Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
rzuć okiem na rozpiski HE.
i sam spójrz co się wystawia ze smokiem, a co z arcymagiem.
Ogólnie HE to armia defensywna i tak należy nią grać, ale defensywna nie znaczy, ze bez jednostek z potęznym kopem (smok w defensywnej armi mocno pomaga i jest w stanie więcej zrobić niż w hajelfickim ofensie). Po prostu najlepiej poczekać i zmiękczyc wroga zanim on się zbliży i wtedy kontra DP, bądz piechotą, a jak brakuje zasięgu piechocie to pod nos mu ją podstawiasz i nie ma co zrobić z asf.
Jednak u HE potrzebne jest spora ilosć wsparcia, np. ellyriani, orly, shadow warriorsi, silver helmsi, gole 5 DP, poniekad tiranoc charioty, wsparcia jest masa i warto mieć przynajmniej 3 takowe oddzialy-przeszkadzajki na większe punkty.
i sam spójrz co się wystawia ze smokiem, a co z arcymagiem.
Ogólnie HE to armia defensywna i tak należy nią grać, ale defensywna nie znaczy, ze bez jednostek z potęznym kopem (smok w defensywnej armi mocno pomaga i jest w stanie więcej zrobić niż w hajelfickim ofensie). Po prostu najlepiej poczekać i zmiękczyc wroga zanim on się zbliży i wtedy kontra DP, bądz piechotą, a jak brakuje zasięgu piechocie to pod nos mu ją podstawiasz i nie ma co zrobić z asf.
Jednak u HE potrzebne jest spora ilosć wsparcia, np. ellyriani, orly, shadow warriorsi, silver helmsi, gole 5 DP, poniekad tiranoc charioty, wsparcia jest masa i warto mieć przynajmniej 3 takowe oddzialy-przeszkadzajki na większe punkty.
Mam dwa pytanie odnośnie magii w grze.
1. Jak dokładnie działa MR? Czy dodatkowe kości dispela generuje się tylko raz na rundę, czy za każdym razem gdy ktoś rzuci zaklęcie na oddział z MR. Jak ma się MR do zaklęć obszarowych?
2. Co dokładnie mogą robić czarodzieje będący w CC. Jakie zaklęcia mogą rzucać? Czy czarodziej będący na potworze LT walczący z oddziałem zwykłego rozmiaru widzi ponad nim na potrzeby czarowania?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
1. Jak dokładnie działa MR? Czy dodatkowe kości dispela generuje się tylko raz na rundę, czy za każdym razem gdy ktoś rzuci zaklęcie na oddział z MR. Jak ma się MR do zaklęć obszarowych?
2. Co dokładnie mogą robić czarodzieje będący w CC. Jakie zaklęcia mogą rzucać? Czy czarodziej będący na potworze LT walczący z oddziałem zwykłego rozmiaru widzi ponad nim na potrzeby czarowania?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
1.mr dziala tak, ze jezeli przeciwnik chce puscic w oddzial czar to normalnie rzuca ale od wyniku odejmuje tyle ile wynosi MR(najczesciej 2) np przeciwnik rzuca 2 koscmi czar na 8+ wyrzuca 9 ale że ty masz MR to jest 7 i sei czar nie udaje. Na AOE czary niestety nie ma to zastosowania(tak mi sie wydaje)
2. Czarodziej moze rzucac czary ktore albo dzialaja na cala gre(takl jak np drain magic) lub czary w ktorych pisze ze mozna je puszczac w CC(np zniszczenie vaula) monster etc podczas walki nie daja zadnych bonusow, ze mozna puszczac spele ponad oddzialami jak jest sie w CC.
2. Czarodziej moze rzucac czary ktore albo dzialaja na cala gre(takl jak np drain magic) lub czary w ktorych pisze ze mozna je puszczac w CC(np zniszczenie vaula) monster etc podczas walki nie daja zadnych bonusow, ze mozna puszczac spele ponad oddzialami jak jest sie w CC.
Słucham ???????mr dziala tak, ze jezeli przeciwnik chce puscic w oddzial czar to normalnie rzuca ale od wyniku odejmuje tyle ile wynosi MR(najczesciej 2) np przeciwnik rzuca 2 koscmi czar na 8+ wyrzuca 9 ale że ty masz MR to jest 7 i sei czar nie udaje.
MR daje ci to, że jak dany oddział jest celem czaru tyle ile wynosi MR tyle dodatkowych kostek możesz darmowo użyć do rozpraszania - przy czym możesz dispelować używając tylko kostek z MR, nie musisz koniecznie używać własnych ze zwykłej puli
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
standardowe zlozenia arcymagów:
Arcymag IV lvl z Book of Hoeth (360 pkt)
Arcymag IV lvl z Silver Wand/Ring of Fury/2xDispel Scroll (350 pkt)
oraz magów:
Mag II lvl z Seerstaff of Saphery/Dispel Scroll (185 pkt)
Mag II lvl z Silver Wand/Dispel Scroll/Dispel Scroll (185 pkt)
Mag II lvl z Ring of Fury/Silver Wand (185 pkt)
Jest jeszcze pare opcji ale te powyzej sa najbardziej popularne
Przydatne są tez Jewel of the Dusk i Ring of Corin. Jesli grasz na magii to oddzial z Banner of Sorcery obowiazkowo
Arcymag IV lvl z Book of Hoeth (360 pkt)
Arcymag IV lvl z Silver Wand/Ring of Fury/2xDispel Scroll (350 pkt)
oraz magów:
Mag II lvl z Seerstaff of Saphery/Dispel Scroll (185 pkt)
Mag II lvl z Silver Wand/Dispel Scroll/Dispel Scroll (185 pkt)
Mag II lvl z Ring of Fury/Silver Wand (185 pkt)
Jest jeszcze pare opcji ale te powyzej sa najbardziej popularne
Przydatne są tez Jewel of the Dusk i Ring of Corin. Jesli grasz na magii to oddzial z Banner of Sorcery obowiazkowo
- Master of reality
- Oszukista
- Posty: 833
- Lokalizacja: Warszawa
Ja jeszcze czasami biorę arcy-Seerstaff,ring of fury,power stone
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
WL, bo są znacznie bardziej uniwersalni.Kario pisze:jaka jednostke polecacie kupic w pierwszej kolejnosci swordsmasterow czy WL ??
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
WL moga przyjac na klate wiele(maja stubborn, zatem ciezko ich zlamac w combacie, a jeszcze ciezej jesli masz przy nich BSB ), chodza po lasach co daje wiecej mozliwosci taktycznych, ciezej ich wystrzelac(save 3+ na ostrzal) i wedlug mnie lepiej radza sobie z ciezka kawaleria (sila 6).
SM spadaja od ostrzalu jak kaczki (save 5+), nie maja stubborna czyli jest mniejsza szansa ze ustoja combat z czyms mocnym, gorzej im sie walczy z czyms co ma duzego save'a bo maja tylko sile 5 no ale maja po 2 ataki i to jest ich glowna zaleta
dlatego WL czesciej spotkasz na stolach niz SM
SM spadaja od ostrzalu jak kaczki (save 5+), nie maja stubborna czyli jest mniejsza szansa ze ustoja combat z czyms mocnym, gorzej im sie walczy z czyms co ma duzego save'a bo maja tylko sile 5 no ale maja po 2 ataki i to jest ich glowna zaleta
dlatego WL czesciej spotkasz na stolach niz SM
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
O to to Nie zgodzę się tylko z tym, że WL lepiej koszą ciężką kawalerię. Zawsze wolę 2A z S5 niż 1A z S6. No i nie zapominajmy o tym, że SM mają WS6, czyli trafiają każdą ciężką kawalerię w grze na 3+ (żadna ciążka kawaleria w WFB nie ma WS6*), tymczasem WL mają WS5, tak jak kilka oddziałów ciężkiej kawalerii, więc elitarną kawalerię trafiają na 4+. Razem daje to dużą różnicę na korzyść SM. No ale pod każdym innym względem WL są lepsi.Rabsp pisze:WL moga przyjac na klate wiele(maja stubborn, zatem ciezko ich zlamac w combacie, a jeszcze ciezej jesli masz przy nich BSB ), chodza po lasach co daje wiecej mozliwosci taktycznych, ciezej ich wystrzelac(save 3+ na ostrzal) i wedlug mnie lepiej radza sobie z ciezka kawaleria (sila 6).
SM spadaja od ostrzalu jak kaczki (save 5+), nie maja stubborna czyli jest mniejsza szansa ze ustoja combat z czyms mocnym, gorzej im sie walczy z czyms co ma duzego save'a bo maja tylko sile 5 no ale maja po 2 ataki i to jest ich glowna zaleta
dlatego WL czesciej spotkasz na stolach niz SM
* choć na pewno są jakieś wyjątki dotyczące specjalnych zasad, przychodzą mi do głowy chocby rycerze Nurgla, atakując których ma się -1 WS, a więc SM trafiają ich na 4+
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
Dlatego najlepiej jest mieć i to i to, tylko trzeba wiedzieć jak tych oddziałów używać.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Z SM trzeba się obchodzić jak z jajkiem, ale jak dojdą do walki to wynagradzają to W ogóle uważam, że HE są w o tyle fajnej sytuacji, że każda elitarna piechota jest wystawialna, bo każda ma swoje zalety (choć WL są najlepsi, bo najbardziej uniwersalni, stubborn jest tu decydujący). Z kolei u DE nie jest tak wesoło, bo Black Guard są zdecydowanie najlepsi. Egzekutorzy są splewieni przez to że są khainitami, Witch Elves można w sumie wystawić, ale BG i tak są znacznie lepsi.Galharen pisze:Dlatego najlepiej jest mieć i to i to, tylko trzeba wiedzieć jak tych oddziałów używać.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!