Chaos na Stubbornie - 1650

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Chaos na Stubbornie - 1650

Post autor: Kal_Torak »

Witam,

Chaos to cholernie trudna armia w złożeniu jeśli chce się wystawić coś innego niż jazda+lekka jazda+psy. Pomimo, że AB został doszczętnie skopany da się jeszcze z tej armii wyłuskać kilka ciekawych rozpisek. Obecnie staram się efektywną rozpę na Banner of the Gods. Zanim wyszedł WoCh wszyscy byli pewni, że sztandar ten będzie miał zasięg 12 cali, tak jak było to w AL chaosu w WD, czy tym samym sztandarze w armii demonów. Niestety zasięg obcięto mu spowrotem do 6 cali dając w zamian za stracone cale terror "?!?". Mimo wszystko na sztandarze tym znacznie bardziej opłaca się grać niż na wcześniejszej edycji z uwagi na marki slaansesha które można dać niemal wszystkim jednostką. Dzięki temu nagle zwykli maruderzy stają się piechotą nie do przejścia. Innymi słowy biorąc ten sztandar każda jednostka w armii potecjalnie otrzymuje stubborn, który dostosowujesz do przeciwnika (decydujesz w bitwie które jednostki będą je posiadały). To chyba gra warta śweczki...

Chaos Sorcerer
- General; Magic Level 1;
- Dispel Scroll [25]
- Dispel Scroll [25]
- Barded Chaos Steed

1 Exalted Chaos Champion
- Shield; Battle Standard;
- Banner of the Gods
- Barded Chaos Steed

12 * Chaos Warriors of Nurgle @ 311 Pts
- Mark of Nurgle; Halberd; Chaos Armour; Shield;
- Banner of Rage
- FCG

20 Marauders of Slaanesh
- Mark of Slaanesh; Light Armour; Shield;
- FCG

4 Trolls

6 Chaos Knights of Slaanesh
Standard; Musician
Rapturous Standard

6 Chaos Knights of Slaanesh
Standard; Musician

Druga wersja rozpy to:

Chaos Sorcerer
- General; Magic Level 1;
- Dispel Scroll [25]
- Dispel Scroll [25]
- Barded Chaos Steed

1 Exalted Chaos Champion
- Shield; Battle Standard;
- Banner of the Gods
- Barded Chaos Steed

12 * Chaos Warriors of Nurgle @ 311 Pts
- Mark of Nurgle; Halberd; Chaos Armour; Shield;
- Banner of Rage
- FCG

20 Marauders of Slaanesh
- Mark of Slaanesh; Light Armour; Shield;
- FCG

4 Trolls

5 Chaos Knights of Slaanesh Musician

Chaos Warshrine
5 Chaos Knights of Slaanesh
Musician
War Banner

Zasadczniczo są dwa główne typy wystawienia. Piechota i trolle obok siebie tak aby wszystkie trzy regimenty mialy stubborn, a kawaleria na flankach. Drugi typ to również piechota obok siebie ze stubbbornem, ale przed nimi niczym screen jedzie jazda chaosu również orzymując stubborn. Warshrine razem z mutagennością trolli zapewnia calkiem spory wysyp mutacji :)

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

niejestem przekonany co do tych rospisek, niepowiem wyglądaja fajnie i klimatycznie ale ... trolle głupota zawsze może nie wyjść a po drubie dużo armi może mieć fire lore, zgadzam się z tym że warrior to dobra piechota tylko czemu wystawiasz 12? maruder, to może lepiej z khornem i dwurakie :wink: poważnie 2 ataki z s5 i subborn wyglada smacznie... jednyny minus piechoty chaosu to 4M jak by mieli 5m to każdy by miał jeden regiment :twisted:

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Przekonany, czy nie przekonany muszę mieć jakaś alternatywe do "zeszmaconego" standardu chaosowego - jeśli nie znajdę żadnego skutecznego to odstawiam chaos na półke do 8 edycji :).

Maruderom nie dałem khorna bo wjeżdza w nich coś mocnego i khorna tracą, a wtedy stubborn nie pomoże przy FO. Dlatego wolę, aby byli wstanie przytrzymać każdy regiment przeciwnika.

A ile warriorów proponujesz wystawić? Na więcej nie mam punktów stąd 2x6. Alternatywą jest również 3x5 albo 3x6 ew. 2x7 (ale wtedy już są nieco za szerocy).

4M piechoty chaosu to nie jest żaden problem kiedy jest wstanie wszystko przyjąć na klate i dodatkowo móc się porządnie odgryźć. Jestem również pewien, że gdyby mieli 5M to nic by to nie zmieniło. To że White Lioni i Black Guardzi są tacy popularni to nie zasługa 5M ale stubborna z odpornością na FO plus mocny kop w walce. Gdyby mieli 4M to nadal byliby wystawiani. A warriorzy ze stubbornem stają się mocniejszą piechotą od powyższych dwóch - dodatkowo można ich złożyć na wiele sposobów.

Co do trollów to obecnie dla mie najuniwersalniejsza jednostka w stosunku do ogrów czy DO. Głupota to i na Coldach wyjść nie może. Jeśli ktoś ma lora z firem to spokojnie straczą 1-2 tury aby wprowadzić do walki trolle (zresztą po coś ma się te DD i Scrolle). Wziąłem ich jednak ze względu na potencjał. Dzięki mutacjom mogą otrzymać nprawdę potężne bonusy - strach z tym walczyć. Z warshrinem mogą mutować szybciej, a ward na 4+ w połączneiu ze stubbornem mocnym kopem w walce i mutacjami to zabójcza kombinacja. Takie trolle mogę spokojnie rzucać na ciężkie kawy przeciwnika czy elitarne piechoty. Minusem tego jest oczywiście głupota - no ale nie można mieć wszystkiego :)

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

co to a zeszmacony standard 8edycyjny ? całkiem serio pytam.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Jasiuuu nie 8edycyjny, a 7edycyjny (czyli obecny). O 8edycji pisałem tylko, że być może będę musiał do niej czekać. A jeśli chodzi o ów standard to psy+maruderzy konni+rycerze+magia(zwykle nurglowcy) - to mniej więcej 99% rozpisek chaosu, które różnią się od siebie zestawem marków ;)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Kal_Torak pisze: jeśli nie znajdę żadnego skutecznego to odstawiam chaos na półke do 8 edycji :).
To od razu odstaw :)
Ewentualnie graj z mniejszą częstotliwościa.. jedna bitewka na 3 tyg i standard ci sie nie znudzi ;)

Mowiłem ze book jest gowniany po pierwszym luku na pdfa, gdzies pod koniec wrzesnia 2008. Warriorzy sa ok do parowek i wzglednie ok na druzynowki, w turniejach singlowych (poza jedna wiadomą rozpiską) obsysaja i obsysać beda, ciekaw jestem czy bestie tez tak zeszmacą...

pzdr

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

tfu ofc chodziło mi o 7mą , imo jesteś w błędzie z tym 'zeszmaconym standardem' .

to że chaos wystawia knightów to tak samo normalna rzecz że bretonia wystawia lance , to że wystawia psy oznacza tylko to że są tanie i dobre itd. co do bohaterów jest naprawdę różnie , spotkałem się z rospami na dyskowcu i jaggerze , na samym kolegium nurgla, na tenczowym dysku i slaneszowej sprężynie itd


co do samej rospy

czemu mark slanesha na knightach ? obawiamy się terror outnumber ?

największą wadą tej rospy jest brak jakiegokolwiek zeszmaconego lekkiego wsparcia które poscreenuje , poodgina , zagranie lekkie rzeczy wroga itd. nie masz nawet czym zasłonić zabardzo warriorów z frenzy i chłopaki za głupimi harpami przez całą bitwę będą latali

nie masz też magii która mogłaby nadrabiać brak wsparcia

masz za to bardzo mało oddziałów/wystawień jak na 1650 i słabe ofensywne wsparcie ze strony bohaterów (poza stubbornem który bitwy Ci imo nie wygra chyba że z warzywkiem jakimś albo turbo ofensem ) więc przeważnie przeciwnik będzie dyktował warunki na stole


ale trzeba Ci przyznać jedno- faktycznie nikt tak nie gra :mrgreen:
:)

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

warrior mobilne wystawienie 5x3 , jak grałem na 2500 to miałem 3 regimenty warrior nurgla plus banner, 2 x 10 chosen plus banner, warshrain i 4 magów nurgla (1lord 3 malych) 3 magów było na chariotach, naprawde miło się grało i nie musiałem bać sie o bok, bo zajmowałem cały blad.

wydaje mi się że jak by mieli 5M to dużo by dało, ponieważ byś miał wiecej szans na szarże i więcej ruchu na manewry, a to że White Lioni i Black Guardzi są tak popularni to nie to że mają stubborn tylko SF więc wyluzuj, a po 2 za 125pkt masz prawie kolejny odział warriorsów czy też 4x 5xpsów, niewiem co lepsze. :idea:

po za tym knightów wystawia sięnietylko dlatego że mają 1+SV, mają strach i magiczne ataki co dużo daja (np. eterale driady itp.) przesto że chosen nie mają magicznych ataków przegrałem z VC, a jak szarżował ghulami to choseni uciekli w popłochu, co z tego że miałem +1A.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Thurion masz racje - no ale muszę próbować, mi już oklepanym chaosem rozgrywka wogóle nie sprawia przyjemności - nie przypomina to nawet armii ;)

Jasiuuu przejrzyj rozpiski chaosu, zobacz jakie występują na turniejach a będziesz miał ów zeszmacony standard :)

Jeśli zaś chodzi o screen i lekkie jednostki to zauważułem że w rozpie z tańszymi rycerzami mogę wsadzić jeden raz psy. Mogę też znaleźć punkty na drugie. To lekkie śmiecie w razie czego są :).

A magia to wiadomo - nie można mieć wszystkiego.

Obecna rozpa wygląda tak:

Chaos Sorcerer
- General; Magic Level 1;
- Dispel Scroll [25]
- Dispel Scroll [25]
- Barded Chaos Steed

1 Exalted Chaos Champion
- Shield; Battle Standard;
- Banner of the Gods
- Barded Chaos Steed

5 Chaos Warhounds
5 Chaos Warhounds

12 Chaos Warriors of Nurgle @ 311 Pts
- Mark of Nurgle; Halberd; Chaos Armour; Shield;
- Banner of Rage
- FCG

20 Marauders of Slaanesh
- Mark of Slaanesh; Light Armour; Shield;
- FCG

4 Trolls

5 Chaos Knights
- Musician

5 Chaos Knights
- Musician

Warshrine
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2009, o 16:46 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

ten zeszmacony standard ma naprawdę sporo odmian ale whatever.


rospa już lepsza

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Kuman nic nie mam przeciwko rycerzom :)

Jasiuu no jasne, że teraz lepsza - poprostu wcześniej gdzieś punkty zgubiłem (to pewnie przez te stare lata) ;)

chwilowo nie dam rady wycisnąć 3x5 warriorów. Zostawię formacje świętej barbary (pamiętacie 6x2 dziekich orków bigunów z włóczniami) ? To coś podobnego.

Kuman na BG i WL z ASF ale bez stubborna - nie wiem czy by ktoś na nich wogóle spojrzał ;)

Kuman zapreznetowałeś bardzo ciekawą rozpe. Możesz coś więcej o niej powiedzieć?

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

jeśli pozwolisz zaproponuje coś ( zakładam że tak :wink: ), tamta rospiska na 2500 (jest gdzieś na forum w rospiskach) to mini wersja :)

Chaos Sorcerer, level 2, mark of nurgle, dispel scroll

Chaos Sorcerer, level 2, mark of nurgle, dispel scroll

15x warrior of nurgle, shield, banner

15x warrior of nurgle, shield, banner

5x knight of nurgle, banner

5x knight of nurgle, banner

5x maruders, flail (szkoda że niezmielszyli na nich kosztów marków bo są zadrogie po za slaaneshowym)

5x maruders, flail

warshrain of nurgle

i masz gratisowo 45 pkt żeby coś znimi zrobić bo to rospa na szybkiego 1605 ( w chaosie zawsze lubiałem tylko mortali jak widać :mrgreen: )

znalazłem moją rospe na 1999 BP+R (gdzieś na forum się błokała)

Czarodziej: 85
runiczny miecz chaosu 50
poziom2 35
piętno nurgla 20
rumak chaosu 16

Czarodziej: 85
eteryczna kilinga 50
poziom2 35
piętno nurgla 20
rumak chaosu 16

Czarodziej: 85
palankin nurgla 50
poziom2 35
chowaniec mocy 25
piętno nurgla 20
zaklęta tarcza 15
kąsające ostrze 5

5x konni grasanci: 65
cep 10
muzyk 6

5x konni grasanci: 65
cep 10
muzyk 6

5x rycerz chaosu: 200
pełna grupa dowodzeńa 50
propożec wściekłości 35
piętno nurgla 30

5x rycerze chaosu:200
pełna grupa dowodzeńa 50
piętno nurgla 30
wojenny sztandar 25

16x wybraźcy: 288
pełna grupa dowodzeńa 50
sztandar gniewu 45
piętno nurgla 30
miecz potęgi (czempion) 20
tarcze 16

ołtarz bitewny: 130
piętno nurgla 30

pięknie po polski :twisted:

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Kuman bardzo podobają mi się Twoje rozpy. Pozwoliło mi to przemeblować nieco moją własną.

Chaos Sorcerer
- General; Magic Level 1;
- Dispel Scroll [25]
- Dispel Scroll [25]
- Barded Chaos Steed

1 Exalted Chaos Champion
- Shield; Battle Standard;
- Banner of the Gods
- Barded Chaos Steed

5 Chaos Warhounds
5 Chaos Warhounds

12 Chaos Warriors of Nurgle
- Halberd; Chaos Armour; Shield;
- Banner of Rage
- FCG

12 Chaos Warriors of Slaanesh
- Halberd; Chaos Armour; Shield;
- Festering Shround
- FCG

5 Chaos Knights
- Musician

5 Chaos Knights
- Musician

4 Trolls

Zamieniłem Warshrina i maruderów w drugi klocek warriorów. Marudy i tak nic nie zabiją a drugi klocek warriorów ze stubbornem i halabardami już spokojnie jest wstanie wygrywać starcia.

Kuman ogólnie nie ufam elitarnej piechocie bez stubborna. Warriorzy wychodzą drożej niż BG czy nawet WL (lub podobnie) ale jednak mogą się szybko sypnąć.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

FCG na piechocie i magiczne banery sa stranie drogie. Takie zestawy po 65 pts :? Nie maja duzego statica, ten sztandar ich nie ratuje. Majac stubborna maja tylko cos przyjac i umozliwic jakas kontre. Wiem, ze te magiczne sztandary ich wzmacniaja, ale za te pts, masz dwa fasty... Moze by je pociac ?

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Owszem FCG i bannery troche kosztują. Jednak dwoch fastów jeszcze za to nie mam. Muszę wywalić FCG i bannery oraz jedne psy i mam 2 gołe fasty. Jak wywalę drugie fasty to akurat starczy mi na flaile oraz mark slaanesha. Pytanie czy warto?

Warriorów jest tylko 12. Chempion jest potrzebny aby przyjmował jak największego overkilla, dzięki temu nie giną warriorzy a overkill przy stubbornie nic nie daje. Natomiast bannery czynią z tej piechoty już regimenty przełamywalne w równym a nawet większym stopniu niż ich odpowiedniki w przypadku WL czy BG. Innymi słowy są samowystarczalne. Banner of rage to 3 ataki z siła 4/5 (nawet 6 w przypadku dwuraków) i odporność na FO (dzięki temu nie muszę im kupować slaanesha a dodatkowo usprawnić oddział markiem nurgla). Drugi natomiast oddział z bannerem testującym T ma potencjał na obniżenie siły szarży przeciwnika. Przykładowo już 3 dragon princów musi testować T na 3- - nagłe zejście dwóch kawelerzystów w każdej fazie magii przed walką to potężny cios dla przeciwnika. Łatwiej też wygrać starcie z elitarną piechotą (zwłaszcza elfią).

Stąd zależy mi na "przełamywalności" piechoty WoCH. Ze stubbornem i tymi bannerami mają większego kopa od BG i WL (a przecież te oddziały również posiadają pełne FCG.

Zatem wolę zostawić psy, które będą musiały zastąpić fasty niż tak znacznie osłabiać piechote, która oprócz trzymania ma również zadanie poradzić sobie z ew. przeciwnikiem.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

w mojej rospie chodziło:
po pierwsze magia niszczy i niweluje załoge maszyn, duże stwory (4 czar nurgla) i hero (zależnie od przeciwnika i wylosowanych czarów)

po drugie konica napiera do przodu i jest tarczą, drogą i dobra, bo ludzie chętnie będe w nich walić albo ja zaszarżuje pełna piętką, fasy będe kombił od boku a jak nie to na maszyny.

po trzecie warriorsi dochodzą i robią dożynki podpakowani warshrainem, halabardy to zbendne punkty ile będzie jednostek z T5 na 1600 ? jedna ?

po czwarte naprawde bsb nza 260 na takie punkty to zaduży koszt na wieksze czemu nie można prubować ale nim. 2000

po pięte masz z pierwszej rospy 45pkt więc można dodać 2 chepionów i bedzie po overkill

po szuste ostatno testuje chaos bez marków (3 patrole 3x 1miejsce) i doszedłem do wosku że to jest dości opłacalne death jako magia to prawie jak nurglowy a fire jak tzeentcha, a na paniki mamy przeżut, i bez marków masz średno licząc 150 dodatkowych pkt.

po siudne a czy kolwiek wole nurgla :mrgreen:

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

To teraz rozumiem Twój zamysł taktyczny.

Jeśli chodzi o halabardy to przede wszystkim w ich przypadku nikt nie myśli o walce z T5 a o zdejmowaniu pancerza oraz ranieniu na 3+/2+. Kawaleria nawet te bardzo mocne poważnie się zastanowią jeśli zaatakują warriorów z halabardami/dwurakami z 2/3 atakami każdy (zwłaszcza jak mają szeroki front).

Magia nurgla jest bardzo mocna - to oczywiste. Oczywistym dla mnie wyborem jest 2 magów nurgla + BSB z Banner of the gods. Ale akurat na 1650 nie da rady tego zmieścić (chociaż można spróbować). Na 2000 również, tzn. dochodzą magowie i już jest 2000 :).

W każdym bądź razie rozegram po kilka bitew Twoją i swoją rozpą - wtedy będę miał lepszy pogląd na sprawe co lepiej zadziała: stubborn na armii z przerzutem z dodatkowym kopem w walce wręcz czy wspracie magii nurgla.

Swoją drogą zastanawiam sie czy nie skombinować punkty aby z caddiego zrobić nurglowca 2lvl albo tzeentchha na dysku.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

hmm.. niewiem czy dobrą jest opcja jak kawaleria na ciebie szarżuje to ma średno S5 wiec będziesz miał 6SV, nic nieprzetrwa żeby odali, wiec wole tarcze

dyskowiec tęczowiec nie jest zły wykańcza kawalerie cięszką czy też maszyny.

ten bsb jest jednak za drogi, chyba że na takie pkt. 1999, 2999, 3999, itp.

a po za tym można maga dać słomke czy inne broń to niejest zły pomysł jak tak dłużej pomyśleć wkońcu mają te 2 ataki.

i jak grasz na 1500 i masz 2 magów to można sprubować grać bez DS

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Kuman w końcu jeśli ta kawaleria na Ciebie szarzuje to możesz wybrać tarcze, a nie halabardy/dwuraki i wtedy masz przy sile 5 pancerz na 4+.

Dyskowiec nigdy nie jest zły - znaczy co lata nigdy do końca nie jest złe ;). Porządny wkurzacz. Z roarem to już nie przelewki :)

Magowie chaosu fakt - mają lepsze staty od kapłanów sigmara i do tego są magami i to niezłymi.

Jeśli zaś chodzi o BSB to kurcze muszę go upchnąć - poprostu takie postawiłem sobie założenie.

Będę zaraz po świętach testował rozpy chaosu. Idąc za Twoim pomysłem mam coś takiego:

Chaos Sorcerer of Nurgle
- General; Magic Level 2; Chaos Armour;
- Dispel Scroll
- Power Familiar
- Barded Chaos Steed

Chaos Sorcerer of Tzeentch
- Magic Level 2; Lore of Tzeentch; Chaos Armour
- BloodCurdling Roar
- Enchanted shield
- Biting Blade
- Golden Eye of Tzeentch
- Disc of Tzeentch

Exalted Chaos Champion BSB
- Shield; Battle Standard;
- Banner of the Gods
- Barded Chaos Steed

12 Chaos Warriors of Slaanesh
- Halberd; Chaos Armour; Shield;
- Banner and Musician

12 Chaos Warriors of Slaanesh
- Halberd; Chaos Armour; Shield;
- Banner and Musician

5 Chaos Knights
- Musician

5 Chaos Knights
- Musician

5 Chaos Warhounds
5 Chaos Warhounds

Zasadniczo musiałem wymienić trolle za maga i skasować magiczne sztandary warriorom. W zamian jest bardzo odporny latacz i dość silna magia.

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Fajne to :) aż mnie przekonałeś żeby spróbować na piechocie drugi raz.
Ja wezmę BSB i 3 magów z shadowem ;d wiadomo po co ( raczej bliżej 2k format )
Jeszcze się tak zastanawiam...pierwsza tura w sumie najważniejsza a niej i tak bijemy ostatni więc może dwuraki ?

Edit : sorcerzy w warriorach by raczej przeszkadzali w walce... to nie wiem gdzie ich dać :?
Chociarz w sumie duży mag w oddziale z favourem i 2 shrinami z tyłu.... dobry save (koń i enchanted)
Przy lore cienia trochę nie ma na co pierwszego czaru używać a jak nie wylosuje samych przydatnych to się będzie ciężko przebić... Małym się zrobi żeby mieli po 3 czary i będzie good

ODPOWIEDZ