Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Kario
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: Kario »

Chodzi o szlachica ??

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Master of reality pisze:A mój kumpel ostatnio wstawia do nich jeszcze herosa z itemem że przeciwnicy w styku atakują ostatni czym wyłącza mi kilka ataków i często bohatera.
Co do porad to się nie wypowiadam, bo nie jestem doswiadczonym graczem (housegamer), natomiast jak sobie pomyslałem o tym przedmiocie to aż mnie zabolało ;) Kojarzę go i jest naprawdę nasty :)

Co do BSB to tak, w polskim podręczniku Noble to Szlachcic.
A wystawia go się albo z magicznym sztandarem (najczęściej Battle Banner) albo z magicznymi przedmiotami (z reguły jako "puszkę", czyli z Helm of Fortune + Sword of Might lub Helm of Fortune + Guardian Phoenix).
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Mortipher
"Nie po to jadę"
Posty: 350
Lokalizacja: Będzin / Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Mortipher »

kilka pytań:
Jak stawiać konną postać do piechoty? Chodzi mi o szeregi bo jesli sa 2 szeregi piechoty to bez problemu ale schody zaczynaja sie jak jest ich wiecej (wielkosc pdstawki konnej powoduje ze nie da sie tego równo poustawiać) Pytanie jak liczyc szeregi w takim przypadku - ignorowac ten nieład czy poprostu konny jest z boku czyli tak:

KPPPPP
KPPPPP
PPPPP

pytanie 2: czy reaver bow ma minus za wielokrotny strzał?
pyt. 3 guardian fenix działa tylko na jeźdźca? (pewnie tak ale pytam bo nadzieja matką głupich :-) )

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

1 dunno
2 nie nie ma tak jak bolec swym multiplem nie ma tak i reaver nie ma
3 Tak działa tylko na jeźdźca.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Temple Guard pisze:przypomniał mi się kolejny oddział z którym WL mogą mieć ciepło - Demonetki z Heraldem dającym im ASF (niestety mają I6 i po 2A S3 armour piercing)
Sam się poprawię, bo sprawdziłem i okazało się, że się pomyliłem - Demonetki mają I5, więc niekoniecznie będą uderzać przed WL :)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Siweusz
Kretozord
Posty: 1884

Post autor: Siweusz »

WL mają dwuraki a demonetki nie. Oczywiście najpierw jest kto szarżował.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Siweusz pisze:WL mają dwuraki a demonetki nie. Oczywiście najpierw jest kto szarżował.
nie wg faqa. liczy sie tylko inicjatywa. jesli rowna rzut kostką

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Aldean pisze:
Siweusz pisze:WL mają dwuraki a demonetki nie. Oczywiście najpierw jest kto szarżował.
nie wg faqa. liczy sie tylko inicjatywa. jesli rowna rzut kostką
To według FAQ GW, natomiast według polskich usciśleń:

Jeśli w tej samej walce po obu stronach uczestniczą modele z zasadą Always Strikes First, kolejność wymiany ciosów między nimi jest rozstrzygana zgodnie z inicjatywą.
Jeśli inicjatywa walczących modeli jest taka sama, ASF się znosi i obowiązuje normalna kolejność ataków (bierze się pod uwagę, kto szarżował, kto wygrał ostatnią rundę walki, czy oddział ma great weapon). Jeśeli ta procedura nie przyniesie rozstrzygnięcia, decyduje rzut kostką.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Siweusz
Kretozord
Posty: 1884

Post autor: Siweusz »

Dokładnie, miałem na myśli uściślenia.

Awatar użytkownika
Pretor
Chuck Norris
Posty: 428
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Post autor: Pretor »

Co do wsadzania konnego hero do piechoty, to było to w jakiejś erracie/faq ale nie pamiętam gdzie. Poszperaj na forum.

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

Mortipher pisze:kilka pytań:
Jak stawiać konną postać do piechoty? Chodzi mi o szeregi bo jesli sa 2 szeregi piechoty to bez problemu ale schody zaczynaja sie jak jest ich wiecej (wielkosc pdstawki konnej powoduje ze nie da sie tego równo poustawiać) Pytanie jak liczyc szeregi w takim przypadku - ignorowac ten nieład czy poprostu konny jest z boku czyli tak:

KPPPPP
KPPPPP
PPPPP
ignorujesz ten nielad i liczysz go jako dwoch zwyklych piechociazy kiedy liczysz szeregi :P

Krogulec
Warzywo
Posty: 11

Post autor: Krogulec »

Czy ktoś wie jak mają się zaklęcia obszarowe do MR?
Sądzę, że jeśli jednostka z MR znajduje się w obszarze działania zaklęcia to dodaje kostki dispela wynikające z MR. Prosiłbym o jednoznaczną odpowiedź.

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Jesteście pewni że Hero na koniu liczy się za 2 w jednostce piechoty. W końcu w podręczniku stoi, że pełny szereg tworzy 5 modeli a figurka kawaleryjska to pojedynczy model jakby nie patrzeć.

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

taki konny ma US 2 czyli tak jakby 2 piechociazrzy :P

jesli dam do czempiona oddzialu talizman z MR(1) i odpornascia na ogien, to caly oddzial bedzie odporny na ogien i bedzie mial MR(1) czy tylko czempion ?

Awatar użytkownika
Oskar
Wodzirej
Posty: 681
Lokalizacja: Kraków / Żabiniec Imperium Zła

Post autor: Oskar »

Krogulcu było tak jak mówisz , aż dopóki nie wyszedł faq Gw , teraz nie działa MR na obszarówki
Beka na maxa

Awatar użytkownika
Pretor
Chuck Norris
Posty: 428
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Post autor: Pretor »

co do konnego herosa w piechocie:
Characters & Challenges
Q. How do you integrate characters on different
base sizes into units of Cavalry or Infantry, and
how do you calculate a unit's rank bonus in such
a situation?
A. Well, we find that there are two ways people use
to solve this issue, and both are equally acceptable:
1) placing the character inside the unit and 2)
placing the character next to the unit (in base
contact with the flank of the unit’s first rank).
Let’s look at these two solutions in a bit more
detail:
1) Placing the character inside the unit. This
works best when the character’s base is larger than
those of the unit’s and is a multiple of them – for
example a model mounted on a 40mm square base
inside a unit of models with 20mm square bases, or
a character on a 50mm square base inside a unit of
models with 25mm square bases or a cavalry unit.
In these cases, the character will fit in snugly and
look and feel ‘right’. It will also displace a number
of models, which are placed in the rearmost rank as
normal.
When working out the unit’s rank bonus, the
character counts as the same number of models it
has displaced (normally four infantrymen or two
cavalrymen).
This can also be done if the character’s base is
smaller than those of the unit he’s joining or it does
not fit neatly with those of the unit he joins (the
most classic case being that of a character mounted
on a horse joining an infantry unit with 20mm
square bases).
In this case, however, you will have to slightly
‘fudge’ the unit’s formation (that’s a technical term,
honest!). In other words, just pretend the
character’s base is the same as the other models in
the unit (for foot characters), or equal to a multiple
of the bases of the other models in the unit (for
mounted or large models joining units of smaller
bases…). This will make the formation a little
messier, but it’s normally quite self-evident.

2) Placing the character next to the unit. This
approach is not strictly speaking ‘by the rules’, but
it’s very simple (particularly for characters with
bases that are different from the models in the unit
they’re joining) and thus a favourite in friendly
games, but we really cannot recommend it in
tournaments and other competitive games...
The character is simply placed in base contact with
the flank of the unit, facing in the same direction as
the rest of the unit and flush with the unit’s front. It
is treated as ‘inside’ the unit from all points of view,
but the unit’s formation is not disrupted by the
character’s differently-shaped base.
This works fine except if the unit is then charged in
the flank where the character is, but with a bit of
flexibility, and trying to apply the principles
presented in “Close Combat & Incomplete Ranks”
on page 36, you should be able to solve this easily.

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Na moje oko MR(1) będzie miał cały oddział a odporność na ogień tylko champion.

Dzięki za konnego w piechocie ;) czyli jednak zastępuje 2 szeregowych :)

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Ukalez pisze:Na moje oko MR(1) będzie miał cały oddział a odporność na ogień tylko champion.

Dzięki za konnego w piechocie ;) czyli jednak zastępuje 2 szeregowych :)
Pełna zgoda w obu kwestiach.

Jeszcze raz na temat ASF vs ASF: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=15394
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

Wrighty traca punkty zycia przegrywajac kombat normalnie jak inne wampiry ? nawet jesli wrog nie ma magicznych atakow ?

Awatar użytkownika
Pretor
Chuck Norris
Posty: 428
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Post autor: Pretor »

no tak- mają sypanie tak jak każdy undead.

Zablokowany