsca pola bitwy, w których dany ward jest najskuteczniejszy czy też przeciwnikowi trudniej go zdjąć. Dzięki temu nie miałem jeszcze żadnej sytuacji w której ward został zdjęty z magii lub wyczerpywalny był narażony na mrowie ataków strzeleckich. Ich mobilność nie pozwala przeciwnikowi na komfort eliminowania danego warda skuteczniejszą metodą tylko zawsze tą gorszą.

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

Dokładnie to co powiedział kal torak
Mamy w naszej armii mrowie wardów, z których każdy jest ok ale tylko w określonej sytuacji, np wyczerpywalny na pojedncze ataki, glamour tylko na pociski i magie, a amarantine tylko na niemagiczne. Najlepiej jest miec tak jak Kal torak 2 różne kombinacje, i używac każdej w miarę potrzeby.

P.S. Ja tam lubie biegacza HoDa i hełm, a BSB orzeł, SoCM i SoM.

Zarzucam rozpichę, którą grałem dziś kontra VC kumpla z kilkoma klocami piechoty oddziałem BK, lordem rzeźnikiem, 3 magami, corps cartem, BC i jakimś wsparciem. Wygrałem 14:6 i aż sam się ździwiłem, bo ta rozpiska nie wygląda zbyt dobrze na VC (znacznie lepiej sprawdza się vs Empire np.), ale postanowiłem sprawdzxić czy daje radę w różnych sytuacjach, po raz kolejny dała radę, kiedyś zmasakrowałem nią empire 20:0.

A wygląda ona tak:

Spellweaver 4lvl
Kijek przerzucania rozproszenia, DS

Spellsinger 2lvl
2xDS

Noble Alter
LA, GW, Sh, HoDa i Hełm

Noble BSB
Orzeł, LA, SocM, SoM

2x10 GG

2x5 GR z muzykami

2x5 WR ze sztanadarami i muzykami

3x Warhawki

7x WD z muzykiem i czempem

Drzewko

Orzeł

Razem bodaj 2251 pkts.

Gra czymś takim polega na wyszarpywaniu łatwych punktów przeciwnikowi i uciekaniu od jego silniejszych oddziałów. Mamy mobilne jednostki, zarówno do dawania flee jak i do walki, mamy lataczy do maszyn, dobrą antymagię i niezłą magię, szybkich bohaterów, bułkę i WD do klepania i mobilnego BSB. Co sądzicie?

A tak pozatym piknie walczy alter z gniewem misia czy jakoś tak. Rozwalił Black Coucha jednym ciosem :D, cudowny widok, a nawet HoDy chłopak nie odpalił :P

Pozzdro

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

Dokładnie to co powiedział kal torak
Mamy w naszej armii mrowie wardów, z których każdy jest ok ale tylko w określonej sytuacji, np wyczerpywalny na pojedncze ataki, glamour tylko na pociski i magie, a amarantine tylko na niemagiczne. Najlepiej jest miec tak jak Kal torak 2 różne kombinacje, i używac każdej w miarę potrzeby.

P.S. Ja tam lubie biegacza HoDa i hełm, a BSB orzeł, SoCM i SoM.

Zarzucam rozpichę, którą grałem dziś kontra VC kumpla z kilkoma klocami piechoty oddziałem BK, lordem rzeźnikiem, 3 magami, corps cartem, BC i jakimś wsparciem. Wygrałem 14:6 i aż sam się ździwiłem, bo ta rozpiska nie wygląda zbyt dobrze na VC (znacznie lepiej sprawdza się vs Empire np.), ale postanowiłem sprawdzxić czy daje radę w różnych sytuacjach, po raz kolejny dała radę, kiedyś zmasakrowałem nią empire 20:0.

A wygląda ona tak:

Spellweaver 4lvl
Kijek przerzucania rozproszenia, DS

Spellsinger 2lvl
2xDS

Noble Alter
LA, GW, Sh, HoDa i Hełm

Noble BSB
Orzeł, LA, SocM, SoM

2x10 GG

2x5 GR z muzykami

2x5 WR ze sztanadarami i muzykami

3x Warhawki

7x WD z muzykiem i czempem

Drzewko

Orzeł

Razem bodaj 2251 pkts.

Gra czymś takim polega na wyszarpywaniu łatwych punktów przeciwnikowi i uciekaniu od jego silniejszych oddziałów. Mamy mobilne jednostki, zarówno do dawania flee jak i do walki, mamy lataczy do maszyn, dobrą antymagię i niezłą magię, szybkich bohaterów, bułkę i WD do klepania i mobilnego BSB. Co sądzicie?

A tak pozatym piknie walczy alter z gniewem misia czy jakoś tak. Rozwalił Black Coucha jednym ciosem :D, cudowny widok, a nawet HoDy chłopak nie odpalił :P

Pozzdro

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Zwałowałeś kolegę niszcząc mu alterem z gniewm misia blek kołcz jednym ciosem.
Obrazek

Zablokowany