BOBB w nocnikach
Moderator: Kołata
BOBB w nocnikach
Co myślicie o Black ork big bossach w nocnikach z siatkami? Wydaje mi się, że ma to kilka plusów: podnosimy nieszczesne morale, 5 T i -1 S dla przeciwnika i możliwość bicia po goblinach sprawia że bossowie bedą długo żyć, ale niestety przeciwnik nabije CR na goblinach. Static CR z goblinów plus to co zabije BO powinno chyba dać sporo. Niestety wszystko to kosztem magii, ale możemy wystawić lorda caddiego i totem co jakąś obronę nam da.
Czyli co myslicie o takim konkretnym oddziale?
Czy to ma sens i jeśli nie to dlaczego? Na małe i duże punkty oczywiście.
Czyli co myslicie o takim konkretnym oddziale?
Czy to ma sens i jeśli nie to dlaczego? Na małe i duże punkty oczywiście.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Pomysł nie jest zły. BOBB i nocniki nieźle się uzupełniają. On daje Ld8, tłumienie animozji oraz swoje ataki (i ewentualnie atak dzika, jeśli na nim jeździ), a one dają tanio szeregi, outnumber i na 2+ poprawią przeżywalność bossa i swoją. Można nawet rozważyć, by ten BOBB był BSB. +1CR zawsze się przyda, a można mu nawet dać WB dla kolejnego +1CR lub Spirit-totem dla DD. Gorzej jak wyrzuci się "1" Ale taka to już armia, nic nie jest pewne w 100%.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
wiem, że ktoś wpadłZe też wcześniej nikt na to nie wpadł
Ale nie zauważyłem podobnego tematu. A tutaj można o tym szerzej porozmawiać. Myślicie, że to lepszy pomysł na małe punkty czy na duże?
(na małe punktu samym totemem robimy 5DD wiec o magie przeciwnika tak martwić się nie trzeba ale szkoda własnej magii)
bsb na dziku z martogiem i buty/kb albo można się pokusić o dzika z impaktami. fajny bajer i trudno przepchnąc taki klocek
Zatem mam pytanie: można dodać orka do gobasów, jeśli mają zupełnie różnej wielkości podstawki? jak wtedy szeregi liczyć?
dodałem jeszcze 2 z bazy.Maksimum 3DD.
A co do tematu, jak myślicie w takiej niemagującej rozpie z jeszcze bardziej walczącymi NG jakie jeszcze jednostki powinny sie znaleźć? Poza oczywiście maszynami. Z tak drogimi klockami do walki które zaatakowane z flanki składają się jak domino należy odpowiednio owe flanki zabezpieczyć, mianowicie w jaki sposób?
Przepis Kołaty (w każdym bądź razie od niego podpatrzyłem) - 12 savage big uns ze spearami i muzykiem. Po 6 w szeregu. 24 ataki z s4 przy przyjęciu i do tego ITP robią swoje.
Osobiście dorzucam też do każdej rozpy herda za 90pts.
BOBB wrzucałem kilka razy w unit NG ale jakoś specjalnie za tym układem nie przepadam. Wolę go wrzucić jako generała w 25 orków big unsów ze spearami i totemem, a NG trzymać obok (można fajnie wypluć fanatyków w unit szarżujący na orki).
4 trolle też dają radę.
Osobiście zawsze mam dylemat z pozostałymi herakami - dawać BSB, czy lepiej szamanów, bo przecież w wielu unitach z niskim ld przerzut i tak za wiele nie pomoże.
Osobiście dorzucam też do każdej rozpy herda za 90pts.
BOBB wrzucałem kilka razy w unit NG ale jakoś specjalnie za tym układem nie przepadam. Wolę go wrzucić jako generała w 25 orków big unsów ze spearami i totemem, a NG trzymać obok (można fajnie wypluć fanatyków w unit szarżujący na orki).
4 trolle też dają radę.
Osobiście zawsze mam dylemat z pozostałymi herakami - dawać BSB, czy lepiej szamanów, bo przecież w wielu unitach z niskim ld przerzut i tak za wiele nie pomoże.
a co myślicie o czymś takim:
BOBB (dzik, mortog i buty) gienek
BOBB (dzik, totem) BSB
NG szaman 2 lvl (ring + grzybek)
2 x 5 Spider riders(włócznie, muzyk)
2 x 25 NG (full wypas bez czempionów)
12 Savage Big Uns(włócznia, muzyk)
4 x chukka
5 Savage Boar Big Uns (full wypas bez czempiona)
3 Ironguts (sztandar, muzyk)
całość 1648
PD = 4 + bound
DD = 3 + totem(3) = 6
Ma to ręce i nogi?
BOBB (dzik, mortog i buty) gienek
BOBB (dzik, totem) BSB
NG szaman 2 lvl (ring + grzybek)
2 x 5 Spider riders(włócznie, muzyk)
2 x 25 NG (full wypas bez czempionów)
12 Savage Big Uns(włócznia, muzyk)
4 x chukka
5 Savage Boar Big Uns (full wypas bez czempiona)
3 Ironguts (sztandar, muzyk)
całość 1648
PD = 4 + bound
DD = 3 + totem(3) = 6
Ma to ręce i nogi?
Daj więcej szczegółów. Wkładasz fanatyków i siatki do NG (imo podstawa)? Może jakaś szmata do dzików (WB?).
Spiderom dorzuć łuki - warto.
Generalnie jeśli chcesz wkładać BO do NG to sugerowałbym 27 lub 30, bo jeszcze oddział spanikujesz tłumiąc z 2 razy animozję
Nie wiem co z tym szamanem... 1 szaman raczej się nie sprawdzi w magii ofensywnej, mało PD.
Edit: No i daj FCG w NG, albo chociaż w klocku z BSB bo może wyjść na to, że jakiegoś chalenga nie będziesz chciał orkasem przyjmować.
Spiderom dorzuć łuki - warto.
Generalnie jeśli chcesz wkładać BO do NG to sugerowałbym 27 lub 30, bo jeszcze oddział spanikujesz tłumiąc z 2 razy animozję
Nie wiem co z tym szamanem... 1 szaman raczej się nie sprawdzi w magii ofensywnej, mało PD.
Edit: No i daj FCG w NG, albo chociaż w klocku z BSB bo może wyjść na to, że jakiegoś chalenga nie będziesz chciał orkasem przyjmować.
ja tak grywam na małe pkt.i jest ok....poprostu taki klocem ma dużą zywotność...generalnie jest ok...tylko wtedy trzeba daz z 30 gobasków napewno...zeby paniki nie było za szybko...;]...ale sprawdza sie...
A gram tak na małe punkcioty tylko dlatego ze na male praktycznie wogule nie urzywam orkasów...;]
A gram tak na małe punkcioty tylko dlatego ze na male praktycznie wogule nie urzywam orkasów...;]
napisalem full wypas przy NG, oczywiscie są tam siatki i dwójka fanatyków. Sorki za niejednoznaczność, co do łuków w pająkach to mogą z nich strzelać po marszu? (w anciencie nie można tutaj nie pamietam) a co do szmaty w "kawalerii" czy innych dodatków nie wiem skąd punkty wziąć. Chętnie bym dodał ten sztandar, jednego gubasa i zwiekszył klocki NG ale gdzie punkty na to?
A co NG shamana, trzeba dać szczęściu szanse. Licząc że na te punkty w magicznej rozpie(3+ magów) jest 5-6 DD a my mamy 4 PD + grzyb + bound(który rozpraszany z jednej kości czasem wejdzie a z dwóch pozwoli innym czaro wejść) może coś sie uda poczarować. Zwłaszcza jak ktoś bedzie miał tylko jednego caddiego (Łudze się)
A co NG shamana, trzeba dać szczęściu szanse. Licząc że na te punkty w magicznej rozpie(3+ magów) jest 5-6 DD a my mamy 4 PD + grzyb + bound(który rozpraszany z jednej kości czasem wejdzie a z dwóch pozwoli innym czaro wejść) może coś sie uda poczarować. Zwłaszcza jak ktoś bedzie miał tylko jednego caddiego (Łudze się)
Ja kilka razy grając z kumplami na małe pts w ogóle rezygnowałem z BOBB i dawałem 3 szamanów (1 ork, 2 NG) dopakowanych ofensywnie. Niskie Ld armii rekompensowałem odpornościa na psyche (herd + savage big uns) a NG w liczbie 30 aż tak łatwo od ostrzału nie spanikują. Do tego park maszynowy i dawało radę (chociaż nie grałem czymś takim przeciw demonom, vc czy de).
Skąd punkty? Może zamiast ogrów daj DD?
Skąd punkty? Może zamiast ogrów daj DD?
co do ironguts to zależy mi na dwoch dobrych i dosc szybkich oddzialach do walki na flankach i pilnowania zeby nic w klocki z boku nie wpadlo ... dlatego dziki i ironguts raczej zostaną ... chyba zeby grubasow zamienic na cos innego ale pelniacego podobna funkcje