Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
No właśnie a u nas jest ten ból, iż mamy lipnych magów, a to dlatego, że:
-kosztują dużo punktów
-mogą mieć tylko domenę athel loren
-oraz trudno wstawić ich w jakikolwiek oddział(ni to driada ni wardancer, ewentualnie w gr lub eternalach, ale to już jest jazda bez trzymanki )
Jak gram z qmplem na te same punkty (OiG) to ona zazwyczaj ma 3 shamanów a ja 1 lub BARDZO RZADKO 2 magów.
-kosztują dużo punktów
-mogą mieć tylko domenę athel loren
-oraz trudno wstawić ich w jakikolwiek oddział(ni to driada ni wardancer, ewentualnie w gr lub eternalach, ale to już jest jazda bez trzymanki )
Jak gram z qmplem na te same punkty (OiG) to ona zazwyczaj ma 3 shamanów a ja 1 lub BARDZO RZADKO 2 magów.
Magowie mogę chodzić w tancerzach. Polecam Rzeczywiście nasi magowie nie kopią jakoś dupy, ale na pewno bez nich jest bardzo trudno. Ja gram jeden caddy do 2k, 1 mały, jeden duży (z różdżką off course) na 2K+ lub na dwóch małych (4scrolle i 5DD przy anciencie).
Zainspirował mnie wardancer z talisman of protection:
Prezentuję wam top 4 najbardziej bezsensownie złożonych bohaterów.
Treeman Ancient
Blight of Terrors Causes Terror. [50]
Resplendence of Luminescents All attacks made by the bearer and his unit are magical. [25]
Wild Rider Noble
Fimbulwinter Shard Bearer and mount are at -1 to be hit in close combat. Any Forest [25]
Spirits within 6" suffer from Stupidity.
Elynett's Brooch Bearer and unit may reroll failed psychology tests. [20]
Glamourweave Spellsinger
Amaranthine Brooch 3+ ward save against non-magical attacks. [35]
Wardancer Noble
Talisman of Protection 6+ ward save [15]
Gwytherc's Horn One use only. Use at start of bearer's turn. He and unit are [15]
Immune to Psychology until the start of his next turn.
Prezentuję wam top 4 najbardziej bezsensownie złożonych bohaterów.
Treeman Ancient
Blight of Terrors Causes Terror. [50]
Resplendence of Luminescents All attacks made by the bearer and his unit are magical. [25]
Wild Rider Noble
Fimbulwinter Shard Bearer and mount are at -1 to be hit in close combat. Any Forest [25]
Spirits within 6" suffer from Stupidity.
Elynett's Brooch Bearer and unit may reroll failed psychology tests. [20]
Glamourweave Spellsinger
Amaranthine Brooch 3+ ward save against non-magical attacks. [35]
Wardancer Noble
Talisman of Protection 6+ ward save [15]
Gwytherc's Horn One use only. Use at start of bearer's turn. He and unit are [15]
Immune to Psychology until the start of his next turn.
DobreKalesoner pisze:Zainspirował mnie wardancer z talisman of protection:
Prezentuję wam top 4 najbardziej bezsensownie złożonych bohaterów.
Treeman Ancient
Blight of Terrors Causes Terror. [50]
Resplendence of Luminescents All attacks made by the bearer and his unit are magical. [25]
Wild Rider Noble
Fimbulwinter Shard Bearer and mount are at -1 to be hit in close combat. Any Forest [25]
Spirits within 6" suffer from Stupidity.
Elynett's Brooch Bearer and unit may reroll failed psychology tests. [20]
Glamourweave Spellsinger
Amaranthine Brooch 3+ ward save against non-magical attacks. [35]
Wardancer Noble
Talisman of Protection 6+ ward save [15]
Gwytherc's Horn One use only. Use at start of bearer's turn. He and unit are [15]
Immune to Psychology until the start of his next turn.
Najbardziej podoba mi się wardancer z talizmanem i hornem
O co chodzi ze spellsingerem? Przecież może mieć takiego warda
raczej w naszej armii smok to nienalepsze wyście, ale jak już to w takiej kombinacji:
SoM
oaken armour
wyczerpywalny ward
ma wtedy 5ataków z S6 i 4 z S5, smok i lord warda 3+ do pierwszego nieudanego, a jak się skończy to lord regenka
ale jednak lepiej brać altera,(albo dużego maga )
SoM
oaken armour
wyczerpywalny ward
ma wtedy 5ataków z S6 i 4 z S5, smok i lord warda 3+ do pierwszego nieudanego, a jak się skończy to lord regenka
ale jednak lepiej brać altera,(albo dużego maga )
Ja ostatnio grywam smokiem z lordem, ktory ma:
Ward na 3+ na niemagiczne ataki
Bow of Loren
Starzały no armour save
Po wielu probach z lordem walczacym przekonalem sie, ze nie zdaje on egzaminu. Nie splaca sie. Od naprawde drogich i wartosciowych kąsków się odbija a na słabych nie jest w stanie sie zwrocic punktowo. Dlatego dalem go jako wsparcie do mocno strzelajacej rozpy (50-60 lukow). W ten sposob jeszcze wzmocnilem strzelanie (szczegolnie no save jest wartosciowy), oraz zyskalem mobilna liderke i dobra kontre na sredniego kalibru smieci. Z kilku bitew, ktore nim zagralem, jest naprawde zadowolony. Nie warto sie nim tylko pchac na pałe do kombatu, trzeba go raczej wykorzystywac jako straszaka i narzedzie kontroli ustawienia przeciwika.
Smoczek nie wymiata, ale dalej daje rade.
Ward na 3+ na niemagiczne ataki
Bow of Loren
Starzały no armour save
Po wielu probach z lordem walczacym przekonalem sie, ze nie zdaje on egzaminu. Nie splaca sie. Od naprawde drogich i wartosciowych kąsków się odbija a na słabych nie jest w stanie sie zwrocic punktowo. Dlatego dalem go jako wsparcie do mocno strzelajacej rozpy (50-60 lukow). W ten sposob jeszcze wzmocnilem strzelanie (szczegolnie no save jest wartosciowy), oraz zyskalem mobilna liderke i dobra kontre na sredniego kalibru smieci. Z kilku bitew, ktore nim zagralem, jest naprawde zadowolony. Nie warto sie nim tylko pchac na pałe do kombatu, trzeba go raczej wykorzystywac jako straszaka i narzedzie kontroli ustawienia przeciwika.
Smoczek nie wymiata, ale dalej daje rade.
mam problem...
na dniach bede gral z lizardmenami na 1650 pkt. Do tej pory walczylem z nimi w 3 bitwach - w 1 byl remis, w dwoch zostalem zmasakrowany. Pytanie brzmi: jaka rozpiske polecacie na bitwe z ta armia. Wiem, ze kumpel wystawi mniej wiecej cos takiego - stegadon z duzym lukiem, ancient z engine of the god, oddzial 20 saurusow (ewentualnie 2), jakiegos generala na mouncie, a za reszte punktow wrzuci skinki i ewentualnie oddzial 2-3 salamandr/razordonow.
jak to ugryzc?
na dniach bede gral z lizardmenami na 1650 pkt. Do tej pory walczylem z nimi w 3 bitwach - w 1 byl remis, w dwoch zostalem zmasakrowany. Pytanie brzmi: jaka rozpiske polecacie na bitwe z ta armia. Wiem, ze kumpel wystawi mniej wiecej cos takiego - stegadon z duzym lukiem, ancient z engine of the god, oddzial 20 saurusow (ewentualnie 2), jakiegos generala na mouncie, a za reszte punktow wrzuci skinki i ewentualnie oddzial 2-3 salamandr/razordonow.
jak to ugryzc?
To mało tego jak na 1650.azv pisze:hm
wystawialem treemena, 20 lukow, oddzial 8 driad, 8 wardancerow, piatke wildow, altera, caddiego (cos w ten desen) pomijajac fakt, ze mialem slabe rzuty, to dostalem tegi łomot
*czerwony kolor by moderator
Podpowiem Ci, co z czym sobie radzi. A juz Twoja glowa w tym, by do takich sparringow doprowadzic.
Szybko wpakuj sie w walke z Engine of The Gods i postaraj sie zabic prista (wtedy silnik przestaje dzialac). Jesli sie go szybko nie pozbedziesz, moze Ci potem przysporzyc wielu problemów. Do zdjecia priesta wystarczy Alter (challenge z priestem, zeby sie nadwyzkowe rany nie marnowaly), albo Wildzi (najlepiej od boku) a jeszcze lepiej - Driady od boku. Dopoki zyje priest - atakujesz po nim. Potem ladujesz po skinkach ile wlezie, zeby wygrywac brejka. Stegadon w koncu nie zda tego stubborna.
Zainwestuj w trzeci oddzial lucznikow. Luki to swietna bron na salki/razory, oraz na skinki. Masz przewage zasiegu, a przy takiej sile ognia tamte oddzialy nie powinny przekroczyc polowy stolu.
Jezeli bruzdzi Ci jakis heros, pomysl nad zajeciem go przy pomocy tancerzy i ich killing blowa, albo skonstruuj herosa z trafianiem na 6+ w pojedynkach. Takie rozwiazania sprawią, ze wrogi heros przestaje byc taki straszny.
Zwyklego stegadona probuj zlapac od boku driadami, tancerzami (ataki w skinki) albo jeszcze lepiej - treemanem. Drzewo powinno predzej, czy pozniej zlamac/zniszczyc dinusia. Musisz tylko trzymac w poblizu BSB, zeby przy jakims pechu nie zwiac z brejka.
Skladanie rozpy najlepiej zacznij, tak jak wiekszosc z nas, od 3 oddziałow luczników i 3 oddziałow driad. Przeciwko lizkakom taka podstawa armii daje duze mozliwosci taktyczne.
Jezeli wrog bedzie mial terradony - poczestuj je na dzien dobry z hail of doom arrow, bo zostawione bez kontroli moga Ci sporo nabruzdzic.
Tyle z teoryhammera. Teraz sprobuj to wprowadzic w zycie.
Olej ich. Obcinaj im marsz, zeby nigdzie nie doszły. Zostaw ich na sam koniec. Jesli z reszta armii lizakow uporasz sie w miare sprawnie, to dopiero wtedy zrob z nich tarcze strzelnicza dla Twoich oddzialow. A jak zostana niedobobitki, to mozesz pyknac jakas kanapkę...azv pisze:no dobra a jak ugryzc do tego bande 20 saurusow z full command group?
bo bede raczej probowal kombinowanymi szarzami wildow i wardancerow to atakowac... jak myslicie sprawdzi sie?
rozpa którą grałem w lublinie spisała sie bardzdzo dobrze udało sie zająć 13 miejsce odwiedzic 2 stół noi mięc najlepszy wynik wood elfami na turnieju
oto moje dzieło
wood elf spellsibger
2x dispeal scroll
wood elf alter noble
gw,la,sh
helm of the hunt
hail of doom arrow
wood elf alter noble
gw,sh
briasheath
stone of crystal mere
2x12 glade guards
2x 8 drads
3x warhawk rider
7x wardancer tropus
miusician
5x wild riders of kurnous
standar
warbanner
treeman
oto moje dzieło
wood elf spellsibger
2x dispeal scroll
wood elf alter noble
gw,la,sh
helm of the hunt
hail of doom arrow
wood elf alter noble
gw,sh
briasheath
stone of crystal mere
2x12 glade guards
2x 8 drads
3x warhawk rider
7x wardancer tropus
miusician
5x wild riders of kurnous
standar
warbanner
treeman
Ciekawa rzecz z tymi dwunastkami, czemu akurat tak? Przecież 25% do paniki dostają tak samo jak 10, nie lepiej 13? Trzeba 7 ubić do połowy, a 4 do 1/4. Ale nie czepiam się, wynik mówi sam za siebie - gratulacje. 1650 to jednak jest format, na którym mamy szanse. Słyszałem też od kumpla same dobre opinie o grze Kalesonera. Również gratki!
w sumie to niczym sie nie kierowalem oprocz tego zeby miec outnumber przeciwko fastom do ktorych nie chcialo mi sie strzelac poza tym jak sie zwine to mam 2 modele ktore moga zginac zeby mioec szereg
noi w sumie to sa 4 dodatkowe modelel ktore mam pomalowane i ktore daja kolejne strzelanie
takie male bonusy sa fajne i czasami ratuja dupe
noi w sumie to sa 4 dodatkowe modelel ktore mam pomalowane i ktore daja kolejne strzelanie
takie male bonusy sa fajne i czasami ratuja dupe
Od skavena? Bardzo przyjemnie się z nim grało. Wynik na turnieju też całkiem niezły, Gdyby nie to, że splewiłem (8 i 10 pkt) dwie ostatnie bitwy, ze stosunkowo łatwymi rozpiskami i nie jakimiś super przeciwnikami (aczkolwiek bardzo sympatycznymi i wcale nie kiepskimi) byłbym może w top5. Ale to takie gdybanie, jakby Cruss ubił jedną harpię więcej to by wygrał Koziołka. Ja pojechałem rozpą inną niż wszystkie WE jakie tam widziałem, zainwestowałem w magię i wcale nie żałuję. W sumie to jedna bitwa z Pasiakiem mnie przekonała do magii loren. Bez dalszego pierniczenia rozpa, która starczyła na 17 miejsce w Lublinie i 7 w Białymstoku:
1 Spellsinger @ 150 Pts
General; Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
1 Branchwraith @ 165 Pts
Magic Level 1
Cluster of Radiants [25]
Annoyance of Netlings [25]
1 Noble @ 132 Pts
Light Armour; Battle Standard
Hail of Doom Arrow [30]
Asyendi's Bane [10]
1 Treeman @ 285 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
6 Wardancers @ 115 Pts
Musician
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
5 Glade Riders @ 120 Pts
5 Wild Riders @ 130 Pts
Casting Pool: 5
Dispel Pool: 5
Models in Army: 66
Total Army Cost: 1649
1 Spellsinger @ 150 Pts
General; Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
1 Branchwraith @ 165 Pts
Magic Level 1
Cluster of Radiants [25]
Annoyance of Netlings [25]
1 Noble @ 132 Pts
Light Armour; Battle Standard
Hail of Doom Arrow [30]
Asyendi's Bane [10]
1 Treeman @ 285 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
6 Wardancers @ 115 Pts
Musician
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
5 Glade Riders @ 120 Pts
5 Wild Riders @ 130 Pts
Casting Pool: 5
Dispel Pool: 5
Models in Army: 66
Total Army Cost: 1649
- Jacek_Azael
- Masakrator
- Posty: 2058
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk