_____4444______
_______||______
_______\/______
s s s s_____ooooooo
_1111112233333
1- jeden oddział
2- drugi oddział
3- trzeci oddział
4 -oddział szarzujacy
s- skirmish
o-obelisk
i pytanie czy jesli oddział 4 szarzuje na oddział 2 to MUSI właczyc oddział 1 i 3 do walki, czy MOZE go włączyc. prosił bym o odpowiedz w oparciu o zasady.
mam nadzieje ze dobrze wyjasnilem problem.
pozdrawiam.
szarza na wiele oddziałow
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
szarza na wiele oddziałow
Ostatnio zmieniony 19 mar 2009, o 19:13 przez Boberr, łącznie zmieniany 1 raz.
rozumiem zatem, że gdyby nie było obelisku lub/i skirmisha, to deklarując szarżę na oddziały 1 i 2 lub 2 i 3 dostawiam się tylko do dwóch oddziałów?
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
W tym wypadku to zależy od szerokości podstawek. Jeśli są takie same to włączysz oddziały 1 2 i 3 bo twoich jest czterech z oddziału szarżującego przy maksymalizycji z dwoma z regimentu 2 - czyli z każdej strony będzie wystawał po jednym i włączysz 1 i 3. Jeśli zadeklarujesz szarże na 1 lub 3 to może udać Ci się włączyć ten oddział i oddział 2, przy okazji nie zachaczając tego trzeciego.
W tym przypadku musisz zaszarżować także oddziały 1 i 3 do walki. Ponieważ prosiłeś o oparcie w zasadach więc Ci podaję:Boberr pisze: i pytanie czy jesli oddział 4 szarzuje na oddział 2 to MUSI właczyc oddział 1 i 3 do walki, czy MOZE go włączyc. prosił bym o odpowiedz w oparciu o zasady.
str. 24 angielskiego rulebooka, dział "Multiple Targets"
Co więcej warto również pamiętać, że oddziały nawet nie muszą stać równo w linii aby zostały włączone do walki. Mówi o tym appendix zawarty w pierwszym FAQ-u:
"It can happen that a unit finds itself just out of combat because it is fractionally further away than one lined next to it, or at a slight angle compared to the chargers. Therefore, the chargers are automatically moved into contact if they are within 1" of the second enemy unit and assuming the chargers have enough move left to reach them. Move the enemy unit into position, as this is usually easiest, or shuffle all the units together until a battleline is formed."
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
no i o taka konkretna odpowiedz mi chodzilo, dzieki wielkieEmbir pisze:W tym przypadku musisz zaszarżować także oddziały 1 i 3 do walki. Ponieważ prosiłeś o oparcie w zasadach więc Ci podaję:Boberr pisze: i pytanie czy jesli oddział 4 szarzuje na oddział 2 to MUSI właczyc oddział 1 i 3 do walki, czy MOZE go włączyc. prosił bym o odpowiedz w oparciu o zasady.
str. 24 angielskiego rulebooka, dział "Multiple Targets"
Co więcej warto również pamiętać, że oddziały nawet nie muszą stać równo w linii aby zostały włączone do walki. Mówi o tym appendix zawarty w pierwszym FAQ-u:
"It can happen that a unit finds itself just out of combat because it is fractionally further away than one lined next to it, or at a slight angle compared to the chargers. Therefore, the chargers are automatically moved into contact if they are within 1" of the second enemy unit and assuming the chargers have enough move left to reach them. Move the enemy unit into position, as this is usually easiest, or shuffle all the units together until a battleline is formed."
