Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
Spoko rozpiska. Moja na ten sam turniej.
Bruiser: HA, luck gnoblar, Siege Breaker, Wyrdstone Necklacke- 189
Butcher: 2DS- 180
3*3 bule: ironfisty- 3*120
2*20 gnoblary +2championy- 2*42
2*3 irnoguts- 2*144
3ironguts: warbanner muzyk- 199
9 gnoblar trappers- 54
2*2 leadbelchers- 2*110
Gorger- 75
1649/1650
Cp:4
DP:3
74 modele
Bruiser: HA, luck gnoblar, Siege Breaker, Wyrdstone Necklacke- 189
Butcher: 2DS- 180
3*3 bule: ironfisty- 3*120
2*20 gnoblary +2championy- 2*42
2*3 irnoguts- 2*144
3ironguts: warbanner muzyk- 199
9 gnoblar trappers- 54
2*2 leadbelchers- 2*110
Gorger- 75
1649/1650
Cp:4
DP:3
74 modele
Ciebie Grodziu to jest dwa razy więcej niż mnie. Pytanie czy zastąpić rhinoxa ogrami czy nie. Bull rhinox ma dużą siłę przebicia ale z drugiej strony jest mniej jednostek i przeciwnik może go łatwiej załatwić czarami czy też maszynkami, a rozpa beż świnki z większą ilością oddziałów daję większe pole do manewrowania i ostrzał z czarowaniem jakoś rozchodzi się po kościach.
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
lepsza jest z rhinoxem ale i tak jest spoko
gorgera nie lubie wstawiłbym meneatera!!

Ja lubie grać na dużej ilosi ogrów. Zastanawiałem się nad wystawieniem śmieciarki. A co do gorgera to mi się zawsze sprawdza w 100% może nie zawsze wychodzi wtedy kiedy chce, ale szarżując zawsze się spisuje.
A co do rihinoxa to jak dla mnei to skarbonka na punkty, nie mówie ze jest silny ale przy dość małym DP czary będą go bolały i maszyny niestety i może nie dojechać albo zostać wymanewrowany przez bad tempered gdy sie nie zda liderki.
A co do rihinoxa to jak dla mnei to skarbonka na punkty, nie mówie ze jest silny ale przy dość małym DP czary będą go bolały i maszyny niestety i może nie dojechać albo zostać wymanewrowany przez bad tempered gdy sie nie zda liderki.
Nie gram ogrami, ale na swini nie bylby dobry ten sztandar z przerzucaniem czarow na gnoblary? Wtedy jest praktycznie odporny na wszelka magie. Czy na Koziolku mozna miec tylko 2 bohaterow? Jesli tak to magia nie bedzie robic az takiego kuku, zarazykowalbym gre bez butchera a zamiast niego wrzucilbym huntera - wiem ile on moze krwi napsuc
Brakuje mi w Waszych rozpiskach smieciary - bardzo fajna jednostka, ze swoim KB moze fajnie przypierdzielic nawet najlepszym jednostkom w tej grze
A i powalczyc sobie moze. Zdjalbym natomiast bulle, zostawil wymagana trojke, to najslabsza jednostka ogrow.
PS Grodzio gorger jest fajny, ale nie lepszy meneater z brace of handguns? Mozesz sciagnac jakiegos szwendajacego sie maga, weapon teamy (ratlingi Was chyba bardzo bola, a narazie w rozpisce nie masz nic zeby to zdjac) czy chocby sciagnac ranka.
PS2 Doczytalem, ze mozna miec 2 bohaterow czarujacych. Wiec zostal Wam jeszcze jeden slot na walczacego bohatera - czemu z niego nie korzystacie? Wiem, bohaterowie zmniejsza Wasza liczebnosc, ale w ograch oni sa naprawde mocni, i jak pokazal Maciek nimi mozna wygrawac bitwy, a jednostki sa do pomocy
Na Waszym miejscu naprawde zainwestowalbym w huntera. A jak nie chcecie to chociaz BSB.


PS Grodzio gorger jest fajny, ale nie lepszy meneater z brace of handguns? Mozesz sciagnac jakiegos szwendajacego sie maga, weapon teamy (ratlingi Was chyba bardzo bola, a narazie w rozpisce nie masz nic zeby to zdjac) czy chocby sciagnac ranka.
PS2 Doczytalem, ze mozna miec 2 bohaterow czarujacych. Wiec zostal Wam jeszcze jeden slot na walczacego bohatera - czemu z niego nie korzystacie? Wiem, bohaterowie zmniejsza Wasza liczebnosc, ale w ograch oni sa naprawde mocni, i jak pokazal Maciek nimi mozna wygrawac bitwy, a jednostki sa do pomocy

Parufka dwa lata temu na Lubelskiego Mastera wiozłem prawie identyczną rozpiskę jak Twoja, miałem z tego, co pamiętam, jedne gnoblary mniej. W ogóle mi się to nie sprawdziło, oddziały są za mało wytrzymałe na magię i panikę. Radzę brać albo dwóch butcherów i iść w magięc, co polecam albo nie brać żadnego i bronić się przed magią przedmiotami. Jeden ani nie poczaruje ani nie będzie zbytnio chronił przed silniejszą magią.
Kamilu ale wtedy nie bylo ograniczeń co do magii z tego co pamiętam. Teraz nie trafi sie juz jakies elfickie porno na 3 magach, Więc 1 butcher z 2 scrollami jest wystarczający.
A co do huntera,jest fajną jednostka i dzięki balancig patchowi troche bardziej grywalną jednak jego cena przewyższa umiejętności,a za jego koszt mam 3 ironów z warbannerem.
Lepszą opcją byłby BSB, ale myślę że 2 herosów wystarczy w zupełości.
A ja nie abrdzo mam przekonanie co do rhinoxa, jakoś mi się nie sprawdza.
A co do huntera,jest fajną jednostka i dzięki balancig patchowi troche bardziej grywalną jednak jego cena przewyższa umiejętności,a za jego koszt mam 3 ironów z warbannerem.
Lepszą opcją byłby BSB, ale myślę że 2 herosów wystarczy w zupełości.
A ja nie abrdzo mam przekonanie co do rhinoxa, jakoś mi się nie sprawdza.
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
to już meneater lepszy od gorga
już dawno z Dzordza zrezygnowałem, ale ostatnio chciałem nim spróbować i po raz kolejny stwierdzam iż przez to że nie może szarżować po wyjściu jest plewny
Co do ochrony magicznej, to już od nie wiadomo jakiego czasu mam jednego butchera, nie ważne jakie pkt i jakoś magii sie nie boje. Jedynie co to czasami mam przekierowanie czaru na 2+ na irongutsach ale z tego też powoli rezygnuje


Co do ochrony magicznej, to już od nie wiadomo jakiego czasu mam jednego butchera, nie ważne jakie pkt i jakoś magii sie nie boje. Jedynie co to czasami mam przekierowanie czaru na 2+ na irongutsach ale z tego też powoli rezygnuje

Oczywiscie, ze nadaza. Rhinoxa i tak przez pierwsza ture lub 2 trzeba chowac za makietami, bo jest zbyt latwym celem. Najczesciej nie wykorzystuje sie wtedy calego ruchu. Sztandar ma 6 cali zasiegu, co w porownaniu z rydwanowa podstawka bull rhinoxa swietnie wspolgra - imo lepszy sztandar dla niegoKokesz pisze:Gnoblarty nie będą nadążać za Rhinoxem. WB na rhinoxie jest najbardziej optymalnym wyborem.

Grodzio - pamietaj jeszcze o magicznych atakach - nie bylbym pewien czy jeden bruiser wystarczy, wraithy beda Cie wkurzac, a gonic za nimi glownym bohaterem bedzie ciezko.
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
rhinox małe pociski przyjmuje na klate, duże sie scrolluje ot cała filozofia wiec sztandar zbędny! 

Dzisiaj rozegrałem dwie bitwy testowe dla wcześniej przedstawionej rozpiski. Przeciwnikiem była nowa armia lizkaów. W swojej rozpie zmieniłem tylko generała wywalając mu Siege breakera i zamieniłem go zwykłym dwurakiem plus imię z +1 do tafa. Za te punkty i luck gnoblara dokupiłem rhinoxowi war banner.
Kumpel miał:
skink szaman na ancient stegadonie z maszynką bogów
szaman latający
saurus na cold onie z maksymalnym sejwem, 4 atakami z siłą 6 bodajże
2x10 skinków
kohorta skinków z jednym kroxem
3 te lepsze salki (razorbaki czy jakos tam)
2x3 terradony
5 cold onów z warbannerem
Pierwsza bitwa zaczęła się bardzo przykro ponieważ w drugiej turze stegadon będąc już blisko mojej armii odpalił jedną ze swoich cech specjalnych i strzelił na 11 cali d6 z siłą 4 bez sava :/. Rhinox padł od jednego strzału
plus troche strat na innych oddziałach. Po prostu tragedia. Resztę dokończyła magia i odpalany raz po raz ten cholerny pocisk ze stedzia. Generalnie bez rhinoxa na jednej flance nie miałem czym ruszyć stegadona gdyż bruiser walczył z cold onami i surusem herosem na drugiej flance (poległ razem z oddziałem ironów w wyniku tego starcia). Salki plujące w obronie na dwóch artyleryjkach to kolejne przegięcie.
Ja nabiłem 300 parędziesiąt punktów kolega zamiótł całą moją armię.
Druga bitwa takie same rozpiski. Tym razem szczęście mi dopisywało i w pierwszej turze szaman rzucił miscasta po którym wyparował razem z resztą obsługi i stedzio został sam bez upierdliwej maszynki. Do tego yheti obeszły lewą flankę i spędziły stamtąd terki i skinki plus niezdana panika w kluczowym momencie przez oddział cold onów gdy miały szarżować w kolejnej turze zadecydowały o sukcesie. Popłakałem się ze śmiechu kiedy salki pluły do szarżujących ironów z generałem i na sześć kości wyrzuciły cztery misfajery
. Przez nieuwagę nie zabiłem latającego szamana co zemściło się utratą butchera od magicznego pocisku. Solid dla ogrów, lizaki pozamiatane prawie kompletnie.
Na takie punkty wydaje mi się, że zwykły dwurak wystarczy dla bruisera w zupełnościw kombinacji z wyższym tafem. Duża ilość jednostek pozwala ustawiać szarże ale jak tracę rhinoxa lub bruisera to już nie mam czegoś do mocnego kopa. Z magią spokojnie można dać sobie radę z dwoma scrolami. Bardzo fajnie spisywała mi się dwójka lidów, których przyznaje nie doceniałem. Trochę nie wiedziałem za bardzo co zrobić z gnoblarami ale to chyba kwestia ogrania ponieważ nie mam zamiaru rezygnować z dwóch tak tanich klocków.
Na razie rozpiska zostaje tak jak jest. Zobaczymy co przyniosą kolejne testy.
Kumpel miał:
skink szaman na ancient stegadonie z maszynką bogów
szaman latający
saurus na cold onie z maksymalnym sejwem, 4 atakami z siłą 6 bodajże
2x10 skinków
kohorta skinków z jednym kroxem
3 te lepsze salki (razorbaki czy jakos tam)
2x3 terradony
5 cold onów z warbannerem
Pierwsza bitwa zaczęła się bardzo przykro ponieważ w drugiej turze stegadon będąc już blisko mojej armii odpalił jedną ze swoich cech specjalnych i strzelił na 11 cali d6 z siłą 4 bez sava :/. Rhinox padł od jednego strzału

Ja nabiłem 300 parędziesiąt punktów kolega zamiótł całą moją armię.
Druga bitwa takie same rozpiski. Tym razem szczęście mi dopisywało i w pierwszej turze szaman rzucił miscasta po którym wyparował razem z resztą obsługi i stedzio został sam bez upierdliwej maszynki. Do tego yheti obeszły lewą flankę i spędziły stamtąd terki i skinki plus niezdana panika w kluczowym momencie przez oddział cold onów gdy miały szarżować w kolejnej turze zadecydowały o sukcesie. Popłakałem się ze śmiechu kiedy salki pluły do szarżujących ironów z generałem i na sześć kości wyrzuciły cztery misfajery

Na takie punkty wydaje mi się, że zwykły dwurak wystarczy dla bruisera w zupełnościw kombinacji z wyższym tafem. Duża ilość jednostek pozwala ustawiać szarże ale jak tracę rhinoxa lub bruisera to już nie mam czegoś do mocnego kopa. Z magią spokojnie można dać sobie radę z dwoma scrolami. Bardzo fajnie spisywała mi się dwójka lidów, których przyznaje nie doceniałem. Trochę nie wiedziałem za bardzo co zrobić z gnoblarami ale to chyba kwestia ogrania ponieważ nie mam zamiaru rezygnować z dwóch tak tanich klocków.
Na razie rozpiska zostaje tak jak jest. Zobaczymy co przyniosą kolejne testy.
Witam obżartuchów! 
Ogólnie zaczynam dopiero grać ogrami, a to taka moja mała rozpiska do wypróbowania na 2250pkt (chętnie wysłu... przeczytam wasze opinie):
Tyrant (tenderiser, fistful of laurens, kineater, luck gnobbo i ciężki pancerz) - 311pkt
Bruiser (BSB, Sword of might i 2 gnoblar thiefstone'y, ciężki pancerz) - 209pkt
Butcher (skull mantle, ds, 1 tooth gnobbo) - 180pkt
Butcher (2xds lub ds i bangstick, 1 tooth gnobbo) - 185pkt
3 x 4 bullsy 2nd weapon, sztandar i bellower - 3x186pkt
4 irongacie sztandar (war banner) i bellower - 247pkt
2 x 2 leadbelchers + bellower - 2x120 pkt
śmieciara 165pkt
Gorger 75pkt
2 x 20 gnoblarów - 2x40pkt
w sumie 2250pkt
Zamysł jest taki, żeby moje grubaski nie ginęły przez to, że zaczną uciekać, tylko będą mężnie walczyły do końca (mam nadzieję, że póki się jedzenie nie skończy na stole
), wystarczy tylko trzymać BSB i tyranta blisko siebie (dzięki temu w razie przegranej będą miały 2 przerzuty liderki. Wadą tego może być to, że jestem niedoświadczony i mogę dopuścić do rozłączenia generała i BSB. Leadbelcherzy mają osłaniać skrzydła i eliminować supporty (w miarę możliwości), śmieciara jest 4fun (ale także żeby zająć się np innymi katapultami). A kurduple albo do screenowania (ale od mojej pierwszej gry ogrami nie używam ich do tego - nie można im ufać nawet w tak prostym zadaniu), albo do przeszkadzania przeciwnikowi po tej stronie stołu gdzie nie ma ogrów.

Ogólnie zaczynam dopiero grać ogrami, a to taka moja mała rozpiska do wypróbowania na 2250pkt (chętnie wysłu... przeczytam wasze opinie):
Tyrant (tenderiser, fistful of laurens, kineater, luck gnobbo i ciężki pancerz) - 311pkt
Bruiser (BSB, Sword of might i 2 gnoblar thiefstone'y, ciężki pancerz) - 209pkt
Butcher (skull mantle, ds, 1 tooth gnobbo) - 180pkt
Butcher (2xds lub ds i bangstick, 1 tooth gnobbo) - 185pkt
3 x 4 bullsy 2nd weapon, sztandar i bellower - 3x186pkt
4 irongacie sztandar (war banner) i bellower - 247pkt
2 x 2 leadbelchers + bellower - 2x120 pkt
śmieciara 165pkt
Gorger 75pkt
2 x 20 gnoblarów - 2x40pkt
w sumie 2250pkt
Zamysł jest taki, żeby moje grubaski nie ginęły przez to, że zaczną uciekać, tylko będą mężnie walczyły do końca (mam nadzieję, że póki się jedzenie nie skończy na stole

- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
Bannery z bulli OUT-> już było to wiele razy testowane i potwierdzone że opcja sucks!
brak warda na gieniu-> ŹLE! Imo dwoma magami nie poczarujesz a żeby sie ochronić przed magią to już weź 4 scrolle, chociaż z niektórymi armiami coś tam zrobisz tą magią ja z niej zrezygnowałem:lol2:
Ty zostawiasz slota rare... a w moich rozpach zapełniam je maksymalnie a chciałbym jeszcze z 2 takie sloty
Śmieciarki są fajne tylko trzeba na nie uważać
Masz jeszcze jednego speca to za sztandary z bulli i jakiś śmieci wciśnij Ja Yeti 

Ty zostawiasz slota rare... a w moich rozpach zapełniam je maksymalnie a chciałbym jeszcze z 2 takie sloty


Śmieciarki są fajne tylko trzeba na nie uważać


dlaczego? jak do tej pory generał zginął mi inaczej niż uciekając tylko raz. Możliwe, że za mało grałem, ale nie odczuwałem jak dotąd braku warda. Ja moim generałem z regóły wyzywam do pojedynku i powinien wygrać już w pierwszej rundzie, chyba że walczyłbym z jakimś wampirem (lub czymś innym niejadalnym). Także może dostać tylko od archery - to może być minus, ale wolę żeby zginął generał, niż cała jednostka przez nieudany rzut na brejka - po to kineater, BSB i fistful of laurens. A poza tym plan jest taki, żeby na gieniu trzymać zawsze albo trollguty albo toothcrackera - po to 2 butcherów.FIFI (_!_) pisze:brak warda na gieniu-> ŹLE!
Możliwe też że jak dotąd za mało grałem i jestem niedoświadczony


a co do śmieciarek to jak do tąd sobie moją nie pograłem bo za każdym razem miałem takiego pecha że w pierwszej rundzie direct hit z katapulty i out

- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Moja armia na 1500 pkt. Co sądzicie?
Polubiłem leadbelchersów a trójka wydaje mi się jednak optymalniejsza od dwójki.
Bruiser Gorf Miażdzyciel
gw, brace of hanguns,h.armour,luck gnobb
wyrdstone neckle, fistfulls of laurels
Butcher Burgot Flakorwij 2xtooth gnobb
dispell scroll ,bangstick
25 gnobblars,champ
9 gnobblar trappers
3 bulls ahw
3 ironguts mus
3 ironguts mus
3 leadbelchers mus
3 leadbelchers mus
Scrapplauncher
2 maneaters h.armour, brace of handguns(Spaslak, Tłuściusz)
Polubiłem leadbelchersów a trójka wydaje mi się jednak optymalniejsza od dwójki.
Bruiser Gorf Miażdzyciel
gw, brace of hanguns,h.armour,luck gnobb
wyrdstone neckle, fistfulls of laurels
Butcher Burgot Flakorwij 2xtooth gnobb
dispell scroll ,bangstick
25 gnobblars,champ
9 gnobblar trappers
3 bulls ahw
3 ironguts mus
3 ironguts mus
3 leadbelchers mus
3 leadbelchers mus
Scrapplauncher
2 maneaters h.armour, brace of handguns(Spaslak, Tłuściusz)
Kilka uwag na szybko:
Gdzie schowasz bohaterów?
Z wyjątkiem dwóch trójek, Ołowiomiotaczy, nie masz nic, co zrobiłoby przeciwnikowi krzywdę.
Trójki Ironów bez sztandaru nie dają rady. Mało, co złamią a jak jeden spadnie od magii lub strzelania to już w ogóle lipa.
Koniecznie gw, na co najmniej jednym Ludożercy.
Gdzie schowasz bohaterów?
Z wyjątkiem dwóch trójek, Ołowiomiotaczy, nie masz nic, co zrobiłoby przeciwnikowi krzywdę.
Trójki Ironów bez sztandaru nie dają rady. Mało, co złamią a jak jeden spadnie od magii lub strzelania to już w ogóle lipa.
Koniecznie gw, na co najmniej jednym Ludożercy.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
bruiser idzie do maneaterów a on ma gw, dzięki temu korzysta z itp.moge co najwyzej klasycznie dac jedną pełną czwórkę rezygnując z druchich ironów.