Orc and Goblins na 1250 pkt

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shagarot
Plewa
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Orc and Goblins na 1250 pkt

Post autor: Shagarot »

Bohaterowie:

Jako generał:
Black Orc Big Boss on a boar
Heavy Armour
Shield
Shaga's Screaming Sword

Black Orc Big Boss
Heavy Armour
Battle Standard do 25 pkt [to już różnie]
Ulag's Akrity Axe
Spiteful Shield

Night Goblin Shaman
Wizard lvl 2
Dispel Scroll
2 x Magic Moshrooms

Oddziały:

20 Night Goblins
Short Bows
1 Fanatyk
FCG

2 x 20 Night Goblins
Netters
1 Fanatyk
FCG
Do jednego z tych oddziałów dołączany jest shaman

27 Orc Big 'Uns
2 x Choppa
FCG
Mork's Spirit-totem
Do oddziału dołączony generał jak i orc trzymający battle standard, daje to oddział z pięcioma rzędami.

Special:

Goblin Spear Chukka
Full załaga

Taktyka prowadzenia:

Big 'Uns idą jako trzon armii, po lewej ubezpiecza ich oddział night goblinów z shamanem, a po prawej night goblinów z short bowami [lub odwrotnie, zależy od możliwości terenowych], a na przedzie idzie oddział nocnych goblinów mający na celu bronić oddział generała przed strzałami, zaklęciami i szarżą.

Po podliczeniu wszystkiego wychodzi armia na 1253 pkt

Casting Pool: 4
Dispel Pool: 6
Models in army: 123
Ostatnio zmieniony 3 mar 2009, o 19:06 przez Shagarot, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Speary w Goblinach to strata pts. Szaman i tak sobie nie poczaruje wiec zdejmij mu 2 lvl i daj drugiego scrolla.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Shagarot
Plewa
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Shagarot »

Może jednak poczaruje, a przynajmniej w najbliższej bitwie, bo ustawka jest 2 na 2 gdzie Moje O&G będą walczyć razem z Imperium przeciwko Skavenom i Dark Elfom.
A Skaveni bez Szarych Proroków są praktycznie pozbawieni magii.

A oddział, który podalem można łatwo zmienić na 1500, no 1503 pkt.

Dodać 6 Spear Chukki i Snotling Pump Wagon

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

speary na gobosach to wogule ci sie nie przydadza...;]
szaman na 1 levl zmień...;]
zamien orka 2 czopy na speary;]
i jakies maszyny wsadz...;]

Awatar użytkownika
Shagarot
Plewa
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Shagarot »

Maszyn chwilowo nie posiadam żadnych, a nie chcę aby na stole wylądowała paczka chusteczek "Oto moja Spear Chukka" :P

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

bsb'ek nie moze nosic magicznej tarczy. Tak jak nie moze miec jednoczesnie magicznego sztandaru i innych magicznych przedmiotow - albo sztandar albo zabawki. Spirit totem daje max 3 kostki do puli (bonus za szeregi jest max 3).

Jednym magiem wiele nie poczrujesz.

Wywal fcg z goblinów z łukami, wiele im nie da, zostaw tylk muzyka. Wlocznie z goblinów out. Jak robisz gobliny z siatkami do walki to lepiej dac ich wiecej niz 20 zeby dluzej stati CR mieli.

Awatar użytkownika
Shagarot
Plewa
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Shagarot »

Magiczny sztandar niesie oddział - a on sam niesie Battle Standard, a cytując z podręcznika O&G: "The battle standard bearer cannot choose any non-magical equipment exept for light or heavy armour as appropriate"

A co do włóczników - ostatnio dobrze sobie radzili podczas walki ze sporym oddziałem zombie, a Ci tutaj mają za zadanie ubezpieczać oddział więc głupio by było gdyby oddział, który ma bronić aby nikt generałowi od boku nie wjechał, rozpadł się zbyt szybko - tak przynajmniej może zrobić coś więcej w przypadku spotkania ze zwykłymi klan-braćmi skavenów, z tego samego powodu wolę zostawić FCG u łuczników.

A tutaj za bardzo zmieniać nie mogę, bo rozpiskę zrobiłem na dosłownie wszystkie figsy jakie posiadam. Ew z oddziału, który idzie przodem mogę zabrać nettersów i równo wycięta karta papieru będzie mi służyć za Spear Chukkę.

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Jeżeli jesteś nowy i dajesz tu rozpę to pewnie w celu dowiedzenia się naszej opinii. Jeśli 3 osoby pod rząd piszą ci tą samą zmianę, to może coś w tym jest? Proxami aż tak się nie przejmuj, ja prawie w każdej mojej bitwie jakiś prox posiadam. Co do zmian to przyłączam się do tych co już zostały wymienione. :wink:

Awatar użytkownika
Shagarot
Plewa
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Shagarot »

Well w takim razie wyrzucę włócznie i w ten sposób zaoszczędzę 40 pkt...
I tu proszę o doradzenie czy wstawić Spear Chukka czy Snotling Pump Wagon?

Nie wiem co bardziej przyda się do walki ze skavenami i dark elfami

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Na wszelakie armie jeden snot się na nic nie przyda. Chucką możesz walić po hydrze (chociaż jedna jej prawie nic nie zrobi, chyba że fartem), lub po zwykłych klockach. Na twoim miejscu pokombinowałbym tak aby zwiększyć ilość NG w klocku, bo mogą zwiać od paniki.

Awatar użytkownika
Shagarot
Plewa
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Shagarot »

Na goby nic nie wymyślę, a co do proxy Chukki, aby chociaż to wyglądało na tyle dobrze na ile może - jakie wymiary w cm ma podstawka?

A co do maga jeszcze:

Bitwa z założenia jest ustawiona, że każdy może mieć tylko 1 maga.

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Czyli nie musisz w ogóle brać maga :wink: . Możesz przerobić go tak aby miał 1lvl, +1 do rozproszenia zamiast DS i 1 grzyba. Dzięki temu masz punkty na 2 chuckę.

Awatar użytkownika
Shagarot
Plewa
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Shagarot »

Po wszystkich zmianach ostatecznie rozpiska wygląda następująco:

Heroes:

Generał:

Black Orc Big Boss [85]
on a boar [16]

Heavy Armour [4]
Ulag’s Akrity Axe [25]
Enchanted Shield [15]
Łącznie 145 punktów

Black Orc Big Boss [85]

Heavy Armour [4]
Margot’s Best Basha [15]
Spiteful Shield [25]
Łącznie 129 punktów

Night Goblin Shaman [50]
Level 2 Wizard [35]

Dispel Scroll [25]
2 Magic Mushrooms [20]
Łącznie 130 punktów

Core Units:

20 Night Goblins [60]

Hand weapong & short bows
Musician [4]
Standard Bearer [8]
Łącznie 72 punkty

20 Night Goblins [60]

Hand weapon & shield
Nets [35]
2 x Night Goblin Fanatics [50]
FCG [20]
Łącznie 165 punktów

20 Night Goblins [60]

Hand weapon & shield
Nets [35]
Night Goblin Fanatic [25]
FCG [20]
Łącznie 140 punktów

27 Orc Boyz Big ‘Uns [243]

Choppa & light armour
Shield [27]
FCG [30]
Magic Standard „Mork’s Spirit-Totem” [50]
Łącznie 350 punktów

Special Units:

3 x Goblin Spear Chukka [105]
3 x Orc Bully [15]
Łącznie 120 punktów

Power Pool: 4
Dispel Pool: 6
Models in army: 123

RAZEM: 1251 punktów

ODPOWIEDZ