Łoriorzy na 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Łoriorzy na 2250

Post autor: Charki »

Chaos Lord of Nurgle @ 359 Pts
Mark of Nurgle; General; Shield; Barding
Chaos Runesword [50]
Armour of Damnation [45]
1 Barded Chaos Steed @ [0] Pts

Exalted Hero of Tzeentch @ 195 Pts
Mark of Tzeentch; Halberd; Battle Standard; Barding
Bronze Armour of Zhrakk [15]
Talisman of Protection [15]
1 Barded Chaos Steed @ [0] Pts

Chaos Sorcerer of Slaanesh @ 140 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 1; Chaos Armour
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

13 Chaos Warriors of Nurgle @ 306 Pts
Mark of Nurgle; Halberd; Chaos Armour; Shield; FCG
War Banner [25]

15 Chaos Warriors of Slaanesh @ 295 Pts
Mark of Slaanesh; Halberd; Chaos Armour; Shield; FCG

7 Chosen of Tzeentch @ 270 Pts
Mark of Tzeentch; Option Qualifier; Halberd; Chaos Armour; Shield;
Standard; Musician
Banner of Rage [35]

1 Champion @ [25] Pts
Chaos Armour
Favour of the Gods [5]

Chaos Chariot of Slaanesh @ 130 Pts

Chaos Chariot of Slaanesh @ 130 Pts

Chaos Warshrine @ 130 Pts
No Mark

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 80 Pts
Mark of Slaanesh; Spear

2 Chaos Spawn of Slaanesh @ 150 Pts
Mark of Slaanesh

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

Problemem chaosu są drodzy bohaterowie i drogie jednostki. Postanowiłem więc ograniczyć liczbe bohaterów do sensownego, taniego minimum. Armia oparta na piechocie wojowników. "Klocki" wspomagane bohaterami spokojnie będą dawać rade jak dojdzie do walki. Do jednego idzie bsb'ek do drugiego generał. Martwi mnie tylko podatność na terror i strach warriorów nurgla, więc nie wiem czy nie dac jednego z bohaterów na daemonic mount'a - chociaż wydaje mi się to za drogą inwestycją. Bardziej prawdopodobne jest danie lordowi marki slaanesha i wsadzeni go na sprężyne. Czempioni w piechocie są do wyzywania na pojedynki żeby lord i bsb'ek nie musieli się bawić w zabijanie czempionów :D.
Chosen'i - cóż pewnie można znaleźć bardziej uniwersalne i lepsze jednostki (chociażby rycerzy) ale mają fajne figurki i kusi mnie na nich pograć.
Rydwany z marka slaanesh'a zapewnią solidne wsparcie tam gdzie to będzie potrzebne a w ostateczności pomogą spawnom, ołtarzowi i marudersom gonić fasty.

Problemem poważnym dla tej armii mogą być smoki bo nawet piechota nie ustoi szarży smoka od tyłu czy boku a złapac go będzie cięzko. Można rydwanami próbować go ograniczać ale to też nie na dłuższą mete skuteczne może się okazać.

W najbliższym czasie mam zamiar znależć czas i przetestować tę rozpiskę. Co o niej sądzicie?

W wersji bardziej hardkorowej za lorda wchodzi exalted hero i zostaja jeszcze punkty na rycerzy czy cóś :)
Można też wywalić chosenów i warshrine'a -> zamiast tego dać leadbelcherów do odstrzeliwania fastów i np. rycerzy albo trole.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Na mdłości się zbiera nie ma to jak pomieszać bogów i to jeszcze nielubiących się ... Idiotycznie sklecony book dający możliwość lordowi khorna wzięcia golden eye of tzeentch a slaneschycie berserker blade..kosmos........Charki pokusiłbyś się trochę o minimum klimatu czysty nurgle for example...
Obrazek






_________________

Drako
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Drako »

Omg IMO to jest robienie "klimatu" na siłe....

Co jest takiego klimatycznego we wrzuceniu po trochu każdgo śmiecia i to jeszcze od różnego boga wszystko ??

1. Kto rozsądny na 7 chosenów daje FCG, banner, mark, item na championie.... za te dodatki płacisz tyle co za samo co za same figurki taie upgrady to na większych oddziałach...
2. W twojej rozpie ten lord jest poprostu zbedny. Daj zamiast niego drugiego caddiego albo exalta.. i tak jak ktoś niejest w stanie sobie z nim poradzić to go ominie a jak zaszarżuje to już czymś co go zgnębi..
3. BSB w tej rozpie to powinien być dyskowiec tzee z wardem 3+ na magie i ostrzał i np ES, wtedy jest wszędzie tam gzie potrzeba a i może polować na maszyny...
4. Pomyślałbym nad zamienieniem tej 13 worriorów nurgla na 20 marudów slaanesha i jeszcze pare oddziałów psów albo marudów konnych.
5. Polecam rydwany khorna chya że jednak decydujesz się na armie 1 boga to wtedy ofc zostaje slaanesh

Za punkty na lordzie mógłbyś wrzucić chociaż goło 5 knightów bo bez nich marnie widze twoje szanse albo zwiększyć liczbe klocków piechoto bo tak to rozpa to ani masa ani elita...

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Omg IMO to jest robienie "klimatu" na siłe....
"inne takie klimaty" odnosiło sie do tego że jest sporo warriorów, rydwany i zero rycerzy -armia oparta na piechocie ;) Pomieszanie marków/itemów nie jest klimatyczne i dobrze o tym wiem ;).

@Drako
Ad.1 sztandar dla baner of rage - najmocniejsze co mozna wyciagnac z chosenow (i powod zeby wogole sie ich oplacalo wystawic), czempion z favorkiem bo beda dwa rzuty na eotg wiec wole moc dobrac bonus do przeciwnika. Muzyk - takie zboczenie po orkasach gdzie wszedzie dawalem muzyka, nawet na lucznikow :D

Ad.2 Myslalem nad tym czy go nie wywalic (w pierwotnej wersji go nie bylo), ale to sie dopiero okaze. W razie czego wchodzi exalted (byc moze na dysku) i jakis oddział - pewnie rycerze albo trole.

Ad3. Armia i tak idzie w kupie wiec nie potrzebuje dysku - mysle czy go nie przesadzic na sprezyne zeby mogl na maszyny wyskoczyc , moze tez wtedy oddział wspierac.

Ad4. Warriorzy nadrabia static ktory maja maruderzy nabijajac rany. Jeszcze jedne konne marudy by sie rzeczywiscie przydaly. Zobacze jak sie psy sprawdza i w razie czego wskocza zamiast psów.

Ad5. Wole slaaneshowe - moga uciec a khornowe nie. W dodatku nakhornowych latwo sie przeciwnik moze rozpedzic/wykrecic



@Wilqu
Baner of rage na chosenach tzentha to jedyny sposób uodpornienia ich na wykonywanie taktycznego odwrotu przed 10 zombii :D a wolałbym takiego odwrotu nie zaobserwować. Z kolei z tabelki wole dodatkowy atak itp, niz fear.

Też mnie troche denerwuje pozwolenie na takie mieszanie bogów w armybooku, no ale to jest ropziska z ewentualną mysla o turniejach. Aczkolwiek jak juz isc w monoboga to najbardziej stabilny jest slaanesh. Piechota nurgla musi testowac ld na 8 zeby móc szarżowac/móc przyjac szarze połowy najgroźniejszych armii. W dodatku mark nurgla strasznie drogo wychodzi jak ma go kazdy oddział w armii.

Awatar użytkownika
Marios
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marios »

Wilqu pisze:Na mdłości się zbiera nie ma to jak pomieszać bogów i to jeszcze nielubiących się ... Idiotycznie sklecony book dający możliwość lordowi khorna wzięcia golden eye of tzeentch a slaneschycie berserker blade..kosmos........Charki pokusiłbyś się trochę o minimum klimatu czysty nurgle for example...
Błaaaagam. Nie pisz o czymś o czym nie masz za bardzo pojęcia.
Temat klimatu jako definicji był wałkowany tysiące razy przez wiele lat.
Definicja, którą Ty stosujesz najprawdopodobniej odnosi się do tła historycznego świata WFB, którego jak widać za bardzo nie znasz.
Przeczytaj sobie dowolne opowiadanie bądź wzmiankę w armybooku dotyczące inwazji chaosu gdziekolwiek. Zauważysz, że w absolutnie każdym(z wyjątkiem takich jak miecze chaosu itp gdzie opowieść jest o mniejszym warbandzie) razem do walki stają wyznawcy różnych bogów chaosu.
To bogowie chaosu, a nie wyznawcy, czy ich demony się bardzo "nie lubią".
W przysłowiowej słusznej sprawie wszyscy ramię w ramie stają do walki przeciwko siłom ludzkim.
Proszę każdego, żeby przestał pier%^&$# o fluffie chaosu, skoro go w ogóle nie czytał i trzyma się maksymy, że wyznawcy poszczególnych bogów się nienawidzą. Poczytajcie sobie aktualnego armybooka. Championi chaosu niezależnie od wyznawanego boga i tak rzucają sie sobie do gardeł więc idąc ideologią niektórych forumowuczów nie powinni występować razem w armii i WoC powinien mieć tylko jednego bohatera w całej armii bo inaczej by się pozabijali.
Do tego przeczytajcie sobie dlaczego np: wyznawcy tzeencza biegają z obrożą, khorna. Jest to wyraźnie wytłumaczone, że chłopaki odbierają sobie artefakty albo są obdarowywani przez innego boga niż ich patron jeśli i temu się przypodobają.

@Charki, sorki, że w temacie dotyczącym Twojej rozpiski muszę edukować forumowe mądrale, ale nie mogłem już wytrzymać tego co tu ludzie piszą.
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Co masz biedaku począć ..musisz to jakoś skrzętnie wytłumaczyć..bravo za pomysł ..podobnie imperialiści tłumacza sobie dlaczego mogą wyjeżdżać na kilku czołgach....
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Possessed
Mudżahedin
Posty: 292
Lokalizacja: WaWa

Post autor: Possessed »

imperialiści? co za problem wziąć klimatyczną szkolę artyleryjską, od dwóch czołgów wali wtedy klimatem :roll:

po za tym każdy ma własne odczucie klimatu więc naprawdę komentowanie czyjegoś klimatu to jakieś nieporozumienie jest :roll: komentujcie rozpę a nie jej fluff i klimat.

Awatar użytkownika
Marios
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marios »

Wilqu pisze:Co masz biedaku począć ..musisz to jakoś skrzętnie wytłumaczyć..bravo za pomysł ..podobnie imperialiści tłumacza sobie dlaczego mogą wyjeżdżać na kilku czołgach....
No właśnie chłopcze mylisz tu trochę pojęcia klimatu o których tak krzyczysz: mianowicie kompozycje armii pod względem mocnych jednostek, kompozycję armii ze względu na tło fabularne i kompozycję ze względu na rzadkość występowania jednostek w tle fabularnym.
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Dzieciak nie z tym tekstem do mnie gdy ja grałem w battla to ty kurom pod kuper zaglądałeś...wypowiedziałem swoje zdanie ty swoje jeśli szukasz zaczepki zapraszam pokaże czym jest szacunek do starszego i kultura słowna..Widzę że nie ziemski z ciebie mądrala ...szkoda że tacy nie budzą szacunku..Zrób ankietę niech wypowiedzą się inni gwarantuje iż podziela moje zdanie o ohydzie pomieszanych wyznawców..STFU
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Wilqu skończ proszę Cię.
Sam zacząłeś ten offtop więc miej siłę go skończyć. I proszę Cię szanuj osobę z którą piszesz, nawet gdy ma odmienne zdanie.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

pobijcie sie jeszcze o figurki i o "klimat" :roll: jaki żal..

Rospa mi się nie podoba.. ale nie musi ;)
Rydwany wydają się być fajne, ale jak sobie myśle co by za nie weszło to wole ich nie używać :)
Ale trzeba przyznać- jest różnorodna (piechota, kawaleria, rydwany, monstery)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Rozpa niewątpliwie jest orginalna i ciekawa, aczkolwiek...

Charki musisz mi wyjaśnić założenie dwóch pierwszych herosów w Twojej armii. Pierwszy z nich to Lord do walki na koniu, ktory przekracza 350 punktów. Powiem szczerze, że skuteczność zwykłego herosa jest niewiele mniejsza, a przepłacasz dwukrotnie. Dodatkowo ten Lord będzie mógł podróżować jedynie w piechocie ew. maruderach i psach - ale to wtedy dla niego zbyt niebezpieczne. Osobiście nie widzę współdziałania tego herosa w rozpie - wątpię by miał szansę spłacić się chociaż w połowie.

Drugi heros na dysku ma ten problem, że nie posiada warda co jest potrzebne jeśli ma manewrować "pod włos" tzn. być wystawialym przeciwko atakom no armour save, aczkolwiek duża liczba strzał, czyli statystyka jedynek również poważażnie umniejsza skuteczność tego herosa. Jeśli będzie zmuszony kitrać się za laskami/domkami/górkami to zarobi na siebie wtedy kiedy bez niego bitwa będzie wygrana. W innym wypadku raczej nie zdąży się spłacić lub będzie potrzebował zbyt wielu odpowiednich okoliczności na polu bitwy by mógł to zrobić. Aczkolwiek ten heros jest zdecydowanie lepszym i użyteczniejszym bohaterem niż powyższy lord, którego mogłoby wogóle zabraknąć i osobiście nie zauważyłbym różnicy w jego braku a sile rozpy.

Reszta regimentów moim zdaniem nie współgra ze sobą najlepiej. Jest to armia składająca się raczej z "wolnych" jednostek. Nie posiada żadnego "aspektu", który zmusi przeciwnika do pofatygowania się pod linie przeciwnika, natomiast ten chaos będzie miał problem z pofatygowaniem się do przeciwnika zwłaszcza ustawionego przy krawędzi.

Musiałbyś mi wyjaśnić jak działa rozpa - jak ją przemyślałeś i pod jakim kierunkiem.

P.S. Ten oddział 7 chosenów jest starszny!! Około 300 punktów w 7 modelach - makabra :shock:

Awatar użytkownika
Marios
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marios »

Wilqu pisze:Dzieciak nie z tym tekstem do mnie gdy ja grałem w battla to ty kurom pod kuper zaglądałeś...wypowiedziałem swoje zdanie ty swoje jeśli szukasz zaczepki zapraszam pokaże czym jest szacunek do starszego i kultura słowna..
Jestem pewien, że jest dokładnie odwrotnie. Nie szukam zaczepki, również przedstawiłem swoje zdanie.
Wilqu pisze:Widzę że nie ziemski z ciebie mądrala ...szkoda że tacy nie budzą szacunku..
Dziękuję za porównanie do ponadprzeciętnej inteligencji aczkolwiek wydaje mi się, że jesteś zbyt uprzejmy. No i kto jak nie mądrzy ludzie budzą szacunek? U mnie budzą.
Zrób ankietę niech wypowiedzą się inni gwarantuje iż podziela moje zdanie o ohydzie pomieszanych wyznawców..STFU
Wybacz, ale nie muszę sobie niczego udowadniać.
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

@Kal_Torak

Tęczowy bsb'ek nie jest na dysku tylko na koniku i idzie do ktoregoś klocka warriorów. Lord podobnie - wspomaga drugi klocek, a w raize czego może operować samotnie. Ale faktycznie może lepiej wywalić lorda ,dać zamiast niego exalteda i zostają punkty na gołą piątke rycerzy. Warriorom wtedy mark slanesha żeby nie wykonywali wymuszonych taktycznych odwrotów.

Co do chosenów :D ... musze się na własnej skórze przekonać o ich plewności i wtedy wylecą. Chociaż taka ósemka z wardem na 3+, do tego +1A/+1S musi nieźle mielić jak coś złapie.

Koncepcja prosta - trafie na defens - naporowo do przodu, wszytskiego nie odstrzeli. Jak trafie na ofens to warriorzy w walce powinni dać rade.

Niewiem też czy nie zrezygnować z jednego spawn'a i dać drugich konnych marudersów - wyjdzie w praniu co lepsze.

ODPOWIEDZ