Rozpiski Imperialne
Moderator: #helion#
ja dzisiaj na szybko sklecalem, doslownie na kolanie armijke na DE, bo kolezka do mnie do firmy wpadl i rozstawialismy stolik na zapleczu
ustwilem sie wybitnie defensywnie, na 3 dziala i 10 IC, do tego 2 x 10 handow, 14 flagusi 2x7, altarek, 2xmag 2lvl i cpt na pegaziku plus 4 iron gutsi i ST. dalem rade, np denerwujacy przeciwnika czolg, ktory zostal na koniec z 1Wo, a sam sobie na dzien dobry walnal w czolo 2wo po misku, calosc wyniku zrobily mi dziala, zdejmujac hydranta w 1 runde, 1 bolca, chariot i strzelajac hasajacej magusce w czolo do tego gutsi, ktorzy sami trzymali lewa flanke przez 5 tur bylo smiesznie, ale szybka rozpa to lekka niewiadoma
ustwilem sie wybitnie defensywnie, na 3 dziala i 10 IC, do tego 2 x 10 handow, 14 flagusi 2x7, altarek, 2xmag 2lvl i cpt na pegaziku plus 4 iron gutsi i ST. dalem rade, np denerwujacy przeciwnika czolg, ktory zostal na koniec z 1Wo, a sam sobie na dzien dobry walnal w czolo 2wo po misku, calosc wyniku zrobily mi dziala, zdejmujac hydranta w 1 runde, 1 bolca, chariot i strzelajac hasajacej magusce w czolo do tego gutsi, ktorzy sami trzymali lewa flanke przez 5 tur bylo smiesznie, ale szybka rozpa to lekka niewiadoma
co do tej rozpiski na kapłanach - ja osobiście często gram z o&g na takie punkty i powiem ci że jakos tego nie widze - masz tylko ten czołg i kawalerie a co z flankami, no nie mówiac o centrum!!!
Jeżeli o&g bedą miały ten czar popychający to za szybko do ciebie dojdą i nie zdąrzysz sobie postrzelac!!!
Magowie w tak dużym oddziale piechoty to porażka - szkoda ich bo to bedzie na pewno jeden z głównym celów ataku bo w ww sobie nie poczarują.
Nie mówiąc o tym że przy takiej ilości oddziałó przeciwnik może szybko przedżeć się na tyły i ci wytłuc maszyny!!! Wydaje mi się że musisz nad tym jeszcze pomyśleć;)
Jeżeli o&g bedą miały ten czar popychający to za szybko do ciebie dojdą i nie zdąrzysz sobie postrzelac!!!
Magowie w tak dużym oddziale piechoty to porażka - szkoda ich bo to bedzie na pewno jeden z głównym celów ataku bo w ww sobie nie poczarują.
Nie mówiąc o tym że przy takiej ilości oddziałó przeciwnik może szybko przedżeć się na tyły i ci wytłuc maszyny!!! Wydaje mi się że musisz nad tym jeszcze pomyśleć;)
Empire 1500
Heroes:
Warrior Priest of Sigmar, 2ndWeapon, Armour of Meteoric Iron 119
Battle Wizard, Magic Level 2, Doomfire Ring, Wizard's Staff 140
Battle Wizard, Magic Level 2, Dispel Scroll, Dispel Scroll 150
Core
24 Swordsmen, Standard, Musician, Duellist 169
25 Swordsmen, Standard, Musician, Duellist 175
25 Swordsmen, Standard, Musician, Duellist 175
10 Handgunners 80
10 Handgunners 80
Special:
Great Cannon 100
Great Cannon 100
Great Cannon 100
Rare:
Helblaster Volley Gun 110
1498
Taka rozkmina, ma jakiekolwiek szanse? W założeniach rozpiska ma być bez rycerzy.
Heroes:
Warrior Priest of Sigmar, 2ndWeapon, Armour of Meteoric Iron 119
Battle Wizard, Magic Level 2, Doomfire Ring, Wizard's Staff 140
Battle Wizard, Magic Level 2, Dispel Scroll, Dispel Scroll 150
Core
24 Swordsmen, Standard, Musician, Duellist 169
25 Swordsmen, Standard, Musician, Duellist 175
25 Swordsmen, Standard, Musician, Duellist 175
10 Handgunners 80
10 Handgunners 80
Special:
Great Cannon 100
Great Cannon 100
Great Cannon 100
Rare:
Helblaster Volley Gun 110
1498
Taka rozkmina, ma jakiekolwiek szanse? W założeniach rozpiska ma być bez rycerzy.
Duellist to sierżant ? tak ? w takim razie wywal sierżantów oraz 1 canona , teraz mozesz sie pokusic o detki albo jakiegos fatsa ; ] . Nie zabradzo rozumiem rego kaplana jak nie masz zadnych KO... wywal kaplana i daj kapitana z Slomka na koniu z tarcza i plyta ( masz sv na 1+ za 24pkt ; ] ) i wywal jeszcze 1 swordsmena i masz miejsce na kapitana .
Szerze rozpa byla by lepsza jakbys zamiast 1 swordsmenow i armaty dal 2x5KO ; ]
EDIT :
1 Handgunnerow zmien na kusznikow i znajdz punkty na Rod of Power na 1 z magow ; ]
Szerze rozpa byla by lepsza jakbys zamiast 1 swordsmenow i armaty dal 2x5KO ; ]
EDIT :
1 Handgunnerow zmien na kusznikow i znajdz punkty na Rod of Power na 1 z magow ; ]
Zdecydowanie za miast Kapłana włóż sobie kapitana najlepiej BSB z SoM i AoMI do Swordów na piechte...Nio Rod of Pawer by się przydało, jednych Hundgannów na Kuszników... i nawet bym sie skusił za jedną armate i klocek Swordów dałbym 24 Greatswordów z fcg i do nich załadował BSB jako centrum piechoty taki klocek, a te 10 strzelców róznych podzielił na Detki...:]
Zagrałem wczoraj ciekawą bitwe swoją rozpą standardową z Vampirami i niestety musiałem opuścić pole bitwy jako pokonany...co jednak skłoniło mnie do przemyslenia kwesti kawaleri w mojej armii, dotychczas gralem na 2 gołych piatkach i piątce IC z WB...
Ale teraz widze to tak:
5KO IC 179 pkt.
-muzyk, chorąży + WarBaner
plus: Kapłan Bitewny 156 pkt.
-SoM, Dawn Armour
-warhorse, barding, shield
Wsumie dają 6:]
6KO 198 pkt.
-fcg + SS(steel Standard)
6KO 188 pkt.
-fcg + Sztandar wzorowej służby(nie iwem jak to po ang.?)
CO o tym myslicie, cenne uwagi jesli chodzi o sztandary magiczne...bo myslałem również by dać IC z kapłanem Sztandar: Pogromcy demonów lub Mestwa a WB dać klockowi zwykłych KO... myślę nad tym intensywnie i czekam na najbliższą gre by przetstować takie większe klocki Kawy z magicbannerami...
Zagrałem wczoraj ciekawą bitwe swoją rozpą standardową z Vampirami i niestety musiałem opuścić pole bitwy jako pokonany...co jednak skłoniło mnie do przemyslenia kwesti kawaleri w mojej armii, dotychczas gralem na 2 gołych piatkach i piątce IC z WB...
Ale teraz widze to tak:
5KO IC 179 pkt.
-muzyk, chorąży + WarBaner
plus: Kapłan Bitewny 156 pkt.
-SoM, Dawn Armour
-warhorse, barding, shield
Wsumie dają 6:]
6KO 198 pkt.
-fcg + SS(steel Standard)
6KO 188 pkt.
-fcg + Sztandar wzorowej służby(nie iwem jak to po ang.?)
CO o tym myslicie, cenne uwagi jesli chodzi o sztandary magiczne...bo myslałem również by dać IC z kapłanem Sztandar: Pogromcy demonów lub Mestwa a WB dać klockowi zwykłych KO... myślę nad tym intensywnie i czekam na najbliższą gre by przetstować takie większe klocki Kawy z magicbannerami...
Problem w tym, że sztandar dający strach na oddział KO nie daje im odporności na strach. Wynika to z zapisu jego zasad, dzięki którym najpierw deklarujemy szarżę, później zdajemy fear przeciwko jednostkom go wywołującym, jeśli zdamy to mierzymy zasięg i wtedy dopiero wroga jednostka (o ile nie jest odporna na strach) może go zdawać.
Działa to trochę inaczej niż np. zasada bretońskich errantów, oni od momentu deklaracji szarży są ITP, a nasi dopiero wywołują strach, gdy są w zasięgu szarży.
Działa to trochę inaczej niż np. zasada bretońskich errantów, oni od momentu deklaracji szarży są ITP, a nasi dopiero wywołują strach, gdy są w zasięgu szarży.
Dlatego ten sztandar jest do d... moim zdaniem... Nie ma to jak wesołe steel standard albo warbanner
Ale w przypadku Twojej rozpy dałbym steela Inner Circlom, bo to oni powinni mieć jak największą szansę na szarżę, warbanner dla innych.
Ale w przypadku Twojej rozpy dałbym steela Inner Circlom, bo to oni powinni mieć jak największą szansę na szarżę, warbanner dla innych.
Można zauważyć że ten sztandar kosztuje 50pts i tylko dla KO natomiast dla przykładu czysto strachowy sztandar DE jest za 40pts i dla każdego a tacy COK nawet nie muszą go brać bo jaszczurzyska są dostatecznie straszne nawet bez takich bajerów a różnica miedzy piątką FCG KOIC a COK to 5pts. Nic, Graham McNeill zastał imperium 6sto edycyjne a zostawił 6sto edycyjne, jego twórczy umysł pozwalający mu na pisanie wysokonakładowych i tłumaczonych na wiele języków książek pozwolił mu na stworzenie armii zacofanej i przestarzałej względem jej następców.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2009, o 11:57 przez Cord, łącznie zmieniany 1 raz.
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
Kilka rzeczy jest beznadziejnych w imperium (w innych armiach też) i się ich nie używa.
Widział ktoś ostatnio na stole:
-inzyniera
-halabardników
-niektóre przedmioty magiczne- jak Dragon Bow (chyba taka jest wersja angielska)?
Część z nich pewnie by się pojawiła w bitwach na więcej niż 4000, bo wtedy mają jakąś użyteczność. Jak np bound spell że wszyscy się zbierają.
Sztandar o którym mówicie jest dobry ale jak grasz z konkretnym przeciwnikiem np O&G i masz duże klocki jazdy
Widział ktoś ostatnio na stole:
-inzyniera
-halabardników
-niektóre przedmioty magiczne- jak Dragon Bow (chyba taka jest wersja angielska)?
Część z nich pewnie by się pojawiła w bitwach na więcej niż 4000, bo wtedy mają jakąś użyteczność. Jak np bound spell że wszyscy się zbierają.
Sztandar o którym mówicie jest dobry ale jak grasz z konkretnym przeciwnikiem np O&G i masz duże klocki jazdy
Halabardnicy to syper detki ; ]morgan10005 pisze: -halabardników
-niektóre przedmioty magiczne- jak Dragon Bow
A ja smoczego luku ostatnio zaczalem uzywac , do eliminacji obslug wrogich maszyn ; ] . Np jak zdejmiesz choaciaz 1elfa z bolca to juz bolec strzela c o2 ture ; ]
no halbardy są dobrymi pomocnikami ;]OWN3D pisze: Halabardnicy to syper detki ; ]
A ja smoczego luku ostatnio zaczalem uzywac , do eliminacji obslug wrogich maszyn ; ] . Np jak zdejmiesz choaciaz 1elfa z bolca to juz bolec strzela c o2 ture ; ]
z tego co pamiiętam, to bolce strzelają normalnie NAWET jak mają 1 obsługanta (taką zasade mają machiny z 2 załogantami )
Przerzuce do IC SteelStandard a drugim zwykłym KO dam WB i poprzestane na tych 2x6:] a za reszte wrzuce klocek piechoty, najpewniej Swordsmanów z detka FreeCompany(3x3)...Kapłan straci DawnArmor na rzecz IoM lub Enchanted Shield...
No cóż uczciwość wymaga wyprowadzania przeciwnika z błędu nawet jeśli ów błąd działa na naszą korzyść, a on nie jest tego świadom - przynajmniej ja tak postępuje...dużo razy czytałem zasady tego naszego sztandaru strachu i w żadnym razie nie doszedłem do takich wniosków i rozumienia zasad co FAQ, ale co poradzimy, widać zabrakło tam imperialistów...w ten sposób ucięte spekulacje na temat jego zasad uczyniły go praktycznie nie grywalnym (moja ocena)...Przez takie bzdury czasem ta gra traci urok, gdy się trzeba obrzucać zasadami i kłócić...dlateo preferuje granie w gornie przyjaciół gdzie panuje względna zgoda a duch rywalizacji na polu walki bynajmniej nie zanika...
No cóż uczciwość wymaga wyprowadzania przeciwnika z błędu nawet jeśli ów błąd działa na naszą korzyść, a on nie jest tego świadom - przynajmniej ja tak postępuje...dużo razy czytałem zasady tego naszego sztandaru strachu i w żadnym razie nie doszedłem do takich wniosków i rozumienia zasad co FAQ, ale co poradzimy, widać zabrakło tam imperialistów...w ten sposób ucięte spekulacje na temat jego zasad uczyniły go praktycznie nie grywalnym (moja ocena)...Przez takie bzdury czasem ta gra traci urok, gdy się trzeba obrzucać zasadami i kłócić...dlateo preferuje granie w gornie przyjaciół gdzie panuje względna zgoda a duch rywalizacji na polu walki bynajmniej nie zanika...
Zwłaszcza w walce z nowymi jednostkami są super detkami do nabijania przeciwnikowi CR.OWN3D pisze: Halabardnicy to syper detki ; ]