BOBB w nocnikach

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

BOBB w nocnikach

Post autor: Deather »

Co myślicie o Black ork big bossach w nocnikach z siatkami? Wydaje mi się, że ma to kilka plusów: podnosimy nieszczesne morale, 5 T i -1 S dla przeciwnika i możliwość bicia po goblinach sprawia że bossowie bedą długo żyć, ale niestety przeciwnik nabije CR na goblinach. Static CR z goblinów plus to co zabije BO powinno chyba dać sporo. Niestety wszystko to kosztem magii, ale możemy wystawić lorda caddiego i totem co jakąś obronę nam da.

Czyli co myslicie o takim konkretnym oddziale?
Czy to ma sens i jeśli nie to dlaczego? Na małe i duże punkty oczywiście.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Pomysł nie jest zły. BOBB i nocniki nieźle się uzupełniają. On daje Ld8, tłumienie animozji oraz swoje ataki (i ewentualnie atak dzika, jeśli na nim jeździ), a one dają tanio szeregi, outnumber i na 2+ poprawią przeżywalność bossa i swoją. Można nawet rozważyć, by ten BOBB był BSB. +1CR zawsze się przyda, a można mu nawet dać WB dla kolejnego +1CR lub Spirit-totem dla DD. Gorzej jak wyrzuci się "1" ;) Ale taka to już armia, nic nie jest pewne w 100%.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Ze też wcześniej nikt na to nie wpadł ;)

Awatar użytkownika
monsterstar
Chuck Norris
Posty: 582

Post autor: monsterstar »

trzeba będzie przetestowac ^^
Obrazek

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

Ze też wcześniej nikt na to nie wpadł :wink:
wiem, że ktoś wpadł :wink:
Ale nie zauważyłem podobnego tematu. A tutaj można o tym szerzej porozmawiać. Myślicie, że to lepszy pomysł na małe punkty czy na duże?
(na małe punktu samym totemem robimy 5DD wiec o magie przeciwnika tak martwić się nie trzeba ale szkoda własnej magii)

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Maksimum 3DD.
Wszystko już zostało napisane więc o czym chcemy jeszcze rozmawiać? :D
Na małe punkty bardzo dobre, na duże też całkiem całkiem. Takie moje zdanie.

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

bsb na dziku z martogiem i buty/kb albo można się pokusić o dzika z impaktami. fajny bajer i trudno przepchnąc taki klocek

Awatar użytkownika
Gashlug
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Trzeszczące Lasy
Kontakt:

Post autor: Gashlug »

Zatem mam pytanie: można dodać orka do gobasów, jeśli mają zupełnie różnej wielkości podstawki? jak wtedy szeregi liczyć?

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

Mozna, przyjmuje sie ze ma wtdy taka podstawke jak oddzial, a konny ma wielkosc jak dwie.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

dziala.
ciekawe polaczenie,testowane od poczatku tej edycji.
co wcale nie poprawia ogolnego obrazu armii.

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

Maksimum 3DD.
dodałem jeszcze 2 z bazy.

A co do tematu, jak myślicie w takiej niemagującej rozpie z jeszcze bardziej walczącymi NG jakie jeszcze jednostki powinny sie znaleźć? Poza oczywiście maszynami. Z tak drogimi klockami do walki które zaatakowane z flanki składają się jak domino należy odpowiednio owe flanki zabezpieczyć, mianowicie w jaki sposób?

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Przepis Kołaty (w każdym bądź razie od niego podpatrzyłem) - 12 savage big uns ze spearami i muzykiem. Po 6 w szeregu. 24 ataki z s4 przy przyjęciu i do tego ITP robią swoje.
Osobiście dorzucam też do każdej rozpy herda za 90pts.

BOBB wrzucałem kilka razy w unit NG ale jakoś specjalnie za tym układem nie przepadam. Wolę go wrzucić jako generała w 25 orków big unsów ze spearami i totemem, a NG trzymać obok (można fajnie wypluć fanatyków w unit szarżujący na orki).
4 trolle też dają radę.

Osobiście zawsze mam dylemat z pozostałymi herakami - dawać BSB, czy lepiej szamanów, bo przecież w wielu unitach z niskim ld przerzut i tak za wiele nie pomoże.

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

a co myślicie o czymś takim:

BOBB (dzik, mortog i buty) gienek
BOBB (dzik, totem) BSB
NG szaman 2 lvl (ring + grzybek)

2 x 5 Spider riders(włócznie, muzyk)
2 x 25 NG (full wypas bez czempionów)
12 Savage Big Uns(włócznia, muzyk)

4 x chukka
5 Savage Boar Big Uns (full wypas bez czempiona)

3 Ironguts (sztandar, muzyk)

całość 1648

PD = 4 + bound
DD = 3 + totem(3) = 6


Ma to ręce i nogi?

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Daj więcej szczegółów. Wkładasz fanatyków i siatki do NG (imo podstawa)? Może jakaś szmata do dzików (WB?).
Spiderom dorzuć łuki - warto.
Generalnie jeśli chcesz wkładać BO do NG to sugerowałbym 27 lub 30, bo jeszcze oddział spanikujesz tłumiąc z 2 razy animozję :)
Nie wiem co z tym szamanem... 1 szaman raczej się nie sprawdzi w magii ofensywnej, mało PD.


Edit: No i daj FCG w NG, albo chociaż w klocku z BSB bo może wyjść na to, że jakiegoś chalenga nie będziesz chciał orkasem przyjmować.

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

ja tak grywam na małe pkt.i jest ok....poprostu taki klocem ma dużą zywotność...generalnie jest ok...tylko wtedy trzeba daz z 30 gobasków napewno...zeby paniki nie było za szybko...;]...ale sprawdza sie...

A gram tak na małe punkcioty tylko dlatego ze na male praktycznie wogule nie urzywam orkasów...;]

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

napisalem full wypas przy NG, oczywiscie są tam siatki i dwójka fanatyków. Sorki za niejednoznaczność, co do łuków w pająkach to mogą z nich strzelać po marszu? (w anciencie nie można tutaj nie pamietam) a co do szmaty w "kawalerii" czy innych dodatków nie wiem skąd punkty wziąć. Chętnie bym dodał ten sztandar, jednego gubasa i zwiekszył klocki NG ale gdzie punkty na to?

A co NG shamana, trzeba dać szczęściu szanse. Licząc że na te punkty w magicznej rozpie(3+ magów) jest 5-6 DD a my mamy 4 PD + grzyb + bound(który rozpraszany z jednej kości czasem wejdzie a z dwóch pozwoli innym czaro wejść) może coś sie uda poczarować. Zwłaszcza jak ktoś bedzie miał tylko jednego caddiego (Łudze się)

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Ja kilka razy grając z kumplami na małe pts w ogóle rezygnowałem z BOBB i dawałem 3 szamanów (1 ork, 2 NG) dopakowanych ofensywnie. Niskie Ld armii rekompensowałem odpornościa na psyche (herd + savage big uns) a NG w liczbie 30 aż tak łatwo od ostrzału nie spanikują. Do tego park maszynowy i dawało radę (chociaż nie grałem czymś takim przeciw demonom, vc czy de).
Skąd punkty? Może zamiast ogrów daj DD?

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

co do ironguts to zależy mi na dwoch dobrych i dosc szybkich oddzialach do walki na flankach i pilnowania zeby nic w klocki z boku nie wpadlo ... dlatego dziki i ironguts raczej zostaną ... chyba zeby grubasow zamienic na cos innego ale pelniacego podobna funkcje

ODPOWIEDZ