Alokacja w rank and file i przechodzenie ataków.

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Alokacja w rank and file i przechodzenie ataków.

Post autor: Fedek »

Nurtująca kwestia:

W faq'u GW pozwoiliło na alokowanie poszczególnych ataków w CC w pojedyncze modele rank and file. Istnieją przedmioty które swoim działaniem obejmują jedynie jeden model w styku, np. tress of isoulde (raz w grze trafiamy wybrany model w styku na 2+). Teraz pytanie, czy w związku z tym możliwe jest alokowanie wszystkich ataków w jeden model rank and file i czy jeśli tak, to czy nadmiarowe rany przechodzą na oddział.

Interesującą kwestia jest to, że jeśli nie przechodzą (a zdaje się, że nie, wszak to nie challange), to czy możemy de facto sztucznie zmniejszyć ilość ran jaką chcemy zadać. Czasem zdarza się tak, że jest w naszym interesie, żeby przeciwnik ustał/przeżył, a przecież nie można zadeklarować "to ja nie atakuje".

Aha, i druga kwestia na którą nikt nie odpowiedział mimo 2ch prób. Czy errantry war musi overrunować.
Obrazek

lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

Wg. rulebooka ile woundów nabijesz na modelach R'n'F tyle modeli w oddziale ginie. Co do Errantry War nie wiem, może pomocne dla Ciebie będzie, że zwykli Erranci nie muszą,

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Co do Errantry War nie wiem, może pomocne dla Ciebie będzie, że zwykli Erranci nie muszą,
musza gonic. nie musza overrunowac ;) (albo na odwrot. maja przymus tyko jednego a nie mam listu do ew przy sobie ;) )

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

lith pisze:Wg. rulebooka ile woundów nabijesz na modelach R'n'F tyle modeli w oddziale ginie. Co do Errantry War nie wiem, może pomocne dla Ciebie będzie, że zwykli Erranci nie muszą,
No tak, ale czy to oznacza, że możemy używać efektów typu wspomniana treska, albo np. wampirzego beguille i trafić wszystkimi atakami na 2+ lub mieć przerzut na ranienie ze wszystkich ataków?
Zarówno ta opcja jak i ta z nie przechodzeniem ran stwarza dużo możliwości kombinowania.
Obrazek

lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

IMO to kombinowanie na worsta ;)

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Czyli jak zadeklaruje 2 ataki w chempiona i dostanie 2 wondy, to ginie on i zwyklak ? nie mowie o chalengu

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

eee... to chyba oczywiste, ze nie...

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

No własnie. Jest późno , sory.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Jeżeli z treski uderzysz w championa bez challange to moim zdaniem nie przenosi sie na innych, natomiast jesli uderzysz w RnF to tak.

Co do opcji z kombinowaniem - cóż - nic nie zabrania ci wybrać championa i bić tylko po nim nawet jak na 2+ trafiasz - ot co, zawsze jakaś 1ka może paść.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Czytając ten temat przypomniała mi się sprawa Helm of Myrmydia i oddziału pikinierów.
Bright Helm of Myrmidia, 20 points (Magic Armour)
The Helm gives a 6+ armour save, and may be worn in addition to normal armour. Enemies in base to base contact suffer -2 WS. Wearer hates all models in a Tomb King army.

Przedmiot nieoficjalny Dogs of War, ale bardzo często dopuszczany na turniejach.

Cytaty z rozmowy na podforum Dogs of War:

- Wstawiamy paymastera z Bright Helm of Myrmidia w klocek A 25 pikinierów tak, aby stał on dokładnie w środku pierwszego rzędu. szarżuje na nich klocek B piechoty z jednostkami o WS 3. czy wszyscy pikinierzy wypłacają hity na 3+?

- Tak tylko te modele, kóre stykają sie podstawkami z Paymasterem maja obniżony WS. Jednakże wszyscy pikinierzy na przeciwko tych osłabionych modelów trafiają je na 3+, nawet te z 4 szeregu.

- Czy w takim razie uznaje się, że pikinierzy z dalszych szeregów stoją tak, jakby byli w pierwszej lini (dzięki pikom), Paymaster styka się z 3 modelami przeciwnika, którym obniża WS - więc 4 szeregi x 3 modele daje nam 12-1 pikinierów trafiających na 3+ (minus Paymaster). Czy dobrze się wyraziłem, czy coś zagmatwałem?

- nie jest przypadkiem tak, że jeśli trzy środkowe modele wrogiego oddziału mają obniżony WS, to wszyscy pikinierzy stykają się "corner to corner"? Narysuje sytuacje graficznie, co by łatwiej było to zobrazować:

:!: -pikinierzy
8) -paymaster
:| -wrogowie
:shock: -wrogowie z obniżonym WSem

:!: :!: :!: :!: :!:
:!: :!: :!: :!: :!:
:!: :!: :!: :!: :!:
:!: :!: 8) :!: :!:
:| :shock: :shock: :shock: :|

Według mnie jeśli tylne szeregi dzięki zasadzie piki biją jakby były z przodu, to mogą wybrać atak w "z".

Ale jak pisze głupoty, to mnie poprawcie ;)

Jak grać?
Z tego co tu piszecie wynika, że jeśli atakując wrogów z -2 WS i wbijając im np. 5 ran, to ginie caly oddział wrogów.
A czy faktycznie jest możliwe, by wszyscy pikinierzy atakowali te modele z obniżonym WSem?
Obrazek

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

A czemu nie ?? Jeżeli są RnF to mechanika gry nie rozróżnia czy mają WS mniejszy od innych.

Dajmy na to sytuację:

.:D :twisted:
[-o< [-o< [-X #-o
[-o< [-o< ....#-o

Czy oznacza to że jeśli modelowi [-X wbiję 2 rany to schodzi tylko 1 ?? Nie sądzę.

[-o< - zwyklas
:twisted: - paymaster
:D - inny wojak
#-o - oddział atakujący z flanki
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Scimitar pisze:Jeżeli z treski uderzysz w championa bez challange to moim zdaniem nie przenosi sie na innych, natomiast jesli uderzysz w RnF to tak.

Co do opcji z kombinowaniem - cóż - nic nie zabrania ci wybrać championa i bić tylko po nim nawet jak na 2+ trafiasz - ot co, zawsze jakaś 1ka może paść.
Zostaw już czempiona, gięta opcja polega na tym, że mając przedmiot typu "jeden model w kontakcie" wybierasz RnF, wywalasz w niego wszystkie ataki z bonusem, a spadają wszyscy.
Czuję przez skórę, że to jechanie po luce w zasadach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Scimitar pisze:Jeżeli z treski uderzysz w championa bez challange to moim zdaniem nie przenosi sie na innych, natomiast jesli uderzysz w RnF to tak.

Co do opcji z kombinowaniem - cóż - nic nie zabrania ci wybrać championa i bić tylko po nim nawet jak na 2+ trafiasz - ot co, zawsze jakaś 1ka może paść.
ok. po dluzszym namysle nie przenosi sie po rnf. Jak deklarujesz ataki w jeden model staja sie to allocated attacks a takie nie przenosza sie z modelu na model.

natomiast dopiero teraz dorwalem sie do rb i bede musial przemyslec nad pytaniem o errantry war. Ovverrun to jest pursue movement i sporo wiec zalezy jak jest zapisane to w zasadach errantry wara. niestety stronke juz zniesli wiec bede po prostu musial znalezc booka :>

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

In addition, Knights Errant must always pursue. They roll an extra d6 in pursuit, and choose the highest three dice.

Nie musza overrunowac. Frenzy ma napisane, ze musi overrunowac i gonic. Z tego wniosek, ze ew nie musi overrunowac, bo nie ma napisane.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Trochę zdziwiony jestem takim ujęciem rnf. Wg rulebooka (idąc nawet fluffem) rany przechodzą na kolejnych rywali, ponieważ atakujący toruje sobie drogę zagłębiając się w dalsze szeregi. Idąc tym tokiem rozumowania każdy kolejny trup stał z nim w base kontakcie, kiedy już doszło do cięcia/pchnięcia etc.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

czyli BT od boku kreski krasi zabija jednego? coś popieprzyłem?

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Tylko jeśli zadeklaruje wszystkie ataki w tego konkretnego kolesia. Jak wali po prostu w oddział to zabija normalnie.
Ovverrun to jest pursue movement i sporo wiec zalezy jak jest zapisane to w zasadach errantry wara.
Taki właśnie był kontrargument. Generalnie już na dwóch turniejach musieliśmy się zadowolić rzutem na 4+ :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Od zawsze jak grałem z graczami EW to był przymus gonienia, a overrunu nie. Generalnie też tak sędziuję. W opisie stoi tylko to co Marek przytoczył.

Shino - w RB nie ma jakiegoś podziału na rodzaj ataków. Niektóre po prostu jak np. Impacty idą w oddział i mają to wyraźnie napisane. Po prostu rany zadane w RnF przenoszą się na pozostałe modele RnF w oddziale.
Oczywiście możnaby i proponowałbym uściślić to, że w takim wypadku nie przenoszą się. Jeśli szukać jakiegoś klucza to można to zrobić przez anologię do Web of Shadows u DE.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Shino - w RB nie ma jakiegoś podziału na rodzaj ataków. Niektóre po prostu jak np. Impacty idą w oddział i mają to wyraźnie napisane. Po prostu rany zadane w RnF przenoszą się na pozostałe modele RnF w oddziale.
Oczywiście możnaby i proponowałbym uściślić to, że w takim wypadku nie przenoszą się. Jeśli szukać jakiegoś klucza to można to zrobić przez anologię do Web of Shadows u DE.
wlasciwie to jest podzial na rodzaj atakow.
normalne
allocated -> ataki wybierajace konkretne modele za cel np. templatki, destroyer i jeszcze kikla innych przedmiotow. Tu nie trzeba szukac analogii...
Od zawsze jak grałem z graczami EW to był przymus gonienia, a overrunu nie. Generalnie też tak sędziuję. W opisie stoi tylko to co Marek przytoczył.
od zawsze -> od 6 edycji ;) ciezko mi w biegu stwierdzic czy zapis se zmienil oraz jakie zdanie bylo w armyliscie ew. Jest tak jak mowilem wczesniej. musigonic nie musi overrunowac.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Shino dobrze prawi

ODPOWIEDZ