szarza na wiele oddziałow

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Boberr
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: Moria ADF

szarza na wiele oddziałow

Post autor: Boberr »

_____4444______
_______||______
_______\/______

s s s s_____ooooooo
_1111112233333

1- jeden oddział
2- drugi oddział
3- trzeci oddział
4 -oddział szarzujacy
s- skirmish
o-obelisk

i pytanie czy jesli oddział 4 szarzuje na oddział 2 to MUSI właczyc oddział 1 i 3 do walki, czy MOZE go włączyc. prosił bym o odpowiedz w oparciu o zasady.

mam nadzieje ze dobrze wyjasnilem problem.

pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2009, o 19:13 przez Boberr, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

musi

;) to chyba jest to o co mnie supel meczy od dwoch dni o ile sie nie myle ;)

Boberr
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: Moria ADF

Post autor: Boberr »

to jest wlasnie to Shino:p

ale gdzie masz napisane ze musi? bo w podr jest chyba napisane ze ma prawo sie dostawic a nie musi i mnie to strazsznie meczy bo zawssze gralem ze musi;/

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jesli sa oddzialy ustawione rowno to musisz wszarzowywac.

mozesz zadeklarowac szaze na kilka celow ale nie musisz :) w wypadku dy nie mozesz sie inaczej dostawic to musisz sie wbijac w oba :)

jest w rulebooku chyba ;)

Boberr
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: Moria ADF

Post autor: Boberr »

ok wierze, dziekuje :)

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Jest jak mówi Shino, jeśli w wyniku maksymalizacji ilości modeli walczących w pierwotnym celu zawadzisz o inne oddziały to niestety, takie życie.

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

rozumiem zatem, że gdyby nie było obelisku lub/i skirmisha, to deklarując szarżę na oddziały 1 i 2 lub 2 i 3 dostawiam się tylko do dwóch oddziałów?

Awatar użytkownika
morgan10005
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: MSWiA Stare Babice

Post autor: morgan10005 »

W tym wypadku to zależy od szerokości podstawek. Jeśli są takie same to włączysz oddziały 1 2 i 3 bo twoich jest czterech z oddziału szarżującego przy maksymalizycji z dwoma z regimentu 2 - czyli z każdej strony będzie wystawał po jednym i włączysz 1 i 3. Jeśli zadeklarujesz szarże na 1 lub 3 to może udać Ci się włączyć ten oddział i oddział 2, przy okazji nie zachaczając tego trzeciego.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Boberr pisze: i pytanie czy jesli oddział 4 szarzuje na oddział 2 to MUSI właczyc oddział 1 i 3 do walki, czy MOZE go włączyc. prosił bym o odpowiedz w oparciu o zasady.
W tym przypadku musisz zaszarżować także oddziały 1 i 3 do walki. Ponieważ prosiłeś o oparcie w zasadach więc Ci podaję:
str. 24 angielskiego rulebooka, dział "Multiple Targets"

Co więcej warto również pamiętać, że oddziały nawet nie muszą stać równo w linii aby zostały włączone do walki. Mówi o tym appendix zawarty w pierwszym FAQ-u:

"It can happen that a unit finds itself just out of combat because it is fractionally further away than one lined next to it, or at a slight angle compared to the chargers. Therefore, the chargers are automatically moved into contact if they are within 1" of the second enemy unit and assuming the chargers have enough move left to reach them. Move the enemy unit into position, as this is usually easiest, or shuffle all the units together until a battleline is formed."
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Boberr
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: Moria ADF

Post autor: Boberr »

Embir pisze:
Boberr pisze: i pytanie czy jesli oddział 4 szarzuje na oddział 2 to MUSI właczyc oddział 1 i 3 do walki, czy MOZE go włączyc. prosił bym o odpowiedz w oparciu o zasady.
W tym przypadku musisz zaszarżować także oddziały 1 i 3 do walki. Ponieważ prosiłeś o oparcie w zasadach więc Ci podaję:
str. 24 angielskiego rulebooka, dział "Multiple Targets"

Co więcej warto również pamiętać, że oddziały nawet nie muszą stać równo w linii aby zostały włączone do walki. Mówi o tym appendix zawarty w pierwszym FAQ-u:

"It can happen that a unit finds itself just out of combat because it is fractionally further away than one lined next to it, or at a slight angle compared to the chargers. Therefore, the chargers are automatically moved into contact if they are within 1" of the second enemy unit and assuming the chargers have enough move left to reach them. Move the enemy unit into position, as this is usually easiest, or shuffle all the units together until a battleline is formed."
no i o taka konkretna odpowiedz mi chodzilo, dzieki wielkie

ODPOWIEDZ