Dwarfs Approaching!

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Re: Dwarfs Approaching!

Post autor: Kal_Torak »

Thundzi są mocno przy drodzy. Taka formacja najlepiej wypada w przypadku kuszników - cena znacznie niższa.

Awatar użytkownika
Mongrim
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mongrim »

Kusznicy...?
Thundzi jednak bardziej kuszą...+ 1 do trafienia i jeszcze AP

Awatar użytkownika
DaEezT
Pseudoklimaciarz
Posty: 26
Lokalizacja: www.maps.google.com/DaEezT :D

Post autor: DaEezT »

A więc, bardzo dziękuje za wszystkie podpowiedzi, dużo mi dały do myślenia. Jednakże, nastąpiła mała zmiana planów (co nie znaczy, że poprzedni dyskusja nie ma sensu :]). W BFSP jest 12 warriorów, 10 thundów, 8 górniaków, Thane, Dragon Slayer i działo. Tak więc powstała nowa rozpa:

12 Warriors + CG + Shields = 133pkt.
- W sumie mają AS na 4+
- CG daje sporo do CR

10 Thunderers = 140 pkt.
- Handguny z siłą 4, zasięg 24 i +1 do trafienia i Armor Piercing - fajne cacko :D
- Z bazy mają Light Armors (AS na 6+)

8 Miners + Prospector = 98pkt.
- Mają GW, co daje im w sumie siłę 5
- Z bazy mają Heavy Armors (AS na 5+)

Cannon + Crew = 90pkt.
- Obsługa ma Hand Weapons i Light Armors.
- byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mi wytłumaczył na czym polegają zasady "Additional Crew", i "Gunner's Pride".

Thane + Great Weapon + Master Rune of Gromil + Rune of Resistance + Rune of Fury = 144pkt.
- Master Rune of Gromil - AS na 1+
- Rune of Resistance - przerzuty na AS
- Rune of Fury - +1 atak

Mam jeszcze jedno pytanko : Dwarfy dodają sobie 2 kości do dispel poola? Do coś takiego mi się obiło o uszy, a nigdzie w ich AB nie mogę tego znaleźć.


Czekam na konstruktywną krytykę :]
Dozo yoroshiku onegai shi mas!

Awatar użytkownika
Mongrim
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mongrim »

-Warriorzy mają save'a na 3+ - heavy armour 5+ i tarcza w cc daje dodatkowe +2 (jeśli od przodu). Ale dwunastu...wiem, że nie możesz wiecej ze względu na ilośc modeli, ale...w takim składzie niewiele wytrzymają :(
-Thundererzy - przydałyby się tarcze :)
-Co do minerów zdania nie mam osobiście..
-Działo to fajnie, ale potrzebne są runy. Zwłaszcza Runa Kucia (daje przerzuty niewypałów) za 35 pkt. Gunner's Pride - obsługa podlega zasadzie Determinacja (stubborn), nie mogą robić Flee ani ścigać wroga. Additional Crew to chyba tak, że Mistrz Inzynier lub Inżynier przyłączający się do obsługi ma prawo działać jako członek tej obsługi. Czyli narażony na misfire'y etc..i w każdej rundzie Inżynier bądź Mistrz Inżynier musi decydować czy strzela sam (z handguna np.) czy z maszyną.
-Złożenie Thana bardzo mi się podoba :) brak troche Master Rune of Challenge, ale umie ustac i oddać - to pewne :D
-Dwarfy na dzień dobry mają 4 kości dispela :)

A gdzie Slayer? :)

Awatar użytkownika
DaEezT
Pseudoklimaciarz
Posty: 26
Lokalizacja: www.maps.google.com/DaEezT :D

Post autor: DaEezT »

Wow, nie wiedziałem, że tarcza dodaje 2... Rzeczywiście, Thundom przydałyby się tarcze, ale jak to zmieścić? Na 600 punktów ciężko będzie włożyć jeszcze Slayera, ale na 1000 już na pewno będzie :D

Dzięki za wyjaśnienie Special Rules'ów :]
Dozo yoroshiku onegai shi mas!

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Czy nie warto czasem dac tarcz na thundererach tak jak radzi Mongrim? 155 z muzykiem ale mamy odporność od ostrzału i piękny sv w hth. Jak uważacie?Właśnie składam kontyngent i taka opcja mi wyszła

10 + myzyk+tarcze.
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Mongrim
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mongrim »

Rozmawialismy tutaj z Kal_Torakiem :) czy w kusznikach/thundach przydaje się command group.
Ale co do Twojego pytania to gromowładni w takiej ekipie są IMHO najlepsi, sam ich cały czas używam. T4 Save na 4+ w walce i 5+ od strzelania..do tego jeden szereg na górce na przykład i jeszcze +1 to hit. Fajni są :)
Pamiętaj DaEezT że tarcza dodaje 2 tylko w walce od przodu. W strzelaniu i walce od boku/tyłu daje plus 1.
I jeszcze jeden mankament. Tanowi dałeś Broń Wielką i do tego Rune of Fury. Tak by ć nie może niestety :/ jeśli dajesz na broń jakąś runkę automatycznie staję się ona bronią ręczną, ale magiczną. Jeśli chciałbyś mieć dwuraka z runami to musisz włożyć też Wielką Runę Kragga Srogiego (można kłaśc runy a zostają bonusy dwuraka czyli +2 do siły, uderza ostatnia)

Awatar użytkownika
DaEezT
Pseudoklimaciarz
Posty: 26
Lokalizacja: www.maps.google.com/DaEezT :D

Post autor: DaEezT »

Dzisiaj grałem z kumplami battle 1v1. Grałem 2 razy przeciw demonom (rozsypałem się w pył, bo te są mocno przesadzone IMO :P) i raz przeciw lizakom (szło nawet nieźle, ale jak terradony zniszczyły działo to się uciszyło, i tak pół armii wyrąbałem Thanem :D).

Wywalę z Minersów Prospectora (10 pkt do wykorzystania na shieldy dla thundów), ponieważ i tak zamierzam na razie korzystać z nich tylko po to, żeby robić szarże z boku lub tyłu (Underground Advance). A Thundzi będą szczęśliwsi, i bezpieczniejsi :D

Co do Thana...
Skoro (niestety) jest zabronione mieć GW i Rune of Fury, to zamiast tej runki dam cannonowi Rune of Reloading (strzela w każdej turze, niezależnie od wszystkiego, zostanie wtedy 15 pkt do wykorzystania) i... nie wiem co jeszcze :D
Dozo yoroshiku onegai shi mas!

Awatar użytkownika
Mongrim
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mongrim »

Hehehe no to gratulacje z powodu rozegrania pierwszych bitew brodaczami :D
Teraz juz możesz sam kombinowac ze wszystkim :) wiesz już czym Ci się przyjemnie gra itp :)

Awatar użytkownika
DaEezT
Pseudoklimaciarz
Posty: 26
Lokalizacja: www.maps.google.com/DaEezT :D

Post autor: DaEezT »

Szczerze, to chętnie bym dał Warriorsom GW. Z takiej małej ilości Minersów można zrezygnować, jak jest ich 8 to nawet skinki je wystrzelają :) Shieldy w Thundach bardzo potrzebne. Właściwie chętnie bym walnął ich jeszcze kilku :D

A Thane'a rozjechali mi tylko dlatego, że przegrałem combat resulta - miałem szarżę z 3 stron :D Ale brodacz się nie poddawał - zbił 12 saurusów i 6 skinków :]
Dozo yoroshiku onegai shi mas!

Awatar użytkownika
rambo_muminek
Wałkarz
Posty: 62
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: rambo_muminek »

I jak wrażenia z gry piwożłopami :)? Górników wywal bo bez kowadła nie mogą szarżować w turze kiedy wychodzą, a za zaoszczędzone punkty możesz sporo dokupić. I naprawdę polecam Ci wypróbować master rune of challenge. Nie zlicze ile razy mi maszyny ratowała i nie tylko :)

Awatar użytkownika
DaEezT
Pseudoklimaciarz
Posty: 26
Lokalizacja: www.maps.google.com/DaEezT :D

Post autor: DaEezT »

W porównaniu do Wood Elfów - piwożłopy są kapitalne (przynajmniej dl mnie :D)

Z battla trochę wniosków wyciągnąłem, i tak narodziła się nieco nowa rozpiska:

10 Warriors + Szdandarowiec + Shields = 100 pkt.

Do blokowania jednostek próbujących natrzeć na cannona lub thundów

10 Warriors + GW + CG = 125 pkt.

Do bitek :]

10 Thunderers + Shields + Musician = 155 pkt

Skorzystam tu z opisu działu Dwarfów na forum : "Strzelać! A jak wytrzeźwieje, to wymyślę coś lepszego" :D

Cannon + RO Reloading = 100 pkt

Chyba każdy wie, po co :D RO Reloading daje to, że niezależnie od wszystkiego, mogę strzelć co turę.

Thane + GW + MRO Gromril + RO Resistance = 119 pkt

RAZEM : 599 pkt

Czekam na jakieś propozycję zmian :]

Poza tym, mam dwa pytania :
1. Czy Shieldy u każdej rasy dają 2 armor save'a? (czyli tak, jakby dawały arma na 5+)
2. Ile run można włożyć w działo?
Dozo yoroshiku onegai shi mas!

Awatar użytkownika
rambo_muminek
Wałkarz
Posty: 62
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: rambo_muminek »

Cannonowi zamiast ro reloading dać ro forging. Z resztą reloading nie daje strzelania zawsze co turę. Musisz mieć choć jednego załoganta :wink: :D

Zwykłe tarcze o jakich myślisz nie dają +2 do save. Dają tylko +1 do save. Ale w wfb jest taka zasada, że jeżeli wlczysz hand weaponem i shieldem, i przeciwnika masz z przodu, to dostajesz dodatkowe 1 do save (ten bonus działa tylko w walce wręcz).

Na działo jak i na każdą inną maszynę i przedmiot można dać maksymalnie 3 runy. Tylko że to wszystko jest w rulebooku i armybooku. Trzeba je kiedyś przeczytać :wink:

Awatar użytkownika
DaEezT
Pseudoklimaciarz
Posty: 26
Lokalizacja: www.maps.google.com/DaEezT :D

Post autor: DaEezT »

Wiem, wiem, tyle że mi kiepsko komp działa, i nawet Acrobat Reader się zacina :D
Dozo yoroshiku onegai shi mas!

Awatar użytkownika
HarryAxe
Chuck Norris
Posty: 566
Lokalizacja: Míl Än Óveķ

Post autor: HarryAxe »

:> a może tak czas pomyślec chociaż o armybooku papierowym? :P

Awatar użytkownika
Mongrim
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mongrim »

Muminek - niestety nie masz racji :) na żyrokopter i organy oraz chyba działo ogniowe run się nie kładzie. Ale tak to spoko
Z tymi runami to zawikłąne troszkę zasady, ale długo by pisać. Przydałby się armybook
A na działo koniecznie runa kucia ( to ten forging chyba ) za 30 pkt który daje możliwośc przerzutu misfire'ów :)
A zamiast tej dziesiątki Warriorsów z GW daj organy :twisted: :twisted: :twisted: trochę bardziej losowe ale bolą, ooj bolą :twisted:

Awatar użytkownika
DaEezT
Pseudoklimaciarz
Posty: 26
Lokalizacja: www.maps.google.com/DaEezT :D

Post autor: DaEezT »

No, nie spodziewałem się aż tylu pomysłów... Nie chcę niczemu zaprzeczać, ani niczego popierać, bo uważam, że najlepiej przekonać się na własnej, grubej skórze :D A więc zadam pytania:

Czy organy na 600 pkt mają sens? Zbija to sporo punktów. A klocki Warriorów się przydają, przecież jak pójdę w same maszyny i thundy, to szybko mi dolecą do dział, a w muszkiety zaszarżują mi konnicą. Może na 1000 pkt dam organki...
Dozo yoroshiku onegai shi mas!

Awatar użytkownika
HarryAxe
Chuck Norris
Posty: 566
Lokalizacja: Míl Än Óveķ

Post autor: HarryAxe »

organki na małe pkt to mus... jak dla mnie, może to być nawet jedyna machina

Awatar użytkownika
DaEezT
Pseudoklimaciarz
Posty: 26
Lokalizacja: www.maps.google.com/DaEezT :D

Post autor: DaEezT »

Przeczytałem o organkach w AB, jednakże wolę usłyszeć o jakichś doświadczeniach. Na co się przydaje, jak z tego korzystać - takie konkrety pomogłyby mi podjąć decyzję :]
Dozo yoroshiku onegai shi mas!

Awatar użytkownika
HarryAxe
Chuck Norris
Posty: 566
Lokalizacja: Míl Än Óveķ

Post autor: HarryAxe »

organki kasują prawie wszystko w zasięgu 24", tzn. przeciwnik bardzo będzie się zastanawiał zanim podejdzie w zasięg. latające oddziały, skirmishe i inne lekkie oddziały są mielone, że kłaki/pióra latają w lewo i prawo. pomimo "stosunkowo" niskiej sile są dobra na ciężką kawalerię, dobrze ja przetrzepie zanim dojdzie do walki.
Przy szczęśliwych rzutach kasują równie skutecznie piechotę pozbawiając ją cennych bonusów za szeregi, ew. nawet panikując.
No i wszystko na authitach, z innych machin trzeba się niestety natrudzić z mierzeniem, zgadywaniem i modlić się o trafienia.

ODPOWIEDZ