Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

naprawde to nie ma czegos takiego ze w cos nie warto a w cos warto, wszystkie jednostki HE są uzytkowe i wystawia sie je zaleznie od upodobań i stylu gry.

Kario
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: Kario »

Ale jesli chodzi konkretnie to ten styl bardziej defensywny? To chyba kawaleria nie ebdzie zbytnio uzyteczna? (wydaje mi sie ze te jednostki to juz tylko jak sie walczy z duza iloscia i bardziej przy ofensywnej grze?)

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

na mniejsze pkt to ja bym jednak chociasz w 5 dp zainwestowal bo to zawsze jakas szybko i mocna kontra.

Kario
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: Kario »

Hmm ok wielkie dzieki za takie wprowadzenie mnie ;p Jutro mam nadzieje bede juz mial moj maly zestaw poczatkowy no i army booka ;p Wiec na biezaco bede sie pytal co i jak z kupnem kolejnych oddzialow ;]

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

rzuć okiem na rozpiski HE.

i sam spójrz co się wystawia ze smokiem, a co z arcymagiem.

Ogólnie HE to armia defensywna i tak należy nią grać, ale defensywna nie znaczy, ze bez jednostek z potęznym kopem (smok w defensywnej armi mocno pomaga i jest w stanie więcej zrobić niż w hajelfickim ofensie). Po prostu najlepiej poczekać i zmiękczyc wroga zanim on się zbliży i wtedy kontra DP, bądz piechotą, a jak brakuje zasięgu piechocie to pod nos mu ją podstawiasz i nie ma co zrobić z asf.

Jednak u HE potrzebne jest spora ilosć wsparcia, np. ellyriani, orly, shadow warriorsi, silver helmsi, gole 5 DP, poniekad tiranoc charioty, wsparcia jest masa i warto mieć przynajmniej 3 takowe oddzialy-przeszkadzajki na większe punkty.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Krogulec
Warzywo
Posty: 11

Post autor: Krogulec »

Mam dwa pytanie odnośnie magii w grze.
1. Jak dokładnie działa MR? Czy dodatkowe kości dispela generuje się tylko raz na rundę, czy za każdym razem gdy ktoś rzuci zaklęcie na oddział z MR. Jak ma się MR do zaklęć obszarowych?
2. Co dokładnie mogą robić czarodzieje będący w CC. Jakie zaklęcia mogą rzucać? Czy czarodziej będący na potworze LT walczący z oddziałem zwykłego rozmiaru widzi ponad nim na potrzeby czarowania?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

1.mr dziala tak, ze jezeli przeciwnik chce puscic w oddzial czar to normalnie rzuca ale od wyniku odejmuje tyle ile wynosi MR(najczesciej 2) np przeciwnik rzuca 2 koscmi czar na 8+ wyrzuca 9 ale że ty masz MR to jest 7 i sei czar nie udaje. Na AOE czary niestety nie ma to zastosowania(tak mi sie wydaje)
2. Czarodziej moze rzucac czary ktore albo dzialaja na cala gre(takl jak np drain magic) lub czary w ktorych pisze ze mozna je puszczac w CC(np zniszczenie vaula) monster etc podczas walki nie daja zadnych bonusow, ze mozna puszczac spele ponad oddzialami jak jest sie w CC.

Awatar użytkownika
Pretor
Chuck Norris
Posty: 428
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Post autor: Pretor »

1. a MR to nie czasami dodatkowe DD?:wink: działa za każdym razem kiedy unit z MR jest celem czaru. Co do obszarówek, to nie wiem. Było to ostatnio uściślane, ale nie pamietam na czym w końcu stanęło.
2. tak jak napisał Relosu.

Awatar użytkownika
Kris
Oszukista
Posty: 780
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Kris »

mr dziala tak, ze jezeli przeciwnik chce puscic w oddzial czar to normalnie rzuca ale od wyniku odejmuje tyle ile wynosi MR(najczesciej 2) np przeciwnik rzuca 2 koscmi czar na 8+ wyrzuca 9 ale że ty masz MR to jest 7 i sei czar nie udaje.
Słucham :shock: ???????
MR daje ci to, że jak dany oddział jest celem czaru tyle ile wynosi MR tyle dodatkowych kostek możesz darmowo użyć do rozpraszania - przy czym możesz dispelować używając tylko kostek z MR, nie musisz koniecznie używać własnych ze zwykłej puli
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie :?:

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

oj chyba mi sie cos zupelnie jeblo xD sorry moj blad. W sumie zadko uzywam lub walcze z czyms co ma mr. cholera jaki fail.

Awatar użytkownika
Drake
Chuck Norris
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Drake »

Pytanko - jaki jest najbardziej optymalny sprzęt dla Maga/Arcymaga?

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

standardowe zlozenia arcymagów:
Arcymag IV lvl z Book of Hoeth (360 pkt)
Arcymag IV lvl z Silver Wand/Ring of Fury/2xDispel Scroll (350 pkt)

oraz magów:
Mag II lvl z Seerstaff of Saphery/Dispel Scroll (185 pkt)
Mag II lvl z Silver Wand/Dispel Scroll/Dispel Scroll (185 pkt)
Mag II lvl z Ring of Fury/Silver Wand (185 pkt)

Jest jeszcze pare opcji ale te powyzej sa najbardziej popularne ;)
Przydatne są tez Jewel of the Dusk i Ring of Corin. Jesli grasz na magii to oddzial z Banner of Sorcery obowiazkowo :D

Awatar użytkownika
Master of reality
Oszukista
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Master of reality »

Ja jeszcze czasami biorę arcy-Seerstaff,ring of fury,power stone

Kario
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: Kario »

jaka jednostke polecacie kupic w pierwszej kolejnosci swordsmasterow czy WL ??

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Kario pisze:jaka jednostke polecacie kupic w pierwszej kolejnosci swordsmasterow czy WL ??
WL, bo są znacznie bardziej uniwersalni.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Kario
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: Kario »

Uniwersalni?? a konkretniej ??

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

WL moga przyjac na klate wiele(maja stubborn, zatem ciezko ich zlamac w combacie, a jeszcze ciezej jesli masz przy nich BSB :D), chodza po lasach co daje wiecej mozliwosci taktycznych, ciezej ich wystrzelac(save 3+ na ostrzal) i wedlug mnie lepiej radza sobie z ciezka kawaleria (sila 6).
SM spadaja od ostrzalu jak kaczki (save 5+), nie maja stubborna czyli jest mniejsza szansa ze ustoja combat z czyms mocnym, gorzej im sie walczy z czyms co ma duzego save'a bo maja tylko sile 5 :D no ale maja po 2 ataki :P i to jest ich glowna zaleta :D
dlatego WL czesciej spotkasz na stolach niz SM :D

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Rabsp pisze:WL moga przyjac na klate wiele(maja stubborn, zatem ciezko ich zlamac w combacie, a jeszcze ciezej jesli masz przy nich BSB :D), chodza po lasach co daje wiecej mozliwosci taktycznych, ciezej ich wystrzelac(save 3+ na ostrzal) i wedlug mnie lepiej radza sobie z ciezka kawaleria (sila 6).
SM spadaja od ostrzalu jak kaczki (save 5+), nie maja stubborna czyli jest mniejsza szansa ze ustoja combat z czyms mocnym, gorzej im sie walczy z czyms co ma duzego save'a bo maja tylko sile 5 :D no ale maja po 2 ataki :P i to jest ich glowna zaleta :D
dlatego WL czesciej spotkasz na stolach niz SM :D
O to to :) Nie zgodzę się tylko z tym, że WL lepiej koszą ciężką kawalerię. Zawsze wolę 2A z S5 niż 1A z S6. No i nie zapominajmy o tym, że SM mają WS6, czyli trafiają każdą ciężką kawalerię w grze na 3+ (żadna ciążka kawaleria w WFB nie ma WS6*), tymczasem WL mają WS5, tak jak kilka oddziałów ciężkiej kawalerii, więc elitarną kawalerię trafiają na 4+. Razem daje to dużą różnicę na korzyść SM. No ale pod każdym innym względem WL są lepsi.

* choć na pewno są jakieś wyjątki dotyczące specjalnych zasad, przychodzą mi do głowy chocby rycerze Nurgla, atakując których ma się -1 WS, a więc SM trafiają ich na 4+
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Galharen »

Dlatego najlepiej jest mieć i to i to, tylko trzeba wiedzieć jak tych oddziałów używać.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Galharen pisze:Dlatego najlepiej jest mieć i to i to, tylko trzeba wiedzieć jak tych oddziałów używać.
Z SM trzeba się obchodzić jak z jajkiem, ale jak dojdą do walki to wynagradzają to ;) W ogóle uważam, że HE są w o tyle fajnej sytuacji, że każda elitarna piechota jest wystawialna, bo każda ma swoje zalety (choć WL są najlepsi, bo najbardziej uniwersalni, stubborn jest tu decydujący). Z kolei u DE nie jest tak wesoło, bo Black Guard są zdecydowanie najlepsi. Egzekutorzy są splewieni przez to że są khainitami, Witch Elves można w sumie wystawić, ale BG i tak są znacznie lepsi.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Zablokowany