Alokacja w rank and file i przechodzenie ataków.
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Alokacja w rank and file i przechodzenie ataków.
Nurtująca kwestia:
W faq'u GW pozwoiliło na alokowanie poszczególnych ataków w CC w pojedyncze modele rank and file. Istnieją przedmioty które swoim działaniem obejmują jedynie jeden model w styku, np. tress of isoulde (raz w grze trafiamy wybrany model w styku na 2+). Teraz pytanie, czy w związku z tym możliwe jest alokowanie wszystkich ataków w jeden model rank and file i czy jeśli tak, to czy nadmiarowe rany przechodzą na oddział.
Interesującą kwestia jest to, że jeśli nie przechodzą (a zdaje się, że nie, wszak to nie challange), to czy możemy de facto sztucznie zmniejszyć ilość ran jaką chcemy zadać. Czasem zdarza się tak, że jest w naszym interesie, żeby przeciwnik ustał/przeżył, a przecież nie można zadeklarować "to ja nie atakuje".
Aha, i druga kwestia na którą nikt nie odpowiedział mimo 2ch prób. Czy errantry war musi overrunować.
W faq'u GW pozwoiliło na alokowanie poszczególnych ataków w CC w pojedyncze modele rank and file. Istnieją przedmioty które swoim działaniem obejmują jedynie jeden model w styku, np. tress of isoulde (raz w grze trafiamy wybrany model w styku na 2+). Teraz pytanie, czy w związku z tym możliwe jest alokowanie wszystkich ataków w jeden model rank and file i czy jeśli tak, to czy nadmiarowe rany przechodzą na oddział.
Interesującą kwestia jest to, że jeśli nie przechodzą (a zdaje się, że nie, wszak to nie challange), to czy możemy de facto sztucznie zmniejszyć ilość ran jaką chcemy zadać. Czasem zdarza się tak, że jest w naszym interesie, żeby przeciwnik ustał/przeżył, a przecież nie można zadeklarować "to ja nie atakuje".
Aha, i druga kwestia na którą nikt nie odpowiedział mimo 2ch prób. Czy errantry war musi overrunować.
No tak, ale czy to oznacza, że możemy używać efektów typu wspomniana treska, albo np. wampirzego beguille i trafić wszystkimi atakami na 2+ lub mieć przerzut na ranienie ze wszystkich ataków?lith pisze:Wg. rulebooka ile woundów nabijesz na modelach R'n'F tyle modeli w oddziale ginie. Co do Errantry War nie wiem, może pomocne dla Ciebie będzie, że zwykli Erranci nie muszą,
Zarówno ta opcja jak i ta z nie przechodzeniem ran stwarza dużo możliwości kombinowania.
Jeżeli z treski uderzysz w championa bez challange to moim zdaniem nie przenosi sie na innych, natomiast jesli uderzysz w RnF to tak.
Co do opcji z kombinowaniem - cóż - nic nie zabrania ci wybrać championa i bić tylko po nim nawet jak na 2+ trafiasz - ot co, zawsze jakaś 1ka może paść.
Co do opcji z kombinowaniem - cóż - nic nie zabrania ci wybrać championa i bić tylko po nim nawet jak na 2+ trafiasz - ot co, zawsze jakaś 1ka może paść.
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Czytając ten temat przypomniała mi się sprawa Helm of Myrmydia i oddziału pikinierów.
A czy faktycznie jest możliwe, by wszyscy pikinierzy atakowali te modele z obniżonym WSem?
Z tego co tu piszecie wynika, że jeśli atakując wrogów z -2 WS i wbijając im np. 5 ran, to ginie caly oddział wrogów.Bright Helm of Myrmidia, 20 points (Magic Armour)
The Helm gives a 6+ armour save, and may be worn in addition to normal armour. Enemies in base to base contact suffer -2 WS. Wearer hates all models in a Tomb King army.
Przedmiot nieoficjalny Dogs of War, ale bardzo często dopuszczany na turniejach.
Cytaty z rozmowy na podforum Dogs of War:
- Wstawiamy paymastera z Bright Helm of Myrmidia w klocek A 25 pikinierów tak, aby stał on dokładnie w środku pierwszego rzędu. szarżuje na nich klocek B piechoty z jednostkami o WS 3. czy wszyscy pikinierzy wypłacają hity na 3+?
- Tak tylko te modele, kóre stykają sie podstawkami z Paymasterem maja obniżony WS. Jednakże wszyscy pikinierzy na przeciwko tych osłabionych modelów trafiają je na 3+, nawet te z 4 szeregu.
- Czy w takim razie uznaje się, że pikinierzy z dalszych szeregów stoją tak, jakby byli w pierwszej lini (dzięki pikom), Paymaster styka się z 3 modelami przeciwnika, którym obniża WS - więc 4 szeregi x 3 modele daje nam 12-1 pikinierów trafiających na 3+ (minus Paymaster). Czy dobrze się wyraziłem, czy coś zagmatwałem?
- nie jest przypadkiem tak, że jeśli trzy środkowe modele wrogiego oddziału mają obniżony WS, to wszyscy pikinierzy stykają się "corner to corner"? Narysuje sytuacje graficznie, co by łatwiej było to zobrazować:
-pikinierzy
-paymaster
-wrogowie
-wrogowie z obniżonym WSem
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Według mnie jeśli tylne szeregi dzięki zasadzie piki biją jakby były z przodu, to mogą wybrać atak w "z".
Ale jak pisze głupoty, to mnie poprawcie
Jak grać?
A czy faktycznie jest możliwe, by wszyscy pikinierzy atakowali te modele z obniżonym WSem?

A czemu nie ?? Jeżeli są RnF to mechanika gry nie rozróżnia czy mają WS mniejszy od innych.
Dajmy na to sytuację:
.

....
Czy oznacza to że jeśli modelowi
wbiję 2 rany to schodzi tylko 1 ?? Nie sądzę.
- zwyklas
- paymaster
- inny wojak
- oddział atakujący z flanki
Dajmy na to sytuację:
.
Czy oznacza to że jeśli modelowi
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Zostaw już czempiona, gięta opcja polega na tym, że mając przedmiot typu "jeden model w kontakcie" wybierasz RnF, wywalasz w niego wszystkie ataki z bonusem, a spadają wszyscy.Scimitar pisze:Jeżeli z treski uderzysz w championa bez challange to moim zdaniem nie przenosi sie na innych, natomiast jesli uderzysz w RnF to tak.
Co do opcji z kombinowaniem - cóż - nic nie zabrania ci wybrać championa i bić tylko po nim nawet jak na 2+ trafiasz - ot co, zawsze jakaś 1ka może paść.
Czuję przez skórę, że to jechanie po luce w zasadach.
ok. po dluzszym namysle nie przenosi sie po rnf. Jak deklarujesz ataki w jeden model staja sie to allocated attacks a takie nie przenosza sie z modelu na model.Scimitar pisze:Jeżeli z treski uderzysz w championa bez challange to moim zdaniem nie przenosi sie na innych, natomiast jesli uderzysz w RnF to tak.
Co do opcji z kombinowaniem - cóż - nic nie zabrania ci wybrać championa i bić tylko po nim nawet jak na 2+ trafiasz - ot co, zawsze jakaś 1ka może paść.
natomiast dopiero teraz dorwalem sie do rb i bede musial przemyslec nad pytaniem o errantry war. Ovverrun to jest pursue movement i sporo wiec zalezy jak jest zapisane to w zasadach errantry wara. niestety stronke juz zniesli wiec bede po prostu musial znalezc booka :>
In addition, Knights Errant must always pursue. They roll an extra d6 in pursuit, and choose the highest three dice.
Nie musza overrunowac. Frenzy ma napisane, ze musi overrunowac i gonic. Z tego wniosek, ze ew nie musi overrunowac, bo nie ma napisane.
Nie musza overrunowac. Frenzy ma napisane, ze musi overrunowac i gonic. Z tego wniosek, ze ew nie musi overrunowac, bo nie ma napisane.
Trochę zdziwiony jestem takim ujęciem rnf. Wg rulebooka (idąc nawet fluffem) rany przechodzą na kolejnych rywali, ponieważ atakujący toruje sobie drogę zagłębiając się w dalsze szeregi. Idąc tym tokiem rozumowania każdy kolejny trup stał z nim w base kontakcie, kiedy już doszło do cięcia/pchnięcia etc.
Tylko jeśli zadeklaruje wszystkie ataki w tego konkretnego kolesia. Jak wali po prostu w oddział to zabija normalnie.

Taki właśnie był kontrargument. Generalnie już na dwóch turniejach musieliśmy się zadowolić rzutem na 4+Ovverrun to jest pursue movement i sporo wiec zalezy jak jest zapisane to w zasadach errantry wara.
Od zawsze jak grałem z graczami EW to był przymus gonienia, a overrunu nie. Generalnie też tak sędziuję. W opisie stoi tylko to co Marek przytoczył.
Shino - w RB nie ma jakiegoś podziału na rodzaj ataków. Niektóre po prostu jak np. Impacty idą w oddział i mają to wyraźnie napisane. Po prostu rany zadane w RnF przenoszą się na pozostałe modele RnF w oddziale.
Oczywiście możnaby i proponowałbym uściślić to, że w takim wypadku nie przenoszą się. Jeśli szukać jakiegoś klucza to można to zrobić przez anologię do Web of Shadows u DE.
Shino - w RB nie ma jakiegoś podziału na rodzaj ataków. Niektóre po prostu jak np. Impacty idą w oddział i mają to wyraźnie napisane. Po prostu rany zadane w RnF przenoszą się na pozostałe modele RnF w oddziale.
Oczywiście możnaby i proponowałbym uściślić to, że w takim wypadku nie przenoszą się. Jeśli szukać jakiegoś klucza to można to zrobić przez anologię do Web of Shadows u DE.
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
wlasciwie to jest podzial na rodzaj atakow.Shino - w RB nie ma jakiegoś podziału na rodzaj ataków. Niektóre po prostu jak np. Impacty idą w oddział i mają to wyraźnie napisane. Po prostu rany zadane w RnF przenoszą się na pozostałe modele RnF w oddziale.
Oczywiście możnaby i proponowałbym uściślić to, że w takim wypadku nie przenoszą się. Jeśli szukać jakiegoś klucza to można to zrobić przez anologię do Web of Shadows u DE.
normalne
allocated -> ataki wybierajace konkretne modele za cel np. templatki, destroyer i jeszcze kikla innych przedmiotow. Tu nie trzeba szukac analogii...
od zawsze -> od 6 edycjiOd zawsze jak grałem z graczami EW to był przymus gonienia, a overrunu nie. Generalnie też tak sędziuję. W opisie stoi tylko to co Marek przytoczył.

